Gladde huid
zaterdag 20 april 2013 om 18:30
Hoi! Ik ben op zoek naar tips voor een egale, gladde gezichtshuid. Nou is mijn huid vrij dun, de gesprongen adertjes en littekentjes zijn heel erg zichtbaar. Ook de donkeren kringen niet te vergeten , dus heb absoluut foundation en concealer nodig (zonder zie ik er ziek en slecht uit, vooral in de winter). Maar mijn huid is niet egaal/glad. Ik heb veel kleine bultjes en bobbeltjes. Hierdoor vind ik mijn foundation vaak niet mooi zitten.
Iemand tips voor een gladdere gezichtshuid? Mijn huidtype is overigens normaal.
Bedankt!
Iemand tips voor een gladdere gezichtshuid? Mijn huidtype is overigens normaal.
Bedankt!
zaterdag 20 april 2013 om 21:46
Met gesprongen adertjes niet scrubben! De wrijving van de scrub zorgt ervoor dat de adertjes extra gestimuleerd worden en dus steeds zichtbaarder worden.
Elke dag je make-up afhalen en je gezicht schoonmaken met een mild reinigingsproduct zonder alcohol (zal je verbazen in hoeveel producten dat zit, zelfs in die voor een gevoelige huid...). Daarnaast regelmatig (1x per week) een mild maskertje met zo min mogelijk toevoegingen (bv van Lush of zelf maken).
Elke dag je make-up afhalen en je gezicht schoonmaken met een mild reinigingsproduct zonder alcohol (zal je verbazen in hoeveel producten dat zit, zelfs in die voor een gevoelige huid...). Daarnaast regelmatig (1x per week) een mild maskertje met zo min mogelijk toevoegingen (bv van Lush of zelf maken).
zaterdag 20 april 2013 om 22:18
Nooit scrubben met een scrubcreme, werkt alleen maar averechts.
Dit setje verzorgingsprodukten is geweldig!
Sinds ik dit trouw iedere dag (de daily ) en wekelijks (de weekly jawel ) gebruik heb ik een topgaaf huidje, terwijl ik voorheen ook een soort braillehuid had. En nooit meer een pukkel, en veel minder meeeters!
Echt een aanrader!
Dit setje verzorgingsprodukten is geweldig!
Sinds ik dit trouw iedere dag (de daily ) en wekelijks (de weekly jawel ) gebruik heb ik een topgaaf huidje, terwijl ik voorheen ook een soort braillehuid had. En nooit meer een pukkel, en veel minder meeeters!
Echt een aanrader!
zondag 21 april 2013 om 14:31
Scrubben mag best wel, zolang je dit alleen af en toe doet en een milde scrub gebruikt en weinig druk uitoefent.
Clinique heeft een hele zachte.
Adertjes springen door andere redenen, zelden druk van buiten. (warmte, hormonen, zonder reden)
Peeling moet je liever vermijden, vaak een sterk zuur.
Scrub werkt alleen bovenop en een peeling dieper.
Clinique heeft een hele zachte.
Adertjes springen door andere redenen, zelden druk van buiten. (warmte, hormonen, zonder reden)
Peeling moet je liever vermijden, vaak een sterk zuur.
Scrub werkt alleen bovenop en een peeling dieper.
zondag 21 april 2013 om 18:21
Je zou eerst ook een gezichtsprimer kunnen gebruiken voor je je foundation aanbrengt. Dit vult rimpeltjes etc op en maakt de huid egaler, zodat je foundation er ook mooier uit ziet.
Voor een echte oplossing moet je idd naar je huidverzorging kijken. Altijd goed schoonmaken met een speciale gezichtszeep en daarna een exfoliant, een soort tonic die de dode huidcellen weghaalt. Ik vind de producten van Clinique erg fijn.
Maar wat voor bultje zijn het eigenlijk? Zijn het puistjes of droogtebultjes of...?
Voor een echte oplossing moet je idd naar je huidverzorging kijken. Altijd goed schoonmaken met een speciale gezichtszeep en daarna een exfoliant, een soort tonic die de dode huidcellen weghaalt. Ik vind de producten van Clinique erg fijn.
Maar wat voor bultje zijn het eigenlijk? Zijn het puistjes of droogtebultjes of...?
woensdag 24 april 2013 om 10:02
Gezichtsprimer heb ik ook aan gedacht. Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing. Nadeel daarvan is: nog meer zooi op mijn gezicht, kan nooit goed zijn.
Het zijn onuitknijpbare puistjes zeg maar.
Ik gebruik nu een milde scrub van Dove, bijna dagelijks. Ik gebruik make-up doekjes van het kruidvat om mijn make-up er 's avonds af te halen, daarna een tonic waar ik vaak nog met een nat watje overheen ga omdat het anders zo trekt. Vervolgens doe ik of geen creme op, of een vette creme van zwitsal. 's Ochtends gebruik ik de dagcreme van het kruidvat.
Ik snap niet waar het mis gaat...
Ik gebruik nu een milde scrub van Dove, bijna dagelijks. Ik gebruik make-up doekjes van het kruidvat om mijn make-up er 's avonds af te halen, daarna een tonic waar ik vaak nog met een nat watje overheen ga omdat het anders zo trekt. Vervolgens doe ik of geen creme op, of een vette creme van zwitsal. 's Ochtends gebruik ik de dagcreme van het kruidvat.
Ik snap niet waar het mis gaat...
woensdag 24 april 2013 om 18:46
quote:amelie001 schreef op 24 april 2013 @ 10:02:
Gezichtsprimer heb ik ook aan gedacht. Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing. Nadeel daarvan is: nog meer zooi op mijn gezicht, kan nooit goed zijn.
Ik snap niet waar het mis gaat...Vind dat er nogal een verschil zit tussen of helemaal geen crème of die hele vette Zwitsal crème. Ik zou een vetvrije (lees:olievrije) crème proberen voor 's avonds. Kijk anders eens op jetskeultee.nl voor meer tips!
Ik snap niet waar het mis gaat...Vind dat er nogal een verschil zit tussen of helemaal geen crème of die hele vette Zwitsal crème. Ik zou een vetvrije (lees:olievrije) crème proberen voor 's avonds. Kijk anders eens op jetskeultee.nl voor meer tips!