Fijne hammam
maandag 21 mei 2012 om 08:25
Hallo!
Wie heeft er ervaring met een hammam in de omgeving Rotterdam of Den Haag? Ik ben er nog nooit bij een binnen geweest en vind ze er van buiten vaak onaantrekkelijk uit zien. Maar toch hoor ik soms van mensen dat het heel leuk is. Dus ik wil binnenkort een bezoekje brengen met een vriendin.
Wie deelt haar ervaringen en tips? Wat gebeurde er precies binnen? Hoe zag het er uit?
Wie heeft er ervaring met een hammam in de omgeving Rotterdam of Den Haag? Ik ben er nog nooit bij een binnen geweest en vind ze er van buiten vaak onaantrekkelijk uit zien. Maar toch hoor ik soms van mensen dat het heel leuk is. Dus ik wil binnenkort een bezoekje brengen met een vriendin.
Wie deelt haar ervaringen en tips? Wat gebeurde er precies binnen? Hoe zag het er uit?
maandag 21 mei 2012 om 09:12
Volgens mij ben ik wel eens in Dunya Hammam geweest, aan de Zaagmolenstraat in R'dam Noord. Ik vond het erg leuk, het was een echt Turkse hammam, er liepen ook veel Turkse vrouwen rond. Het enige dat wel een beetje vreemd was, was dat in de rustruimte ook een paar keer mensen gingen bidden. Voelt toch wat vreemd aan, als je daar in je badjas met je kopje thee zit, en naast je ligt iemand op de grond op een kleedje. Erg intiem, maar ook wel knap dat ze dat gewoon doen, of er nou anderen bij zijn of niet.
Deze ziet er trouwens van buiten ook niet echt denderen uit, maar binnen is het wel mooi en schoon en gezellig.
Deze ziet er trouwens van buiten ook niet echt denderen uit, maar binnen is het wel mooi en schoon en gezellig.
..
maandag 21 mei 2012 om 09:12
Ik heb in Rotterdam alleen ervaring met Dunya. Wat een verschrikking was dat...
Het is klein, smerig en heel druk. Er ging iemand klagen en die kreeg de volle laag van de eigenaresse haha. Wij hadden een arrangement van 2 uur maar binnen een uur stonden we weer buiten. De mensen die na ons kwamen moesten heel lang wachten omdat het te vol was binnen.
We kregen achteraf ook nog een masker in de 'loungeruimte'. Een vieze substantie in een potje met een kwast die voor iedereen gebruikt werd. De ' loungeruimte' is ook gelijk de wachtruimte dus daar zaten we dan half in ons nakie tussen de winterjassen haha.
Die zou ik dus niet kiezen. Welke wel goed is jan ik je helaas niet vertellen. Ik lees dus ff mee.
Het is klein, smerig en heel druk. Er ging iemand klagen en die kreeg de volle laag van de eigenaresse haha. Wij hadden een arrangement van 2 uur maar binnen een uur stonden we weer buiten. De mensen die na ons kwamen moesten heel lang wachten omdat het te vol was binnen.
We kregen achteraf ook nog een masker in de 'loungeruimte'. Een vieze substantie in een potje met een kwast die voor iedereen gebruikt werd. De ' loungeruimte' is ook gelijk de wachtruimte dus daar zaten we dan half in ons nakie tussen de winterjassen haha.
Die zou ik dus niet kiezen. Welke wel goed is jan ik je helaas niet vertellen. Ik lees dus ff mee.
maandag 21 mei 2012 om 10:52
Ik ben in die van Den Haag geweest (in de schilderswijk), maar dat is alweer een paar jaar geleden dus hoe het nu is weer ik niet.. Maar toen was het echt ontzettend leuk, niet te druk, lekker ruim en schoon en boven nog een speciale aparte ruimte waar je lekker thee kon drinken en baklava kon eten
Wij waren trouwens wel de enige nederlandse vrouwen en iedereen was topless behalve ik haha (slipje is verplicht)
Het lag aan je arrangement maar wij kregen ook nog modder voor ons lichaam en olijfzeep, waar je dan eerst mee in de sauna gaat en daarna werden we gescrubt, zoooo lekker een gezichtsmasker hadden we zelf meegenomen..
We zijn er toch wel een hele middag geweest!
Ik weet nog dat ik zo'n zacht babyhuidje had toen ik naar buiten kwam
Het lag aan je arrangement maar wij kregen ook nog modder voor ons lichaam en olijfzeep, waar je dan eerst mee in de sauna gaat en daarna werden we gescrubt, zoooo lekker een gezichtsmasker hadden we zelf meegenomen..
We zijn er toch wel een hele middag geweest!
Ik weet nog dat ik zo'n zacht babyhuidje had toen ik naar buiten kwam
maandag 21 mei 2012 om 12:00
Dunya in Rotterdam is inderdaad vergane glorie. Ben er 1 keer geweest toen hij pas open was en was toen wel goed maar van wat ik erna heb gehoord was het echt slecht georganiseerd, slecht onderhouden etc..
In Elysium in Bleiswijk (saunacomplex) hebben ze een grote hammam bijgebouwd, hoor daar goede verhalen over.
In Elysium in Bleiswijk (saunacomplex) hebben ze een grote hammam bijgebouwd, hoor daar goede verhalen over.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
maandag 21 mei 2012 om 12:01
vrijdag 25 april 2014 om 18:04
Echtwaar biekoe? Weet jij nog hoe die heette waar jij bent geweest? Dit jaar ga ik waarschijnlijk weer naar Bodrum en wil m dan heeeel graag weer opzoeken... Ik voelde me echt herboren toen ik daar vandaan kwam, en dan in je jurkje naar buiten stappen en die warme zon.... Pfff was echt het lekkerste ooit haha!!