Mode & Beauty alle pijlers

Getinte dagcreme

11-03-2011 23:28 21 berichten
Ooit had ik getinte creme van de Hema. Heb laatst gekeken maar zo te zien verkopen ze geen getinte creme meer.

Heeft iemand een goede tip voor getinte creme? Liefst niet te duur.

Ik wil het gebruiken als basismake-up. Foundation vind ik bij mij niet zo mooi staan.

Dus graag jullie ervaringen
Ik heb hem van nivea en vind het kutspul, ziet er bij mij vele malen nepper uit dan foundation gek genoeg, en het zit nog wel in zo'n 'gezond' ogende verpakking.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een dagcreme met kleurtje van Nivea. Bevalt mij goed, al heb ik net hun speciale variant 'mat' gekocht om te proberen.
Oil of Olaz total effects, in verschillende tinten verkrijgbaar.
Ik heb een van lush, maar die is te donker dus in de zomer gebruik ik m als blusher voor een sun touched skin effect
Ik heb afgelopen dinsdag nog getinte dagcreme bij de Hema gekocht. Ze hadden 2 verschillende. Een licht tintje en een wat donkerder. Was iets van 2,50 euro.
Okee dan heb ik dus niet goed gekeken bij de Hema.

Ik hoop dat één van die twee tinten goed is (maar vrees van niet, het mikt nogal nauw)

Bedankt ook voor de andere tips. Ik ga eens kijken.
MD skincare maar dat is helaas niet super goedkoop.
kiehl's, , na een hele lange zoektocht. Alleen in Amsterdam verkrijgbaar. Je kunt bellen en dan sturen ze deze op. ook kun je om gratis proefmonsters vragen, sturen ze ook op. Ze hebben light en medium. ieder proefzakje doe je ongeveer 4 keer mee dus je kunt uitgebreid testen.
oil of olaz met een vleugje foundation. Erg prettig smeerbaar en niet vet.
Lumineuse van Vichy. Bij de apotheek. Ze hebben er ook proefjes van om te kijken welke kleur je nodig hebt.
Bedankt voor de nieuwe tips.

Ik ben bij de Hema geweest (probeer toch eerst de goedkope oplossing). Creme stond bij de cremes, haha, ik had al een paar keer in het make-up-schap gezocht.
quote:Emma95 schreef op 12 maart 2011 @ 15:28:

Lumineuse van Vichy. Bij de apotheek. Ze hebben er ook proefjes van om te kijken welke kleur je nodig hebt.De lichtste kleur (01) is voor mij nog te donker.
quote:Moonlight82 schreef op 12 maart 2011 @ 17:20:

Bedankt voor de nieuwe tips.

Ik ben bij de Hema geweest (probeer toch eerst de goedkope oplossing). Creme stond bij de cremes, haha, ik had al een paar keer in het make-up-schap gezocht.Laat je weten wat je er van vind? Ik ben nl ook nog opzoek..
Ik zal het laten weten.

Ik hoop dat de tint goed is. Ik ben nu (begin maart) wel op mn allerwitst (ik geef bijna licht) en heb een tint gekocht die nu nog iets te donker is. Ten eerste hadden ze niet lichter, ten tweede blijf ik niet zo wit als ik nu ben. Met twee middagen zon heb ik wel een beginnend kleurtje.

Voor die 2,50 euro kon ik t wel proberen.
Ik heb die van etos eigen merk. Die wordt gewoon donkerder als je hem vaker aanbrengt. Vind hem erg goed qua kleur, maar hij is wel wat vettig. Maar goed, voor 5 euro kan je ook niet alles verwachten
Ik heb de Studio tint moisture van MAC, is ¤ 25 Maar hij is het wel waard
Vroeger hadden ze die ook van het kruidvat gewoon tussen de dagcremes maar ik weet niet of die nog bestaat.
Ik heb ook die van Etos eigen merk. Smeert heel fijn en je ziet er niet uit of je geelzucht hebt na een paar keer smeren. Bij mij geeft het een mooi kleurtje, net het verschil tussen spierwit en gezonde kleur.
Ik ben altijd zo bang dat je er een vlekkerige huid van krijgt. Dat je bv. een plekje mist of ergens anders net iets teveel smeert of dat je met een geel/oranje gezicht rond loopt.

Daarom heb ik het nog nooit durven gebruiken.
Ik gebruik een zwarte tube van de Hema, er staat foundation op maar het is meer een getinte dagcreme. Ze zijn er in 3 varianten. Radiant, soft finish en mat finish. Verder elk in 3 tinten. Ik zelf heb de radiant finish in tint 2. Ik krijg zo vaak complimentjes over mijn mooie huid (als in fris en stralend= radiant) ( dus niet over mijn mooie foundation..) dat het echt een blijvertje is geworden. Ik smeer eerst een serum en dan de "foundation". Bovendien zit er een spf 15 in en vitamine A,C,E. Ook fijn in een tube dus niet met je vingers in een potje oid. Misschien het proberen waard voor anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven