Franse kledingstijl
zondag 12 juli 2015 om 18:23
quote:liebeskind schreef op 12 juli 2015 @ 18:19:
[...]
Dat verbaast me als "echte" Frankrijkganger...De vrouwen zijn meestal netjes gekleed, stijlvol, maar of dat nou echt Frans is? Een paar Engelse vrouwen die ik ken zien er ook altijd uit om door een ringetje te halen, is dat de Engelse kledingstijl?
[...]
Dat verbaast me als "echte" Frankrijkganger...De vrouwen zijn meestal netjes gekleed, stijlvol, maar of dat nou echt Frans is? Een paar Engelse vrouwen die ik ken zien er ook altijd uit om door een ringetje te halen, is dat de Engelse kledingstijl?
verba volant, scripta manent.
zondag 12 juli 2015 om 18:39
Ja, ik houd ervan. Maar wat ik als 'franse / Parijse stijl' (en ook die van bepaalde goedgeklede Londense vrouwen) zie is vooral een aandacht voor het materiaal. Geen lelijk polyester, maar goede kwaliteit wol, zijde of andere natuurlijke materialen in niet schreeuwerige kleuren of prints. Zoals cashmere
zondag 12 juli 2015 om 18:41
zondag 12 juli 2015 om 19:22
quote:erizo schreef op 12 juli 2015 @ 18:39:
Ja, ik houd ervan. Maar wat ik als 'franse / Parijse stijl' (en ook die van bepaalde goedgeklede Londense vrouwen) zie is vooral een aandacht voor het materiaal. Geen lelijk polyester, maar goede kwaliteit wol, zijde of andere natuurlijke materialen in niet schreeuwerige kleuren of prints. Zoals cashmere Dit dus ik houd hier echt van, de mooie materialen, de goede snit.
Ja, ik houd ervan. Maar wat ik als 'franse / Parijse stijl' (en ook die van bepaalde goedgeklede Londense vrouwen) zie is vooral een aandacht voor het materiaal. Geen lelijk polyester, maar goede kwaliteit wol, zijde of andere natuurlijke materialen in niet schreeuwerige kleuren of prints. Zoals cashmere Dit dus ik houd hier echt van, de mooie materialen, de goede snit.
zondag 12 juli 2015 om 19:30
quote:sorrell schreef op 12 juli 2015 @ 19:22:
[...]
Dit dus ik houd hier echt van, de mooie materialen, de goede snit.
Dat vind ik mooi om te zien. Eenvoudig chic door mooie materialen.
Overigens hou ik wel van mooie materialen. Ik gruwel van de winkeltjes met troep die momenteel als paddenstoelen uit de lucht vallen.
Geef mij maar kleding van mooie stoffen, wat overigens niet automatisch willen zeggen dat het ook van goede merken moet zijn.
Er zijn momenteel bekende merken die geen mooie kwaliteit verkopen.
Maar het sobere van de Franse stijl is niet wat ik zal dragen, maar wat ik wel mooi vind om te zien.
[...]
Dit dus ik houd hier echt van, de mooie materialen, de goede snit.
Overigens hou ik wel van mooie materialen. Ik gruwel van de winkeltjes met troep die momenteel als paddenstoelen uit de lucht vallen.
Geef mij maar kleding van mooie stoffen, wat overigens niet automatisch willen zeggen dat het ook van goede merken moet zijn.
Er zijn momenteel bekende merken die geen mooie kwaliteit verkopen.
Maar het sobere van de Franse stijl is niet wat ik zal dragen, maar wat ik wel mooi vind om te zien.
zondag 12 juli 2015 om 19:32
zondag 12 juli 2015 om 19:36
quote:liebeskind schreef op 12 juli 2015 @ 19:30:
[...]
Er zijn momenteel bekende merken die geen mooie kwaliteit verkopen. Heel erg eens. Je wordt doodgegooid met viscose en polyester, vreselijk.
[...]
Er zijn momenteel bekende merken die geen mooie kwaliteit verkopen. Heel erg eens. Je wordt doodgegooid met viscose en polyester, vreselijk.
zondag 12 juli 2015 om 21:25
zondag 12 juli 2015 om 22:15
zondag 12 juli 2015 om 22:19