Mode & Beauty alle pijlers

Franse kledingstijl

12-07-2015 18:10 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las over de Franse kledingstijl. Hoe mooi, ingetogen en geweldig deze zou zijn.

Ik moet zeggen dat ik deze sobere kledingstijl niet echt geweldig vindt.

Jullie wel?

Franse kledingstijl:

Totaal aantal stemmen: 27

Ja, ik vind het mooi en draag het ook (37%)
Nee, voor mij geen Franse kledingstijl (15%)
Ja, ik vind het mooi en zou het willen dragen (48%)
Geen idee wat dat is
euh, zien alle Fransen er hetzelfde uit dan?
Beetje vaag.
verba volant, scripta manent.
Is dat je oksel haar niet scheren?
quote:MarianneDavids schreef op 12 juli 2015 @ 18:17:

Beetje vaag.Dat verbaast me als "echte" Frankrijkganger...
quote:GrumpyCat2 schreef op 12 juli 2015 @ 18:18:

Is dat je oksel haar niet scheren? . nou dát weet niet, hoor. Maar ik vermoed van niet.
quote:liebeskind schreef op 12 juli 2015 @ 18:19:

[...]

Dat verbaast me als "echte" Frankrijkganger...De vrouwen zijn meestal netjes gekleed, stijlvol, maar of dat nou echt Frans is? Een paar Engelse vrouwen die ik ken zien er ook altijd uit om door een ringetje te halen, is dat de Engelse kledingstijl?
Als ik google op Franse kledingstijl kom ik vooral baretten en gestreepte shirts tegen. Ik vind het een beetje saai.

Parijse stijl dan, want elders in Frankrijk zijn ze niet echt zo modieus...
Ja, ik houd ervan. Maar wat ik als 'franse / Parijse stijl' (en ook die van bepaalde goedgeklede Londense vrouwen) zie is vooral een aandacht voor het materiaal. Geen lelijk polyester, maar goede kwaliteit wol, zijde of andere natuurlijke materialen in niet schreeuwerige kleuren of prints. Zoals cashmere
quote:strikjemetstippels schreef op 12 juli 2015 @ 18:27:

Parijse stijl dan, want elders in Frankrijk zijn ze niet echt zo modieus...

Er zijn meer grote steden dan Parijs.

In dorpjes zie je meer vrouwen in een jasschort dan in een leuk rokje met hoge hakken.
Oh, dat vind ik geweldig. Inderdaad ligt de nadruk op mooie stoffen. Basic kleding van mooie materialen. Geen hoge hakken, geen drukke prints, geen ladingen make up. Casual chic.

Mijn kind kleed ik trouwens ook op de franse manier.
quote:erizo schreef op 12 juli 2015 @ 18:39:

Ja, ik houd ervan. Maar wat ik als 'franse / Parijse stijl' (en ook die van bepaalde goedgeklede Londense vrouwen) zie is vooral een aandacht voor het materiaal. Geen lelijk polyester, maar goede kwaliteit wol, zijde of andere natuurlijke materialen in niet schreeuwerige kleuren of prints. Zoals cashmere Dit dus ik houd hier echt van, de mooie materialen, de goede snit.
quote:sorrell schreef op 12 juli 2015 @ 19:22:

[...]

Dit dus ik houd hier echt van, de mooie materialen, de goede snit.

Dat vind ik mooi om te zien. Eenvoudig chic door mooie materialen.

Overigens hou ik wel van mooie materialen. Ik gruwel van de winkeltjes met troep die momenteel als paddenstoelen uit de lucht vallen.

Geef mij maar kleding van mooie stoffen, wat overigens niet automatisch willen zeggen dat het ook van goede merken moet zijn.

Er zijn momenteel bekende merken die geen mooie kwaliteit verkopen.

Maar het sobere van de Franse stijl is niet wat ik zal dragen, maar wat ik wel mooi vind om te zien.
quote:MarianneDavids schreef op 12 juli 2015 @ 18:41:

[...]

In dorpjes zie je meer vrouwen in een jasschort dan in een leuk rokje met hoge hakken.Ja, maar dat wordt niet verstaan onder de Franse modestijl, zover ik weet.
quote:liebeskind schreef op 12 juli 2015 @ 19:30:

[...]

Dat vind ik mooi om te zien. Eenvoudig chic door mooie materialen.

Overigens hou ik wel van mooie materialen. Ik gruwel van de winkeltjes met troep die momenteel als paddenstoelen uit de lucht vallen.

Geef mij maar kleding van mooie stoffen, wat overigens niet automatisch willen zeggen dat het ook van goede merken moet zijn.

Er zijn momenteel bekende merken die geen mooie kwaliteit verkopen. Heel erg eens. Je wordt doodgegooid met viscose en polyester, vreselijk.
quote:jippie55 schreef op 12 juli 2015 @ 18:12:

Geen idee wat dat isIk ook niet. Wat is dan kenmerkend voor franse kledingstijl?
Ik vind vooral Franse (en Spaanse en Italiaanse) kinderkleding erg mooi, telt dat ook?

[...]

In dorpjes zie je meer vrouwen in een jasschort dan in een leuk rokje met hoge hakken.Volgens mij haal je Turkije en Frankrijk door elkaar.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

[...]

In dorpjes zie je meer vrouwen in een jasschort dan in een leuk rokje met hoge hakken.Is het 30 jaar geleden dat je in Frankrijk was ofzo?
quote:NYC schreef op 12 juli 2015 @ 21:25:

Ik vind vooral Franse (en Spaanse en Italiaanse) kinderkleding erg mooi, telt dat ook?

Vroeguh kocht ik altijd veel kleding in voor de kinderen als we in Spanje waren.

Veeeel mooier en leuker dan hier (toen)
Er zijn momenteel veel meer troepwinkeltjes dan mooie kledingwinkeltjes.

Maar ja, de betere winkeltjes zijn dan weer vaak zooo duur dat je die weer voorbij loopt.

Ik kocht laatst een mooi jasje in Frankrijk van een mooie kwaliteit en een mooie prijs. Het kan dus wel.
Maar Liebeskind, wat is nou die Franse stijl dan?

Want ik ken veel Fransen en die hebben allemaal hun eigen stijl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven