Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
yasmijn schreef:
01-12-2019 15:09
Precies. Jongetjes zijn het nog.
Bij die onderste man ben ik wel benieuwd hoe hij er uit zag toen hij jonger was. Volgens mij echt wel een lekker ding.
Geengroenblaadje schreef:
01-12-2019 15:06
Een aantal van de (Nederlandse he, niet de buitenlandse) namen die je noemt zie ik af en toe in real life. Met naar mijn smaak te dikke make-up waardoor ze op beeld wellicht goed uitzien maar in daglicht niet. Want dan zie je de oudere huid namelijk wel, en in combinatie met haar zonder spoortje grijs vind ik dat detonerend.
Ik wou net zeggen. Natuurlijk zien die vrouwen er op tv perfect uit, het is immers hun beroep. Dat geeft geen realistisch beeld.
jongengrijs schreef:
01-12-2019 15:12
Ik wou net zeggen. Natuurlijk zien die vrouwen er op tv perfect uit, het is immers hun beroep. Dat geeft geen realistisch beeld.
Dat klopt. Ik heb Chantal Janzen een keer in het echt gezien en zij was lang niet zo knap als op tv. Ze had best veel sproeten.
Maxima vind ik een hele knappe vrouw. Maar ik wist niet dat ze haarstukjes gebruikte.
Dat het haar bij haar af en toe slierterig is vind ik ook. En ik hou ook van gewoon naturel/net gedoucht, maar dat wil niet zeggen dat je de onderste dode punten niet kan afknippen natuurlijk.

Die grijze man met die langere grijze baard is objectief gezien knap, maar de manier waarop hij "wulps" in de camera kijkt en inderdaad die armbandjes..... :facepalm: Edit: of wulps....het is meer zo'n kwijnende blik. Blegg

Chantal Janssens vind ik heel knap, de sproeten maken dat absoluut niet minder, maar Bridget Maasland dan weer helemaal niet.
Chantal heeft een vrolijke, humorvolle oogopslag. Dat vind ik stukken mooier dan die pruilmondjes.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 15:26
24.11% gewijzigd
S-Meds schreef:
01-12-2019 15:11
een kale pruim ziet er ook niet uit op onze leeftijd

Geen idee, ik heb geen vergelijkingsmateriaal verder. Ik weet wel dat mijn oma ooit zei dat het op oudere leeftijd vanzelf verdwijnt. Als dat waar is, dan laat dat haar nog maar mooi even fijn zitten hoor. Anders ben ik op pruimengebied een klein kind of een echt oud wijf. Beide opties trekken me niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Blondie456 schreef:
01-12-2019 15:14
Dat klopt. Ik heb Chantal Janzen een keer in het echt gezien en zij was lang niet zo knap als op tv. Ze had best veel sproeten.
Dus met sproeten kun je niet knap zijn?

Weer wat geleerd.
Geen bijzonderheden
Blondie456 schreef:
Ik vind het soms best vermoeiend hoeveel er draait om er mooi of aantrekkelijk (voor mannen) uitzien. Misschien ligt het aan mij, dat kan ook, maar het valt me toch telkens weer tegen hoe belangrijk dat schijnbaar is in het leven. En ook hoe hard je er als vrouw op wordt afgerekend wanneer je niet aan een bepaalde standaard voldoet.

Wat is er nu weer mis met sproeten trouwens?
yasmijn schreef:
01-12-2019 15:07
Jij bent zeker nog heel jong.
nou.. 38 is niet heel jong toch?
GinnyJones schreef:
01-12-2019 15:22
Jawel. Meds, BGB en ik zouden je moeder kunnen zijn.
Geen bijzonderheden
Timetraveler schreef:
01-12-2019 15:21
Ik vind het soms best vermoeiend hoeveel er draait om er mooi of aantrekkelijk (voor mannen) uitzien. Misschien ligt het aan mij, dat kan ook, maar het valt me toch telkens weer tegen hoe belangrijk dat schijnbaar is in het leven. En ook hoe hard je er als vrouw op wordt afgerekend wanneer je niet aan een bepaalde standaard voldoet.

Wat is er nu weer mis met sproeten trouwens?

Ik ben het met je eens. Ik denk dat ook maar een klein percentage vrouwen dat echt belangrijk vindt hoor.
Wat je mooi vind dat is en blijft natuurlijk iets persoonlijks. Zelf vind ik sproeten niet zo mooi en dat mag ik ook gewoon vinden. Op tv ziet Chantal er echt heel anders uit.
Blondie456 schreef:
01-12-2019 15:26
Wat je mooi vind dat is en blijft natuurlijk iets persoonlijks. Zelf vind ik sproeten niet zo mooi en dat mag ik ook gewoon vinden. Op tv ziet Chantal er echt heel anders uit.

Zoals bijna iedereen op t.v.
herfstappeltaart schreef:
01-12-2019 15:27
Zoals bijna iedereen op t.v.
Gerard Joling dan weer niet. Die ziet er in het echt hetzelfde uit.
En Betty: natuurlijk zijn andere dingen zoals intelligentie belangrijker, maar daar gaat het in dit topic nu eenmaal niet om he.
Blondie456 schreef:
01-12-2019 15:29
Gerard Joling dan weer niet. Die ziet er in het echt hetzelfde uit.

Erg voor 'm.
Erg voor 'm.
Nou oke, ik geef het toe , ik zag alleen zijn tanden waardoor ik verblind werd.
GinnyJones schreef:
01-12-2019 15:22
En dan noem je die mannen opa's? Jemig. Ik ben 37 en vind ze echt wel sexy met dat grijs. Maar goed, ik denk omdat ikzelf grijs ben en een heel ander perspectief van grijs inmiddels heb dan gemiddeld.
yasmijn schreef:
01-12-2019 15:24

Ik heb een dochter van 38.
Blondie456 schreef:
01-12-2019 15:31
Nou oke, ik geef het toe , ik zag alleen zijn tanden waardoor ik verblind werd.

:biggrin:
Erg voor 'm.
:HA:
01-12-2019 15:25
Ik ben het met je eens. Ik denk dat ook maar een klein percentage vrouwen dat echt belangrijk vindt hoor.

Ik denk niet dat het een heel klein percentage is. Als je hier al leest dat bijvoorbeeld het gros van de vrouwen naar de kapper gaat en al dan niet laat verven, dat hoort toch ook gewoon bij er mooi uitzien?
Star² schreef:
01-12-2019 15:32
Ik denk niet dat het een heel klein percentage is. Als je hier al leest dat bijvoorbeeld het gros van de vrouwen naar de kapper gaat en al dan niet laat verven, dat hoort toch ook gewoon bij er mooi uitzien?

Jawel maar daar valt tandenpoetsen ook onder. Ik bedoel meer bovenop de normale lichaamsverzorging. Ik heb ook jaren mijn haar geverfd als onderdeel van wat ik normale verzorging vind. Net als ik geen rafels aan mijn kleding heb. Maar ik zou niet overgaan op plastische chirurgie o.i.d. Zo belangrijk vind ik het niet en ik denk velen met mij.
yasmijn schreef:
01-12-2019 15:24
zeker
Blondie456 schreef:
huiver
Wat ik persoonlijk prachtig vind is wit haar bij oudere vrouwen, grijs haar vind ik vaak ook niet misstaan vanaf een bepaalde leeftijd en snap ook nooit waarom vrouwen zoveel moeite doen om dat te verdoezelen.
Grijs haar bij mannen vind ik wel weer heel sneu staan.
Heb dan tig keer liever een man met een kale kop.

En hoe doen jullie dat met de grijze draden daar beneden dan?
Blijven jullie gewoon stug doorscheren ook op latere leeftijd?
Ik zou daar op mijn 60e echt geef puf meer voor hebben hoor, maar misschien heb ik tegen die tijd wel het geluk dat ze er vanzelf afvallen van ellende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven