Fris zomerparfum dat lang blijft hangen
vrijdag 1 augustus 2025 om 10:32
Hallo, ik ben op zoek naar een fris en bloemig zomerparfum dat een beetje blijft hangen. Ik gebruik nu 'Light Blue' (de Intense versie) maar na een uur ruik je daar niets meer van.
Wat gebruiken jullie of wat zouden jullie aanraden? Dan probeer ik uiteraard eerst met een staaltje uit de parfumerie. Ik zoek een geurtje dat ook op kantoor kan gebruikt worden (dus zeker niet overweldigende geur).
Dankjewel alvast voor alle reacties.
Wat gebruiken jullie of wat zouden jullie aanraden? Dan probeer ik uiteraard eerst met een staaltje uit de parfumerie. Ik zoek een geurtje dat ook op kantoor kan gebruikt worden (dus zeker niet overweldigende geur).
Dankjewel alvast voor alle reacties.
vrijdag 1 augustus 2025 om 11:17
Hier ook! En die blijft wel lang hangen ook

vrijdag 1 augustus 2025 om 12:39
Die Eaux des Chanel blijven zeker niet hangen, binnen een half uur is dat een huidlucht (wel ideaal als je niemand wil hinderen met een geur). En voor de zomer zou ik eerder Paris Deauville of Paris Venise aanraden.
Als je Light Blue lekker vindt, heb ik de budgettip voor je: exact dezelfde geur, stuk goedkoper èn blijft langer hangen: Cheap and Chic Moschino: I love love. Ik geloof dat je die zelfs bij Kruidvat kunt krijgen. (Lichtblauwe flesje met oranje dop)
Edit: net nog even nagezocht op fragrantica en Light Blue en I love love zijn beiden door Olivier Cresp geformuleerd.
Als je Light Blue lekker vindt, heb ik de budgettip voor je: exact dezelfde geur, stuk goedkoper èn blijft langer hangen: Cheap and Chic Moschino: I love love. Ik geloof dat je die zelfs bij Kruidvat kunt krijgen. (Lichtblauwe flesje met oranje dop)
Edit: net nog even nagezocht op fragrantica en Light Blue en I love love zijn beiden door Olivier Cresp geformuleerd.
lemoosgaatdoor wijzigde dit bericht op 01-08-2025 13:06
15.24% gewijzigd
vrijdag 1 augustus 2025 om 13:00
Ook de mijne, daar komt mijn nickname ook vandaan.gonniegijsje schreef: ↑01-08-2025 11:22Jill sander sun is mijn ultieme zomergeur. Vaak in de aanbieding voor minder dan 20euro. Das ook fijn
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
vrijdag 1 augustus 2025 om 13:03
Irregular_Choice schreef: ↑01-08-2025 11:17Hier ook! En die blijft wel lang hangen ooken ik heb sun van nivea, die ruik ik echt de hele dag. Heb ook een dupe van de DM en die was €7,-, ruik ik ook de hele dag door! Die is ook echt zo lekker.
Ruikt het ook echt naar de zonnebrandcreme?
vrijdag 1 augustus 2025 om 13:15
Iemand vroeg laatst welke parfum ik nou toch had, want ze was er helemaal weg van. Dus ik zei, Nivea Sun, Lekker goedkoop en heel fijn parfummetje.Irregular_Choice schreef: ↑01-08-2025 11:17Hier ook! En die blijft wel lang hangen ooken ik heb sun van nivea, die ruik ik echt de hele dag. Heb ook een dupe van de DM en die was €7,-, ruik ik ook de hele dag door! Die is ook echt zo lekker.
Ze begreep niet hoe zo'n topgeur van Nivea kon zijn

vrijdag 1 augustus 2025 om 13:22
Hoor ik ook vaak inderdaad! Hij is echt zo lekker en blijft heel lang hangen. En die dupe is dus ook top

vrijdag 1 augustus 2025 om 13:40
Precies. Je raakt er aan gewend en ruikt hem dan zelf niet meer. Ik gebruik ook Light Blue en regelmatig later op de dag gehoord dat het nog zo lekker ruikt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 1 augustus 2025 om 14:04
Irregular_Choice schreef: ↑01-08-2025 13:22Ja! Echt zo’n heerlijke zonnebrand-geur. Maar volgens mij in nl lastig te krijgen. Ik koop hem in Duitsland, €20,-.
Ik ben erg benieuwd. Ik vind de geur van Nivea-zonnebrand namelijk zo lekker!
vrijdag 1 augustus 2025 om 15:31
Ik vind ook dat de Chanel geuren (jammer genoeg) heel snel weer weg zijn (ondanks hun hoge prijs). Bedankt voor de Cheap and Chic tip.LemoosGaatDoor schreef: ↑01-08-2025 12:39Die Eaux des Chanel blijven zeker niet hangen, binnen een half uur is dat een huidlucht (wel ideaal als je niemand wil hinderen met een geur). En voor de zomer zou ik eerder Paris Deauville of Paris Venise aanraden.
Maar ik wil zeker ook eens Hugo Boss Femme en Jill Sander Sun ruiken. Dank voor alle tips.
vrijdag 1 augustus 2025 om 15:34
Ja ik ben vrij zeker dat hij niet blijft hangen. Tevoren gebruikte ik CH 212 (vond ik ook supergoed) maar die rook ik al niet bij het opbrengen. En ik wil vooral zelf mijn geurtje blijven ruiken (los van het feit dat anderen hem ook ruiken)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in