Mode & Beauty alle pijlers

epilator vs ingegroeide haren

08-04-2013 10:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Een poosje geleden heb ik een topic geplaatst over het aanschaffen van een epilator vanwege mijn nogal vervelende stugge haargroei op mijn benen.

Inmiddels al een poosje aan het epileren met de philips satinelle van de kruidvat , maar tot mijn verbazing krijg ik verschrikkelijk veel ingegroeide haren ! Het jeukt en is daarnaast ontzettend lelijk. In het verleden heb ik altijd geharst wat prima ging, maar ook dat is laatst verkeerd gegaan. Ook van het harsen kreeg ik ingegroeide haartjes wat ik van te voren nooit eerder heb gehad. Nu heb ik geen zin om elke keer ingegroeide haartjes met een pincet eruit te moeten pulken, en ben ik benieuwd of er andere tips zijn . Scrubben doe ik wekelijks.

Liefs en alvast bedankt voor de tips !
ik heb dezelfde ervaring als jij.

Ik vind het helpen om met zo'n scrubhandschoen te scrubben (en dus niet alleen met zo'n scrubspulletje, dat werkt niet genoeg)
Snaksel ik heb een goede scrubspons en scrubhandschoenen. Ik probeer dit niet te vaak te doen omdat dat gewoon funest voor mijn huid is. Daarnaast heb ik veel olietjes geprobeerd maar ook dat mag niet baten
Ik scrub altijd met een scrubzout waar ook olie in zitten. Vervolgens direct met een wegwerpscheermesje scheren en na afloop goed insmeren met creme. Enige nadeel is dat je vrij snel weer haartjes hebt. Maar eigenlijk nooit last van ingegroeide haartjes.
Lucky you mopsie. Scheren is persoonlijk voor mij echt geen optie. Dan blijf ik bezig en aangezien mijn haren ook nog eens erg donker zijn zie ik dat echt niet zitten.

Van welk merk is je scrubzout ?
Ik gebruik de bodyscrub van Sabon. Is wel een beetje prijzig, maar ik doe er ongeveer 3/4 jaar mee. Dus dan valt het nog wel mee.
Ik ken Sabon heb er zelf een hand smeerseltje van. Erg fijn spul inderdaad. De lavendel appel van hun ruikt zo verschrikkelijk heerlijk.
Hi Danniedorka, heb je al van PFB Vanish gehoord? Dit is speciaal gemaakt om ingegroeide haartjes te voorkomen. Zeker het proberen waard!
He Carma . Nee ik heb hier nog niet van gehoord ! Interessant :-) waar kun je het kopen en wat voor substantie heeft het ?
Ik gebruik al jaren iedere week een epilator voor mijn benen en moest daar eerst ook aan wennen. Ook ingegroeide haartjes gehad in het begin en daarna nooit meer.

Mijn bikinilijn scheer ik en daarna gebruik ik PFB Vanish, nooit ingegroeide of ontstoken haarzakjes meer.
om die ingegroeide haren te vermijden scheer ik af en toe mijn benen met wegwerpscheermesje - haren worden donkerder, maar je kan na enkele dagen weer met epilator
Malu.. hoevaak gebruik jij pfb? Ik gebruik het ook (af en toe), maar heb er helaas toch nog last van. Doe jij het gelijk na het scheren en dan niet meer? 2x per dag? Ben benieuwd...

Ik scrub dus en gebruik pfb, maar toch nog af en toe wat ingegroeide haartjes helaas...
@ Daniedorka: Ik ben hier even niet geweest dus sorry voor de late reactie. Je kan pfb het sowieso bij DA en DIO krijgen en nog heel veel drogisterijen. Op hun site staan de verkooppunten.

Het is een dunne gel in een rollertje. Heel handig en niet rommelig.

@Goudvis: je moet het wel even dagelijks gebruiken totdat de haartjes zijn uitgegroeid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven