Er 'jong' uitzien
zondag 31 mei 2020 om 08:43
Hoi Viva!
De titel is misschien een beetje gek, want er jong uitzien kan in sommige gevallen ook positief zijn. Voor mij is het dat momenteel niet. Ik ben 21 jaar en begin in september met een Master opleiding. Ik merk dat ik echt een beetje in die overstap zit naar wat meer volwassenheid, ik ben bijvoorbeeld officieel uit huis gegaan afgelopen december om te gaan samenwonen met mijn vriend, kijk serieuzer naar mijn financiën, de toekomst, etc. Heel logisch allemaal denk ik op deze leeftijd. Ik voel me echter vaak niet serieus genomen en straal dit daardoor ook uit. Ik heb er altijd jong uit gezien, ik zou nu een middelbare school binnen kunnen lopen, in een lokaal kunnen gaan zitten en meedoen met een les zonder dat iemand zou denken 'hey die is te oud om hier naar school te gaan'.
Dit is opzich natuurlijk geen enorm groot probleem, maar ik zou het toch graag aanpakken als dit mogelijk is. Een van de grootste irritaties waar ik tegen aan loop is dat ik bepaalde kleding erg mooi vind, maar als ik het aantrek dan voelt het alsof ik een klein meisje ben wat voor het eerst hakken aan heeft. De kleding die er 'normaal' uitziet voor mij, zijn juist dingen die mijn inziens kinderlijk overkomen, wat nog meer bijdraagt aan dat ik eruit blijf zien als een 16-18 jarige. En ja, 18 tot 21 is drie jaar verschil, maar ik heb wel het gevoel alsof er qua ontwikkeling een erg groot gat tussen die twee leeftijden zit. Hoe dan ook, daarnaast draag ik vrijwel geen make-up, ik weet niet wat te kopen, hoe het te gebruiken, mijn wenkbrauwen zijn maar 'half' en die teken ik af en toe bij, maar that's it. Ik heb een beetje een baby-face. Beetje rond/oblong achtig. Ik ben ook niet zo lang (1.65) en verder is mijn lichaamsbouw erg gewoon. Ik heb daarnaast ook blond, fijn haar wat momenteel 5-10 cm over mijn schouders valt. Mijn haar is stijl en ik heb het vaak in een staart of knot omdat ik niet weet wat ik ermee moet.
Mijn vraag is denk ik vooral of iemand tips heeft hoe ik dit aan kan pakken. Qua simpele make-up tot makkelijke dingen die je met je haar kan doen (mijn haar heeft ook erg veel weerborstels wat het lastig maakt om het te stylen), tot hoe ik me zelfverzekerd kan voelen in kleding die ik graag wil dragen, maar waarvan ik het gevoel heb dat ik er te jong voor uitzie. Ervaringen zijn natuurlijk ook welkom!
De titel is misschien een beetje gek, want er jong uitzien kan in sommige gevallen ook positief zijn. Voor mij is het dat momenteel niet. Ik ben 21 jaar en begin in september met een Master opleiding. Ik merk dat ik echt een beetje in die overstap zit naar wat meer volwassenheid, ik ben bijvoorbeeld officieel uit huis gegaan afgelopen december om te gaan samenwonen met mijn vriend, kijk serieuzer naar mijn financiën, de toekomst, etc. Heel logisch allemaal denk ik op deze leeftijd. Ik voel me echter vaak niet serieus genomen en straal dit daardoor ook uit. Ik heb er altijd jong uit gezien, ik zou nu een middelbare school binnen kunnen lopen, in een lokaal kunnen gaan zitten en meedoen met een les zonder dat iemand zou denken 'hey die is te oud om hier naar school te gaan'.
Dit is opzich natuurlijk geen enorm groot probleem, maar ik zou het toch graag aanpakken als dit mogelijk is. Een van de grootste irritaties waar ik tegen aan loop is dat ik bepaalde kleding erg mooi vind, maar als ik het aantrek dan voelt het alsof ik een klein meisje ben wat voor het eerst hakken aan heeft. De kleding die er 'normaal' uitziet voor mij, zijn juist dingen die mijn inziens kinderlijk overkomen, wat nog meer bijdraagt aan dat ik eruit blijf zien als een 16-18 jarige. En ja, 18 tot 21 is drie jaar verschil, maar ik heb wel het gevoel alsof er qua ontwikkeling een erg groot gat tussen die twee leeftijden zit. Hoe dan ook, daarnaast draag ik vrijwel geen make-up, ik weet niet wat te kopen, hoe het te gebruiken, mijn wenkbrauwen zijn maar 'half' en die teken ik af en toe bij, maar that's it. Ik heb een beetje een baby-face. Beetje rond/oblong achtig. Ik ben ook niet zo lang (1.65) en verder is mijn lichaamsbouw erg gewoon. Ik heb daarnaast ook blond, fijn haar wat momenteel 5-10 cm over mijn schouders valt. Mijn haar is stijl en ik heb het vaak in een staart of knot omdat ik niet weet wat ik ermee moet.
Mijn vraag is denk ik vooral of iemand tips heeft hoe ik dit aan kan pakken. Qua simpele make-up tot makkelijke dingen die je met je haar kan doen (mijn haar heeft ook erg veel weerborstels wat het lastig maakt om het te stylen), tot hoe ik me zelfverzekerd kan voelen in kleding die ik graag wil dragen, maar waarvan ik het gevoel heb dat ik er te jong voor uitzie. Ervaringen zijn natuurlijk ook welkom!
zondag 31 mei 2020 om 10:02
Je klinkt al volwassener dat iemand die onaardig en oordelend binnenkomtCriticalProblem schreef: ↑31-05-2020 09:33Bedankt voor alle tips tot zo ver. Ik snap ook wel dat 21 in principe ook nog 'jong' is, maar dat betekent niet dat ik er uit wil zien alsof ik 16 ben, en dat is mijn probleem. Ik hoef niet over te komen alsof ik 25 ben, maar ik ben wel erg serieus met mijn opleiding bezig en op zoek naar andere mogelijkheden om te netwerken binnen mijn vakgebied. Natuurlijk is gedrag, houding, etc. de meest belangrijke factor in hoe mensen jou zien en in hoeverre ze je serieus nemen (wat ik wel belangrijk vind als ik probeer te netwerken binnen mijn vakgebied). Echter, ik denk wel dat uitstraling d.m.v. je uiterlijk en hoe je je kleedt ook kan bijdragen aan hoe jij je gedraagt en hoe jij je voelt.
@ RodeRoos, ik denk dat het eerder van onvolwassenheid getuigd dat jij je zo bemoeit met iemands keuzes zonder ook maar iets te weten van die persoon![]()
Als je je haar vaak in een staart draagt, zou je het eens bij een goede kapper in model kunnen laten knippen. Vaak staat dat wat serieuzer. Als ik zelf een paardestaart draag wordt ik ook jonger geschat. Boven de 30 is dat niet erg meer trouwens.
Verder kun je qua kleding misschien iets met een kraagje dragen als je gaat netwerken. Je hoeft niet in mantelpak met naaldhakken te lopen, maar op een donkere jeans een blouse in plaats van een T shirt maakt al veel verschil. Ook leren schoenen in plaats van sneakers maakt veel uit, en dat kunnen ook prima ballerina's of schoenen met een klein hakje zijn.
zondag 31 mei 2020 om 10:03
@ ^ Ik snap helemaal dat sommige mensen het 'vroeg' vinden of 'jong', maar ik denk dat het vooral iets is wat voor iedereen anders is. Ik wilde uit huis, hij wilde uit huid. Op kamers vonden we allebei stom want het is gewoon smerig en in zijn algemeen klote. Keuze was dus goed overdacht, maar uiteindelijk snel gemaakt.CriticalProblem schreef: ↑31-05-2020 10:01Heel interessant dat samenwonen als zo'n big deal wordt gezien. Misschien had ik erbij moeten zetten dat ik vanaf mijn 18e af en aan op kamers heb gezeten en mijn vriend ook. Hoe dan ook, even on-topic: heb jij tips hoe ik een goede kapper kan vinden? Ik vraag vaak aan een kapper wat zij denken en zij stellen altijd voor het tot de schouder af te knippen, met als resultaat dat mijn haar om mijn gezicht heen bolt en ik teleurgesteld weer naar huis ga. Meestal zijn dit kappers die ik uitzoek aan de hand van google reviews, heb jij misschien tips over hoe ik een goede kapper kan herkennen?
zondag 31 mei 2020 om 10:05
Hier ben ik het mee eens! Niks mis met lang haar, maar door een staartje of knotje zien veel vrouwen er erg schoolmeisjesachtig uit. Als je blond bent misschien nog wel extra. Misschien eens mooie lagen knippen, goed föhnen? Bij mij hielp het om naar (net niet) schouderlengte te gaan!La_Cucaracha schreef: ↑31-05-2020 09:47Laatst moest ik me als bijna-30’er legitimeren toen ik een cadeau kocht bij een slijterij. Toen de verkoper mijn echte leeftijd zag kreeg ik een aardigheidje van hem als excuusTerwijl dat mij inmiddels echt niet meer uitmaakt, zeker niet vergeleken met toen ik zo oud als jij was. Liever dit dan andersom, vind ik inmiddels
Toevoeging: zolang je het als vervelend ervaart om jonger geschat te worden, is het misschien een goed idee je probleem voor te leggen aan je kapper. Kapsels doen naar mijn mening het meest voor een ouder uiterlijk, vergeleken met andere uiterlijke kenmerken zoals kleding en make-up.
En let qua kleding ook op dat je goede kwaliteit draagt. Dus geen goedkope prulletjes als sieraden, dat maakt vaak ook zon tienerlook als je er jong uit ziet. En goed verzorgde schoenen. Kijk eens om je heen naar vrouwen die je een mooie stijl vindt hebben: wat dragen zij?
zondag 31 mei 2020 om 10:20
Wat hierboven allemaal staat dus!
Haar: een lange Bob is mooi, staat nagenoeg iedereen en het staat serieuzer dan een staart of rommelige knot.
Kleding: leren schoenen en kraagjes doen het goed. Ook een pantalon in plaats van een jeans staat volwassener. Een shirt kan ook, maar koop dan wel mooie en draag geen t-shirts.
Verder is gedrag bepalend voor je overkomen. Je als een meisje gedragen door te lachen en wat te draaien komt veel jonger over dan wanneer je je stevig presenteert.
Neem maar van deze opoe aan dat je over een aantal jaar heel blij gaat zijn met je jonge overkomen.
Haar: een lange Bob is mooi, staat nagenoeg iedereen en het staat serieuzer dan een staart of rommelige knot.
Kleding: leren schoenen en kraagjes doen het goed. Ook een pantalon in plaats van een jeans staat volwassener. Een shirt kan ook, maar koop dan wel mooie en draag geen t-shirts.
Verder is gedrag bepalend voor je overkomen. Je als een meisje gedragen door te lachen en wat te draaien komt veel jonger over dan wanneer je je stevig presenteert.
Neem maar van deze opoe aan dat je over een aantal jaar heel blij gaat zijn met je jonge overkomen.
zondag 31 mei 2020 om 10:21
Bedankt voor het advies! Dat met kwaliteitskleding ben ik ook achter gekomen, en dit is ook iets waar ik nu meer op let. Het probleem zit hem vooral in dat ik weet wat ik mooi vind, maar dat ik het lastig vind om het te dragen omdat ik het niet gewend ben. Maar het gewoon doen en inderdaad eens goed kijken naar wat voor kapsel bij me past zal daar vast bij kunnen helpen.SimpeleZiel schreef: ↑31-05-2020 10:05Hier ben ik het mee eens! Niks mis met lang haar, maar door een staartje of knotje zien veel vrouwen er erg schoolmeisjesachtig uit. Als je blond bent misschien nog wel extra. Misschien eens mooie lagen knippen, goed föhnen? Bij mij hielp het om naar (net niet) schouderlengte te gaan!
En let qua kleding ook op dat je goede kwaliteit draagt. Dus geen goedkope prulletjes als sieraden, dat maakt vaak ook zon tienerlook als je er jong uit ziet. En goed verzorgde schoenen. Kijk eens om je heen naar vrouwen die je een mooie stijl vindt hebben: wat dragen zij?
Rond schouderlengte wordt bij mij ook vaak aangeraden door familie en door kappers! Maar als het rond die lengte is geknipt valt mijn haar heel erg naar binnen rondom mijn gezicht omdat ik net een kleine slag heb vlak tussen mijn kin en schouder in. Lastig dus! Gelukkig groeit mijn haar snel waardoor ik lekker vaak kappers uit kan proberen in de hoop dat er eentje tussen zit die mij goed kan helpen, haha
zondag 31 mei 2020 om 10:26
Je snapt niet dat samenwonen een "big deal" is? Misschien ben je dan inderdaad wat onvolwassen. Overigens is drie jaar op kamers wonen niet echt veel...CriticalProblem schreef: ↑31-05-2020 10:01Heel interessant dat samenwonen als zo'n big deal wordt gezien. Misschien had ik erbij moeten zetten dat ik vanaf mijn 18e af en aan op kamers heb gezeten en mijn vriend ook.
On topic: mooie, verzorgde make-up (geen plamuur) doet veel. Verder misschien een beetje uitkijken voor dingen die mogelijk 'kinderlijk' eruit zien, zoals korte jurkjes met printjes, te casual spijkerbroeken enzovoort. Met bijvoorbeeld een mooie blazer met pantalon zie je er vaak al een stuk volwassener uit.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
zondag 31 mei 2020 om 10:29
Als je je een beetje 'verkleed' voelt doe je misschien ook teveel. Je bent 21, je hoeft je ook weer niet als en opoe te kleden om er zakelijk uit te zien. De gouden regel is altijd of/of in plaats van en/en als je neutraal wil overkomen. Dus een jeans met een jasje, een jurkje of rok met 'jonge' schoenen zoals sneakers of bikerboots.
Een staart is meestal een beetje net niks, het wordt al beter als je het met een mooie speld maakt, je kunt ook eerst je haar half opnemen en dan in een staart.
Een staart is meestal een beetje net niks, het wordt al beter als je het met een mooie speld maakt, je kunt ook eerst je haar half opnemen en dan in een staart.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 31 mei 2020 om 10:42
Ik denk dat ik dat een beetje verkeerd verwoord heb. Tuurlijk is samenwonen een big deal, je doet dat niet zomaar. Ik bedoel meer dat er vaak - niet alleen op dit topic - over wordt gesproken alsof je hele leven nu bepaald is en vast staat, en alsof je niet meer kan doen wat je zelf wilt of je eigen keuzes kunt maken. En met dat aspect ben ik het niet eens, in ieder geval in mijn situatie is daar geen sprake van.PinkeltjePinkelotje schreef: ↑31-05-2020 10:26Je snapt niet dat samenwonen een "big deal" is? Misschien ben je dan inderdaad wat onvolwassen. Overigens is drie jaar op kamers wonen niet echt veel...
On topic: mooie, verzorgde make-up (geen plamuur) doet veel. Verder misschien een beetje uitkijken voor dingen die mogelijk 'kinderlijk' eruit zien, zoals korte jurkjes met printjes, te casual spijkerbroeken enzovoort. Met bijvoorbeeld een mooie blazer met pantalon zie je er vaak al een stuk volwassener uit.
On topic inderdaad: wat voor make up ziet er verzorgd uit? Ik heb zelf alleen ervaring met wenkbrauwen intekenen, mascara (wat ik eigenlijk nooit gebruik) en lippenstift (wat ik gebruik als ik uiteten ga o.i.d.). Producte als blush en bronzer of een bb cream doen die veel voor je uitstraling? Ik heb verder een prima huid dus foundation achtige producten gebruik ik liever niet.
@ lolapaloeza: dat verkleedgevoel heb ik dus vaak, inderdaad, maar dan al met bijvoorbeeld nettere, leren enkellaarsjes die niet een ronde neus hebben (ook geen spitse, maar bijvoorbeeld zo'n meer vierkante die nu in zijn). Terwijl ik genoeg meiden van mijn leeftijd zie rondlopen bij wie dat er wel leuk uit ziet en bij wie dat wel lijkt te passen. Dus ik denk dat ik meer doel op dat soort dingen. Een ander voorbeeld is midijurken met een tof enkellaarsje eronder, dat vind ik echt super leuk staan op modellen en meiden die ik ermee rond zie lopen op straat, maar als ik het zelf probeer is het hem gewoon niet. Dan vraag ik me dus af of dat komt omdat de rest niet klopt (haar, makeup?), of is het iets wat mij gewoon écht niet staat (kan natuurlijk ook).
Ik hou zelf dus heel erg van die stoer/chic stijl, if that makes sense.
criticalproblem wijzigde dit bericht op 31-05-2020 10:45
23.68% gewijzigd
zondag 31 mei 2020 om 10:45
Serieus? Nog nooit gehoord.
Ik ben bijna 36 maar volgens mij zie ik er wel uit naar mijn leeftijd. Vorig jaar werd ik nog 43 geschat en laatst schatte een nieuwe collega me 28. Tja, geen pijl op te trekken.
Ik draag wel een bril, dan zie je er vaak al wat 'ouder' uit. Ook ben ik best lang, dat speelt ook mee.
zondag 31 mei 2020 om 10:59
Dat viel gelukkig mee, alhoewel ik het steeds prettiger/ leuker vind om jonger geschat te worden, naarmate ik ouder word.CriticalProblem schreef: ↑31-05-2020 09:44Dat is opzich wel fijn om te horen. Voelde je je er (soms) ook onzeker over dat je zo jong werd geschat, of helemaal niet?
Wat betreft samen wonen, dat is inderdaad voor iedereen anders. Ik heb 4 jaar op mijzelf gewoond tijdens mijn studie in een voor mij nieuwe stad. Dat vond ik een erg mooie en leerzame periode.
Daarna, op 24 jarige leeftijd ben ik samen gaan wonen (in een andere stad met woningnood). We zijn nog steeds samen. Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ik heb niet het gevoel veel gemist te hebben. We hebben juist veel mooie herinneringen samen en we hebben in moeilijkere tijden veel aan elkaar gehad.
zondag 31 mei 2020 om 10:59
Ik had dit “probleem” vroeger ook. Als 24-jarige bijna een disco niet in mogen en altijd id moeten laten zien, tot mijn dertigste aan toe. Maar, tegen die tijd met veel plezier!
Wat voor mij het beste werkte was krachttraining, want hierdoor veranderde mijn lichaamshouding. Daardoor straalde ik meer zelfvertrouwen uit. Daarnaast geen T-shirts met cartoons enzo dragen, maar bloesjes.
Toch werd ik als dertiger nog door iemand op mijn nieuwe baan gevraagd of ik stage kwam lopen, oeps. Maar goed, iedereen was verder heel oud
Wat voor mij het beste werkte was krachttraining, want hierdoor veranderde mijn lichaamshouding. Daardoor straalde ik meer zelfvertrouwen uit. Daarnaast geen T-shirts met cartoons enzo dragen, maar bloesjes.
Toch werd ik als dertiger nog door iemand op mijn nieuwe baan gevraagd of ik stage kwam lopen, oeps. Maar goed, iedereen was verder heel oud
zondag 31 mei 2020 om 11:01
Dit ( niet alleen aan jou) snap ik echt niet, hoezo fijn? Je bent lang en breed volwassen maar wordt aangezien voor een adolescent.Butterflywhy schreef: ↑31-05-2020 09:39Ik ben 38 en wordt tussen de 22 en 25 geschat. Op latere leeftijd vind je eht dus alleen maar fijn. Dus nog even geduld...![]()
Ik word ook jonger geschat ( ik vraag er niet naar, maar uit indirecte opmerkingen is het op te maken), en ik was er nooit echt 'blij' mee. Nu, eind 40, vind ik het wel ok. Ook omdat het ' jonger' binnen de volwassen categorie is gaan vallen. Maar ik werd er echt flauw van (bij de kapper: wil je studentenkorting? Op het werk: loop je stage?).
Geen wereldprobleem, maar om nou alleen maar te zeggen ' wees er blij mee' vind ik wat overdreven.
zondag 31 mei 2020 om 11:10
Als veertiger vind ik het lastig om het verschil te zien tussen 18-jarigen en 21-jarigen. Ze zijn voor mij allemaal 'rond de 20'. En dat verandert later naar 'rond de 25'.
Ik vind het ook niet zo belangrijk om het verschil tussen 18 en 21 te benadrukken. Qua werk nemen ze jou serieus nav je prestaties, niet nav je uiterlijk. Als je wilt netwerken kom je goed over als duidelijk is dat je weet waar je over praat. Dan valt leeftijd gewoon weg.
Ik vind het ook niet zo belangrijk om het verschil tussen 18 en 21 te benadrukken. Qua werk nemen ze jou serieus nav je prestaties, niet nav je uiterlijk. Als je wilt netwerken kom je goed over als duidelijk is dat je weet waar je over praat. Dan valt leeftijd gewoon weg.
zondag 31 mei 2020 om 11:13
Hm, nee, dit herken ik niet. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet aan vrienden/kennissen/collega's vraag hoe oud zij zelf denken dat ze eruit zien.
Wat ik wel merk, is dat de meeste mensen jonger geschat worden dan ze zijn, maar of dat nou komt doordat ze er echt zo jong uitzien? Ik denk eerder dat de 'schatters' voorzichtig schatten want je zult maar zeggen dat je denkt dat iemand 40 is en diegene is 35.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 31 mei 2020 om 11:14
Ik zag er ook altijd jong uit. Zelfs met baby in de kinderwagen moest ik mij legetimeren voor een biertje. Verkopers die om mijn moeder vragen in mijn eigen koophuis etc. Laatst nog iemand in de lift op het werk die doodserieus vroeg; 'hoe bevalt je stage?' terwijl ik al 10 jaar werk.
Ook mooi: Een vriendin van mij werd in Amsterdam aangehouden door een leerplichtambtenaar, toen ze aan het promoveren was
Maar goede tips zijn al gegeven; goede kwalitatieve kleding, beetje make up (ik heb er een gloeiende hekel aan, maar als ik zakelijk echt voor een goede eerste indruk ga doe ik het wel) en geen staartje. Of gewoon schijt aan de wereld.
En dat over samenwonen is gezeur
Ook mooi: Een vriendin van mij werd in Amsterdam aangehouden door een leerplichtambtenaar, toen ze aan het promoveren was
Maar goede tips zijn al gegeven; goede kwalitatieve kleding, beetje make up (ik heb er een gloeiende hekel aan, maar als ik zakelijk echt voor een goede eerste indruk ga doe ik het wel) en geen staartje. Of gewoon schijt aan de wereld.
En dat over samenwonen is gezeur
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
zondag 31 mei 2020 om 11:15
Ik vond het vroeger eigenlijk nooit zo’n probleem. Tot mijn ca 30e werd ik ook nog wel eens jonger geschat, daarna werd het leven zwaar dus ging het frisse er snel af 
Inmiddels ben ik tweede helft veertig en wordt ook meestal zo geschat. Heel af en toe denkt eens iemand dat ik 38 ben, maar dat zie ik zelf niet echt (het is wel aardig), of een vijftiger zegt iets over ‘mensen van onze leeftijd’, dat vind ik dan minder geslaagd.
21 is piepjong dus het is niet erg dat je er jong uit ziet. Mijn dochter is ook 21 en vindt dat ze eruit ziet als een middelbaar scholier. Ik zie het er niet aan, mensen van 21 zien er niet allemaal hetzelfde uit. Bij bijv programma’s als First Date valt me op dat sommige jonge twintigers echt al een afgeleefd hoofd hebben. Dan kun je er beter jong en fris uitzien.
Inmiddels ben ik tweede helft veertig en wordt ook meestal zo geschat. Heel af en toe denkt eens iemand dat ik 38 ben, maar dat zie ik zelf niet echt (het is wel aardig), of een vijftiger zegt iets over ‘mensen van onze leeftijd’, dat vind ik dan minder geslaagd.
21 is piepjong dus het is niet erg dat je er jong uit ziet. Mijn dochter is ook 21 en vindt dat ze eruit ziet als een middelbaar scholier. Ik zie het er niet aan, mensen van 21 zien er niet allemaal hetzelfde uit. Bij bijv programma’s als First Date valt me op dat sommige jonge twintigers echt al een afgeleefd hoofd hebben. Dan kun je er beter jong en fris uitzien.
zondag 31 mei 2020 om 11:39
Als je op een forum vraagt hoe en wat, mbt wat jij hier stelt, is dat per definitie onvolwassen. Daar hoef je iemand niet voor te kennen. Als jij vindt dat je iemand daar wel voor moet kennen, dan moet je die vraag niet stellen aan mensen die je niet kennen .....CriticalProblem schreef: ↑31-05-2020 09:33Bedankt voor alle tips tot zo ver. Ik snap ook wel dat 21 in principe ook nog 'jong' is, maar dat betekent niet dat ik er uit wil zien alsof ik 16 ben, en dat is mijn probleem. Ik hoef niet over te komen alsof ik 25 ben, maar ik ben wel erg serieus met mijn opleiding bezig en op zoek naar andere mogelijkheden om te netwerken binnen mijn vakgebied. Natuurlijk is gedrag, houding, etc. de meest belangrijke factor in hoe mensen jou zien en in hoeverre ze je serieus nemen (wat ik wel belangrijk vind als ik probeer te netwerken binnen mijn vakgebied). Echter, ik denk wel dat uitstraling d.m.v. je uiterlijk en hoe je je kleedt ook kan bijdragen aan hoe jij je gedraagt en hoe jij je voelt.
@ RodeRoos, ik denk dat het eerder van onvolwassenheid getuigd dat jij je zo bemoeit met iemands keuzes zonder ook maar iets te weten van die persoon![]()
zondag 31 mei 2020 om 11:47
Als je dat met kleine dingen al hebt, zit je zelfbeeld je denk ik een beetje in de weg. Het is niet altijd makkelijk om het vertrouwde los te laten voor iets nieuws. Al is het zoiets simpels als 'volwassener kledingstijl'.CriticalProblem schreef: ↑31-05-2020 10:42
@ lolapaloeza: dat verkleedgevoel heb ik dus vaak, inderdaad, maar dan al met bijvoorbeeld nettere, leren enkellaarsjes die niet een ronde neus hebben (ook geen spitse, maar bijvoorbeeld zo'n meer vierkante die nu in zijn). Terwijl ik genoeg meiden van mijn leeftijd zie rondlopen bij wie dat er wel leuk uit ziet en bij wie dat wel lijkt te passen. Dus ik denk dat ik meer doel op dat soort dingen. Een ander voorbeeld is midijurken met een tof enkellaarsje eronder, dat vind ik echt super leuk staan op modellen en meiden die ik ermee rond zie lopen op straat, maar als ik het zelf probeer is het hem gewoon niet. Dan vraag ik me dus af of dat komt omdat de rest niet klopt (haar, makeup?), of is het iets wat mij gewoon écht niet staat (kan natuurlijk ook).
Ik hou zelf dus heel erg van die stoer/chic stijl, if that makes sense.
Daar moet je doorheen, en dat kan alleen door te doen. Proberen, combineren, foto's maken, en met kleine stapjes. En hou er een beetje lol in.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 31 mei 2020 om 12:11
Ach, je gaat nog minstens 3 jaar studeren, waarom wil je er nu dan al ouder uitzien? Trek gewoon je eigen plan.
Onze dochter solliciteerde toen ze 26 was als gedragswetenschapper, waarbij 1 van de directieleden voorzichtig vroeg welke leeftijd ze had, haha. Ze ziet er ook erg jong uit. Nu trekt ze naar haar werk wel zakelijk sportieve kleding aan, omdat ze ook gesprekken moet voeren met instanties. Dat zou ook wel in jeans en sneakers kunnen (wat haar collega van 40 wel doet), maar ze is bang dat ze dan niet serieus genomen wordt.
Onze dochter solliciteerde toen ze 26 was als gedragswetenschapper, waarbij 1 van de directieleden voorzichtig vroeg welke leeftijd ze had, haha. Ze ziet er ook erg jong uit. Nu trekt ze naar haar werk wel zakelijk sportieve kleding aan, omdat ze ook gesprekken moet voeren met instanties. Dat zou ook wel in jeans en sneakers kunnen (wat haar collega van 40 wel doet), maar ze is bang dat ze dan niet serieus genomen wordt.
ik geef mn bek ook maar een douw
zondag 31 mei 2020 om 12:12
TanteOlivia schreef: ↑31-05-2020 09:30Want als je samenwoont kun je niet meer zelf ontdekken en zelf je leven leiden en je eigen fouten maken? Wat een onzin.
Samenwonen betekent niet dat je ineens afhankelijk bent. Alleen de woning zal wat groter zijn, omdat ze het samen kunnen bekostigen.
TO geniet van je jeugd! Bij jou duren die mooie jaren lekker wat langer dan bij anderen. Alleen maar fijn.
Dit! Lekker kortzichtig over dat samenwonen.
zondag 31 mei 2020 om 12:37
Ook ik werd en word altijd veel jonger geschat dan ik ben. Dat was voornamelijk toen ik nog geen 30 was niet altijd even leuk. Ik heb een eigen bedrijf en merkte vroeger dat ik tijdens onderhandelingen niet altijd serieus genomen werd. Nu ben ik de 40 ruim gepasseerd en heb ik er minder moeite mee, omdat ze me nu rond de 30, dus ruim volwassen, schatten.
Wat ik nooit gedaan heb is mijn kledingstijl, make-up of haardracht aangepast om er ouder uit te zien. Ik ben wie ik ben en draag wat ik wil dragen, ik heb helemaal geen zin om er over na te denken hoe anderen mij zien. Ik ben nu eenmaal klein en heb een babyface.
Het scheelt wel dat ik altijd zeer welbespraakt ben geweest, dus aan mijn taalgebruik merkten mensen vroeger vaak dat ik ouder was.
Accepteer gewoon dat het is zoals het is, het wordt vanzelf makkelijker als je ouder wordt. Het is echt niet nodig om je druk te maken over hoe anderen je zien.
Wat ik nooit gedaan heb is mijn kledingstijl, make-up of haardracht aangepast om er ouder uit te zien. Ik ben wie ik ben en draag wat ik wil dragen, ik heb helemaal geen zin om er over na te denken hoe anderen mij zien. Ik ben nu eenmaal klein en heb een babyface.
Het scheelt wel dat ik altijd zeer welbespraakt ben geweest, dus aan mijn taalgebruik merkten mensen vroeger vaak dat ik ouder was.
Accepteer gewoon dat het is zoals het is, het wordt vanzelf makkelijker als je ouder wordt. Het is echt niet nodig om je druk te maken over hoe anderen je zien.