Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
quote:karen28 schreef op 31 december 2016 @ 13:41:

[...]

Het zijn hartstikke leuke jurkjes, maar hoog in de hals. Na een operatie in mijn hals verdraag ik ineens niets meer in de buurt van mijn hals, dus ik 'kan' ze niet dragen. Maar vind het ook weer zonde om ze weg te doen, dus ga het op Mp proberen. Had al wel gekeken om ze te laten vermaken maar dat is echt hartstikke duur!! Door alles wat hoog zit weg te doen krijg ik zeker meer overzicht in mijn kast, voel ook rustiger.

De kerstvakantie is HET uitgelezen moment om op MP overbodige items te verkopen! Ben alles al kwijt

Gaat goed zo en het jaar moet nog beginnen... Heb op de valreep nog een BH en slip gekocht dus nu is het klaar.
Bezig om alle nieuwsbrieven af te zeggen. Ook geen glossy's meer lezen of ronddwalen op modesites; man wat zal ik een tijd over houden..

Fijne jaarwisseling allemaal
..
Goed 2017 gewenst.
Zijn er al afvallers?
Zou wel erg zijn, na 5 dagen. Ik heb gister een witte bloes en zwarte broek gekocht (maar dat stond nog op m'n lijstje). In de sale van in totaal € 150 voor € 65. Goede merken die al erg waren afgeprijsd. Ik ben er erg blij mee, waren echt twee items die ik miste. En nu is het klaar voor de rest van het jaar. Geeft me ook rust dat ik daar nu niet meer naar op zoek hoef.
Nou ik ben nog steeds met mijn kast bezig en ik heb zoveel dat het gewoon om te huilen is. Duurt ook vet lang omdat alles nog gewoon goed is en het dus zonde is om weg te doen. Probeer toch te shiften in wel net gedragen. Net geteld, 54 jurkjes waarom?? Het sterkt me wel heel erg dat ik niets nieuws moet kopen, dat is wel positief.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Ik herken het, Karen28. Hier ook veel jurkjes. Vaak gekocht 'omdat ik het nodig heb voor mn werk' maar op een bepaald moment houdt het op. Het opruimen geeft ook wel een lekker gevoel (vond ik) en geeft je, als het goed is, uiteindelijk wel een goed idee wat je nog hebt (en wat je echt nooit meer gaat dragen).
Graag zou ik mee willen schrijven hier. Al heb ik nog wel een paar cadeaukaarten die op moeten, dus die zal ik wel gaan uitgeven. Sommige kan ik ook mooi gebruiken voor mijn zoontje (zoals H&M), maar andere totaal niet. En ik wil heel graag nog een jurkje (maar wacht tot die in de uitverkoop is). Het zal dus niet helemaal een jaar zijn van niets kopen, maar wel bijna niets.
Hier ook veel jurkjes, maar 54 daar kom ik echt niet aan. Al moet ik wel zeggen dat ik in de kerstvakantie een heleboel heb weggedaan. Er ligt nu nog een doos, met jurkjes die te goed zijn om zomaar weg te doen, maar die ik niet meer pas. Die moet ik dus nog gaan verkopen op mp. Of misschien een keer op zo'n kledingbeurs gaan staan. Iemand daar ervaring mee?
quote:novelle schreef op 05 januari 2017 @ 23:58:

Zijn er al afvallers? Ik probeer ook wel een paar kilo kwijt te raken. Maar dat was toch niet het onderwerp van dit topic?
Ik doe niet echt mee met armoede lijden.

In het verleden had ik wel een periode van 13 maanden waarbij ik niets heb gekocht.

Dát kan ik iedereen afraden, want het net als honger lijden.
quote:Pumps_italiaans schreef op 06 januari 2017 @ 12:24:

In het verleden had ik wel een periode van 13 maanden waarbij ik niets heb gekocht.

Dát kan ik iedereen afraden, want het net als honger lijden.Nou super voor jou! Dan hoef je hier ook niet mee te schrijven, denk ik zo. Nou heb je nooit wat van dit topic begrepen, dus deze reactie zul je ook wel niet begrijpen, maar ik probeer het maar weer eens, was alweer een ruim jaar geleden.
quote:Lovely_Meghan schreef op 06 januari 2017 @ 11:42:

Hier ook veel jurkjes, maar 54 daar kom ik echt niet aan. Al moet ik wel zeggen dat ik in de kerstvakantie een heleboel heb weggedaan. Er ligt nu nog een doos, met jurkjes die te goed zijn om zomaar weg te doen, maar die ik niet meer pas. Die moet ik dus nog gaan verkopen op mp. Of misschien een keer op zo'n kledingbeurs gaan staan. Iemand daar ervaring mee?

Ik weet niet of het er is, maar zelf heb ik gedacht aan zoiets als kofferbakverkoop (google) of iets met koningsdag. Daar heb ik zelf alleen niet genoeg voor.

Ik overweeg wel om voor een paar schoenen wel een advertentie bij de supemarkt te hangen.

Die zijn echt mooi, duur en voor mij net iets te kort en te ruim.

Er is wel belangstelling maar de meesten hebben een te grote maat. Ze waren te duur voor de kringloop.

Dan bewaar ik liever tot ik iemand tref die ik er echt blij mee kan maken. Het is wel een maat die moeilijk te vinden is in winkels.

Als jij een topic opent dan kan ik meelezen.

Ik doe niet echt mee met armoede lijden.Wat een onzin. Er zit nogal een verschil tussen uit armoede niets kunnen kopen, of bewust besluiten dat je niets wil kopen. Ik koop al jaren weinig tot geen kleding en dat bevalt prima. Ik kan het iedereen dus aanraden. Je houdt (veel!) geld over, krijgt weer ruimte en overzicht in je kledingkast en het is bovendien nog goed voor het milieu ook. Win-win-win wat mij betreft.
quote:Tr0tter schreef op 06 januari 2017 @ 12:35:

[...]

Wat een onzin. Er zit nogal een verschil tussen uit armoede niets kunnen kopen, of bewust besluiten dat je niets wil kopen. Ik koop al jaren weinig tot geen kleding en dat bevalt prima. Ik kan het iedereen dus aanraden. Je houdt (veel!) geld over, krijgt weer ruimte en overzicht in je kledingkast en het is bovendien nog goed voor het milieu ook. Win-win-win wat mij betreft.Nou, dat is ook mijn uitgangspunt. Zo doe ik het ook.

JIJ maakt er iets anders van.
quote:Pumps_italiaans schreef op 06 januari 2017 @ 12:38:

JIJ maakt er iets anders van.Je schrijft toch zelf dat je niet meedoet 'met armoe lijden'? Voor mij valt bewust geen kleding kopen niet onder 'armoe lijden', voor jou blijkbaar wel. Dat mag, maar dan vraag ik me wel af waarom je steeds blijft reageren in dit topic. En ik ben niet de enige.
Ik ga er niet verder op door.

Ik ga hier niet mijn hele hebben en houwen op internet pleuren om jou en de vele anderen te plezieren.

Het ging over de kringloop en het verkopen van te veel aan kleding.

Armoede lijden is ook een zegswijze.

Prrrr, mauw miawwwww.
quote:karen28 schreef op 06 januari 2017 @ 10:04:

Nou ik ben nog steeds met mijn kast bezig en ik heb zoveel dat het gewoon om te huilen is. Duurt ook vet lang omdat alles nog gewoon goed is en het dus zonde is om weg te doen. Probeer toch te shiften in wel net gedragen. Net geteld, 54 jurkjes waarom?? Het sterkt me wel heel erg dat ik niets nieuws moet kopen, dat is wel positief.Jurkjes heb je inderdaad genoeg! Draag je ze ook allemaal? Of heb je een paar favorieten en is de rest het toch net niet?
quote:Dymphnatam schreef op 06 januari 2017 @ 11:47:

[...]

Ik probeer ook wel een paar kilo kwijt te raken. Maar dat was toch niet het onderwerp van dit topic?

Juist wel. Het topic loopt al langer en het blijkt toch voor veel mensen moeilijk te zijn om de verleiding te weerstaan en om toch niet iets in de sale te kopen.

Of achteraf verklaren waarom die aankoop toch nuttig was

Ik ben ervaringsdeskundig hoor! Ik moest bijvoorbeeld gewoon afkicken.

Dát kan ik iedereen afraden, want het net als honger lijden.

Flow chart voor Pumps

Doe je nu mee met een jaar geen kleding kopen?

Ja -> Welkom!

Nee -> Zoek een topic wat beter bij je past of open een nieuw topic.

Kom je vertellen wat je allemaal juist wél heb gekocht dit jaar met allerlei redenen waarom je juist wél allerlei kleding moet kopen?

Ja -> Open alsjeblieft een ander topic over alle leuke aankopen die je hebt gedaan.

Nee -> Fijn.
Novelle
Prrrr, mauw miawwwww.
Wow 54 jurkjes..

Ik vind mijn 10 jurkjes al genoeg .

Pfff het is echt even afkicken van mijn internet-shopverslaving.

Steeds denk ik dat ik iets nodig heb, maar dat is niet zo.

De pakjesman zal het een stuk rustiger krijgen hier in de straat.
quote:Pumps_italiaans schreef op 06 januari 2017 @ 12:38:

[...]

Nou, dat is ook mijn uitgangspunt. Zo doe ik het ook.

JIJ maakt er iets anders van.Nee, jij vertelt hier om de haverklap dat je weer iets nieuws gekocht hebt, omdat je het zo vreselijk nodig had (en dan meteen in drievoud, want waarom zou je niet al je broeken in alle kleuren hebben...?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven