Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar bij jonge vrouwen

26-08-2018 20:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel is het de mode voor jonge vrouwen om hun haar zilverblond of grijs te verven. Ik vind dat eerlijk gezegd wel raar. En omdat het de mode is, doen veel vrouwen dat dan ook. Wat vindt men hier eigenlijk daarvan? Is het mooi?

Ik zie het wel bij mezelf als ik ouder ben en rimpeliger. Dan lijkt me zilveren strepen wel mooi. Ik zal altijd lang haar hebben, en op mijn oude dag waarschijnlijk opsteken of in een knot doen of zo. Mijn haar is niet geschikt om kort te dragen. Dan springt het overal behalve de goede kant op.

is grijs haar bij jonge vrouwen mooi?

Totaal aantal stemmen: 103

nee (54%)
ja (46%)
Ik vind dat grijze/witte haar bij jonge meiden er al snel een beetje armoedig uitzien. Alleen als het gecompenseerd wordt door perfecte overige styling kan het er in sommige gevallen mooi uitzien.
Het is trouwens idd al weer ‘uit’. Grappig dat sommige gebieden blijven achterlopen, ondanks internet, etc. Haarkleuren gaan nu juist weer de warme kant op.
Natuurlijk grijs haar vind ik vaak wel mooi, met name bij een iets gebruinde huid.
Ik vind grijs haar nooit mooi. Niet bij jonge vrouwen en ook niet bij oudere vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook in het oosten en zie het ook nog steeds of eigenlijk pas de laatste tijd.
Heanig an
Het was vooral een tegenhanger van geel/oranje blond “brassy”. Dat is iets wat mensen absoluut willen voorkomen en zo is deze trend ontstaan. Ik vond het bij sommigen wel mooi, en vaak ging het ook gepaard met hele modieuze typjes en wat apartere kleding. En YouTube was hier natuurlijk van grote invloed.

Overigens schaar ik deze kleur meer onder de trends om roze/lila en blauw haar te hebben dan dat het op natuurlijk grijs moet lijken. Het is overduidelijk geverfd en dat is ook de bedoeling.

Geel blond is nog steeds een no-no, maar het zilvergrijs zie ik alweer minder.

Ik heb zelf bruin/zwart haar, dus op zich is deze trend aan mij voorbij gegaan.
iones schreef:
26-08-2018 21:30
Overigens, iets doen omdat het in de mode is vind ik altijd een slecht argument. Ik vind dat je het ZELF mooi moet vinden en er achter moet staan. Maar ik heb wel eens het idee dat sommige mensen zelf niet eens weten wat ze mooi vinden en denken dat het mooi gevonden wordt, en hip willen zijn.
Dit is bijna een filosofische discussie, maar wat je ZELF mooi vindt is hevig aan het modebeeld onderhevig. Hoe vaak zie je niet foto’s terug aan jezelf in dingen waarvan je nog weet dat je het toen echt heel mooi vond staan en er zo blij mee was en het nu geen gezicht meer is.

Ik heb met ontzettend veel plezier lage strakke heupbroeken gedragen en die stonden mij super, maar nu vind ik high-waisted rechte broeken oprecht veel mooier staan. Je beweegt altijd enigszins mee met de mode, ook als je niet trendy in bent gesteld. Daarin heb ik zelf wel een duidelijke eigen stijl, en er zijn ook veel verschillende trends/stijlen, maar daarbinnen ga je toch mee met de mode.
iones schreef:
27-08-2018 13:58
Nou, ik kan geen geel dragen bij mijn gezicht. Dan gaat iedereen vragen of ik ziek ben. Dus zo wordt dat bepaald. Ik noem maar een voorbeeld hoor.
En in een skinny jeans krijg ik een dikke brede kont. Die draag ik dus niet. En ik ben niet de enige. En aangezien vrouwen zich doorgaans op hun voordeligst willen laten zien, zijn ze het zich niet altijd bewust als iets ze totaal misstaat denk ik.
Skinny jeans zijn gelukkig ook flink op hun retour, dus nu kun je eens helemaal met de mode meegaan, haha!
MinkeDeWit schreef:
09-09-2018 10:12
Eigenlijk vind ik dat je die grijze haren moet verdienen en niet uit een flesje halen. Ook denk ik dat je eigen haarkleur altijd het best bij je past en staat, anders was je niet zo in elkaar gezet.
Mijn eigen haarkleur vind ik juist saai. Ik hou van anders. Dat is heel persoonlijk. Iedereen is verschillend.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 13:10
7.69% gewijzigd
Blondie456 schreef:
09-09-2018 10:34
Ik vind grijs haar nooit mooi. Niet bij jonge vrouwen en ook niet bij oudere vrouwen.
Ik vind het vaak wel mooi alleen niet bij mezelf en zie mezelf later ook niet met grijs haar lopen. Ook dat is persoonlijk.
Blondie456 schreef:
09-09-2018 10:34
Ik vind grijs haar nooit mooi. Niet bij jonge vrouwen en ook niet bij oudere vrouwen.
Eens.
Ik ben nu begin dertig dus hopelijk hoef ik er nog niet al te snel aan te geloven maar mocht het moment aanbreken wordt het echt wel structureel verven. Mijn oma deed dat, tot ver na haar tachtigste liet ze haar haren nog zwart verven en gezien haar buitenlandse afkomst en licht getinte huidskleur zag dat er nog heel natuurlijk uit. Ik heb die uiterlijke kenmerken ook dus daar maak ik me niet druk over.

Ook zie ik mezelf dan niet lopen met kort haar, ook daar ben ik echt het type niet voor. Niet dat ik dan nog haren tot op mijn achterste moet hebben maar dan ga ik toch echt voor schouderlengte.
Geraldine schreef:
09-09-2018 13:07
Mijn eigen haarkleur vind ik juist saai. Ik hou van anders. Dat is heel persoonlijk. Iedereen is verschillend.
Dat heb ik ook!
Als kind had ik van mezelf echt pikzwart haar en dat was wel cool, nu is het heel donkerbruin. Ik vind bronskleur wel mooi zoals Beyoncé vaak had. Warme kleur. Op mijn vijftiende een poging gedaan bij de kapper maar het werd koper. Bij mij dus oranje...
Nehemah Ik ben ook donker en van buitenlandse afkomst en mijn oma verfde haar haar ook tot haar 91e. Ik heb het er altijd idioot uit vinden zien, ook al paste het bij haar gezicht en kleur en had ze nauwelijks rimpels.

Het is meer een kwestie van smaak dan dat het objectief wel of niet goed staat. Iedereen voelt zich ergens anders goed bij. Mijn oma hechtte blijkbaar erg aan haar haarkleur.
Nitflex: donker was mijn oma niet en ik ook niet, huidskleur is licht getint maar genoeg voor een natuurlijke uitstraling. Ook mijn oma hechtte veel waarde aan haar haarkleur, sowieso was ze mooi :) en ijdel. Op die leeftijd ook nog altijd geëpileerde wenkbrauwen, gelakte nagels en lippenstift. Rimpels waren haar ook geheel onbekend.

En inderdaad, iedereen voelt zich ergens anders goed bij en daarom ben ik zelf ook erg blij dat de mogelijkheden er zijn om de natuur zoveel mogelijk tegen te gaan en op afstand te houden.
Nehemah Ja, mijn oma was een echte Latina op dat gebied. Heel ijdel. Wij zijn allemaal type Jennifer Lopez qua kleurstelling. Vandaar dat ik de grijs/blond trend aan me voorbij heb moeten laten gaan, haha!
Jennifer Lopez, mooi :)
Nehemah schreef:
09-09-2018 16:01
Nitflex: donker was mijn oma niet en ik ook niet, huidskleur is licht getint maar genoeg voor een natuurlijke uitstraling. Ook mijn oma hechtte veel waarde aan haar haarkleur, sowieso was ze mooi :) en ijdel. Op die leeftijd ook nog altijd geëpileerde wenkbrauwen, gelakte nagels en lippenstift. Rimpels waren haar ook geheel onbekend.

En inderdaad, iedereen voelt zich ergens anders goed bij en daarom ben ik zelf ook erg blij dat de mogelijkheden er zijn om de natuur zoveel mogelijk tegen te gaan en op afstand te houden.
Eens met je! Fijn dat de mogelijkheden er zijn! Ik vind het pas een probleem worden als iemand doorslaat of als het een obsessie wordt,streven naar perfectie dus. Maar met een beetje ijdel zijn is er niets mis. En als jij je goed voelt dan straal je dat ook uit ongeacht je haarkleur. Een ieder moet ook voor zich weten of hij/zij zijn/haar haar grijs wil dragen/laten worden of niet. Verschil is juist zo leuk :) .
Geraldine schreef:
09-09-2018 19:45
En als jij je goed voelt dan straal je dat ook uit ongeacht je haarkleur. Een ieder moet ook voor zich weten of hij/zij zijn/haar haar grijs wil dragen/laten worden of niet. Verschil is juist zo leuk :) .
Klopt. Mijn andere oma werd grijs en heeft het erbij gelaten. Heeft inmiddels witte haren maar ze draagt ze met trots :)
Dat vind ik wel mooi.
Nehemah schreef:
09-09-2018 19:57
Klopt. Mijn andere oma werd grijs en heeft het erbij gelaten. Heeft inmiddels witte haren maar ze draagt ze met trots :)
Dat vind ik wel mooi.
Prachtig en mooi geschreven ook :heart: !
Geraldine schreef:
09-09-2018 20:01
Prachtig en mooi geschreven ook :heart: !
Doet oma zelf. Ze is namelijk mooi, van binnen en van buiten :heart:
Nu 90 jaar oud en still going strong.
Nehemah schreef:
09-09-2018 20:02
Doet oma zelf. Ze is namelijk mooi, van binnen en van buiten :heart:
Nu 90 jaar oud en still going strong.
Dat is toch mooi. Ik hoop dat je zo lang mogelijk van haar mag genieten. Het is je gegund :sun: :redrose: .
Geraldine schreef:
09-09-2018 20:06
Dat is toch mooi. Ik hoop dat je zo lang mogelijk van haar mag genieten. Het is je gegund :sun: :redrose: .
Dank je wel, lief van je :rose: :heart: :redrose:
Nehemah schreef:
09-09-2018 20:07
Dank je wel, lief van je :rose: :heart: :redrose:
Ik reageer nogal laat,graag gedaan meid :sun: :hug: :rose: .
Alle reacties Link kopieren
SadSloth schreef:
09-09-2018 10:41
Ik woon ook in het oosten en zie het ook nog steeds of eigenlijk pas de laatste tijd.
Ik heb dezelfde ervaring.

Bij jonge vrouwen vind ik het niet zo mooi staan. Bij wat oudere vrouwen vind ik het wel mooi.
Mits mooi grijs, niet dat geel/grijs.

Wat ik zelf lastig vind is dat ik ook ontzettend grijs ben/word. Ik heb van mezelf zwart haar dus het is heel erg duidelijk.
Normaal laat ik het altijd verven bij de kapper, maar ik heb heel erg snel last van uitgroei. Geen gezicht.
Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik het niet beter gewoon grijs kan laten worden. Als ik het bij mijn oudere zus zie vind ik het best mooi nl.
Aan de andere kant; ik ben 43... nu al met grijs haar lopen?

Hebben jullie advies?
zand-korrel schreef:
14-09-2018 09:19
Ik heb dezelfde ervaring.

Bij jonge vrouwen vind ik het niet zo mooi staan. Bij wat oudere vrouwen vind ik het wel mooi.
Mits mooi grijs, niet dat geel/grijs.

Wat ik zelf lastig vind is dat ik ook ontzettend grijs ben/word. Ik heb van mezelf zwart haar dus het is heel erg duidelijk.
Normaal laat ik het altijd verven bij de kapper, maar ik heb heel erg snel last van uitgroei. Geen gezicht.
Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik het niet beter gewoon grijs kan laten worden. Als ik het bij mijn oudere zus zie vind ik het best mooi nl.
Aan de andere kant; ik ben 43... nu al met grijs haar lopen?

Hebben jullie advies?
Hoi zand-korrel,je kunt ook voor een andere kleur kiezen die de uitgroei wat minder op laat vallen. Bij lichtbruin,donker-middel-en lichtblond
valt uitgroei minder op en anders zou ik me laten adviseren door een kapper. Belangrijk is natuurlijk ook dat je een kleur kiest die je zelf mooi
vind. Ik hoop dat je hier iets aan hebt :) .
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel.

Mijn haar is echt zwart, dus elke grijze spriet valt op 😉

Nu is het half zwart/ grijs en half donkerrood.
Dat wordt dus weer naar de kapper.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
09-09-2018 12:11
Dit is bijna een filosofische discussie, maar wat je ZELF mooi vindt is hevig aan het modebeeld onderhevig. Hoe vaak zie je niet foto’s terug aan jezelf in dingen waarvan je nog weet dat je het toen echt heel mooi vond staan en er zo blij mee was en het nu geen gezicht meer is.
Dat heb ik dus NIET. Ik zie van anderen wel eens foto's van vroeger met de mode en haardracht van toen dat ik denk "oh jee, dat is waar ook, dat was toen", maar dat zie ik bij mezelf niet. Maar ik volg dan ook geen trends. Tenzij ik die trends mooi vind, maar dan gaan ze voor mij ook niet voorbij.
iones wijzigde dit bericht op 16-09-2018 22:44
1.06% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven