Mode & Beauty alle pijlers

Gat in sok

19-10-2019 23:08 86 berichten
Lieve mede-viva'ers!

Ik heb een gat in een favoriet paar sokken. In een van de twee sokken welteverstaan. Nu gooi ik kapotte sokken vaak weg maar overweeg 'm nu te stoppen. Daarom ben ik nu benieuwd:

Wie repareert zijn kapotte sokken, kaasschaaf, knoop-aan-h&m-vest nog? En wie vervangt alles?

GEEN ONDERZOEKJE, GEWOON NIEUWSGIERIG (dit alles door t gat in mijn ene favo sok).
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:13
Reden: Ik stop een sok, als ik t doe, ik stil 'm niet
0.26% gewijzigd
Ja hier ook!! (Ik schreef jarenlang mee onder een andere nick)

Tranen gelachen om dat topic!
Alle reacties Link kopieren
Sokken was ik in een waszak en sokken met gaten gooi ik weg, kapotte naden repareer ik als dat zin heeft (als ik uit een kledingstuk ben geknapt heeft het geen zin om te repareren), knopen zet ik aan, ritsen vervang ik, verkleurde kleding verf ik, schoenen laat ik herstellen, en we hebben 4 kaasschaven in huis. Maar als er ook maar een klein krasje in een bord zit gooi ik het hele servies weg en schaf ik een nieuwe aan. Dus ik weet niet of ik iets opschiet met het herstellen en duurzaam ben ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
mijn eigen gebreide sokken maak ik uiteraard wel.

verder probeer ik zo veel mogelijk te maken. Ik probeer bij aanschaf ook rekening te houden met duurzaamheid. Wanneer je alleen maar "goedkope meuk" koopt, dan lijkt maken altijd zo zinloos. Lastige kleding dingen gaan gewoon naar de "gouden schaar" of zo iets.

Ik probeer steeds meer rekening te houden met het milieu en deze zo min mogelijk te belasten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Sokken stoppen: nee. Mijn moeder deed dat vroeger, en dat zit voor geen meter, zo’n stukje stopwol op de hiel of de teen. Zelfde reden als waarom ik geen twee verschillende sokken wil dragen. Dat zit niet. Ik ben daar te gevoelig voor ofzo :A:

Knopen aanzetten doe ik wel en een los naadje of zoompje soms, bij een echt favoriet kledingstuk. Onder veel gemopper en gevloek want ik vind het een k*tkarweitje. Het glas wijn erbij helpt wel ja.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Oh, en op de textielcontainers hier in het dorp staat met grote letters GEEN AFVAL. Dus als iets echt stuk is of gekrompen tot kleuterformaat oid gaat het hier in de grijze kliko... maar dat hoeft dus niet?
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
Wollen sokken repareer ik wel. Ik ben verre van handig maar dat lukt me nog wel. Ik had laatst een paar van die dunne Falke sokken aan en bleef ergens aan haken. Klein gaatje bij de hak. Repareer ik gewoon (paar steekjes en dan met blanke nagellak 'vastzetten'). Als het een sok van de Hema was geweest waarschijnlijk niet. Zo bewust ben ik nou ook weer niet.

Knopen aanzetten of een losse naad ook, geen probleem. Als er een rits vervangen moet worden of een kledingstuk moet worden ingenomen laat ik dat over aan de kleermaker.

Een bord met hoekje eraf gooi ik wel meteen weg. Mijn vriend vindt dat onzin want het bord doet het toch nog? Maar ja, hij draagt ook vaak sokken die niet bij elkaar horen (maar wel ongeveer in dezelfde kleur).
Alle reacties Link kopieren
Sokken koop ik in bundels bij Hema of Zeeman. Als er een kapot is , is er altijd vervanging.

Knopen zet ik wel aan. Naadjes repareren alleen als het bewuste kledingstuk de reparatie nog waard is.
Geldt ook voor ritsen. In een oude broek zet ik geen nieuwe rits. In een jas die nog prima is, laat ik een nieuwe rits zetten.

Ik zweer trouwens bij reparatiestof die je (aan de binnenkant) op de stof kunt strijken.
Helpt prima bij minigaatjes in een trui, overhemd of t-shirt ter hoogte van je riem.
Ik heb van die pakjes opstrijkbare stof in vele kleuren en in diverse structuren.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
21-10-2019 10:46

Ik zweer trouwens bij reparatiestof die je (aan de binnenkant) op de stof kunt strijken.
Helpt prima bij minigaatjes in een trui, overhemd of t-shirt ter hoogte van je riem.
Ik heb van die pakjes opstrijkbare stof in vele kleuren en in diverse structuren.
Oh ja, dit ook inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
21-10-2019 09:20
Oh, en op de textielcontainers hier in het dorp staat met grote letters GEEN AFVAL. Dus als iets echt stuk is of gekrompen tot kleuterformaat oid gaat het hier in de grijze kliko... maar dat hoeft dus niet?
Geen afval betekent dat je er geen restafval in mag doen. Wel textiel dat kapot is. Sterker nog, waar ik woon mag textiel helemaal niet in de grijze kliko.
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 23:29
Oh dat gebeurt op de wasserij ook hoor. Dan sta ik de wasjes van een relatie persoonsgewijs in te pakken en dan zitten er voor één cliënt gewoon zeven verschillende sokken bij. Daarom koop ik dus altijd 20 gelijke paren tegelijk.
Ik was meer van slag omdat ik las dat jij een ex hebt die dat kapitaal uitgeeft aan sokken. Nooit verwacht dat dat een LV match zou kunnen zijn!
Broodbakmachine schreef:
20-10-2019 09:43
Rvs kaasschaaf, ook een idee... die overleeft een echtelijke ruzie vast ook! Haha
Relatie repareren ook een optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven