Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Het is mij ook niet gelukt, heb twee jurken gekocht. Maar deed dat wel van kadogeld.

Pfff het is echt veel moeilijker dan het lijkt! Nu begin ik maar weer opnieuw.
Wat leuk sofietjuh, dat het zo goed gaat, terwijl je er zo tegenop zag in het begin.

Mijn moeilijke dag bleek hormonaal bepaald , ik heb t kunnen weerstaan en dus nog steeds niks gekocht. Ik heb de start niet zo precies bepaald destijds, maar een jaar is het zeker alweer geleden dat ik voor het laatst iets gekocht heb. Nu de hielen van mijn sokken doorzichtig gaan worden komt het eerste koopmoment wel dichterbij en dat vind ik eigenlijk wel jammer...
Spuit-elf, bij mij helpt het ook om te denken: ik hoef dit nog maar een paar keer aan en dan is het tijd voor nieuwe kleding!!! Om die reden heb ik mijn capsule ook teruggebracht van drie- naar tweemaandelijkse. Maart en april voelen zelfs als een beetje extra luxe want ik heb nu én nog de helft van de winterkleding én de helft van de lentekleding in de kast liggen maar tevens ook al wat winterkleding weggelegd (doei superdikke truien en ribbroeken, see you in november) en juist omdat ik weet dat ik er tot november niks mee hoef maakt dat ik ook niks nieuws wil kopen.

En ben ik er in november alsnog op uitgekeken dan is het nog maar twee maanden en dan is de challenge voorbij.
Hi

Iedereen

Ik heb nu twee maanden geen kleding gekocht

Wel een jas maar daarvoor maak ik een uitzondering is ook van de kringloop

Ik heb de uitzondering dat ik alleen als ik echt iets nodig heb kwa kleding bij de kringloop mag halen.

Ik kan ook rustig naar kleding kijken en het laten hangen had ik van te voren niet verwacht .

Had vorige week leuke trui gezien even getwijfeld maar toch laten hangen ...
Ik ben gezwicht en heb een broek gekocht en ga ook nog een net blousje kopen.

Aan de ene kant baal ik: daar gaat een deel van het gespaarde geld. Aan de andere kant: ik kon er echt niet tegen dat ik te weinig kleding had om aan te trekken naar stage. Loop ik daar in een veel te grote broek en blouse. Nodig had ik het dus niet. Nodig om er netjes/leuk bij te lopen wel.
Ik zie wel dat de een na de ander zwicht, voel ik me toch minder schuldig.
Rosaaaaa, ik vind dat een hele goede keuze! Je wilt je op je gemak voelen op je stage. Ik vind dit een uitgave in de richting van sportkleding of ondergoed. Noodzakelijk om goede spullen te hebben, challenge of niet.
Ook nog even een tegengeluid van iemand die nog niet gezwicht is . Laatst gekochte kleren dateren uit augustus, maar heb in november nog een paar schoenen gekregen, dus iets langer dan 3 maanden zonder aankoop.

Ik verheug me wel erg op de lente!
Krijgertjes reken ik niet mee. Mijn moeder wil graag winkelen, en dan mij wat geven. Ik vind het dan toch lastig om te zeggen dat dat pas na 14 april mag omdat ik dan pas op een half jaar zit
Ik heb geen moeder die mij iets laat krijgen. Ik heb de kleding in categorieën ingedeeld. Ik ga een nieuwe broek kopen. De laatste is op 28/3 gekocht.

Een stage is toch wel een goede reden om iets te kopen. Uiterlijk en verzorging telt vaak onbewust mee in een beoordeling.

Goede investering dus. Zie het als veiligheidsschoenen of uniform. Ja, die van het ondergoed. Dat kan ook bepalend zijn voor je uiterlijk en presentatie. Je wil toch niet als dom overkomen.
quote:Pumps_italiaans schreef op 09 maart 2016 @ 13:32:

Een stage is toch wel een goede reden om iets te kopen. Uiterlijk en verzorging telt vaak onbewust mee in een beoordeling.

Goede investering dus.

Ja, helemaal mee eens. Als je anders in een slobberbroek loopt, had je het dus wel nodig.

Ik merk nu precies van welke kledingstukken ik te weinig heb. Ik heb op zich wel genoeg, maar loop veel in hetzelfde. Door deze challenge merk ik dat wel beter: wat ik wel en niet nodig heb. Ik zet het op mijn lijstje, en als ik een half jaar heb volgehouden mag ik wat van mijn lijstje kopen, denk ik.

Tenzij ik tegen die tijd besluit om toch voor een heel jaar te gaan
quote:lionlily schreef op 09 maart 2016 @ 12:59:

Rosaaaaa, ik vind dat een hele goede keuze! Je wilt je op je gemak voelen op je stage. Ik vind dit een uitgave in de richting van sportkleding of ondergoed. Noodzakelijk om goede spullen te hebben, challenge of niet.Heb je gelijk in! Maar de reden voor mij om mee te doen is besparen. Vandaar dat ik een beetje baal.
Maart alweer, ik hou me redelijk aan mijn budget.

Ik heb wel wat nieuw nachtgoed moeten kopen omdat ik binnenkort een weekje wegga met een club mensen en er dan wel fatsoenlijk bij wil lopen als ik mijn bed uit kom

Blij dat het een beetje lente wordt, ben mijn truien en vesten wel zat onderhand.
Ik ben ook nog niet gezwicht hoor Wel hul ik mij en baby momenteel graag in draagdoeken en daar heb ik er vandaag wel drie van besteld. Is toch ruim 13 meter stof bij elkaar Ben ik nu af?
We knijpen wel een oogje toe hoor NYC! Gaat alles goed?
Ja, het gaat goed! Zeven weken is hij alweer
Ik ben net bezig dus ik heb niet echt iets te melden. Maar op naar het jaar hoezeeee
quote:NYC schreef op 11 maart 2016 @ 20:22:

Ja, het gaat goed! Zeven weken is hij alweer Heerlijk zo'n klein prulleke! Het gaat zo hard!
quote:NYC schreef op 11 maart 2016 @ 20:16:

Ik ben ook nog niet gezwicht hoor Wel hul ik mij en baby momenteel graag in draagdoeken en daar heb ik er vandaag wel drie van besteld. Is toch ruim 13 meter stof bij elkaar Ben ik nu af?

Je bent zeker niet af. Draagdoeken tellen niet mee. Ten eerste is dat geen kleding, en ten tweede is er niks zo fijn als je baby lekker in de doek tegen je aan dragen. Ook voor baby zelf, dus het is voor een goed doel

Hier gaat het ook nog goed, al heb ik de laatste tijd wel steeds vaker zin om iets te kopen. Maar tot nu toe nog niet gezwicht.
Ik heb een jaar gehaald, maar ingedeeld op item. Dat kan ik aanbevelen.

Me helemaal richten - en alleen maar - op iets wat ik echt nodig heb.

Er was een moment dat ik echt behoefte voelde aan nieuwe kleding. Ik heb het gekocht, maar nog niet gedragen.

(De wasmachine draait om de sets compleet te maken. Voor een feestje en een bezoek binnenkort ga ik graag in het nieuw.)

Van het oude heb ik een zak vol opzij gelegd. Nu er een kledingrek is ingestort... Was al niet zo'n geslaagde aankoop, maar nu is er iets afgebroken. Het ligt gewoon in de weg. (Waar is de tijd dat ouders een verkleedkist voor hun kinderen hadden staan?)

Mijn challenge was eigenlijk alleen maar mezelf dwingen om aankopen te beperken tot meteen aan willen en het ook echt nodig hebben.

Het aantal miskopen te beperken tot 0 (nul) en dat is gelukt. Van miskopen of net niet. Basisvoorraad op peil houden. Anders lukt het niet.
Tvp

Ik heb besloten een half jaar niks te kopen, start was 1 maart. Ben nog wat kilo's te zwaar na zwangerschap maar heb nu genoeg om aan te kunnen.

Als ik weer op oude gewicht ben kan ik weer van alles aan wat ik dan lang niet heb aan gehad dus dat is ook leuk.

Ik wil ook proberen om voor mijn twee jonge kinderen een half jaar niks te kopen. Er ligt aardig wat klaar op de groei. Als ze wel uit alle kleding groeien of nieuwe schoenen nodig hebben dan gebeurt dat natuurlijk.

Wil vooral wat bewuster gaan kopen en daarom even niet lijkt me wel zinvol.

De eerste twee weken gingen prima. Wel nog zomerjassen voor de kinderen gekocht want die hadden ze nog nodig.

Nog een vraagje, ik heb wat shirts die er nog goed uit zien maar snel gaan stinken als ik ze draag. Wat helpt hiertegen? Weken in azijn en dan wassen hielp niet echt.
Je bent inmiddels geanonimiseerd zie ik, geen idee of je dit nog leest, maar: dat zijn waarschijnlijk shirts van polyester of een andere kunststof? Met katoen heb je dit niet zo snel.

Ik ben af, of misschien toch niet. Ik heb 13 oktober voor het laatst zelf iets gekocht. In december heb ik een setje gekregen van mijn vriend, en afgelopen weekend heb ik veel gekregen van mijn moeder. Voor dit voorjaar ben ik iig klaar, misschien dat ik in de zomer nog wat extra nodig heb. Zelf dus nog steeds niets uitgegeven (5 maanden en 10 dagen) maar ik heb wel een berg nieuwe kleding...
Gekregen zonder dat je er om hebt gevraagd vind ik niet af. Of als het bijvoorbeeld voor je verjaardag was.

Als je hebt gezegd: 'mam, ga je mee winkelen? Ik heb nieuwe kleren nodig', vind ik het wat anders. Maar iedereen bepaalt zijn eigen regels.

Hier nog steeds niet geshopt, op een shirtje voor een themafeestje en panty's die op waren na.

Ik heb op zich genoeg kleding, voorlopig, maar ik merk dat ik vooral alleen de leukste dingen draag. En daar wil ik dan meer van kopen. Maar tot nu toe is het gewoon een kwestie van niet doen, en dat lukt aardig. Ik ben er ook niet zo erg mee bezig, op dit moment.
Broek moest terug. Ik kijk later wel of er andere zijn in kleuren waar ik in de zomer blij van wordt.

Een jaar geen broeken kopen is gehaald. Nog kleine week en dat is niet moeilijk. Ik heb met dit weer geen nieuwe zomerbroek nodig.

Het is nu koud en het past niet bij mijn winterjas.

Ik ga een koffer kopen om alles wat ik niet meer zo vaak draag in te doen. Fotootje vooraf met wat er in gaat maken.

De mode is weer anders en een deel kan weer. Maar nieuw is beter voor een lekker gevoel. Voor een deel al nieuwe adressen gevonden waar ze hebben wat in de richting komt van wat ik wil.
Mijn maillots gaan stuk, omdat een schoen een scherp stukje heeft bij de rits

Misschien moet ik de v&d toch maar een bezoekje brengen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven