Mode & Beauty alle pijlers

Geschikte stof?

10-01-2014 19:08 24 berichten
Hoi dames!

Ik ben een tijdje geleden begonnen met naailes, en wil nu graag een makkelijk jurkje maken. Gewoon, voor dagelijks, in de winter met een zwarte dikke panty en pumps. Vinden jullie dan dit stofje leuk voor zo'n jurk?

Stofje

Alvast bedankt voor de input . Ik vind het stofje namelijk zelf heel leuk, maar vraag me af of het echt geschikt is voor een jurkje.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan wat voor stof jouw "stofje" is. Een dun katoenetje zou ik niet doen. Een lekkere dikke jersey bv wel. Verder vind ik het printje.....eh......walgelijk voor een volwassen vrouw. Sorry.
De stof lijkt mij te dun om samen met een dikke zwarte panty te gaan dragen. Tevens vind ik het printje meer voor een kinderjurkje maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hahahah, geen probleem. Daarom vraag ik om meningen, ik vind de print tof maar weet niet of het kan.
Ik vind het leuk!
Dit stofje is aan de dunne kant. En voor kinderen, maar dat terzijde
Is het niet gordijnstof voor kinderkamers? Ik snap dat je het een leuk idee vindt maar ik zou het als volwassene niet doen denk ik.
Ik hou wel van een 'novelty print' maar dit is wel veel . Ben bang dat je dan een beetje dit effect krijgt.

Ik zou een iets rustiger printje kiezen, waar het ook minder belangrijk is hoe de print valt op het patroon. (halve vossen overal is niet mooi)

Zoiets kan ik bijv. wel waarderen:

Zie modcloth voor veel voorbeelden van geslaagde en minder geslaagde printjes

http://www.modcloth.com/s ... 9,76097,73290,51672,69410?
Dat wil je als volwassene toch niet aan?

Die laatste van border is leuk.
Grappig! die stof zag ik laatst bij een stoffenwinkel, maar dan in het groen, ik vond hem meteen erg leuk! hij stond daar op een dames pop als een Jurk genaaid. stond erg leuk. vond hem zelf wel leuk als een rok, mijn moeder kan goed naaien, maarja ben echt een "mode/merk" pop dus was bang dat ik hem niet snel aan zou trekken, en vonden we het stof te duur.

Doordat ik hem daar op de pop zag, vind ik hem niet voor kinderen Het kan met een leuk vestje, en een panty/legging.

Als je hem leuk vind, gewoon doen Ligt er trouwens ook aan wat voor maat je hebt.. tussen XS & M/L zou ik het leuk vinden, Daarna word het minder
Ik vind het eerder geschikt voor gordijnen voor de kinderkamer.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

De groene was trouwens ook super leuk ! is die daar niet te krijgen?
Pyama! Pyama!
Wel grappig maar niet echt draagbaar.
verba volant, scripta manent.
Ik vind het een leuke stof. Je zal wel een onderjurk moeten naaien van gladde stof, anders kruipt de jurk steeds omhoog door je panty.
quote:merano schreef op 10 januari 2014 @ 20:04:

Ik vind het eerder geschikt voor gordijnen voor de kinderkamer.+100
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het geen mooie stof voor een jurk, zeker niet gecombineerd met een zwarte panty.
Als jij het leuk vindt, dan doe je het toch gewoon. Volgens mij is het prima geschikt. Je zou het eventueel kunnen voeren. Als het katoen is en je wil er een panty onder dragen is dat sowieso fijner. Of een onderjurkje eronder. Anders kruipt het op door de panty.

Het doet een beetje sixties aan vind ik. Denk het eerst aan een beetje zo'n recht scandinavisch model jurk erbij.
Deze tricot heb ik gebruikt om leggings te maken voor nichtje. Het is denk ik echt te dun voor een winterjurk (ongeveer de dikte van een t-shirt). Een onderjurk maken lijkt mij moeilijk: een satijnen/satijnachtige voering rekt niet mee, wat tricot wel doet. Dat tekent enorm.

Maak er anders een infinity cowl van. Heb je toch een fleurig accent, minder stof nodig en koop je er een basic tricotjurkje bij.
Die vosjes zijn leuk voor een kinderjurkje. Daar ga je als volwassene toch niet in lopen?????
quote:lemoos2 schreef op 10 januari 2014 @ 20:40:

Deze tricot heb ik gebruikt om leggings te maken voor nichtje. Het is denk ik echt te dun voor een winterjurk (ongeveer de dikte van een t-shirt). Een onderjurk maken lijkt mij moeilijk: een satijnen/satijnachtige voering rekt niet mee, wat tricot wel doet. Dat tekent enorm.Er bestaat rekbare voeringstof. En een losse onderjurk kan ook stretch zijn. Het hangt er allemaal vanaf wat voor figuur TO heeft. En welk model jurk ze wil maken.
quote:GeorgieBrown schreef op 10 januari 2014 @ 21:29:

[...]

Er bestaat rekbare voeringstof. En een losse onderjurk kan ook stretch zijn. Het hangt er allemaal vanaf wat voor figuur TO heeft. En welk model jurk ze wil maken.Ja, maar da's meer voor 'gevorderden'. Wat ik uit de OP haal moet het wel een 'makkelijk' jurkje zijn. Maar zelfs met een kant en klare onderjurk tekent deze stof enorm. Tenzij TO een strijkplankfiguur heeft en de jurk twee maten te groot maakt. Het is echt van dat superdunne babyjersey, voor van die slobberbroekjes of longsleeves van te maken.
quote:lemoos2 schreef op 10 januari 2014 @ 21:34:

[...]

Ja, maar da's meer voor 'gevorderden'. Wat ik uit de OP haal moet het wel een 'makkelijk' jurkje zijn. Maar zelfs met een kant en klare onderjurk tekent deze stof enorm. Tenzij TO een strijkplankfiguur heeft en de jurk twee maten te groot maakt. Het is echt van dat superdunne babyjersey, voor van die slobberbroekjes of longsleeves van te maken.Hahah, model plank is niet het geval. Ik vind die site een goede tip, even kijken hoe prints werken op een jurkje, en dit gaat 'm niet worden. Thnx voor jullie input :)! Ik ga morgen eens even naar de markt om te kijken of ik wat passenders kan krijgen (en dat gewoon voelen voor ik het koop, want online dingen halen is sowieso niet mijn ding).
Morgen dan ff naar Utrecht gaan he! Daar is een hele grote stoffenmarkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven