Ervaringen kledingmerk Sézane
zaterdag 25 maart 2023 om 08:51
Goedemorgen,
Tijdens een tripje naar Parijs heb ik het Franse kledingmerk Sézane ontdekt. Helemaal mijn ‘ding’! Vooral de basics, zoals de truien, vesten, shirt etc vind ik prachtig. Alleen: het is alleen verkrijgbaar via de site van het merk of in de winkels. In Parijs heb ik niets gekocht of gepast. Stom, want ik heb nu geen idee welke maten ik aan moet houden bij dit merk. Ik weet dat Franse maten klein vallen, maar ook dat het bij dit merk nogal varieert per item.
Iemand hier ervaring met dit merk? Welke items zijn goed, hoe is de kwaliteit, wat zijn aanraders et cetera.
Alvast bedankt!
Tijdens een tripje naar Parijs heb ik het Franse kledingmerk Sézane ontdekt. Helemaal mijn ‘ding’! Vooral de basics, zoals de truien, vesten, shirt etc vind ik prachtig. Alleen: het is alleen verkrijgbaar via de site van het merk of in de winkels. In Parijs heb ik niets gekocht of gepast. Stom, want ik heb nu geen idee welke maten ik aan moet houden bij dit merk. Ik weet dat Franse maten klein vallen, maar ook dat het bij dit merk nogal varieert per item.
Iemand hier ervaring met dit merk? Welke items zijn goed, hoe is de kwaliteit, wat zijn aanraders et cetera.
Alvast bedankt!

zaterdag 25 maart 2023 om 10:27
zaterdag 25 maart 2023 om 10:30
zaterdag 25 maart 2023 om 10:40
Ik vind die tassen niet heel bijzonder, beetje vintage achtig, die ik vaak genoeg bij de kringloop zie liggen.minnimouse schreef: ↑25-03-2023 09:11Dank voor je topic, nu ben ik ook verliefd op een paar veel te dure tassen van dit merk (dat ik niet kende)
Veni, vidi, vici. Ik kwam, zag en overwon.
zaterdag 25 maart 2023 om 10:43
Oeh, dat is goed om te weten! Dankjewel.
zaterdag 25 maart 2023 om 11:49
Zit er niet meer. Was een pop-up in de Utrechtsestraat, maar is alweer opgedoekt.
Was trouwens best een grote pop-up, met twee verdiepingen.
nitflex wijzigde dit bericht op 25-03-2023 11:53
11.76% gewijzigd
zaterdag 25 maart 2023 om 11:52
Ik heb best veel van Sézane. Prima, typisch Frans merk, met als iets als Sessun ofzo. Iets duurder, maar wel goedkoper dan Vanessa Bruno, Tara Jarmon, Ba&Sh of Isabel Marant. Neutraler dan Maje of Sandro qua stijl.
Kwaliteit is prima, maar niet uitzonderlijk. Ook moet je goed letten op het materiaal. Soms maken ze een item in meerdere kleuren, maar hebben die kleuren niet allemaal dezelfde samenstelling (meer viscose vs katoen bijvoorbeeld).
Of het prijzig is, is relatief. Voor mij is het een beetje het segment waar ik sowieso in winkel. Ik heb veel kleding, dus slijtage kan ik niet over zeggen. Daarvoor rouleer ik teveel, ten opzichte van andere mensen.
Kwaliteit is prima, maar niet uitzonderlijk. Ook moet je goed letten op het materiaal. Soms maken ze een item in meerdere kleuren, maar hebben die kleuren niet allemaal dezelfde samenstelling (meer viscose vs katoen bijvoorbeeld).
Of het prijzig is, is relatief. Voor mij is het een beetje het segment waar ik sowieso in winkel. Ik heb veel kleding, dus slijtage kan ik niet over zeggen. Daarvoor rouleer ik teveel, ten opzichte van andere mensen.
zaterdag 25 maart 2023 om 11:59
Ik ben gisteren nog bij Sezane in Amsterdam geweest. Adres weet ik niet precies maar er is een winkel daar die nog open is.
Ik vind de truien klein vallen en de broeken ruim. De wollen items kriebelen inderdaad wel verder mooie kleding wat lang mee gaat!
zaterdag 25 maart 2023 om 13:43
Ik vind het een beetje zoals &Other Stories, met iets duurdere en mooiere dingen. Heb er een tijdje veel gekeken maar vond er niet echt iets voor mij. Het is wel een leuke "losse" stijl en nooit saai, vind ik, maar veel stond mij niet.
Heb een keer dit jurkje besteld, maar mijn vriend (man met S) paste beter in de XS dan ik. Had ik niet verwacht van een Frans merk aangezien dat toch meestal kleiner valt, plus had de maattabel gelezen die dus niet klopte.
https://www.sezane.com/eu/product/janic ... ck#size-XS
Heb een keer dit jurkje besteld, maar mijn vriend (man met S) paste beter in de XS dan ik. Had ik niet verwacht van een Frans merk aangezien dat toch meestal kleiner valt, plus had de maattabel gelezen die dus niet klopte.
https://www.sezane.com/eu/product/janic ... ck#size-XS
zaterdag 25 maart 2023 om 15:18
zaterdag 25 maart 2023 om 16:41
ik vind de meeste modellen juist heel klassiek. Doet me erg denken aan de tassen van A.P.C.GroenTuintje schreef: ↑25-03-2023 10:40Ik vind die tassen niet heel bijzonder, beetje vintage achtig, die ik vaak genoeg bij de kringloop zie liggen.
zaterdag 25 maart 2023 om 18:38
Kwam er net na een rondje Google achter dat er hele fanpagina’s zijn op Facebook waar mensen elkaar adviseren over outfits. Beetje overdreven wel, maar ook handig.
Het viel mij ook al op dat de prijzen op
Vinted voor dit merk ook erg hoog zijn. Soms maar een tientje onder de verkoopprijs. Terwijl A.P.C stukken (in de winkel weer stuk duurder) op Vinted wel interessant zijn.
Het viel mij ook al op dat de prijzen op
Vinted voor dit merk ook erg hoog zijn. Soms maar een tientje onder de verkoopprijs. Terwijl A.P.C stukken (in de winkel weer stuk duurder) op Vinted wel interessant zijn.
zaterdag 25 maart 2023 om 18:41
zaterdag 25 maart 2023 om 21:51
Ik verbaas me daar ook wel eens over. Op Vinted is Sézane nog steeds relatief duur. A.P.C en Agnès b zijn in mijn ogen 'betere' merken maar er wordt veel minder voor gevraagd. Want niet trendy of zo (maar wel heel goede kwaliteit truien bijv.).
zaterdag 25 maart 2023 om 21:59
Doe mij dan even een linkje waar je IM voor een lagere prijs als Sézane kunt kopen. Zelfde prijs mag ook.nitflex schreef: ↑25-03-2023 11:52Ik heb best veel van Sézane. Prima, typisch Frans merk, met als iets als Sessun ofzo. Iets duurder, maar wel goedkoper dan Vanessa Bruno, Tara Jarmon, Ba&Sh of Isabel Marant. Neutraler dan Maje of Sandro qua stijl.
Nee heb je, ja kun je krijgen
zaterdag 25 maart 2023 om 22:31
zaterdag 25 maart 2023 om 23:51

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in