Mode & Beauty alle pijlers

Er 'jong' uitzien

31-05-2020 08:43 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva!

De titel is misschien een beetje gek, want er jong uitzien kan in sommige gevallen ook positief zijn. Voor mij is het dat momenteel niet. Ik ben 21 jaar en begin in september met een Master opleiding. Ik merk dat ik echt een beetje in die overstap zit naar wat meer volwassenheid, ik ben bijvoorbeeld officieel uit huis gegaan afgelopen december om te gaan samenwonen met mijn vriend, kijk serieuzer naar mijn financiën, de toekomst, etc. Heel logisch allemaal denk ik op deze leeftijd. Ik voel me echter vaak niet serieus genomen en straal dit daardoor ook uit. Ik heb er altijd jong uit gezien, ik zou nu een middelbare school binnen kunnen lopen, in een lokaal kunnen gaan zitten en meedoen met een les zonder dat iemand zou denken 'hey die is te oud om hier naar school te gaan'.

Dit is opzich natuurlijk geen enorm groot probleem, maar ik zou het toch graag aanpakken als dit mogelijk is. Een van de grootste irritaties waar ik tegen aan loop is dat ik bepaalde kleding erg mooi vind, maar als ik het aantrek dan voelt het alsof ik een klein meisje ben wat voor het eerst hakken aan heeft. De kleding die er 'normaal' uitziet voor mij, zijn juist dingen die mijn inziens kinderlijk overkomen, wat nog meer bijdraagt aan dat ik eruit blijf zien als een 16-18 jarige. En ja, 18 tot 21 is drie jaar verschil, maar ik heb wel het gevoel alsof er qua ontwikkeling een erg groot gat tussen die twee leeftijden zit. Hoe dan ook, daarnaast draag ik vrijwel geen make-up, ik weet niet wat te kopen, hoe het te gebruiken, mijn wenkbrauwen zijn maar 'half' en die teken ik af en toe bij, maar that's it. Ik heb een beetje een baby-face. Beetje rond/oblong achtig. Ik ben ook niet zo lang (1.65) en verder is mijn lichaamsbouw erg gewoon. Ik heb daarnaast ook blond, fijn haar wat momenteel 5-10 cm over mijn schouders valt. Mijn haar is stijl en ik heb het vaak in een staart of knot omdat ik niet weet wat ik ermee moet.

Mijn vraag is denk ik vooral of iemand tips heeft hoe ik dit aan kan pakken. Qua simpele make-up tot makkelijke dingen die je met je haar kan doen (mijn haar heeft ook erg veel weerborstels wat het lastig maakt om het te stylen), tot hoe ik me zelfverzekerd kan voelen in kleding die ik graag wil dragen, maar waarvan ik het gevoel heb dat ik er te jong voor uitzie. Ervaringen zijn natuurlijk ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Lekker van genieten. Ik ben 30, moeder en als ik bij de supermarkt kom word ik nog met regelmaat gevraagd of ik me wil legitimeren, zelfs als ik mijn zoon mee heb komt dat nog voor. Misschien denken ze dat ik de oppas ben ;-D

Maar als ze me nu 10 jaar jonger schatten, doen ze dat als ik 40-50-60 ben misschien nog, dus ik zit er niet mee ;-D doe mij maar een babyface.

Ik ben zelfs hoogzwanger (als in 35 weken ofzo) nog gevraagd of mijn ouders misschien thuis waren door zo iemand die iets aan de deur probeert te verkopen :hihi:
En als ik mensen die mij niet kennen nu vertel dat ik zwanger ben van de tweede en dat mijn oudste al 3 jaar is dan is de eerste vraag die ik krijg ‘maar hoe óúd ben jij dan?’ En dan ‘oh ik dacht jij bent 22-23 ofzo.’

Ik vind het prima. Forever young :yes:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Haar krullen of er een slag in maken kan veel doen. Laat je ook eens adviseren in een Douglas/Bijenkorf. Ze mogen je nu niet opmaken maar ze kunnen je wel advies geven. Mascara, blush en een lipstick kunnen al veel resultaat opleveren. Zelfde geldt voor advies vragen in een goede kledingwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het gewoon een kwestie van doen is.
Doe vooral waar jij je wel prettig bij voelt. Je hoeft geen lagen make up op te doen, mascara en lichte blush kan al heel veel voor je doen bijvoorbeeld.
Je haar... misschien wat youtube filmpjes kijken hoe je je haar kan föhnen of laat een goede kapper met je meedenken.
Kleding is echt gewoon aantrekken en ermee naar buiten gaan. Al is het voor het eerst alleen even de hond uitlaten of boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet druk! Toen ik 21 was vond ik het ook niet zo leuk om er jonger uit te zien, maar nu ben ik er heel tevreden mee. Dat betekent dat je er waarschijnlijk altijd jonger uit zult zien wat alleen maar beter is naarmate je ouder wordt.

Vorig jaar had ik met mijn werk een dagje uit voor onze leerlingen (16-17 jaar) en alle docenten kregen een tasje met foldertjes en een boek. Ik liep met mijn twee collega's en een van de medewerkers kwam op ons aflopen met drie tasjes in zijn hand, hij gaf mijn collega's een tasje en toen ik mijn hand uitstak om de derde aan te pakken, wilde hij 'm niet geven. Hij geloofde niet dat ik een docent was. Ook al liep ik daar met mijn collega's. Ik heb drie keer gezegd dat ik écht docent was, maar hij wilde dat tasje nog steeds niet geven. Toen mijn ene collega uiteindelijk zei dat ik inderdaad docent was, zei hij nog: 'Maar je ziet er zo jong uit!'.

Blijkbaar dacht hij dat ik 17 was.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Een van de grootste irritaties waar ik tegen aan loop is dat ik bepaalde kleding erg mooi vind, maar als ik het aantrek dan voelt het alsof ik een klein meisje ben wat voor het eerst hakken aan heeft.
Toch gewoon dragen, het went vanzelf en wordt wel "eigen".
Make-uppen kun je leren. En verder blij zijn dat je er jong uit ziet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
31-05-2020 08:54
Lekker van genieten. Ik ben 30, moeder en als ik bij de supermarkt kom word ik nog met regelmaat gevraagd of ik me wil legitimeren, zelfs als ik mijn zoon mee heb komt dat nog voor. Misschien denken ze dat ik de oppas ben ;-D

Maar als ze me nu 10 jaar jonger schatten, doen ze dat als ik 40-50-60 ben misschien nog, dus ik zit er niet mee ;-D doe mij maar een babyface.

Ik ben zelfs hoogzwanger (als in 35 weken ofzo) nog gevraagd of mijn ouders misschien thuis waren door zo iemand die iets aan de deur probeert te verkopen :hihi:
En als ik mensen die mij niet kennen nu vertel dat ik zwanger ben van de tweede en dat mijn oudste al 3 jaar is dan is de eerste vraag die ik krijg ‘maar hoe óúd ben jij dan?’ En dan ‘oh ik dacht jij bent 22-23 ofzo.’

Ik vind het prima. Forever young :yes:
Haha, dat is natuurlijk het fijne van er jong uit zien! Er zijn ook zeker voordelen, maar nu ik me steeds meer in een professionelere setting qua werk en studie probeer te begeven merk ik dat ik het gevoel heb er niet helemaal tussen te passen qua uitstraling. Het doel is dan ook niet om er er per sé ouder uit te zien, gewoon 20+ als het effe kan :-D

@Rose en k.middleton: Ik denk dat dat inderdaad wel goede tips gaan. Vooral om een keer naar een winkel te gaan waar ze me kunnen adviseren over lichte make-up dat me net die touch kan geven. Die tip over kleding ben ik vaker tegen gekomen; ik heb nu ook kleding besteld die ik leuk vind maar net buiten mijn comfort zone ligt. Niks extreems eigenlijk, maar voor mij wel (voor nu). Die tip van het gewoon aantrekken wanneer ik een boodschap ga doen of een wandeling ga maken is wel een goeie, zal hem onthouden.

@ Cleopatra: Ja ik denk dat 21 ook gewoon een beetje een gekke leeftijd is, zo voelt het voor mij in ieder geval. Het is net zo een stap naar ik ga werken en carrière maken, maar ik zit ook nog op school en heb erg veel vrijheid dus maakt het echt uit hoe ik mij presenteer? Ik vind het persoonlijk een hele lastige leeftijd en probeer nu echt een beetje mijn eigen stijl te ontwikkelen die niet meer à la middelbare school is (aangezien ik er zo mijn hele Bachelor wel bij heb gelopen).
criticalproblem wijzigde dit bericht op 31-05-2020 09:08
12.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ohja en doe gewoon de kleding aan die jij leuk vindt!

Ik durf ook niet alles aan, ik zou het liefst in mantelpakjes rondlopen of kleding zoals ze op een advocatenkantoor dragen. Maar dat vind ik niet helemaal passend voor mijn leeftijd en werkomgeving, dus ik draag iets minder nette kleding. Maar wel gewoon nette werkkleding: blazers, blouses, nette broeken en nette jurkjes/rokjes. Ik ga niet in een spijkerbroek naar mijn werk, al zou dat gewoon kunnen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Je bent ook nog heel jong en nog student, dat je samenwoont maakt je niet ineens oud(er) ofzo. Gedraag je volwassen, de rest komt vanzelf.
Met je professioneel kleden is niets mis, ook niet op jouw leeftijd. Als jij dat graag wil kun je dat gewoon doen. Je kunt op Google zoeken naar plaatjes van jonge vrouwen met een professionele look en zo de richting vinden die je zoekt. Je gaat het vanzelf met zelfvertrouwen dragen.
Zo jong gaan samenwonen is voor mij per definitie het teken van onvolwassenheid. Ga eerst eens jezelf ontdekken, zelf je eigen leven leiden, je eigen fouten maken. Er jong uitzien doet er niet toe, je zo jong afhankelijk opstellen wel.
Alle reacties Link kopieren
Geniet er idd van. Heb dit ook gehad op jouw leeftijd. Ben nu midden 30 en wordt nog steeds 7 jaar jonger geschat. Heerlijk. Net als jij ben ik niet zo lang en loop graag op sneakers. Houd niet van veel make up. Vergeet verder ook niet dat je met 21 ook gewoon heel jong bent. Natuurlijk ben je meer ontwikkelt dan een 18 jarige maar het verschil tussen 18 en 21 is minimaal. Dit besef je pas goed als je 28-30 bent.
Alle reacties Link kopieren
Nu vind je het nog erg. Over serieus genomen worden, dat doe je niet door er ouder uit te zien, maar door je werk goed te doen.

Mensen dachten toen ik 21 was dat ik 17 was. Nu ben ik 40 en denken ze dat begin 30 ben. En eerlijk, daar heb ik nou helemaal geen moeite meer mee. 🤗

Het is even een paar jaar een beetje lastig, maar door je daden laat je meer zien dan met je uiterlijk.

Over een paar jaar ben je er blij mee.

Ben je ook klein? Ik denk dat het bij mij vooral komt omdat ik maar 1,55 ben. 🤗
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
31-05-2020 09:24
Zo jong gaan samenwonen is voor mij per definitie het teken van onvolwassenheid. Ga eerst eens jezelf ontdekken, zelf je eigen leven leiden, je eigen fouten maken. Er jong uitzien doet er niet toe, je zo jong afhankelijk opstellen wel.
Want als je samenwoont kun je niet meer zelf ontdekken en zelf je leven leiden en je eigen fouten maken? Wat een onzin.

Samenwonen betekent niet dat je ineens afhankelijk bent. Alleen de woning zal wat groter zijn, omdat ze het samen kunnen bekostigen.

TO geniet van je jeugd! Bij jou duren die mooie jaren lekker wat langer dan bij anderen. Alleen maar fijn.
Ik sluit me aan bij de reacties dat het leuker wordt als je ouder wordt. Eerder vond ik het vaak niet leuk, maar toen ik een jaar of 30 was veranderde dat.

Nu ben ik bijna 40 en denken mensen vaak dat ik een jaar of 25 ben. Ik vind het nu niet erg meer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips tot zo ver. Ik snap ook wel dat 21 in principe ook nog 'jong' is, maar dat betekent niet dat ik er uit wil zien alsof ik 16 ben, en dat is mijn probleem. Ik hoef niet over te komen alsof ik 25 ben, maar ik ben wel erg serieus met mijn opleiding bezig en op zoek naar andere mogelijkheden om te netwerken binnen mijn vakgebied. Natuurlijk is gedrag, houding, etc. de meest belangrijke factor in hoe mensen jou zien en in hoeverre ze je serieus nemen (wat ik wel belangrijk vind als ik probeer te netwerken binnen mijn vakgebied). Echter, ik denk wel dat uitstraling d.m.v. je uiterlijk en hoe je je kleedt ook kan bijdragen aan hoe jij je gedraagt en hoe jij je voelt.

@ RodeRoos, ik denk dat het eerder van onvolwassenheid getuigd dat jij je zo bemoeit met iemands keuzes zonder ook maar iets te weten van die persoon ;)
criticalproblem wijzigde dit bericht op 31-05-2020 09:34
Reden: Spelling
0.59% gewijzigd
TanteOlivia schreef:
31-05-2020 09:30
Want als je ZO JONG samenwoont kun je niet meer zelf ontdekken en zelf je leven leiden en je eigen fouten maken?
Inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik ben nu in de 40 en ik word nog steeds (veel) jonger geschat. Ik vind dat helemaal niet erg.

Toen ik begin 20 was heb ik wel eens een tijdje een bril gedragen om wat ouder over te komen. Ik was 24jr, maar ik werd op mijn werk regelmatig 16 jr geschat.
Ik werd en word op mijn werk serieus genomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 38 en wordt tussen de 22 en 25 geschat. Op latere leeftijd vind je eht dus alleen maar fijn. Dus nog even geduld... :)
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
31-05-2020 09:24
Zo jong gaan samenwonen is voor mij per definitie het teken van onvolwassenheid. Ga eerst eens jezelf ontdekken, zelf je eigen leven leiden, je eigen fouten maken. Er jong uitzien doet er niet toe, je zo jong afhankelijk opstellen wel.
Zo zo, jij doet een hoop aannames. Je weet helemaal niks van TO.
Alle reacties Link kopieren
Yellowtree schreef:
31-05-2020 09:37
Herkenbaar. Ik ben nu in de 40 en ik word nog steeds (veel) jonger geschat. Ik vind dat helemaal niet erg.

Toen ik begin 20 was heb ik wel eens een tijdje een bril gedragen om wat ouder over te komen. Ik was 24jr, maar ik werd op mijn werk regelmatig 16 jr geschat.
Ik werd en word op mijn werk serieus genomen.
Dat is opzich wel fijn om te horen. Voelde je je er (soms) ook onzeker over dat je zo jong werd geschat, of helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Laatst moest ik me als bijna-30’er legitimeren toen ik een cadeau kocht bij een slijterij. Toen de verkoper mijn echte leeftijd zag kreeg ik een aardigheidje van hem als excuus ;-D Terwijl dat mij inmiddels echt niet meer uitmaakt, zeker niet vergeleken met toen ik zo oud als jij was. Liever dit dan andersom, vind ik inmiddels :)

Toevoeging: zolang je het als vervelend ervaart om jonger geschat te worden, is het misschien een goed idee je probleem voor te leggen aan je kapper. Kapsels doen naar mijn mening het meest voor een ouder uiterlijk, vergeleken met andere uiterlijke kenmerken zoals kleding en make-up.
Ya no puede caminar
Je bent 21 en je gaat samenwonen. Chill een beetje.
Maargoed, toen ik me ouder wilde kleden deed ik vaker jurkjes aan en een panty met laarsjes. Of een jasje aan.
Ik schijn uit een ander milieu te komen als de meesten hier.
Dus ik was tussen de 13 en 16 compleet volgeplamuurd, en vanaf 18 alleen eyeliner, lipstick en wat poeder (zou nu bb crème aanraden).
Wenkbrauwen schijnen in deze tijd essentieel te zijn dus ik zou naar een brow bar gaan en daar vragen hoe of wat. Een goede kapper is ook nooit weg, en dan niet naar een keten tenzij je iemand kent met fantastisch haar die je iemand kan aanraden die daar toevallig werkt.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
31-05-2020 09:24
Zo jong gaan samenwonen is voor mij per definitie het teken van onvolwassenheid. Ga eerst eens jezelf ontdekken, zelf je eigen leven leiden, je eigen fouten maken. Er jong uitzien doet er niet toe, je zo jong afhankelijk opstellen wel.
Ik ben het wel een beetje eens, al staat er nergens dat to afhankelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
31-05-2020 09:55
Je bent 21 en je gaat samenwonen. Chill een beetje.
Maargoed, toen ik me ouder wilde kleden deed ik vaker jurkjes aan en een panty met laarsjes. Of een jasje aan.
Ik schijn uit een ander milieu te komen als de meesten hier.
Dus ik was tussen de 13 en 16 compleet volgeplamuurd, en vanaf 18 alleen eyeliner, lipstick en wat poeder (zou nu bb crème aanraden).
Wenkbrauwen schijnen in deze tijd essentieel te zijn dus ik zou naar een brow bar gaan en daar vragen hoe of wat. Een goede kapper is ook nooit weg, en dan niet naar een keten tenzij je iemand kent met fantastisch haar die je iemand kan aanraden die daar toevallig werkt.
Heel interessant dat samenwonen als zo'n big deal wordt gezien. Misschien had ik erbij moeten zetten dat ik vanaf mijn 18e af en aan op kamers heb gezeten en mijn vriend ook. Hoe dan ook, even on-topic: heb jij tips hoe ik een goede kapper kan vinden? Ik vraag vaak aan een kapper wat zij denken en zij stellen altijd voor het tot de schouder af te knippen, met als resultaat dat mijn haar om mijn gezicht heen bolt en ik teleurgesteld weer naar huis ga. Meestal zijn dit kappers die ik uitzoek aan de hand van google reviews, heb jij misschien tips over hoe ik een goede kapper kan herkennen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven