Mode & Beauty alle pijlers

eenheidsworst

25-09-2013 16:00 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week had ik een feestje.

Had mij leuk gekleed skinny, shirt, korte laarsjes, leder leer jasje.

Grijp toch steeds naar hetzelfde met uitzondering van de zomer want dan draag ik vaak jurken.

Maar goed, met mij waren er zo 15 vrouwen daar leeftijd 40+ die nagenoeg hetzelfde aanhadden, soms ipv leer jasje een colbert.

Vroeguhhh verafschuwde ik die eenheidsworst en kleedde ik me veel aparter. Kocht veel modebladen en volgde echt de laatste trends.

Laatste 2, 3 jaar koop ik bijna niks meer, ik weet het gewoon niet meer zo goed.

Dus ik vraag me af wat dragen vrouwen van 40 plus die net wat aparter eruit zien als de rest van Nederland?
En hier moet ik dan toch ook wel weer om lachen (dat geblondeerde haar! die uitgroei! die kleur laarzen bij die jurk!), maar dat getuigt juist ook van karakter en dat maakt het weer leuk vind ik

quote:mafalda schreef op 25 september 2013 @ 16:00:

met mij waren er zo 15 vrouwen daar leeftijd 40+ die nagenoeg hetzelfde aanhaddenGeeft niks. Het wordt pas erg als je ook over precies dezelfde dingen praat als die andere 15. (Over kleding enzo )
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
quote:Melpomene schreef op 25 september 2013 @ 17:26:

Ik ben 54, en heb echt heel veel kleding. Ook wel skinnies en leren jasjes, platte schoenen, hoge hakken e.d. Ik combineer dingen uit verschillende tijden en stijlen.

Veel vrouwen durven niet (en veel mannen ook niet trouwens).

Wat vind jij nou écht mooi? Wat staat jou echt mooi?

Ik ben een echte zandloper, en hou zelf van kokerrokken, aansluitende kleding die mijn taille benadrukt, bijzondere modellen, mooie stoffen. Ik koop mijn kleding echt overal, van Bijenkorf of Bonneterie tot kringloopwinkel. Als het mij maar staat. En of het nu in de stijl van 1 of 10 jaar geleden is, vind ik niet zo belangrijk. Het moet mooi zijn en mooi staan.

Ik droeg onlangs een linnen kokerrok (vintage), een bloesje van Primark en heel hoge hakken die ik via Ebay heb gekocht. Alles in beige en nudeachtige tinten. Daarbij een grote knaloranje, zachte leren tas van Longchamp.

Ik vond mezelf soms een beetje overdressed, maar een tijdje geleden heb ik besloten dat dit nu eenmaal is hoe ik eruit zie. Waarom zou iedereen hetzelfde moeten dragen? Natuurlijk pas ik me aan aan de gelegenheid, maar als ik moet afgaan op wat anderen dragen, dan zou de helft van mijn kleding de kast niet uitkomen.

Veel mensen grijpen naar zwart, maar die kleur flatteert bijna niemand.

Jouw post spreekt mij erg aan.

Ik ben gaandeweg ook mijn eigen stijl gaan ontwikkelen...ik heb Uggs maar ook jaren 50 jurkjes.

Leuk dat je zoveel verschillende stijlen kleding hebt en ook niet schroomt om bij de kringloop te shoppen etc...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
De plaatjes met de kokerrokken vind ik echt prachtig.

Zo leuk dit forum, echt zelf was ik er niet opgekomen, het is nu gewoon een missie geworden!

Tassen daar geef ik wel goed geld aan uit, kan echt verliefd zijn op een mooi exemplaar.

Sjaaltjes en accessoires heb ik heel veel van.

Ben ook blij met mijn haar gewoon dik bruin met een rechte pony.

Was echt inspiratieloos qua kleding.

Mijn skinnys zijn ook wel oke hoor en het staat mij goed al zeg Ik het zelf. Mijn gympen al eeuwen afgetrapte zwarte all stars. Best prima voor een niks doen dag, maar vanaf nu gaat er meer sjeu in komen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 september 2013 @ 16:05:

http://www.fashionscene.n ... _of_horror_granny_fashiontsja, als je het overdrevene er een beetje afhaalt dan snappen deze vrouwen héél goed hoe je je kleedt. Mooie stoffen, goede kleuren, hele sterke prints, en prachtige lijnen.
Hallo!

Bedankt voor het linken naar bij site ! Alhoewel helemaal in het engels deze site is speciaal gemaakt voor vrouwen van 40+ en biedt meer dan 2 jaar fashion en style inspiratie.

Veel vrouwen geven ook hun visie op style over 40 in mijn style interviews.

Er is is ook een lijst met meer dan 300 fashion bloggers over 40. Erg leuk is de blog [spam]

Op mijn site is ook een style forum waar je je eigen creaties kan uploaden. Als je specifieke vragen hebt, dan hoor ik die graag.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 26-09-2013 07:23
Reden: link naar commerciele blog en site weggehaald
% gewijzigd
style only gets better with age!
Als de plaatjes van Copacabana je aanspreken moet je zeker bij Vanilia gaan winkelen. Ik koop daar altijd mijn werkkleding en krijg veel complimenten erover, het staat me goed. Kokerrokken zijn fijn trouwens, voelt altijd lekker veilig ivm hoge taille en staat sexy & chique. Overigens kan ik goed op torenhoge hakken lopen, maar moet nu toch op zoek naar een wat lager alternatief voor sommige dagen. Ik merk dat ik last krijg van mijn voeten, dat vind ik wel jammer.

Hoor misschien niet helemaal op het topic, ben 24. Werk overigens ook vaak thuis in jogginsbroek met haar alle kanten op zoals vandaag.
quote:medunkt schreef op 26 september 2013 @ 00:54:

[...]

tsja, als je het overdrevene er een beetje afhaalt dan snappen deze vrouwen héél goed hoe je je kleedt. Mooie stoffen, goede kleuren, hele sterke prints, en prachtige lijnen.Eens! Ik hoop dat ik later ook zo ben, als ik niet meer representatief voor een werkgever hoef te verschijnen. Kan me niets schelen wat de rest er dan van vind, zolang ik me maar prachtig voel.
Een van mijn wintermissies is trouwens een leren kokerrok. Man, wat sexy is dat.
quote:Houston77007 schreef op 25 september 2013 @ 16:50:

Mafalda, wat jij omschrijft draagt ook het merendeel van de meisjes aan mijn uni. Ze zien er allemaal eender uit. Het is dus niet per se 40+.

Weinig mensen willen denk ik echt opvallen. In Nederland is het toch al snel: kop boven het maaiveld. Tsjak, eraf. Misschien kun je een moodboard maken met wat je leuk vindt. En dan shoppen. Wel uit je comfortzone komen!Inderdaad, ik zie ook veel 18-22 jarigen voorbij trekken en ze lijken bijna allemaal op elkaar Zo'n hipster knot, grote sjaal en tas hangend aan hun onderarm.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:justmaartje schreef op 26 september 2013 @ 08:42:

Een van mijn wintermissies is trouwens een leren kokerrok. Man, wat sexy is dat.

Man, wat is dat sexy.

(Wáárom toch die rare quasi-Engelse zinsconstructie ((Men, how sexy is that)) als het Nederlands het prima op eigen houtje afkan?)

Verder eensch.
quote:medunkt schreef op 26 september 2013 @ 09:42:

[...]

Man, wat is dat sexy.

(Wáárom toch die rare quasi-Engelse zinsconstructie ((Men, how sexy is that)) als het Nederlands het prima op eigen houtje afkan?)

Verder eensch.

Ik heb geen moment aan Engels gedacht en gebruik ook eigenlijk zelden tot nooit Engelse woorden die onnodig zijn. Ben je je ervan bewust dat het ontzettend irritant is als je dit doet en je daardoor ook behoorlijk kinderachtig overkomt?

Gezien de populatie taalpuristen op dit forum heb je misschien geen idee, maar ik vind het zelf behoorlijk hinderlijk. Ik kan best zeggen dat mijn Nederlands prima is, waarom dan op alle slakken zout leggen?
Ik leg niet op alle slakken zout, ik heb zo mijn stokpaardjes.
Onze taal wordt net zo'n nietszeggende eenheidsworst als onze kleding, als die Engelse constructies klakkeloos worden overgenomen.
Wat een leuk topic is dit. Op het taalgezeik na dan

Ben zelf 28 maar ik zie hier mooie plaatjes. Vind de tienerlook ook wel leuk soms maar omdat ik geen kapotte schoenen/ broeken draag (en meestal mooie, dure juwelen ipv cheap bijoux) ziet het er dan toch stijlvoller uit dan bij de meeste tieners. En daarom kan het prima. Ik hou niet van letterprints op kleding, of duidelijk zichtbare merken. Wel veel bloemetjesprints. Kan me niet schelen of het 'kan'; het staat me goed vind ik. Goed kijken naar vormen is mijn shopgeheim. Het gaat om silhouet. als je dat goed doet (en redelijk slank tot slank bent, zie je et ook met platte schoenen /lage hakken / ecco's (nieuwe soorten, niet de vetergymp) sexy en classy uit.

Medunkt ik heb Engelse woorden gebruikt, erg he. Ik laat ze nog staan ook.
Because it says so in the book!
quote:medunkt schreef op 26 september 2013 @ 10:57:

Onze taal wordt net zo'n nietszeggende eenheidsworst als onze kleding, als die Engelse constructies klakkeloos worden overgenomen.Open er een topic over.
quote:HermioneGranger schreef op 26 september 2013 @ 11:23:

Medunkt ik heb Engelse woorden gebruikt, erg he. Ik laat ze nog staan ook.Lekker gek, eenheidsworst die je bent.
quote:boebezoebe schreef op 26 september 2013 @ 08:45:

[...]

Inderdaad, ik zie ook veel 18-22 jarigen voorbij trekken en ze lijken bijna allemaal op elkaar Zo'n hipster knot, grote sjaal en tas hangend aan hun onderarm.

Ja en op festivals dragen "we" een afgerafelde veel te korte spijkerbroek met een panty eronder, een doorschijnende blouse, leren bikerlaarzen met studs en een spijkerjack of een leren jack.

Om te huilen vind ik dat. Een panty onder een korte broek, wie doet nu zoiets?
I laugh me a fracture here.
Die kokerrok is wel leuk, maar volgens mij alleen als je heel erg slank bent. Je krijgt er echt snel een dikke reet in. Met mijn maat 36/38 vind ik het al teveel....

Wat trouwens heel goed helpt is kleuren toevoegen!! Je hoeft niet meteen een knal roze jasje te dragen, maar een mooie sjaal, kobalt blauwe schoenen, of een gekleurd shirtje onder je jasje scheelt al heel veel! Ik heb knal rode laarsjes onder een saaie outfit en word gecomplimenteerd door vreemde vrouwen op de fiets (ja, die van 40 ;))
quote:luiwammes schreef op 26 september 2013 @ 11:29:

Die kokerrok is wel leuk, maar volgens mij alleen als je heel erg slank bent. Je krijgt er echt snel een dikke reet in. Met mijn maat 36/38 vind ik het al teveel....

Vind je? Het legt de nadruk op je vrouwelijke vormen ja, maar daar is toch niets is mee?

Vrouwelijke rondingen

quote:luiwammes schreef op 26 september 2013 @ 11:29:

. Je krijgt er echt snel een dikke reet in.))Wordt tegenwoordig heel mooi gevonden, een paar flinke billen.,
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Christina Aguilera is de laatste tijd flink wat pondjes aangekomen. Vooral haar kont is een aardige eyecatcher. De reacties zijn lovend: dikke billen zijn terug van weggeweest.

Christina heeft zeker niet meer het figuurtje uit haar 'Genie in a bottle'-periode. Maar dat zal de zangeres worst wezen; ze is erg blij met haar nieuwe gewicht en pronkt vol trots haar achterkant. Ook dit weekend deed ze dat weer tijdens de American Music Awards.

Dikke billen-trend

De reacties zijn veelal positief. Deskundigen zijn het er over eens: dikke billen mogen weer en zijn zelfs een ware trend aan het worden.

In Afrika en Zuid-Amerika zijn dikke billen altijd al sexy geweest. Nu verovert de grote kont ook de westerse wereld, bevestigt ook stylist Esme Umarella.

Sexy

Volgens haar vinden mannen een dikke derrière sexy en zijn vrouwen nu ook overtuigd. "Dat steeds meer sterren een dikkere kont hebben, helpt ook wel mee aan de trend. Kijk maar naar sterren als Jennifer Lopez, Beyoncé en Serena Williams."

Volgens Ankie van der Linden van ABC Clinic is de vraag naar bilvergrotingen enorm gestegen. "Als je het vergelijkt met andere ingrepen, groeit de vraag naar bil-ingrepen het hardst." De prijs varieert van ¤4000,- tot ongeveer ¤6500,-.

Push the ass

Hoe kweek je dikke billen? Tips:

Er zijn allerlei lingeriezaken die (onder-)broekjes verkopen waarin speciale kussentjes zitten. Hierdoor lijkt het alsof je grotere billen hebt. Een soort push-up bh voor je billen dus.

Er zijn allerlei bil-oefeningen waarmee je volle billen kunt kweken. Hier een paar zogenoemde lunges-oefeningen.

Kies voor een bilvergroting. Tussen de billen wordt ter hoogte van het staartbeen een incisie gemaakt van gemiddeld 5 cm. Het implantaat wordt langs deze snede ingebracht en tussen de bilspieren geplaatst, met rondere en vollere billen als resultaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja mooie ronde billen als die mevrouw die copacabana post kunnen wel in een kokerrok, maar verder is zij wel hartstikke slank. Het is niet billen van achteren en een blubberbuik van voor, zoals bij veel normale vrouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven