Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Moreina schreef:
01-12-2019 17:07
Ooo gosje, ben een geile donder hoor maar hoopte er op mijn 60e toch wel een beetje klaar mee te zijn eerlijk gezegd.
Ik zie het niet zitten om met alle mogelijke mankementen vandien nog te moeten geilen en moeilijk te moeten doen in bed.
Maar wel leuk te lezen dat jij er nog altijd van geniet.
Ik word een saaie oude taart later en ik zie mezelf op die leeftijd ook voor me zonder vent nog het liefst.
Oudere mannen zijn heel vervelend in mijn hoofd namelijk.
Welke mankementen?
Mevrouw75 schreef:
01-12-2019 17:10
Welke mankementen?

En ook met mankementen kun je prima seksen hoor.
(Ik had laatst wel ineens erge kramp in mijn heup notabene :$ )
Moreina schreef:
01-12-2019 17:07
Ooo gosje, ben een geile donder hoor maar hoopte er op mijn 60e toch wel een beetje klaar mee te zijn eerlijk gezegd.
Ik zie het niet zitten om met alle mogelijke mankementen vandien nog te moeten geilen en moeilijk te moeten doen in bed.
Maar wel leuk te lezen dat jij er nog altijd van geniet.
Ik word een saaie oude taart later en ik zie mezelf op die leeftijd ook voor me zonder vent nog het liefst.
Oudere mannen zijn heel vervelend in mijn hoofd namelijk.
Wat een raar beeld heb jij van 60ers.
Ik denk echt dat jij inderdaad 60 met 60 verwart.
Nothing happens for a reason
juliet64 schreef:
01-12-2019 17:31
Wat een raar beeld heb jij van 60ers.
Ik denk echt dat jij inderdaad 60 met 60 verwart.
met 90 bedoel je :)
Mevrouw75 schreef:
01-12-2019 17:10
Welke mankementen?
Prijs jezelf gelukkig maar veel 60ers hebben echt wel last van mankementen hoor.
Krakende gewrichten, versleten lichaamsdelen, urineverlies.
Bij dat laatste zou ik echt de grens trekken persoonlijk.
Dan moet je als man zijnde dus rondlopen met een maandverbandje in je broek..
Daar kan ik dus echt nietmeer opgewonden van worden vrees ik.
Dus tenzij een jonge Hercules mij het hof maakt op mijn 60e berust ik mij tegen die tijd gewoon in het ouder worden en de geiligheid krijg ik ook wel een keer onder controle uiteindelijk.
Lacuba schreef:
01-12-2019 17:33
met 90 bedoel je :)
Haha, ja, dat komt meer in de buurt eigenlijk :proud:
Nothing happens for a reason
Moreina schreef:
01-12-2019 17:37
Prijs jezelf gelukkig maar veel 60ers hebben echt wel last van mankementen hoor.
Krakende gewrichten, versleten lichaamsdelen, urineverlies.
Bij dat laatste zou ik echt de grens trekken persoonlijk.
Dan moet je als man zijnde dus rondlopen met een maandverbandje in je broek..
Daar kan ik dus echt nietmeer opgewonden van worden vrees ik.
Dus tenzij een jonge Hercules mij het hof maakt op mijn 60e berust ik mij tegen die tijd gewoon in het ouder worden en de geiligheid krijg ik ook wel een keer onder controle uiteindelijk.
Klopt helemaal niets van. Incontinentie komt voor bij jongere vrouwen die pas bevallen zijn en verder vooral bij bejaarden. Ik ben 60 plus en ga dus ook om met veel zestigers en kan je verzekeren dat bovenstaande weinig voorkomt allemaal.
Lacuba schreef:
01-12-2019 17:43
Klopt helemaal niets van. Incontinentie komt voor bij jongere vrouwen die pas bevallen zijn en verder vooral bij bejaarden. Ik ben 60 plus en ga dus ook om met veel zestigers en kan je verzekeren dat bovenstaande weinig voorkomt allemaal.
https://www.abena.nl/incontinentie-bij-mannen/
Lacuba schreef:
01-12-2019 17:43

Ik lees net even bij. Het wordt steeds hilarischer :rofl:
Geen idee hebben ze van zestigers. Dat wordt nog lachen later :cheer:
MarindaH schreef:
01-12-2019 16:41
O we waren alweer ettelijke pagina's verder.

Ik heb trouwens altijd sproeten willen hebben. Nog niet gelukt.
De pigmentvlekken komen vanzelf. Ook een soort sproeten. :rofl:
Stressed is just desserts spelled backwards
herfstappeltaart schreef:
01-12-2019 18:06
Ik lees net even bij. Het wordt steeds hilarischer :rofl:
Geen idee hebben ze van zestigers. Dat wordt nog lachen later :cheer:
Ja, nou ja ik ga ervan uit dat er maar eentje zo vreemd denkt :facepalm:
Lacuba schreef:
01-12-2019 18:10

Laten we 't hopen :clown:
Maleficent schreef:
01-12-2019 18:07
De pigmentvlekken komen vanzelf. Ook een soort sproeten. :rofl:

Net zo charmant ook :biggrin:
blijfgewoonbianca schreef:
01-12-2019 14:16
Maar dan nog zijn haar slierten beter dan het gestylde kapsel van Laurentien.

Absoluut. Ik vond Laurentien trouwens wel veel leuker dan ik had verwacht in die docu over Constantijn een tijd terug. Hem ook.
Am Yisrael Chai!
Lacuba schreef:
01-12-2019 18:10
Hahaha.
Je negeert mijn linkje hé.
Maargoed.
Ik stap hier op zere teentjes zo te lezen.

Jammer hoor, dat defensieve gedoe.
Als jij nog altijd van seks genieten kunt hoef jij je toch niet aangesproken te voelen?
Ieder zijn ding en mijn zegen heb je al wil je tot je 80ste blijven krikken.
Doe je ding.
Star² schreef:
01-12-2019 14:20
Verschrikkelijk van die verwijfde armbandjes.
Wel een hele knappe vent, ondanks die armbandjes. Maar ook zijn grijs haar vind ik toch wat jammer. Zou hem lekkerder gevonden hebben als ie wat donkerhariger was.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-12-2019 18:19
Absoluut. Ik vond Laurentien trouwens wel veel leuker dan ik had verwacht in die docu over Constantijn een tijd terug. Hem ook.
Leuk stel.
yasmijn wijzigde dit bericht op 01-12-2019 18:49
1.41% gewijzigd
Geen bijzonderheden
Maleficent schreef:
01-12-2019 14:28
Ik ben er alleen voor mijn gevoel mentaal nog helemaal niet klaar voor :(
maar ja uiteindelijk zal het wel moeten. Ik begin nu ook, vooral bovenop aan de voorkant behoorlijk grijs/wit te worden.

beetje zoals dit voorbeeld als ik het uit zou laten groeien

Afbeelding
Oh nee hoor, blijf nog maar lekker een paar jaar verven dan! Ben je veel te knap voor om nu al zo grijs te zijn.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-12-2019 18:19
Ik vond ze ook minder stijf dan verwacht. Ik zou daar niet blijven eten want dat zag er echt niet lekker uit.
blijfgewoonbianca schreef:
01-12-2019 14:32

Zo, effe voor jou. Kun je alles affakkelen.

:rofl:

Heks!
Am Yisrael Chai!
Geengroenblaadje schreef:
01-12-2019 15:06
Een aantal van de (Nederlandse he, niet de buitenlandse) namen die je noemt zie ik af en toe in real life. Met naar mijn smaak te dikke make-up waardoor ze op beeld wellicht goed uitzien maar in daglicht niet. Want dan zie je de oudere huid namelijk wel, en in combinatie met haar zonder spoortje grijs vind ik dat detonerend.
Er staan een paar vriendinnen van me tussen, dus ik zie ze ook regelmatig irl. En we zijn allemaal ouwe dozen, dus mij stoort die oudere huid niet. Heb ik zelf ook.
Am Yisrael Chai!
Blondie456 schreef:
01-12-2019 15:29
Gerard Joling dan weer niet. Die ziet er in het echt hetzelfde uit.
Nou, die zag ik vrij recent van erg dichtbij en ik schrok me dood. Die man is net een wassen beeld met een hele rare huid.
Am Yisrael Chai!
Moreina schreef:
01-12-2019 18:21
Hahaha.
Je negeert mijn linkje hé.
Maargoed.
Ik stap hier op zere teentjes zo te lezen.

Jammer hoor, dat defensieve gedoe.
Als jij nog altijd van seks genieten kunt hoef jij je toch niet aangesproken te voelen?
Ieder zijn ding en mijn zegen heb je al wil je tot je 80ste blijven krikken.
Doe je ding.
Het is meer verbaasd dan defensief. En waarom zou ik linkjes over incontinente mánnen gaan lezen? Totaal niet relevant in dit topic. Ennuh? Waarom zou ik op m'n tachtigste stoppen met (lekker ordinair trouwens) krikken? Pieker er niet over.
RegretteRien schreef:
01-12-2019 15:52
Ik was 16 toen ik mijn eerste grijze haar kreeg en mijn beide ouders waren 90% spierwit op hun vijftigste. Dus ja, erfelijk dingetje.

Heb van 16-36 zelf geverfd, waar het langzaam van voor de leuk de balans doorsloeg naar 'omdat het er anders niet uit ziet'. En dan moet je halverwege de dertig dus iedere 3-4 weken verven, wordt het geheel steeds uniformer qua kleur (kleur stapelen) en gaat het langzaam maar zeker steeds minder bij je passen.

k heb gekozen voor nog een keer platina-blond en vanaf toen highlights. Ik laat iedere keer minder highlights zetten en steeds meer tijd er tussen zodat ik in (gok ik zo) de komende 5 jaar naar volledig mijn eigen grijs ga.

Ik heb dus nu nu, nog ruim geen 40 een 'moneypiece' (die voorste lokken ) die spierwit is zoals op deze foto

en qua kleur iets wat hier op lijkt. Zo 50% van mezelf en met highlights.
Lijkt me serieus enorm kut om zo jong al grijs te zijn. Maar, daar staat tegenover dat ik die onderste haarkleur oprecht mooi vind, dus goed opgelost. Een voordeel: als je echt nog heel jong bent dan staat grijs wel hip. Ik heb zelf toen ik begin 20 was ook wel eens mijn haar zilverwit geverfd, maar goed, toen had ik ook roze en blauw en platina en brandweerrood en noem het maar op, dan staat alles leuk als je piepjong bent.

In jouw geval lijkt het me dat in combinatie met de mooie blondtinten je nog wel weg komt met die witte voorste lokken.

Ik las trouwens al eerder over kleur stapelen bij anderen maar daar heb ik zelf geen last van, maar ik maak mijn haar natuurlijk sowieso nooit donkerder, alleen lichter. Had ik niet bij stil gestaan dat dat ook weer zijn eigen gebruiksaanwijzing heeft, haar donkerder maken.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-12-2019 18:32
Nou, die zag ik vrij recent van erg dichtbij en ik schrok me dood. Die man is net een wassen beeld met een hele rare huid.
ik vond dat wel mee vallen. Wat me wel op viel waren zijn onnatuurlijke witte tanden. Vroeger was hij wel een hele mooie man vond ik. Ik kende hem al voordat hij bekent werd door de Sound mix show. hij was een scharrel van mijn neef. Toen hij bekent werd waren vele vriendinnen helemaal gek van hem en ik heb hen uit hun droom geholpen omdat ik wist dat hij homo was. Daar mocht Gerard in het begin niet voor uit komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven