Mode & Beauty alle pijlers

Foundation/make up snel er af?

19-10-2012 00:03 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallow!

Herkennen jullie dat ook dat als je je 's morgens netjes hebt opgemaakt en halverwege de dag lijkt het alsof je nog amper make up op hebt behalve de mascara dan?

Ik gebruik dagcrème en clinique foundation (deze vind ik toch wel het mooiste vn alle foundations) en poeder maar toch halverwege de dag weinig tot niks meer van te zien...

Wie weet wat je daar aan kunt doen??
Een fix spray er overheen wil weleens helpen. Mac heeft er 1.
Is die gewoon te koop bij een kruitvat/etos?
Primer gebruiken. Ik heb de lumi magique van loreal...
Is die ook gewoon te koop bij kruitvat ofzo Duur? Ik wil het allebei wel eens uitproberen maar dn moet het wel betaalbaar blijven
Ik heb hem bij kruidvat gekocht voor ehh.... 16 euro??? Ik vind het geweldig spul, je doet er ook heel lang mee... Maar goed, das mijn mening natuurlijk...
Hoe kunnen drie lagen plamuur dan oplossen in een paar uur? Clinique is prima spul, daar zou het niet aan mogen liggen.
Wat betreft foundation geloof ik niet dat er één is die alles waarmaakt wat hij belooft. Maar in hoelang je oogschaduw blijft zitten kan het nog wel eens verschillen, ook in de manier waarop je het aanbrengt en de kwaliteit ervan. Hetzelfde geldt voor lipstick. Ik doe mijn make-up eigenlijk vooral zo natuurlijk mogelijk zodat het niet opvalt. Als je iets dramatisch doet moet je gewoon wat meenemen in je tas om het bij te werken.
bij mij blijft het wel de hele dag zitten, alleen niet op mn kin, maar dat werk ik bij, en gebruik altijd blotting papers tussendoor.

ik gebruik YSL zonder poeder.

heb je een vette huid? of is je dagcreme te vet?

dagcreme goed in laten trekken, en na 5 minuten primer en foundation opbrengen.

poederen, en de rest van de dag blotten?

ik weet wel dat er veel vrouwen moeten bijwerken tussendoor.
Inderdaad primer en/of transparante losse poeder. De losse poeder van Catrice (kruidvat) is prima. Primer weet ik niet, heb zelf niet van de drogist.

Oh, poeder gebruik je al lees ik, dan zou ik echt een keer een goede primer proberen.
Blotten??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Minerale make-up gebruiken. Is 's avonds nog net zo mooi als 's morgens.
Blottingpapers gebruik ik ook, momenteel van Kanebo, maar dat is puur om het overtollige talg gedurende de dag weg te deppen.

Een primer onder je make-up en foundation af poederen met een losse poeder zal al helpen wbt houdbaarheid make-up.
Zowiezo een primer aanbrengen onder je make up, een onder je foundation en een onder je oogschaduw. Heb je al voor een paar euro van bijv Etos of Hema eigen merk.
Oke bedankt voor de tips! :D Ik ga eens een goedkope primer gebruiken...

Dus dagcreme even laten intrekken en daarna primer ? wie weet werkt het ja
quote:typmiep87 schreef op 19 oktober 2012 @ 14:42:

Oke bedankt voor de tips! :D Ik ga eens een goedkope primer gebruiken...

Dus dagcreme even laten intrekken en daarna primer ? wie weet werkt het ja

Yep eerst dagcreme, dan de primer, dan foundation en het geheel licht afpoederen.

Tussen door kun je de glanzende gedeeltes (bij een vette huid) deppen met een blotting paper of een gewoon vloeitje (shag) wil prima.
Met minerale poedermake-up hoeft dat dus allemaal niet.

Alleen dagcreme goed in laten trekken en dan poeder opbrengen. En je voelt niets zitten. Vloeibare make-up voel je vaak zitten en geeft ook af en daar heb ik nu ook geen last meer van.
quote:fiddeldee schreef op 19 oktober 2012 @ 00:49:

Hoe kunnen drie lagen plamuur dan oplossen in een paar uur? Clinique is prima spul, daar zou het niet aan mogen liggen.Wie heeft het over drie lagen plamuur? Overdrijven is ook een kunst..
haha dít of alla Barbie vind ik plamuur bah! Het moet wel naturel blijven!

http://beautylabtest.file ... too-much-makeup.png?w=200

Klopt aan de clinique mag het niet liggen ik doe er normaal ook nog poeder over met een dikkere kwast maar toch rond de middag niet veel meer van te zien Ik heb goedkope primer gekocht ik ben benieuwd of jullie tip helpt :-) Thanks!
Nou ik kwam laatst de oplossing voor dat tegen je moet de dag crème en foundation op elkaar aanpassen heb je een olie basis foundation moet je ook een crème op olie basis nemen (een nacht crème) het zelfde geld voor producten op water basis of siliconen basis want olie en water mixt niet
Je dagcreme goed laten intrekken voordat je je foundation opsmeert. Ik fohn in de tussentijd altijd mijn haar en strijk mijn kleren, dan is de dagcreme wel goed genoeg ingetrokken. Licht afpoederen en in de loop van de dag niet met je handen aan je gezicht komen. Als je glimt even met een blottingpapiertje (of bij gebrek daaraan met een toiletpapiertje) afdeppen, niet wrijven. OP deze manier blijft het bij mij echt prima zitten. Ik gebruik foundation van Dior en poeder van Catrice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven