Mode & Beauty alle pijlers

Grote maten BH's

26-09-2007 18:41 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb een grote maat BH nodig. 75G/H om precies te zijn.

En dat is werkelijk, helaas niet overdreven, onmogelijk om te krijgen.

Allereerst moet je al naar een speciaalzaak, want in gewone winkels, ook hunkemoller en livera gaat het maar tot D of E.

En wat er is, is meestal extreem oubollig (ik ben 22). Nou moet ik ook zeggen dat mijn anti-voorkeur voor halfdoorzichtige BH's ook niet meehelpt, aangezien dat er heel veel is. Vind het gewoon niet zo charmant als er zo'n tepel bovenuit piept.



Weet iemand waar ze die maat verkopen, en waar er liefst 'veel' keus is? Ik woon in Nijmegen en kom ook regelmatig in Den Haag.
Alle reacties Link kopieren
vaag ik wilde wat bestellen bij Bravissima, maar krijg niks in mn shopping bag...die leegt zich steeds :S

Ennem, moet dat met een creditcard eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Dat van die shopping bag bij Bravissimo heb ik ook wel eens ja, dan bestel ik opnieuw en lukt het wel.



En ik weet niet of je met iets anders kunt betalen dan met je creditcard, volgens mij niet.



Succes, mooie dingen hebben ze he? Zelf bikini's waar ik in pas met mijn bovenlichaam.
Alle reacties Link kopieren
Via www.otto.nl kun je hele mooie grote maten BH's bestellen voor redelijke prijzen! Ik doe het zelf ook, had het probleem ook en het bevalt prima zo. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Beukenootje,

Heb een vraag over die van jou. Welke merken zijn echt goed? Heb cup H, draag altijd Prima Donna, maar echt hele charmante bh's hebben ze inderdaad niet. Dus vandaar op zoek naar een ander merk, maar de bh's moeten wel echt stevig en goed zijn van mij.
Alle reacties Link kopieren
Maaartje,



Eigenlijk kijk ik nooit naar merken als ik BH's koop, alles wat ik op Bravissimo.com bestel is van goede kwaliteit, stevig genoeg en geen oma geval.



Ik ben echter wel even in mijn lingeriela gedoken en kwam tot de ontdekking dat ik een aantal bh's van Freya heb, en een bikini, een paar van Panache en een hele mooie van Vanity fair, allemaal van Bravissimo, maar nogmaals, ik heb ze niet uitgekozen naar aanleiding van het merk.
anoniem_18629 wijzigde dit bericht op 27-10-2007 11:42
Reden: Schrijffoutjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ok, bedankt. Ga snel eens op die site kijken. Heb trouwens ook zelf een hele mooie bikini van Freya
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames,



[bewerkt ivm spam door moderator]



Groetjes Ciska
anoniem_29296 wijzigde dit bericht op 22-11-2007 21:52
Reden: spam verwijdering
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 75F en kom ook altijd bij Sandrabra, vlakbij Utrecht CS.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat je uit Nijmegen komt. Ben je wel eens bij XL lingerie op Kronenburg in Arnhem-Zuid geweest. Leuke winkel! Ze hebben ook een site. www.xllingerie.nl
Aubade en PrimaDonna zijn fantastische merken.



Freya is leuk/vrolijk, maar "slapper".



Voor betaalbare gladde "padded" beha's kun je naar Henk ten Hoor (alleen in de bovenste helft van het land, ben ik inmiddels achter) Daar heb je de serie Great Senses. Zelf heb ik 85G, maar de 90F zit mooier. Momenteel in de aanbieding, van 15 euro voor.....10 euro. In wit-met-blauw-krijtstreepje, zwart en framboos.



Bij Livera heb ik ook een soortgelijke gevonden, van Beautifull o.i.d., zwart met wit krijtstreepje voor nog geen 30 euro.



En voor de Groningse dames, "Josje" in winkelcentrum Lewenborg verkoopt prachtige MarliesDekkers-lookalikes in grote maten voor 70 euro.
Alle reacties Link kopieren
De Livera in Uden heeft een hele uitgebreide grote maten collectie, volgens mij tot en met cup I. Ikzelf vind Prima Donna een heel fijn merk, veel verschillende soorten bh's in alle kleuren van de regenboog. Ze zitten erg mooi en geven genoeg ondersteuning (zelf cup 85H).
En vandaag kwam ik tot de ontdekking dat mijn paar weken oude beha van Livera een geknapte beugel vertoont. AUW !!!



Ik twijfel nu dus even aan de kwaliteit. Dat is me met Prima Donna nooit overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Paar tips van sites waar je misschien ook kunt slagen:



webwinkels zoals:

Otto

Hunkemoller



of lingerie speciaalzaken zoals:

Dream Girl

Bodydreams

Underfashion



Ik ben net begonnen met een weblog waarop ik leuke kleding in grotere maten verzamel, dus tips terug zijn welkom!

http://curvy-fashion.blogspot.com
Alle reacties Link kopieren
Heb de rest niet gelezen, maarrr



Ik ben het niet eens met TO, ik had eerder ook een H cup en kon gewoon bij de Livera kopen (prima donna en marie jo). Verder zijn er overal speciaalzaken, en de bijenkorf en de V&D kon ik ook terecht.. En over smaak valt niet te twisten, maar ik had altijd mooie lingerie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst in Harderwijk bij Gezusters de Lange (zo heet die winkel dus) twee beha's gekocht voor mijn Gezusters de Grote (85G) . Eén ervan was prijzig, de ander ) was ook niet echt goedkoop, maar ze zitten me goed, dus dan heb ik er wel wat voor over.

Ik kocht eerder wel eens BH's bij Hunkemoller, maar daarvan brak de beugel steeds en bovendien heb ik daar wel boerderijborsten in, om met Dyanne B. te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer op die van Sandrabra in Utreg.

Ook door de goede service!
Alle reacties Link kopieren
Molenpoortpassage op de 1ste verdieping en op Plein 44 in de kelder van kledingwinkel, ben je daar wel eens wezen neuzen ?

PrimaDonna, o.a., heeft prachtige bh's vind ik, alleen niet alle zaken kopen ieder seizoen de hele nieuwe collectie in (is ondoenlijk), dus het loont de moeite om even hun brochure door te kijken, primadonna.eu, welke kleuren in welke modellen te verkrijgen zijn. PrimaDonna had/heeft ook sportieve bh's waarin je ook in kunt zonnen/zwemmen, zitten perfect, lekker zacht soepel spul en blijft mooi.

En nee ik heb geen aandelen, gewoon nog nooit pech gehad met die hangmatten
Alle reacties Link kopieren
Barancamion, ik ken wel een particuliere én betaalbare zaak waar ze modieuze grote maten hebben tot 105 h/i .

Jij hebt wel een smalle omvang in verhouding tot je cupmaat, maar desgewenst kan ik er even binnenlopen om te informeren voor je.

Het ligt ook wel (een beetje) op je route als je regelmatig naar DH gaat. Mail me anders even op thee39 (hotmail) want ik zet het liever niet hier neer.
Hé, dit topic is weer boven komen drijven.



Met die geknapte beugel van de Livera ben ik terug gegaan. Mevrouw beweerde bij hoog en laag dat ik "gewoon de verkeerde maat had gekozen". Nou, dat zal ik toch heus wel weten, ik loop al 20 jaar met MAAT HEEL ERG GROOT. Er zou een nieuwe beugel komen, duurde ruim een week, vervolgens wilde een andere doos me er ook nog voor laten betálen !!! Een giftige blik van mij, en de snel aangeholde andere mevrouw leverde me die beugel dus gratis op (het moet niet gekker worden). Voor het plaatje is de beha leuk, maar in de loop van de dag kruipen mijn borsten er aan de onderkant uit. En de satijnen rand van de bijgekochte slips laat los. Koop dus vooral geen Beautifull, snertmerk.



Ik ben nu helemaal overstag voor het merk waar ik hierboven al eens naar verwees (Josje, Lewenborg, Groningen). SYL is het merk, op www.syldesign.nl kun je de collectie bekijken en een verkoopadressenlijst vinden. Je kunt met syldesign bellen of mailen of je maat nog op voorraad is, de winkels kunnen niet álles uit de collectie hebben liggen.

Ik heb inmiddels de Rhea beha en de Isis beha en de Rhea-bikini. Ze zitten zalig, en ik wil niet anders meer. Isis is veel touwwerk, de Rhea makkelijker. Reken op 65/70 euro voor een beha, en 30 euro voor een slip. Die slip koop ik dus wel ergens anders, als je een gangbare kleur koopt kun je ook op de markt wel terecht. Sapph-slips zijn bijvoorbeeld de helft goedkoper.







Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs zo'n Syl-BH aangepast, zat bij mij werkelijk voor geen meter. Jammer (ondanks dat touwwerk), want ik vond het wel leuk dat er geen kant aan zit.
@Liadan, welke heb je gepast ? De Isis zit mij iets minder mooi dan de Rhea, ik vind dat de onderkant van de borsten een beetje vreemd gevormd wordt door de Isis, alsof het op een plankje ligt ? Daarom heb ik die eerst laten liggen, en twee weken later besloot ik toch om hem te kopen.

Onder je kleren is dat "plankje" niet zichtbaar, en ach, mannen zien dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,



Ik ga een webwinkel openen voor lingerie en wil daarbij extra aan dacht besteden aan bijzondere maten. Ik heb eigenlijk mini tietjes dus ik zou jullie wel willen vragen waar ik op moet letten als ik in ga kopen. Aangezien ik alleen verstand heb van borsten groter laten lijken. Ik heb hier al een en ander gelezen maar tips zijn welkom... Ook wil ik 'Echte modellen" gebruiken ipv die graatjes. Zitten we daarop te wachten of is dat tijdverspilling?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
en sorry dat ik hier zomaar binnen kom stormen, had ik een nieuw topic aan moeten maken? Daar denk ik nu pas aan...
Alle reacties Link kopieren
Dat de beha stevig is vind ik heel erg belangrijk. Daarnaast: beetje betaalbaar, leuk model en toch praktisch (dus geen superdunne bandjes eraan die alles moeten ondersteunen, maar wat bredere bandjes). Misschien kun je er ook op letten dat je ook gladde beha's (t-shirtbeha's enzo) inkoopt, want nu is het toch meestal kant wat ik tegenkom. O, en misschien sportbeha's.



Meestal staat het bij vrouwen met grote borsten beter als de borsten 'naar voren' worden gebracht. Dus niet dat als je op de rug kijkt dat de borsten dan aan de zijkant (tussen arm en zij) te zien zijn. Ik hoop dat ik dat duidelijk heb uitgelegd.



Verder vind ik het wel leuk dat je ook wat vollere modellen wil gebruiken. Alleen vind ik het raar dat je de slanke modellen 'graatjes' noemt en je schrijft het alsof zij niet echt zijn. Dat zijn ze dus wel, het is alleen niet de gemiddelde maat (maar dat is maat 56 dus ook niet). Niet nodig om dan zulke woorden ervoor te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn woordkeus, daar heb je gelijk in... En heel erg bedankt voor je reactie, ik ga het zeker meenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven