Mode & Beauty alle pijlers

Gek van slechte kwaliteit kleding

25-08-2013 15:39 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals titel al aangeeft: ik word gek van de slechte kwaliteit van kleding.

Shirts die na 1 keer wassen zijn gekrompen, heel veel pluisjes op kleding, broeken die lubberen en heel irritant: stiksels die heel snel loslaten. Aaaargh!! Zelfs bij kleding van bijv Esprit is kwaliteit niet meer vanzelfsprekend.

Ik koop graag H&M, ik vind het allemaal super leuke spullen. Maar man man man, wat is het soms troep!!

Dus ik ga toch maar weer verder kijken naar betere kwaliteit.

Met welke merken hebben jullie goede ervaringen?
Vandaag terug naar de winkel (Gerry Weber) met een gekrompen jurkje. Volgens de verkoopster is de jurk gekrompen omdat ik niet goed kan strijken. Na 10 minuten strijken is de jurk inderdaad 6 cm langer maar ook 4 cm smaller. Volgens de verkoopster is dat geen probleem. Woorden van de verkoopster: ik heb hem zelf gepast en hij past prima. Maar mij past hij niet en wie heeft de jurk nu gekocht? De klacht wordt niet opgelost ik ben een domme klant die niet kan strijken. Thuis de klantenservice van Gerry Weber gebeld. Dat is pas echt ontluisterend. De dame vond de klacht goed afgehandeld en toen ik wilde aangeven dat ik het daar niet mee eens was ging de hoorn op de haak (gesprek heeft in totaal 2 min geduurd dus het was niet omdat ik bleef zeuren) wat een ellende en 100 euro naar de knoppen.
Ik heb ook wel eens last van pluizende dingen enzo..

Echt waardeloos dat, maar zelfs als je dure troep koopt kom je er ook niet veilig van af,Vest dat mij mn hele kleedgeld kostte, Gewassen (Handwas en koud water volgens instructies, niet gestreken etc ) Helemaal onder de pluizen! Echt niets aan te doen.. Zonde.. Was een vet mooi ding voor de winter..

Ik heb zelf altijd wel spul van de Vera Moda en Only nu, Geen problemen mee en er is altijd wel leuk spul ^^
Hier net zo, ik koop alleen nog maar betere kleding. Niks in de droger..Maar een geluk, als je een klacht hebt wordt je goed geholpen.
Dept gaat lang mee! Kleuren blijven mooi na veel wassen. H&M voor mannen echt te slecht! Gaten vielen er gewoon in na 1 keer dragen. Nooit weer.

De kleding van Zara voor kinderen vindt ik wel weer van goede kwaliteit.
Ik vind tegenwoordig heel moeilijk om merken te vinden die kwalitatief goed zijn. Want uit ervaring weet ik dat dure merken ook geen garantie geven van goede kwaliteit.
Ik heb zelf goede ervaringen met Expresso. Aardig aan de prijs, maar wel goede kwaliteit. De H&M koop ik niets meer, behalve soms basic hemdjes die ik onder mijn kleding draag en sokken.
Ik heb tot nu toe geluk met h&m, alles blijft lang mooi. Zara daarentegen.. Heb er 3x wat gekocht en letterlijk 3x na een week gaatjes, scheurtjes en missende steentjes. Brrrrrr koop er nooit meer wat
Ik ben fan van de sissy boy ( en de andere merken die ze daar verkopen). Ze hebben daar erg goede uitverkoop.
Ik ben fan van de merken die Floortje Dessing verkoopt. Eindelijk echt wollen truien en vesten gevonden ipv de acrylzooi, vorige winter trouwens. Maar ook broeken, shirts echt, ik ben zo'n fan van wat zij verkoopt. Plus eerlijke handel, dus duurder. Dan maar minder kleding en vaker wassen want dat kan met deze kleding En nog fijner dat er geen kinderhandjes hebben gewerkt aan mijn kleding en eerlijke lonen worden betaald. Dan betaal ik echt liever meer voor een kledingstuk.
Ik word ook gek van de slechte kwaliteit van veel kleding! Ik heb net weer m'n was opgehangen en dan zie ik weer dat er overal maar van die kleine gaatjes in blijken te zitten. Ik heb me zelfs even afgevraagd of ik niet toevallig motten of iets dergelijks in de kast heb of iets anders dat dit kan verklaren, maar dat is het niet.

Dit overkomt mij vooral bij kleding van H&M, C&A, M&S en New Look. Maar van al deze merken heb ik dan ook wel weer minstens één kledingstuk dat al zo'n 5 jaar in mijn kast hangt, regelmatig gedragen wordt en nog steeds uitstekend is. Er is bij deze goedkopere merken echt geen peil op te trekken.

Ik heb zelf een grotere maat, dus dan is nog het bijkomende probleem dat de echte dure merken in speciaalzaken echt heel duur zijn, en vaak ook nog eens erg lelijk (veel te drukke prints, bjivoorbeeld).
Vero moda basics gaan lang mee iig tot nu toe heb ik daar goede ervaringen mee.

Voor de rest is de primark bij mij nog altijd wel prima qua prijs/kwaliteit verhouding. Je betaald 2/3 euro voor een basic die dan misschien geen eeuwen mee gaat maar in verhouding veel minder kost dan een duurdere basic van bijv esprit.
Ook hier iemand die slechte kwaliteit hekelt, gelukkig overleeft C&A kleding nog moeiteloos mijn fijn-was programma van de wasmachine en vind ik daar regelmatig de aanvulling van mijn merkenbasics.

Ik heb basics in de kast liggen van o.a. riverwood, McGregor, Hilfiger (van 5 jaar geleden) en Steps. Onverwoestbaar!

Qua jeans heb ik nu voornamelijk slim skinny broeken van de C&A, gekocht voor respectievelijk 19 á 29 euro in de nieuwe collectie. Voor de grap gepast en sindsdien verslaafd: Perfecte kwaliteit, overleefd zelfs de wasdroger, stretch maar zonder direct 2 maten groter te worden na een paar uurtjes drager. Drie broeken dragen ik inmiddels al ruim een halfjaar bijna dagelijks. Niets geen slijtage!

Voor mijn man koop ik alleen nog PME (pall mall). Zelfs na jaren van intensief gebruik ziet het er nog als nieuw uit. Alleen vesten van dit merk doe ik tegenwoordig niet meer in de droger, omdat het de ritsen sloopt. Dat droogt dus tegenwoordig weer aan de lucht.

De baby heeft altijd een paar setjes dure kleding (Hilfiger, McGregor, Ralph Lauren, Burberry, miniman, Le petit ourse). Daarnaast nog wat dingen van Feetje, waar ik overigens ontevreden over ben. En veel 'leuk voor erbij' setjes van Zeeman. Dit laatste verdwijnt na afloop in de kliko of mits in goede staat gebruik ik de stoffen om een gaatje in een ander kledingstuk af te stoppen.

Oudste zoon heeft altijd jassen van Vingino. Welke ik na het seizoen gewoon weer verkoop voor de helft van de nieuwprijs, broeken van mitch (Shoeby). T-shirts omwille van hun applicaties vaak bij de C&A, en dan nog enkele goede basics van Mcgregor, Ralph Lauren en Hilfiger.

Van Ralph Lauren hebben we zelfs blousjes die inmiddels al door 4 kinderen zijn gedragen en nog steeds als nieuw ogen.
Ik koop mijn basic topjes, t-shirts (en vroeger nog leggings) van Moscow en Summum. Beide merken zijn niet overal verkrijgbaar maar online prima te verkrijgen.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Ik probeer altijd een inschatting te maken van kleding, want sommige H&M spullen kan ik wel heel lang dragen.

Voor mijn kinderen is Mexx hele goede kwaliteit; blijft mooi. Ik koop ook bij Zeeman, maar dan betaal je wel minder maar gaat het niet lang mee...
Ik vind het eigenlijk wel meevallen! Ik heb diverse shirts van de H&M, die ik al jaren heb, vaak draag, en er nog steeds prima uitzien. Mijn sportshirt is ook van H&M, wordt toch zo 3 keer per week gewassen, het is wat korter geworden, maar nog steeds prima. En ik heb nog wat jasjes van H&M en Zara, die ik al minstens 6 jaar heb, en nog steeds goed kunnen.
quote:trijntjej schreef op 26 augustus 2013 @ 23:56:

Vandaag terug naar de winkel (Gerry Weber) met een gekrompen jurkje. Volgens de verkoopster is de jurk gekrompen omdat ik niet goed kan strijken. Na 10 minuten strijken is de jurk inderdaad 6 cm langer maar ook 4 cm smaller. Volgens de verkoopster is dat geen probleem. Woorden van de verkoopster: ik heb hem zelf gepast en hij past prima. Maar mij past hij niet en wie heeft de jurk nu gekocht? De klacht wordt niet opgelost ik ben een domme klant die niet kan strijken. Thuis de klantenservice van Gerry Weber gebeld. Dat is pas echt ontluisterend. De dame vond de klacht goed afgehandeld en toen ik wilde aangeven dat ik het daar niet mee eens was ging de hoorn op de haak (gesprek heeft in totaal 2 min geduurd dus het was niet omdat ik bleef zeuren) wat een ellende en 100 euro naar de knoppen.

Dat heb ik ook een keer gehad! Niet bij GW maar een ander, niet goedkoop boetiekje. Comlete outfit gekocht, allemaal prima maar longsleeve was na 1x voorzichtig wassen gekrompen tot naveltruitje met 3/4 mouwen. Dus ik terug, werd me ook verteld dat ik anders moest strijken! Verkoopster deed het even voor, jawel na een kwartier had ze er 3 cm bij getoverd, en zo moest ik het ook maar doen. Hallo, ik heb wel wat beters te doen dan dure T-shirts in vorm strijken. Kreeg mijn geld niet terug, maar heb er ook nooit meer iets gekocht.

Kwaliteitsproblemen heb ik verder alleen bij modeketens zoals H&M, Zara, Mango - daar koop ik dus niets meer. Geen problemen met Esprit ofzo, maar ik gebruik ook geen droger en heb redelijk veel kleding dus draag de meeste dingen niet heel vaak,
Goede ervaringen mbt kleding heb ik vooral met Ralph Lauren (blousen), Tommy Hilfiger (polo's), United Colors of Benetton en kleding van Lady Sting. Ik ben vooral gek op die truitjes die daar na ieder seizoen in de opruiming liggen. Daar sla ik er altijd een aantal van in.

Ontevreden ben ik over het merk Diesel, na een paar keer wassen gaatjes in het shirt!
Heb goede ervaringen met Claudia Strater en Expresso (uitverkoop inderdaad want best duur). Bij de laatste sale ronde met kortingen tot 70 procent sla ik meteen ook basics in.

Sommige basics van bovenstaande merken (denk aan simpele witte en zwarte shirts) heb ik al meer dan 4 jaar en ze zijn nog niet verwassen, gepild, vervormd of gekrompen.

Nu was ik dergelijke kledingstukken ook op 30 graden en gaan ze no way de droger in....dat scheelt ook.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Levi's jeans begint na nog geen jaar te scheuren bij mijn benen. Hilfiger schoenen laten de zolen na een paar maanden los. Alleen al door deze ervaringen heb ik geen zin om iets nieuws te kopen.
Vaak is het een kwestie van geluk of pech hebben. Ik heb broeken van Gstar die al jaren meegaan, maar ook een hele dure van dat merk die ik na een half jaartje weg kon gooien. Van H&M heb ik kleding die een seizoen mee gaat, maar ik heb bijvoorbeeld ook een truitje dat ik al 15 jaar draag en dat er nog steeds als nieuw uitziet.

Dept, hierboven al genoemd, vind ik een positieve uitzondering. Superkwaliteit. Zelfs een winterjas (soort wol) die ik al 5 jaar bijna elke dag onder de 15 graden draag, ziet er nog uit alsof hij amper gedragen is.
Ik word hier ook echt gestoord van. Het probleem is dat het bedrag dat je betaalt lang niet altijd iets zegt over de kwaliteit. Ik had altijd veel kleding van Esprit, maar de kwaliteit wordt naar mijn idee steeds slechter en de prijzen zijn daar niet naar. Verschilt wel per kledingstuk. Ik heb een King Louie jurk na 1 keer wassen terug moeten brengen omdat hij vaal geworden was. Kwam doordat de binnenkant van de stof wit was gaf de winkel aan, dan kwam dat voor.... En ik kreeg geen geld terug, maar een tegoedbon, waardeloos. Ze snapten daar niet dat geen geld retour niet logisch is bij slechte kleding. Overigens vind ik de kwaliteit van Benetton niet zo geweldig, tenminste bij truien en vesten. En van Expresso worden sommige items ook veel te snel verwassen gezien de prijs. Gerry Weber hoorde ik laatst ook van iemand, stiksels was gaan pillen/pluizen, er was goedkoop garen gebruikt zei degene die het hersteld had. Ik heb een wollen jurk van Dept gehad, ondanks wolwas heb ik hem vrij snel kunnen weggooien, zag er niet meer uit. Miss Chaos/Chaos & Order wordt te snel vaal.

(Basic) items die jarenlang mooi blijven vind ik bij Mexx voor de kids en Tommy hilfiger. Vila basics vind ik de beste van de goedkopere merken. En ik heb basic katoenen bloezen van Vanilla, prachtig, blijven dat ook. Maar helaas inmiddels uit de collectie.
Eigenlijk heb ik nu alleen last van Only en C&A. Only, omdat ik allemaal gaatjes heb zitten in mijn lievelingsshirtjes en C&A, omdat hun spijkerbroeken ronduit bagger zitten nu mijn figuur weer meer vorm krijgt. Eerst kreeg ik de broek niet dicht, omdat mijn buik in de weg zat... Nu is de buik weg en is de broek van boven veel te ruim, maar krijg ik hem maar niet in mijn kruis gedrukt. Ziet er dus uit alsof ik een te kleine spijkerbroek draag, maar voor de rest is hij dus weer juist heel los. Echt, nog even en ik stap weer over op mijn favoriete merk broeken, Replay.
quote:trijntjej schreef op 26 augustus 2013 @ 23:56:

Jezus wat een ballentent zeg! Ik zou nog een keer terug naar de winkel gaan en zeggen dat je het er niet mee eens bent. Ze horen dat gewoon op te lossen als ze een beetje fatsoen in hun lijf hebben.

Ik vind de kwaliteit van kleding al sinds jaren bedroevend. Zo'n 10 jaar geleden vond ik in winkels met gemak nog echte wollen truien, katoenen shirts zonder dat gore elasthan waar ik van ga zweten, echt linnen en veel minder polyesther dan nu. Nu is het d omgekeerde wereld, alles is synthetisch, en als ik iets vies vind aanvoelen is het dat. Ik koop dus ook nog maar heel erg weinig. Ik ben weer terug bij mijn oude gewoonte die ik als student had: ik ga naar de kringloop en vind daar vaak super leuke spullen die ik soms thuis nog wat aanpas op de naaimachine. Bijkomend voordeel is dat het geen ruk kost en je er nooit hetzelfde uitziet als anderen. Ik koop ook best veel via ebay en marktplaats. Ideaal. Door de lelijke stoffen en slechte kwaliteit in winkels, vergaat mij de zin om een dagje te shoppen ook wel. Online vind ik dan echt een uitkomst, ik kan inmiddels behoorlijk goed inschatten of iets goed is of niet en of het past.
quote:zonnigschildpadje schreef op 27 augustus 2013 @ 21:56:

Ik heb tot nu toe geluk met h&m, alles blijft lang mooi. Zara daarentegen.. Heb er 3x wat gekocht en letterlijk 3x na een week gaatjes, scheurtjes en missende steentjes. Brrrrrr koop er nooit meer wat

Ik heb een broek gehad van Zara die na korte tijd gewoon uit elkaar viel. Doe ik nooit meer. Kinderkleding blijft wel lang mooi daar.

Sisley gaat snel pillen bij wollen stukken. En is niet goedkoop. Esprit vond ik altijd wel goed qua kwaliteit maar dat dateert van jaren geleden, weet niet hoe dat nu is.
quote:Dotjemol schreef op 27 augustus 2013 @ 22:17:

Ik ben fan van de merken die Floortje Dessing verkoopt. Eindelijk echt wollen truien en vesten gevonden ipv de acrylzooi, vorige winter trouwens. Maar ook broeken, shirts echt, ik ben zo'n fan van wat zij verkoopt. Plus eerlijke handel, dus duurder. Dan maar minder kleding en vaker wassen want dat kan met deze kleding En nog fijner dat er geen kinderhandjes hebben gewerkt aan mijn kleding en eerlijke lonen worden betaald. Dan betaal ik echt liever meer voor een kledingstuk.Daar ga ik eens naar kijken! Nukuhiva of iets in die trant heet het toch? Echte wol hoef je niet eens vaak te wassen, dat kun je ook een aantal keren luchten alvorens het te wassen. Ik betaal ook met liefde iets meer als ik weet dat het goede kleding in alle opzichten is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven