Mode & Beauty alle pijlers

Foundation van MAC

31-05-2012 18:58 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag eens de foundation gaan kopen van MAC.

Omdat ik al zoveel foundations heb geprobeerd maar nog steeds niet de juiste heb gevonden, wil ik toch MAC gaan proberen.

Omdat bij mij in de buurt geen parfumerie zit die dit merk verkoopt wil ik via internet gaan kopen.

Ik heb een lichte huid met wat sproetjes.

Ik begrijp dat ze nw (not warm) en nc (not cool) hebben.

Wat raden jullie mij aan, wat gebruiken jullie?

Ben benieuwd!

Iris
Ga een keer naar een winkel waar ze het verkopen en laat het op je testen. Als het de verkeerde kleur is zit je ermee.
Ja,ik weet dat het beter is om naar de winkel te gaan, maar deze zit niet in de buurt, daarom de vraag hier op het forum.
ook geen Bijenkorf?
Dat zei je al, toch is het niet heel verstandig om zoiets te kopen zonder het eerst te proberen. Vandaar mijn reactie.
Ik heb al veel soorten foundation gehad van MAC, en de studio fix fluid is by far de fijnste vloeibare foundation, het enige wat je moet weten is dat deze wel flink oxideert, dus na het opbrengen veranderd de kleur nog iets. Vraag daarom altijd een proefje mee als je je kleur gevonden denkt te hebben, ik heb de mijne toen 3x geruild!!

De mineralize loose is een geweldige poeder foundation op basis van mineralen.

Shopze!
groupie schreef op 31 mei 2012 @ 19:25:

Ik heb al veel soorten foundation gehad van MAC, en de studio fix fluid is by far de fijnste vloeibare foundation, het enige wat je moet weten is dat deze wel flink oxideert, dus na het opbrengen veranderd de kleur nog iets. Vraag daarom altijd een proefje mee als je je kleur gevonden denkt te hebben, ik heb de mijne toen 3x geruild!!

De mineralize loose is een geweldige poeder foundation op basis van mineralen.

Shopze!

bij MAC zelf?

Deden ze niet moeilijk over?
mac geeft wel vaak klachten
Iris, je kunt niet op afstand shoppen. Ze hebben niet alleen NC en NW, maar ook héél veel verschillende tinten, ze hebben licht dekkend, medium dekkend, met glow of zonder, blablabla.

Gewoon op de gok kopen is vragen om teleurstelling.

Maak er een leuk dagje shoppen van en ga naar een MAC, als je eenmaal je perfecte tint gevonden hebt, kun je online bestellen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Als je het echt per sé online wil proberen, gebruik dan de foundation finder:

http://www.maccosmetics.n ... ndation-Finder/index.tmpl

Heb je tenminste nog enige kans dat je de goede koopt.

Maar echt, ga eerst eens langs.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Mac heeft een hoop goede producten maar de foundations zijn bijna allemaal ruk.

De kleurselectie is fijn maar veel mensen krijgen er pukkels van, ik incluis.

Verder eens met Gamayun
Heb je Clinique foundation al geprobeerd?
en van de oogschaduw hebben veel mensen irritatie.
ster89 schreef op 31 mei 2012 @ 19:33:

Heb je Clinique foundation al geprobeerd?
Ik heb nu Clinique Even Better foundation, deze gaat erg in de lijntjes/rimpels zitten, niet echt fijn dus.
Probeer eens de Perfectly Real lijn! Heb ik hele goede ervaringen mee.

Edit: meng je hem wel met je dagcrème? Scheelt veel.
Ster: als ze hem had willen mengen met een dagcreme had ze een getinte moisterizer moeten kopen.

Een product moet gewoon functioneren zonder er allemaal handelingen mee uit te voeren.

Maar Clinique heeft inderdaad fijne foundations, al vind ik de kleuren vaak erg roze.

Estee Lauder is qua foundations ook een aanrader.
Ik meng al mijn foundations (nu en vroeger dus) met een dagcrème. Smeert lekker en ziet er minder als 'masker' uit.
Estee Lauder, MAC, Clinique allemaal uit dezelfde fabriek..
Ik heb iig nog nooit pukkels gekregen van Clinique. Geweldig spul, na lang zoeken eindelijk tevreden.
Ik vind deze van MAC erg fijn, is eigenlijk meer een getinte crème en maar in een paar kleuren, maar voor mij genoeg dekking:

http://3.bp.blogspot.com/_n9t4hCdsiNo/TAy1S0ltL3I/AAAAAAAACT0/76RbPjVIfFk/s1600/3+moisturiser.jpg
Ksenija schreef op 31 mei 2012 @ 19:52:

Estee Lauder, MAC, Clinique allemaal uit dezelfde fabriek..
Hoe weet jij dit?? Vallen ze onder hetzelfde moederbedrijf?
Sommigen krijgen ook overál uitslag van. Ik ken letterlijk niemand die ooit last heeft van MAC produkten, maar goed.

Qua kleur zou ik het echt niet doen TO, inderdaad, en bovendien vind ik MAC geen uitblinker qua foundations.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Blusher schreef op 31 mei 2012 @ 22:58:

[...]

Hoe weet jij dit?? Vallen ze onder hetzelfde moederbedrijf?
Het maakt niet uit hoe ik het weet, maar het is wel zo.
Ksenija schreef op 31 mei 2012 @ 23:01:

[...]

Het maakt niet uit hoe ik het weet, maar het is wel zo.

Dat maakt denk ik wel iets uit. Ik kan hier op het forum ook van alles roepen maar zonder bron of verdere uitleg is het voor m'n medeforummers wel lastig om te bepalen of mijn boodschap geloofwaardig is.

Offtopic

Overigens denk ik dat zo iets vaker voorkomt dan wij denken, met name bij voedingsmiddelen. Producten die in dezelfde fabriek worden gemaakt, al komt het dan wel vaak voor dat het 'dure' product net wat andere (betere) ingrediënten heeft en dus niet exact hetzelfde is (aldus de Keuringsdienst van Waarde).
dan geloof je het toch niet, zal mij een zorg zijn.

Als jij overal een verklaring voor nodig hebt.

Zegt wat meer over jou, trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven