Mode & Beauty alle pijlers

Favoriete parfum?

31-12-2019 14:23 178 berichten
Er zijn natuurlijk al meerdere topics hierover geweest, maar wat is jullie favo parfum?

Leuk om eens wat inspiratie op te doen.
Ik vind heel veel geurtjes lekker, maar flowerbomb vind ik wel heel erg heerlijk!
Ps, fijne site voor geurenjunks;

https://www.fragrantica.nl/
Poezengek schreef:
31-12-2019 16:13
Promesse van Cacharel. Ik kreeg altijd complimentjes als ik 'm droeg. Dus ik denk dat deze geur het goed deed op m'n huid. Vroeger kostte deze zo'n 40-50 euro. Een tijdje, tot m'n verdriet, niet verkrijgbaar geweest. Nu zag ik hem bij Bol voor 289 euro!!! Snap er niks van.
https://www.ebay.nl/itm/273704559584
https://www.geurenpaleis.nl/Parfumolie- ... harel-Dupe

Dit is wat ik even snel gevonden kreeg. Op fragantica mss nog te krijgen of te ruilen. Balen als je favoriete geur uit de handel is!
pejeka schreef:
31-12-2019 17:27
Antaeus van Chanel. Al 30 jaar mijn vaste geur.
Ben echt oprecht benieuwd wat (speciaal jij) jij als man zijnde en andere mannen een lekkere geur voor vrouwen vind!
pejeka schreef:
Ook van mijn man heerlijk vind ik die !
En black van bvlgari en romance van Ralph Lauren op twee en drie voor hem .
Voor mijzelf al sinds de jaren tachtig Boucheron.
Black opium van YSL
Nuit van Boss
Nomade van Chloé
nospe schreef:
31-12-2019 19:36
Haha! Afgaande op de geuren die jij lekker vind; Casmir van Chopard, en van Angel van Mugler
Daisy van Marc Jacobs
hou je van bloemig kruidig en orientaals. Dan zou ik als ik jou was eens aan Yvresse en Baiser Fou ruiken en heeeel ver van Byredo vandaan blijven. ;-D
Is parfumado niks voor je? Heeft mij al veel miskopen en nieuwe favorieten opgeleverd. Best duur in verhouding maar dan kun je een geur wel langer uit proberen dan met een monstertje van een parfumerie. En nu ga ik echt tutten voor het oud en nieuw feestje. En mezelf nevelen in de heerlijke geur van Byredo die zoon in de badkamer heeft laten staan. :$
Bedankt voor je tips. Veel plezier!
nospe schreef:
31-12-2019 19:26
Zo vind ik Ysatis van Givenchy heerlijk en Amarige weer niet zo. Echt zo persoonlijk en de ene geur is heerlijk bij de een en ronduit vies bij de ander, ph enzo.
Dat was populair in de jaren 90, mijn halve studentenhuis rook ernaar :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ysatis heb ik ook ooit gehad. Puur jasmijn.
Maar mijn smaak is wel veranderd. Houd nu niet meer van bloemige geuren.
Orientaals, wierook en amber vind ik nu heerlijk.
AnnaElsa schreef:
31-12-2019 17:44
Chanel Allure Sensuelle
Cacharel Amor Amor

Oh en: Givenchy Amarige!

Ik houd van wat zwaarder en bloemig :)
Ja! Zo fijn ook deze!
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Op fragrantica kun je je favoriete geur zoeken en dan zie je links geuren die je misschien ook lekker vindt. Misschien handig als opvolger voor Promesse.
Ik hou niet van zware parfums. Lanvin Éclat d´Arpège vind ik erg lekker ruiken. Beetje bloemig en fris.
pejeka schreef:
Egoïste is ook erg lekker. Van dezelfde parfumeur.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
nospe schreef:
31-12-2019 16:54
Mijn post over Byredo gelezen? Midnight Candy ken ik niet (kende heel Byredo niet) maar die ik noemde vind ik waanzinnig lekker! Volgens mij een unisex niche geur. Ga me zeker verdiepen in Byredo.
Die over Bal d'Afrique? Ja die staat hier ook :). Ook lekker al is dat niet direct een van de favorieten, eerder eentje die we voor dagdagelijks gebruik hebben. Gypsy Water van hen is trouwens ook wel goed (maar ook eerder een dagdagelijkse). Beiden zijn idd redelijk unisex, zoals de meesten van Byredo wel. Midnight Candy was een extrait de parfum, dus nog wat hoger in concentratie. Absoluut geen geurtje voor dagdagelijks gebruik, maar heerlijk voor een zwoele datenight. Je kan ze her en der nog vinden maar ze zijn er uit aan het gaan.
Emma95 schreef:
31-12-2019 17:07
Ik vind Tobacco Vanille van Tom Ford ook heerlijk. Is echt niet alleen voor mannen.
Klopt, vandaar dat we dat ook al aangaven :D
Oe, ik houd van zoet. Momenteel heb ik staan:

Lolita Lempicka
Cashmir van Chopard
Wish van Chopard
Chanel no.5
Lady Million Empire van Paco Rabanne
La vie Est Belle van Lancôme
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Chanel Chance
eau tendre :flirting:
Alien van Mugler
Olympéa van Paco Rabanne
Gucci Rush
En net nieuw ontdekt en helemaal verliefd op: Poudree van Narciso Rodriguez
In de zomer vind ik Sun van Jill Sander nog steeds heerlijk.
Poezengek schreef:
Promesse van Cacharel. Ik kreeg altijd complimentjes als ik 'm droeg. Dus ik denk dat deze geur het goed deed op m'n huid. Vroeger kostte deze zo'n 40-50 euro. Een tijdje, tot m'n verdriet, niet verkrijgbaar geweest. Nu zag ik hem bij Bol voor 289 euro!!! Snap er niks van.
Klopt die prijs wel? Het is van cacharel, die is normaal niet zo prijzig. Een flesje van 50 ml en dan ook nog eens eau de toilette i.p.v. eau de parfum.... dat gaat toch nergens meer over die prijs!
Komt denk ik doordat de geur uit het assortiment is.
Snoetje-80 schreef:
01-01-2020 17:33
Klopt die prijs wel? Het is van cacharel, die is normaal niet zo prijzig. Een flesje van 50 ml en dan ook nog eens eau de toilette i.p.v. eau de parfum.... dat gaat toch nergens meer over die prijs!
Ik heb eens op internet gezocht naar mijn vroegere favoriete geur. Die bestaat al lang niet meer, ik was begin twintig. Gucci Accenti heette de geur. Geen idee of ik die nu nog lekker zou vinden, waarschijnlijk niet, maar toen was ik er gek op. Maar wat blijkt: als een soort collectersitem is het nog wel te krijgen. Vragen ze dan wel rustig een paar honderd euro voor!
Soms gaat dat zo, iets wordt een soort cult, en juist omdat het al jaren niet meer gemaakt wordt, kan de prijs opgedreven worden. Wat de gek er voor geeft.
Aanrader van Byredo: Blanche.
By the Fireplace van Maison Margiela
Philosykos van Diptique
Tonka 25 van Le Labo
Gypsy Water van Byredo
Ambre Narguile van Hermès

Ik heb een dure smaak qua parfum, maar word er heel blij van wanneer ik lekker ruik.
Alien van Thierry Mugler
Bonbon van Victor&Rolf
Vanillary van Lush
Poezengek schreef:

Is die versie niet gewoon uit de handel ondertussen? Dat verklaart de giga-prijs vanwege nog maar beperkt te koop of via Amazon of Ebay. Had ik met de mijne ook, en hoewel ik die echt graag weer eens wil opdoen, heb ik het er niet voor over om er ongeveer € 150 voor te betalen. Vandaar nu de Ma Vie van Boss, daar zitten nagenoeg dezelfde geurnoten in en die passen alsnog erg goed op mijn huid.

Al meerdere keren gehad dat mensen zeiden, maar je hebt toch ook die en die geur van Eau Fraiche. Ja klopt en die vind ik dus niet lekker ruiken op mijn huid.
wij slapen nooit.
Toscani schreef:
31-12-2019 21:12
Lanvin Éclat d´Arpège vind ik erg lekker ruiken. Beetje bloemig en fris.
Mijn favoriete zomerparfum :heart: samen met Ma Vie van Hugo Boss.

Verder:
Chanel - Coco Mademoiselle
Guerlain - Insolence
Hugo Boss - Deep Red
Chanel - Chance

Favoriete parfums die er helaas niet meer zijn: Vivienne Westwood - Libertine (winter) en Lancaster - Sun Water (zomer).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven