Mode & Beauty alle pijlers

Gekrompen

18-07-2020 12:23 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 weken terug een leuk jurkje gekocht en hij zat helemaal goed, ook qua lengte. Nu heb ik de jurk gewassen (op 30 graden) en is de jurk een stuk korter, te kort om nog te dragen. Hoe kan dit? Wat zouden jullie doen?
Als je de wasvoorschriften gevolgd hebt zou ik de verkoper aanspreken hierop.
herfstappeltaart schreef:
18-07-2020 12:24
Dit
Als je jurkje na een wasbeurt te kort is om te dragen, was hij bij aankoop al te kort.
knopper schreef:
18-07-2020 12:23
Ik heb 2 weken terug een leuk jurkje gekocht en hij zat helemaal goed, ook qua lengte. Nu heb ik de jurk gewassen (op 30 graden) en is de jurk een stuk korter, te kort om nog te dragen. Hoe kan dit? Wat zouden jullie doen?

Ik ken dit ook, van de H&M. Heb er niets mee gedaan eigenlijk. Ik koop dus maar niet meer van de H&M.
Such fun!1
montblanc schreef:
18-07-2020 12:43
Als je jurkje na een wasbeurt te kort is om te dragen, was hij bij aankoop al te kort.
Onzin natuurlijk

Bij mij kromp een knielange jurk tot dijhoogte.
Ja dit ga ik sowieso doen. Heb het alleen nog niet eerder meegemaakt dus vind het zo vreemd.
montblanc schreef:
Er staat toch dat de jurk eerst de goede lengte was?
Van welke stof is het?
Viscose wil nog wel eens krimpen in de was, als je het strijkt wordt het weer langer.
Wie weet kan je dat nog proberen
NM1717 schreef:
18-07-2020 13:27
Van welke stof is het?
Viscose wil nog wel eens krimpen in de was, als je het strijkt wordt het weer langer.
Wie weet kan je dat nog proberen
Het is inderdaad viscose, ga ik dat proberen. Dankjewel.
knopper schreef:
18-07-2020 14:25
Het is inderdaad viscose, ga ik dat proberen. Dankjewel.
Wel als het een beetje vochtig is (of stoom gebruiken) en dan op de laagste stand!
Zeker dit.
Maar ik heb ook een bepaald kledingstuk dat kort uit de was komt. De eerste keer schrok ik me kapot. Maar het moet echt aan een kleerhanger drogen en dan hangt het weer uit. Heel gek. Dat heb ik nooit eerder gehad, maar met één ding dus wel. En het is altijd weer prima in vorm als het droog is.
montblanc schreef:
Dat hoeft echt helemaal niet zo te zijn.
Ik heb contact opgenomen met Zara en in eerste instantie kreeg ik een retourlabel en mocht ik het artikel retourneren maar nu krijg ik een mail dat het geen productiefout is dus dat ze het artikel niet kunnen accepteren als retour...
knopper schreef:
18-07-2020 16:09
Ik heb contact opgenomen met Zara en in eerste instantie kreeg ik een retourlabel en mocht ik het artikel retourneren maar nu krijg ik een mail dat het geen productiefout is dus dat ze het artikel niet kunnen accepteren als retour...
Oh bah, dat is niet erg klantvriendelijk.
knopper schreef:
18-07-2020 16:09
Hebben zij je niet de tip gegeven om het artikel te strijken? Dat zou ik als eerste oplossing/tip geven. Vind dat als je daar bij de klantenservice werkt wel een beetje stoffenkennis en product kennis moet hebben.
Heb je het al geprobeerd te strijken?
Ik heb er echt een hekel aan, dus ik hang het vaak zo nat mogelijk op dat scheelt een hele hoop. Een zijde of wol was programma kan volgens mij ook voor een deel helpen!
Ik heb het ook gehad met een viscose broek van de Hema. Gewoon volgens voorschrift gewassen en was zeker 10cm gekrompen.
Ik koop geen 100% viscose meer.
montblanc schreef:
Natuurlijk niet. Ooit een tshirt gekocht die erg lang was. Na wassen kon ie net over mijn borsten :D Van lang naar naveltruitje. Was een bandshirt dus nu hangt ie gewoon aan een hangertje leuk te wezen :D
Ik zou ze hier op Twitter over aanspreken TO. Grote kans dat het dan ineens wel kan.
Such fun!1
Hoe is het na het strijken?
Vind het ook een slechte service van Zara, ben dit niet van ze gewend. Heb helaas geen Twitter maar ga maandag telefonisch contact met ze opnemen.
Wat betreft het strijken, dat is nog niet gelukt aangezien ik zelf geen strijkbout heb dus moet dit maandag even bij iemand proberen.
winkelfanaat schreef:
18-07-2020 17:53
Ik heb het ook gehad met een viscose broek van de Hema. Gewoon volgens voorschrift gewassen en was zeker 10cm gekrompen.
Ik koop geen 100% viscose meer.
Bizar toch, ben je ermee terug gegaan naar de winkel? Wat was de oplossing vanuit de Hema?
NM1717 schreef:
18-07-2020 16:21
Hebben zij je niet de tip gegeven om het artikel te strijken? Dat zou ik als eerste oplossing/tip geven. Vind dat als je daar bij de klantenservice werkt wel een beetje stoffenkennis en product kennis moet hebben.
Heb je het al geprobeerd te strijken?
Ik heb er echt een hekel aan, dus ik hang het vaak zo nat mogelijk op dat scheelt een hele hoop. Een zijde of wol was programma kan volgens mij ook voor een deel helpen!
Nee volgens mij weten ze bij de klantenservice alleen de standaard dingen en als het daar iets buiten valt sturen ze het naar een andere afdeling door. Ga het morgen eerst maar eens zo nat mogelijk ophangen, hopelijk helpt dat.!
knopper schreef:
19-07-2020 00:41
Nee volgens mij weten ze bij de klantenservice alleen de standaard dingen en als het daar iets buiten valt sturen ze het naar een andere afdeling door. Ga het morgen eerst maar eens zo nat mogelijk ophangen, hopelijk helpt dat.!
Dat kan je inderdaad ook proberen! Scheelt vaak wel al een hele hoop.
Wel slecht inderdaad de ze dit bij de klantenservice niet weten. Kost ze een hoop geld aan retouren.
Ik werk zelf in de kleding en je wilt niet weten hoe vaak wij mensen terug krijgen met deze klacht. Na het strijken is het eigenlijk altijd opgelost!
Idd ook wat ik direct dacht: heb je het al gestreken? Met stoom, je zult zien dat je jurkje Direct “groeit” naar de oorspronkelijke lengte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven