Mode & Beauty alle pijlers

Fifties make-up

02-05-2011 14:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mezelf blond haar en blauwe ogen.

Nu wil ik voor een gelegenheid me opmaken in fifties-stijl.

Alleen hoe blijven mijn ogen sprekend want ze vallen nu zo weg bij die knalrode lippenstift. Met zonnebril staat het prima maar zonder niet. Wie heeft tips?
misschien Marilyn Monroe kopieren? Zij was tenslotte ook blond
Als je blond haar en blauwe ogen hebt, heb je wel een verkeerd voorbeeld gekozen.
verba volant, scripta manent.
http://makeup.lovetoknow.com/Pin_Up_Girl_Makeup
Ik kan het wel kopieren maar ik weet niet hoe dat lukt.

Het lijkt alsof ze geen oogschaduw op heeft maar haar ogen knallen wel. Mijn ogen zijn trouwens lichter als die van haar op deze foto.

quote:MarianneDavids schreef op 02 mei 2011 @ 14:53:

Als je blond haar en blauwe ogen hebt, heb je wel een verkeerd voorbeeld gekozen.Ik kon geen plaatje vinden met wat ik bedoel met blond haar.
Op youtube staan verschillende tutorials:Authentic fifties makeup

Er zijn ook verschillende sites met info.
Haar ogen zijn gehighlight met zachtwitroze makeup..
Duidelijke wenkbrauwen, die doen al veel voor je gezicht.
Ik als visagiste zou je adviseren: naturel oogschaduw met een iets donkerdere arcadeboog. Flinke eyeliner en mascare boven en rode lippen! In het binnenooglid aan de onderkant zou je een wit kohlpotloot kunnen zetten.

Lorena is zo vaak opgemaakt in GTST
Eyeliner en mooie nepwimpers.
quote:Lisje87 schreef op 02 mei 2011 @ 15:07:

Ik als visagiste zou je adviseren: naturel oogschaduw met een iets donkerdere arcadeboog. Flinke eyeliner en mascare boven en rode lippen! In het binnenooglid aan de onderkant zou je een wit kohlpotloot kunnen zetten.

Lorena is zo vaak opgemaakt in GTST

Mijn ogen zijn een beetje als die van rihanna. De arcadeboog ligt diep (das toch het deel net boven de plooi?).

Kan je de onderkant van het binnenooglid even toelichten? Ik snap niet helemaal waar je bedoelt.

En waar dan allemaal eye-liner? Dat gebruik ik eigenlijk nooit altijd alleen maar oogpotlood aan op 1/3 van de onderkant. Vanaf de buitenste punt. (snappie, ik weet niet hoe het allemaal heet)
en natuurlijk zo'n pukkeltje maken met donkere oogpotlood, dat hoort erbij.
quote:Starshine schreef op 02 mei 2011 @ 15:18:

en natuurlijk zo'n pukkeltje maken met donkere oogpotlood, dat hoort erbij.Die heb ik al
mooi
quote:Maja82 schreef op 02 mei 2011 @ 15:17:

[...]

Mijn ogen zijn een beetje als die van rihanna. De arcadeboog ligt diep (das toch het deel net boven de plooi?).

Kan je de onderkant van het binnenooglid even toelichten? Ik snap niet helemaal waar je bedoelt.

En waar dan allemaal eye-liner? Dat gebruik ik eigenlijk nooit altijd alleen maar oogpotlood aan op 1/3 van de onderkant. Vanaf de buitenste punt. (snappie, ik weet niet hoe het allemaal heet)

Als je arcadeboog diep ligt, dan kun je hem wel wat meer naar voren laten komen.

- Doe een lichte pasteltint op je bewegende ooglid.

- in de arcadeboog zet je een donkerdere oogschaduw aan. Ook in een natuurlijke beigebruine tint. Als je het moeilijk vind om dit aan te brengen. Houdt dan je oog open, en stip met de donkere oogschaduw in het midden boven je oog.(daar zit de arcadeboog). Vervaag deze kleur naar buiten, maar kom niet aan het bewegende ooglid.

- Op je bewegende ooglid trek je een eyeliner (vloeibare eyeliner, tip: eyeliner van de body shop met een soort stiftje, gebruik geen eyeliner pen! totaal niet handig). De eyeliner mag wat dikker uitlopen.

- Om je ogen meer te laten openen kun je in je binnenste wimperrand (onderaan je oog) een wit kohlpotlootje zetten.

- Breng veel mascara aan. (alleen aan de bovenkant) Pas op voor klonters.

- Rode lippen en een beetje blush

tnx Lisje. Ik ga eens oefenen!
Ik vind wit op de waterlijn al gauw nogal hard/onnatuurlijk staan. Ik zou voor licht beige gaan.
T lukt goed. En de oogschaduw staat me in het dagelijks leven ook wel.
:D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven