Mode & Beauty alle pijlers

Geschikte bh bruidsjurk

12-03-2018 12:53 19 berichten
Hi all!

Ik heb een droom van een trouwjurk gescoord. Hij bestaat uit drie delen:
- een hoge tule rok
- een satijnen top
- een doorschijnende top met lange mouwen

Ik zit even in over mijn bh. Daarvan piepte de rugband met passen namelijk boven het satijnen topje uit, en dat zie je dus door die doorschijnende top. Nu was het wel een bh met bandjes, ik vraag me af of de rugband door die bandjes omhoog wordt getrokken en daardoor wat hoger zit. Zou je de rugband van een strapless bh bijvoorbeeld niet wat lager kunnen trekken?

Andere optie schijnt een plakbh te zijn. Nu heb ik cupmaat D/E dus dat lijkt me niet erg praktisch. Ik kan de steun van eem beugelbh zeker goed gebruiken anders hangt het allemaal een beetje en dat is natuurlijk jammer op je eigen trouwdag. Daarnaast lijkt het me er ook niet heeel fancy uitzien op de huwelijksnacht, haha.

Iemand ervaringen met zo'n zelfde jurk of een plakbh? Alle ideeën zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
vraag het de bruidswinkel eens, die hebben daar meer ervaring mee. Of ga naar een goede lingerie zaak voor advies.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Kijk eens naar zo'n bandje, volgens mij gewoon bij de HM te koop

Afbeelding
Over de huwelijksnacht zou ik me niet zo druk maken: of je bent druk met geld tellen of jullie vallen als een blok in slaap.
(Of wordt het jullie eerste keer?)

Laat je adviseren door de bruidszaaak.
Plak bh blijft niet mooi zitten de hele dag.
Kon de winkel waar je je jurk uitzocht geen lingerie advies geven?
En anders zoals al gezegd is advies inwinnen bij een goede lingerie zaak.
ava75 schreef:
12-03-2018 13:02
Plak bh blijft niet mooi zitten de hele dag.
Kon de winkel waar je je jurk uitzocht geen lingerie advies geven?
En anders zoals al gezegd is advies inwinnen bij een goede lingerie zaak.
Die van mij bleef anders wel goed zitten, en dat met 28 graden ;)
Hier cup D. Heb een plakbh van de H&M gebruikt. Ook heeft de bruidswinkel een soort van cups in de bruidsjurk genaaid. Al met al zag het er goed uit, en bleef het ook goed op z'n plek zitten.

Laat je dus inderdaad adviseren bij de bruidswinkel, en of een lingeriewinkel.
In had onder mijn strapless bruidsjurk een bustier.
Ik heb ongeveer dezelfde cupmaat en dit zat echt heel fijn. Door de belijning kan de rug ook wat lager zijn.
Helaas wel aardig duur (gekocht in bruidswinkel) maar gewone strapless bh of plakbh zou ik echt niet doen met deze cupmaat. Zou zonde zijn als het niet mooi zit of je niet zeker voelt met zo’n mooie jurk aan.
Uiltje66 schreef:
12-03-2018 12:55
Kijk eens naar zo'n bandje, volgens mij gewoon bij de HM te koop

Afbeelding
Werkt niet, je verandert in een soort rollade, zelfs als je een laag vetpercentage hebt en het tekent heel erg af onder je kleding. Ik zou ook bij de bruidsmodezaak of bij een lingeriezaak advies vragen.
gizzmo-returns schreef:
12-03-2018 12:56
Over de huwelijksnacht zou ik me niet zo druk maken: of je bent druk met geld tellen of jullie vallen als een blok in slaap.
Geld tellen?! Ze gaan toch geen bank overvallen :)
hamerhaai schreef:
12-03-2018 12:55
vraag het de bruidswinkel eens, die hebben daar meer ervaring mee. Of ga naar een goede lingerie zaak voor advies.
Dit.
Heb mijn jurk bij een boetiekje gekocht, niet zo'n bruidshuis waar je dus gelijk lingerie, schoenen en alles erop en eraan kunt kopen. De verkoopster adviseert of plak of strapless, maar gezien ik nog even de tijd hebt wil ik me even goed verdiepen. Bustier klinkt ook goed!
Bustier*, corset*, torselet* of goede strapless bh. Allemaal prima opties mits je het maar in de juiste maat koopt!
Vandaar nogmaals het advies om naar een goede lingeriezaak te gaan.

*zijn bij betere lingeriezaken ook wel verkrijgbaar in modellen met een verlaagde rug zoals deze: http://www.poirier.nl/Lingerie/Torselet-337__568.html
Mijn moeder heeft mijn bruidsjurk gemaakt, maar ik heb de lingerie wel gekocht in een bruidswinkel. Mocht je dus bij een lingeriezaak niet kunnen slagen dan is dat ook nog een optie.
Mijn zusje had onder haar jurk een torselet en alles bleef perfect op zijn plek zitten. Voordeel van zo'n 'harnas' is dat het ook nog figuurcorrigerend werkt waardoor ze een perfect zandloperfiguur kreeg (ondanks haar appelfiguur :proud: ).
MinkeDeWit schreef:
13-03-2018 15:07
Mijn zusje had onder haar jurk een torselet en alles bleef perfect op zijn plek zitten. Voordeel van zo'n 'harnas' is dat het ook nog figuurcorrigerend werkt waardoor ze een perfect zandloperfiguur kreeg (ondanks haar appelfiguur :proud: ).
Dit is zoooo herkenbaar, mijn vriendin had ook een korset aan toen ze trouwde, ze ging inderdaad van bijenrompje naar wespentaille, totdat ze zich op bepaald moment ging verkleden, toen dat korset uit ging plopte haar bijenrompje weer naar voren.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Bustier, corselet torselet... Blijft zitten en maakt dat het lijfje mooi glad zit zonder plooitjes.
Afbeelding
Miskotto schreef:
13-03-2018 15:20
Dit is zoooo herkenbaar, mijn vriendin had ook een korset aan toen ze trouwde, ze ging inderdaad van bijenrompje naar wespentaille, totdat ze zich op bepaald moment ging verkleden, toen dat korset uit ging plopte haar bijenrompje weer naar voren.
Haha! Okay dus goede maat kopen bij een goede lingeriezaak, check! Gelukkig bestaat mijn jurk uit een soort van hoge rok met een soort van doorzichtige crop top met lange mouwen (door de hoge rok geen blote buik), daaronder een laag satijnen topje dat mooi aansluit op de rok. Eventuele vetrolletjes zie je in deze jurk bij mij gelukkig niet. Wat ik al zeg, perfecte jurk voor mij :)

Blij dat ik het hier gepost heb want aan zo'n bustier/torselet/whatever had ik zelf nog niet gedacht. Thanks ladies!
gizzmo-returns schreef:
12-03-2018 12:56
(Of wordt het jullie eerste keer?)

Laat je adviseren door de bruidszaaak.
Ik ga voor dat in blok in slaap vallen als ik zie wat er allemaal op het programma staat die dag haha! We zijn ruim 7 jaar samen dus gelukkig niet de eerste keer (stel je voor) o_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven