Mode & Beauty alle pijlers

Gat in sok

19-10-2019 23:08 86 berichten
Lieve mede-viva'ers!

Ik heb een gat in een favoriet paar sokken. In een van de twee sokken welteverstaan. Nu gooi ik kapotte sokken vaak weg maar overweeg 'm nu te stoppen. Daarom ben ik nu benieuwd:

Wie repareert zijn kapotte sokken, kaasschaaf, knoop-aan-h&m-vest nog? En wie vervangt alles?

GEEN ONDERZOEKJE, GEWOON NIEUWSGIERIG (dit alles door t gat in mijn ene favo sok).
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:13
Reden: Ik stop een sok, als ik t doe, ik stil 'm niet
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
19-10-2019 23:41
Sinds ik een dichte trommel heb ben ik nooit meer wat kwijt.
Ik koop voor mijn man, jongste zoon en mezelf 1x in de zoveel tijd een hele bulk dezelfde zwarte sokken ( we dragen allemaal zwarte sokken eigenlijk )

We hebben 1 grote sokken mand, ideaal.

Dochter van 17 en zoon van 18 hebben hun eigen sokken. Maar zij doen dan ook hun eigen was.
Dus.
feow schreef:
19-10-2019 23:42
Ik deed het zo:
Afbeelding
Wat leuk!

Ik heb indertijd na heel lang zoeken een marktkoopman gevonden die van die jaren zeventig appels en peren verkocht, en die naaide ik er dan op. Ik was trouwens innig gelukkig toen het cool werd om met enorme gaten in je broek te lopen.
Alle reacties Link kopieren
boro_ schreef:
19-10-2019 23:42
Jemig , alwéér een topic over dit onderwerp. Enz. ;) ;)


Anyway,

Ik mieter mijn sokken met gaten weg.

Of ik neem ze mee naar mijn werk, maar niet met het doel ze weer te gaan dragen, ik werk in een verpleeghuis en op de pg afdeling ( met dementerende mensen ) zijn een paar dames die vroeger nog kousen stopten.

Dan vraag ik of zij dat willen doen.
T wordt vaak een rommeltje, echt gestopt worden ze niet, maar de dames scheppen zoveel plezier in dat werkje dat ik ze met alle liefde mee neem :)
Lang niet gelezen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
boro_ schreef:
19-10-2019 23:42
Jemig , alwéér een topic over dit onderwerp. Enz. ;) ;)


Anyway,

Ik mieter mijn sokken met gaten weg.

Of ik neem ze mee naar mijn werk, maar niet met het doel ze weer te gaan dragen, ik werk in een verpleeghuis en op de pg afdeling ( met dementerende mensen ) zijn een paar dames die vroeger nog kousen stopten.

Dan vraag ik of zij dat willen doen.
T wordt vaak een rommeltje, echt gestopt worden ze niet, maar de dames scheppen zoveel plezier in dat werkje dat ik ze met alle liefde mee neem :)
Ah wat lief :love:
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-10-2019 23:46
Lang niet gelezen!
:) Nee he, heel lang geleden.

Maar soms dan kriebelt het toch nog weer!
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 23:47
Ah wat lief :love:
k heb zo mijn momenten :P :D
Dus.
Alle reacties Link kopieren
boro_ schreef:
19-10-2019 23:47
:) Nee he, heel lang geleden.

Maar soms dan kriebelt het toch nog weer!
Leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
boro_ schreef:
19-10-2019 23:48
k heb zo mijn momenten :P :D
Hahahahaha!
Alle reacties Link kopieren
boro_ schreef:
19-10-2019 23:43
Ik koop voor mijn man, jongste zoon en mezelf 1x in de zoveel tijd een hele bulk dezelfde zwarte sokken ( we dragen allemaal zwarte sokken eigenlijk )

We hebben 1 grote sokken mand, ideaal.

Dochter van 17 en zoon van 18 hebben hun eigen sokken. Maar zij doen dan ook hun eigen was.
Zo, jou heb ik lang niet gezien! En jemig, wat zijn je kinderen al oud! De tering, hoe oud zijn we zelf dan wel niet?
Am Yisrael Chai!
Een kapotte sok gooi ik weg tenzij het een heel klein gaatje is maar dat is meestal niet. Knopen enzo zet ik er zelf weer opnieuw aan of iets vergelijkbaars als de knoop zelf ook kapot is. Bij ritsen kijk ik m'n moeder lief aan om te kijken of die het kan maken tenzij het echt versleten is. Nu ik er over nadenk probeer ik het meeste eigenlijk wel eerst te maken tenzij het de moeite niet waard is of als het te moeilijk is.

Bedenk me net dat ik bij een nieuwe bloes en een tshirt even een gaatje dicht moet naaien, Is bij de naad los gegaan.
Alle reacties Link kopieren
boro_ schreef:
19-10-2019 23:42
Jemig , alwéér een topic over dit onderwerp. Enz. ;) ;)


Anyway,

Ik mieter mijn sokken met gaten weg.

Of ik neem ze mee naar mijn werk, maar niet met het doel ze weer te gaan dragen, ik werk in een verpleeghuis en op de pg afdeling ( met dementerende mensen ) zijn een paar dames die vroeger nog kousen stopten.

Dan vraag ik of zij dat willen doen.
T wordt vaak een rommeltje, echt gestopt worden ze niet, maar de dames scheppen zoveel plezier in dat werkje dat ik ze met alle liefde mee neem :)
op dezelfde manier dus zoals we mijn moeder gewoon sjaals lieten breien. werden nooit groter dan 15 bij 50 cm , maar och ze was er mee bezig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
viennas schreef:
19-10-2019 23:27
Ik heb een kaasschaaf van Boska en die is echt fantastisch. Gaat al een eeuw mee en snijdt mooi dun. Heb ook nog een stuk of 6 goedkope in de keukenla ligge, waar het handvat steeds vanaf schiet of de kaas in drie stukken van breekt. Investereren in een iets duurdere kaasschaaf levert veel plezier op! Because you are worth it :proud:

Of koop die v van IKEA! Voor minder dan twee euro een heel goede.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
19-10-2019 23:30
Ik dus wel. Zou ook niet weten waarom niet. Ik ga in geen 100 jaar mijn tijd verspillen door sokken te matchen na het wassen en op te rollen. Ik heb een heerlijke sokkenla met 100 sokken waar ik iedere dag 2 mooie exemplaren uit kies. Heel soms matchen ze, maar meestal niet.

:rofl:

Je hebt gelijk! Krijg je veel commentaar, of zijn ze het al van je gewend?

Ik stop geen sokken. Vraag me ook af hoe dat in godsnaam zou moeten bij andere dan grove geitenwollen sokken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
19-10-2019 23:14
Sokken gooi ik ook weg bij gaten. Wel in de textiel-afvalbak gooien (niet Humana-bak, maar echt textielafval) dan kan het nog gerecycled worden :)

Ook de kleding in de Humana-bak wordt grotendeels tot vodden versneden en gerecycled.

Oude kleding in de textielbak

Er mag meer in de kledingcontainer dan je denkt! Zo zijn kapotte en versleten kledingstukken of schoenen welkom. Ook knuffels, gordijnen en beddengoed mag erin. Belangrijk is dat je het schoon en in een gesloten zak inlevert.

Textiel dat bij het restafval belandt, wordt verbrand. Zonde, want textiel kan meestal prima worden hergebruikt of gerecycled! Kleding en spullen uit de textielbak worden gesorteerd. Spullen die nog goed zijn, gaan naar kringloopwinkels of Oost-Europa, Afrika en Azië. De rest van het textiel wordt grotendeels gerecycled: er wordt bijvoorbeeld vloerbedekking of vulmateriaal voor autostoelen van gemaakt. En van steeds meer vezels kan opnieuw kledingstof worden gemaakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 23:16
Hangt af van de prijs van de sokken. Mijn ex droeg sokken van 30 euro per paar, dus die wilde ik wel stoppen. Tegenwoordig koop ik bij Zeeman een wagonlading zwarte sokken maat 42-44 voor gans het huisgezin, en als die allemaal kapot zijn of opgegeten door de wasmachine koop ik nieuwe.

Knopen aanzetten, ritsen inzetten en losse naadjes repareren doe ik wel,

Ritsen inzetten...wat knap!! Die gaan bij mij naar de kleermaker. Ik haat gedoe met de naaimachine.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 07:31
0.64% gewijzigd
himalaya schreef:
20-10-2019 07:15
:rofl:

Je hebt gelijk! Krijg je veel commentaar, of zijn ze het al van je gewend?

Ik stop geen sokken. Vraag me ook af hoe dat in godsnaam zou moeten bij andere dan grove geitenwollen sokken.

Met stop- of maasgaren dat je tegenwoordig niet zo makkelijk meer kunt kopen en wat duurder is dan een paar nieuwe sokken.

Vroeger verkocht zelfs HEMA het, nu alleen de handwerkwinkel en niet eens elke.

Ik heb de hele collectie kaartjes met stopwol van mijn oma geërfd. Voor mijn kinderen heb ik heel wat doen gestopt toen ze nog bijzondere dingen droegen. Die met afbeeldingen van stripfiguren oid. Tegenwoordig zijn de sokken met gat meestal verder ook wel aan hun eind.

Verder gaan dingen pas weg als ze niet meer te repareren zijn. Vind ik beter voor het milieu.
Sokken stoppen doe ik niet, die koop ik per tig bij hema, zeeman of action.
Knopen aanzetten doe ik wel, maar daar blijft het bij wat betreft kledingreparatie. Zelfs een broek verkorten doe ik niet (naar de kleermaker).

Onze kaasschaaf is van rvs uit 1 stuk. Niet kapot te krijgen ;)

Ik zie steeds op tv dat spotje langskomen:

Waardeer het, repareer het!!!
Wel een goeie actie, tegen de werwerpmaatschappij.
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:11
Hangt er vanaf hoe mooi of lelijk die sok daadwerkelijk is.

En ik vreet geen kaas, dus ik heb geen kaasschaaf.
Je wordt toch alleen maar dik van die kaas.
Ik vreet niet maar ik eet en dik worden kun je ook zonder kaas toch ?
Sokken tenzij gebreid door wijlen mijn oma gooi ik weg , sokken van oma stop ik.
Knopen zet ik aan , ritsen laat ik er in zetten .
Kaasschaaf van RvS gaat al 20 jaar mee minimaal .
Rvs kaasschaaf, ook een idee... die overleeft een echtelijke ruzie vast ook! Haha
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 21-10-2019 00:46
Reden: Schandalige spelfout
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:25
En je andere voet heeft maandenlang koud tot sok 2 het ook begeeft?


Ik ga namelijk niet met 2 verschillende sokken rondlopen. In geen 100 jaar.
Mijn nicht doet dat met haar kind, en als ik dan zo’n allenige sok bij kind in de la zie liggen, kan ik alleen maar denken: wat een handige artistiekerigheid.

Ik heb van sokken meerdere paren, dus 2x een losse sok overhouden is toch weer een setje.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
19-10-2019 23:57
Zo, jou heb ik lang niet gezien! En jemig, wat zijn je kinderen al oud! De tering, hoe oud zijn we zelf dan wel niet?
Ja echt he, ongelooflijk toch?

Jouw petit prince zal ook wel niet meer zo petit zijn :D

Leuk om te zien dat je nog hier bent !
Dus.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
20-10-2019 01:13
op dezelfde manier dus zoals we mijn moeder gewoon sjaals lieten breien. werden nooit groter dan 15 bij 50 cm , maar och ze was er mee bezig
jaaa, wat lief :)

Ik had een dame die een paar jaar bezig is geweest met een kleedje haken ;)
En trots dat ze er op was, daar gaat het om he..
Dus.
Broodbakmachine schreef:
19-10-2019 23:25
Ik ben heel slecht in het repareren van zaken. En ik vind het echt zo knap als mensen een rits ergens in kunnen zetten! Ik heb dat ooit geprobeerd en dat eindigde zo ongeveer als die Ikea bank van een van onze geliefde mede-forummers (fantastisch topic was dat trouwens)

Edit: was dat niet djoelz?
Jazeker, het was Djoelsie met het topic 'Help Djoels de kram(p)fors door'.

Verplichte kost voor alle forummers.
Wat kan die meid leuk schrijven. (Deed ze maar mee aan de NaNoWriMo.)
Heel af en toe post ze nog een berichtje op het VIVA-forum.

Tataa, de link:
thuis/help-djoels-de-kram-p-fors-door/l ... ages/32911
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
20-10-2019 21:31
Jazeker, het was Djoelsie met het topic 'Help Djoels de kram(p)fors door'.

Verplichte kost voor alle forummers.
Wat kan die meid leuk schrijven. (Deed ze maar mee aan de NaNoWriMo.)
Heel af en toe post ze nog een berichtje op het VIVA-forum.

Tataa, de link:
thuis/help-djoels-de-kram-p-fors-door/l ... ages/32911
oooh djoelz , wat hebben we gelachen toen :D :D


Christustepaard wordt hier nog wel eens gebruikt.
Dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven