Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
fashionvictim schreef:
01-12-2019 13:57
Ik ben het overigens met Blondie eens dat Maxima vaak sliertig haar heeft. De prinsesjes ook.
Ik heb haar een keer in het echt gezien en toen had ze het opgestoken en dat stond haar wel heel mooi. Het is al lang geleden hoor maar wat me het meest bij is gebleven is dat ze rookte. Ze maakte net haar peuk uit toen ze uit de auto stapte.
simbalabimba schreef:
01-12-2019 14:02
https://www.nouveau.nl/artikel/royalty/ ... voor-de-vn

Deze onderkant bijv vind ik niet mooi.
Dat is dus wat ik bedoel maar verder niks negatiefs over Maxima hoor.
Maxima gebuikt haarstukjes om de uitgroei misschien ook te verdoezelen.
Als je je haar naar boven - boven op je haar op een knotje zet.
Dan zie je de uitgroei niet. Maar er zijn veel meer mogelijkheden.
Moet je wel willen, want opgestoken haat zit strak en dat is niet altijd fijn.
Máxima heeft heel vaak haarstukken bij officiële gelegenheden. Ik vind het juist supercool dat ze bij haar gewone werkzaamheden haar eigen piekhaar heeft.
Zovan: douchen en gewoon laten drogen.
Geen bijzonderheden
Afbeelding

Afbeelding

https://menhairstylesworld.com/silver-grey-hair-men/

Zullen we nu een poosje over mannen zeiken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
yasmijn schreef:
01-12-2019 14:05
Máxima heeft heel vaak haarstukken bij officiële gelegenheden. Ik vind het juist supercool dat ze bij haar gewone werkzaamheden haar eigen piekhaar heeft.
Ja eens.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Star² schreef:
01-12-2019 13:47
Is dat nou nodig?

Ja.
Ik twijfel al een poos, zullen we maar zeggen.
yasmijn schreef:
01-12-2019 14:05

Een vriendin van mij is operazangeres en die doet dat ook. Verder eens, ze laat zien dat ze gewoon een vrouw is, met af en toe een bad hair day, zoals we allemaal wel eens hebben. Nouja, 99.999% van de mensheid dan.

Vind ik het mooi? Nee. Vind ik het mooi? Ja.

(Voor degenen die het niet doorhebben, het eerste is gericht op uiterlijk, het tweede op innerlijk).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
blijfgewoonbianca schreef:
01-12-2019 14:11
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het prachtig.
fashionvictim schreef:
01-12-2019 13:57
Ik ben het overigens met Blondie eens dat Maxima vaak sliertig haar heeft. De prinsesjes ook.
Maar dan nog zijn haar slierten beter dan het gestylde kapsel van Laurentien.

Afbeelding
the_Wicked_Witch schreef:
01-12-2019 14:14
Ik vind het prachtig.
Ik ook.
Ja, Máxima’s slierten hebben ook mijn voorkeur ten opzichte van Laurentiens kapsel.

En die mannen, men! Die onderste vind ik er echt héél goed uitzien!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Afbeelding

Afbeelding

Hier wordt het grijze haar dus óók naar boven gewerkt. Van onderen is het meestal donkerder.
Yasmijn kan wel gelijk hebben, maar het ondermijnt mijn bericht. Geen JA maar een onder mijn bericht staat ze.

Maxima heeft van zichzelf dunner haar. Dat compenseert ze met een hoed.
Ze kan ook - net als in vroegere tijden - ook met een KROON of tiara.

Gewone vrouwen droegen een domme muts. Was ook om de haren uit het eten te houden als ze kookten. :facepalm:

Dus op het achterhoofd van onderen is het meestal nog donker.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 01-12-2019 14:21
3.74% gewijzigd
Afbeelding

Afbeelding

Verschrikkelijk van die verwijfde armbandjes.
01-12-2019 14:16
Maar dan nog zijn haar slierten beter dan het gestylde kapsel van Laurentien.

Afbeelding

Afschuwelijk, alsof ze 60+ is.
Star² schreef:
01-12-2019 14:20
Jaa, die dragen ook knotjes. :popcorn:
Star² schreef:
Het gaat over kapsels, doos :-D
Pumps_italiaans schreef:
01-12-2019 14:19
Hier wordt het grijze haar dus óók naar boven gewerkt. Van onderen is het meestal donkerder.
Yasmijn kan wel gelijk hebben, maar het ondermijnt mijn bericht. Geen JA maar een onder mijn bericht staat ze.

Maxima heeft van zichzelf dunner haar. Dat compenseert ze met een hoed.
Ze kan ook - net als in vroegere tijden - ook met een KROON of tiara.

Gewone vrouwen droegen een domme muts. Was ook om de haren uit het eten te houden als ze kookten. :facepalm:

Dus op het achterhoofd van onderen is het meestal nog donker.
Het zal wel...... ik snap er niks van.
01-12-2019 14:23
Het gaat over kapsels, doos :-D

Weet ik, maar was nog even aan het bedenken of ik die mannen nou lekket of afschuwelijk vond :rofl:
fashionvictim schreef:
01-12-2019 13:54
Ja, jij hebt daar inderdaad mooi haar voor. Zou je ook goed staan, die lengte. En wellicht die kleur inderdaad ook wel.
Ik ben er alleen voor mijn gevoel mentaal nog helemaal niet klaar voor :(
maar ja uiteindelijk zal het wel moeten. Ik begin nu ook, vooral bovenop aan de voorkant behoorlijk grijs/wit te worden.

beetje zoals dit voorbeeld als ik het uit zou laten groeien

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Maxima is in eerste instantie vooral een uitzonderlijk intelligent econoom. Ik vind heur haar niet zo spannend, maar dat zal wel weer feministisch zijn.
Die onderste man vind ik niet lelijk alleen jammer van de baard. Ik vind een baard nooit mooi en zeker 10 jaar ouder maken.
Betty_Slocombe schreef:
01-12-2019 14:28
Maxima is in eerste instantie vooral een uitzonderlijk intelligent econoom. Ik vind heur haar niet zo spannend, maar dat zal wel weer feministisch zijn.
Yep.
Star² schreef:
Ik hou dan weer niet van die gestyleerde baardjes. Brrr.

Raar eigenlijk dat mannen silver foxes worden genoemd als ze grijs zijn, maar bij vrouwen vindt men het toch eerder sexloos volgens mij.
Stressed is just desserts spelled backwards
Die mannen zijn toch gewoon aantrekkelijk, net als die vrouwen. Niet representatief voor normale mensen: zij zouden er ook lekker en/of mooi uitzien met een pak cornflakes op hun kop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven