Mode & Beauty alle pijlers

Grote maten BH's

26-09-2007 18:41 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb een grote maat BH nodig. 75G/H om precies te zijn.

En dat is werkelijk, helaas niet overdreven, onmogelijk om te krijgen.

Allereerst moet je al naar een speciaalzaak, want in gewone winkels, ook hunkemoller en livera gaat het maar tot D of E.

En wat er is, is meestal extreem oubollig (ik ben 22). Nou moet ik ook zeggen dat mijn anti-voorkeur voor halfdoorzichtige BH's ook niet meehelpt, aangezien dat er heel veel is. Vind het gewoon niet zo charmant als er zo'n tepel bovenuit piept.

Weet iemand waar ze die maat verkopen, en waar er liefst 'veel' keus is? Ik woon in Nijmegen en kom ook regelmatig in Den Haag.
Ik heb onlangs zo'n Syl-BH aangepast, zat bij mij werkelijk voor geen meter. Jammer (ondanks dat touwwerk), want ik vond het wel leuk dat er geen kant aan zit.
@Liadan, welke heb je gepast ? De Isis zit mij iets minder mooi dan de Rhea, ik vind dat de onderkant van de borsten een beetje vreemd gevormd wordt door de Isis, alsof het op een plankje ligt ? Daarom heb ik die eerst laten liggen, en twee weken later besloot ik toch om hem te kopen.

Onder je kleren is dat "plankje" niet zichtbaar, en ach, mannen zien dat niet.
Hello ladies,

Ik ga een webwinkel openen voor lingerie en wil daarbij extra aan dacht besteden aan bijzondere maten. Ik heb eigenlijk mini tietjes dus ik zou jullie wel willen vragen waar ik op moet letten als ik in ga kopen. Aangezien ik alleen verstand heb van borsten groter laten lijken. Ik heb hier al een en ander gelezen maar tips zijn welkom... Ook wil ik 'Echte modellen" gebruiken ipv die graatjes. Zitten we daarop te wachten of is dat tijdverspilling?

Groetjes!
en sorry dat ik hier zomaar binnen kom stormen, had ik een nieuw topic aan moeten maken? Daar denk ik nu pas aan...
Dat de beha stevig is vind ik heel erg belangrijk. Daarnaast: beetje betaalbaar, leuk model en toch praktisch (dus geen superdunne bandjes eraan die alles moeten ondersteunen, maar wat bredere bandjes). Misschien kun je er ook op letten dat je ook gladde beha's (t-shirtbeha's enzo) inkoopt, want nu is het toch meestal kant wat ik tegenkom. O, en misschien sportbeha's.

Meestal staat het bij vrouwen met grote borsten beter als de borsten 'naar voren' worden gebracht. Dus niet dat als je op de rug kijkt dat de borsten dan aan de zijkant (tussen arm en zij) te zien zijn. Ik hoop dat ik dat duidelijk heb uitgelegd.

Verder vind ik het wel leuk dat je ook wat vollere modellen wil gebruiken. Alleen vind ik het raar dat je de slanke modellen 'graatjes' noemt en je schrijft het alsof zij niet echt zijn. Dat zijn ze dus wel, het is alleen niet de gemiddelde maat (maar dat is maat 56 dus ook niet). Niet nodig om dan zulke woorden ervoor te gebruiken.
Sorry voor mijn woordkeus, daar heb je gelijk in... En heel erg bedankt voor je reactie, ik ga het zeker meenemen.
Ik heb goede ervaringen met het merk Freya. Die gaan ook tot wat groter en zijn hele gezellige, vrolijke bh's enzo... mooie setjes, fijne stofjes...
Hoi Gekmef,

Ik zag je vraag net pas:

ik denk dat het heel belangrijk is dat de meeste groteborstendames geen 75+ zijn en dus graag modieuze bh's willen en een beetje keus in de die maten. Wat dieper tussen de borsten, wat steviger voor als je minder blote truitjes hebt, voorgevormd en niet voorgevormd.

Ik loop er vaak tegenaan dat er 8 cm tussen mijn borsten zit (qua hoogte vanaf de onderband) en dat je weleens een blousje of hemdje hebt dat gewoon wat lager zit.

Succes met je shop!
en de marlies dekkers dan? ik heb zelf 85F en ik kan bij M | D maatje 85E aan. ik weet niet precies tot hoe ver ze gaan, maar dat staat vast op de site!
in nijmegen zit idd in de molenpoortpassage lingerie odendaal hele fijne service en veel fijne merken (prima donna en zo) zij vermaken een beha ook als het nodig is. bijvoorbeeld omtrek verkleinen, bandjes korter/langer. ook voor zwemkleding een fijn adres. er wordt wel aan alle kanten aan je getrokken en gefrutseld, maar daarna heb je wel een perfect zittende beha
Het lijkt mij dat je het met een webwinkel van de bekendere merken moet hebben, óf iets superieurs moet kunnen leveren waar iedereen spontaan reclame voor maakt.

En geen "elegant" gedoe. Degenen die op internet willen kopen zijn over het algemeen niet geïnteresseerd in:

Ik heb niet alles gelezen en weet dus niet of er al zoiets nog niet bij staat.

Misschien heb je hier wat aan als het anders niet wil lukken.

http://forum.viva.nl/forum/Mode_Beauty/ ... ages/54604

Blader het door en er staan een paar links tussen.
quote:moppetoet schreef op 27 augustus 2009 @ 22:40:

@Liadan, welke heb je gepast ? Geen idee welk model het was eigenlijk. Het was een zwarte, met een paars bandje boven de cup, zeg maar. Gewone behabandjes, verder geen poespas.
Deze denk ik, maar dan met paars ipv fuchsia ? Alle borsten en mensen verschillen, natuurlijk. Dit model heet Rhea, ik heb er net nog twee van besteld, bij mij zitten ze wel lekker.

Een BH die helemaal naar je zin is vinden... dat valt nog steeds niet mee, ook al is er tegenwoordig veel meer keuze dan een aantal jaren geleden.

Ik woon ook in Nijmegen en kan daar eigenlijk zelden slagen, nee, ook niet bij die speciaalzaken.

Als je : a. een grotere maat hebt (in mijn geval 75 E), b. niet van kant of frutsels houdt , c. niet van Marlies Dekkers stijl houdt en d. geen oubollige bh's wilt, dan is het best lastig.

Ik bestel alleen maar bij Bravissimo, en dan meestal de bh's van Panache want die zitten me het mooist en ze gaan lang mee. Ben al heel blij hiermee, maar wat meer kleur en variatie zou niet verkeerd zijn!
http://www.sandrabra.nl/collectieBasis.php

Ik draag meestal de Dacapo Synfonie (oh denk alsjeblieft die afschuwelijke duitse hose weg, die heb ik dus NOOIT aan!). Mooi glad en net even leuk door het motiefje op de stof. En ze zitten heerlijk, je ziet ze niet onder je shirt, etc.

Van de week voor het eerst een Prima Donna BH gekocht. Is wel ok, maar zit lang niet zo lekker als bovenstaande!
Oh ja, en ik knip dat lelijke gouden plaatje tussen mijn borsten eruit. Maar ik knip ook altijd strikjes etc er vanaf....is mijn tik, ik vind ze gewoon lelijk!
Die ziet er best wel leuk uit, glad, maar toch met een werkje erin, door de gebruikte stof. Eens kijken of ik weer eens een cursusje in Utrecht kan doen, ik woon zelf in Groningen.

Oh, ik zie nu op het plaatje dat hij maar tot F gaat. Jammer.
Dat is niet waar! Ik heb alle kleuren in G in de kast liggen!

Ik snap niet waarom dat op het plaatje staat.....
Ik heb ook een grote maat en zoek me suf naar gladde bh's (zonder kant, liefst effen) maar met cupnaden. Niet die t-shirt bh's zonder naden dus, want daar worden mijn borsten nogal vormeloos van. Misschien heeft iemand de gouden tip?
Bovenstaande heeft cupnaden. Op het plaatje zie je ze niet, maar heb net nog even goed gekeken in het echt en ze zitten er wel degelijk!
Hoihoi, het merk Freya heeft geweldige BH's. En het jonge merk http://disismi.com/ heeft vooral grappige. Freya verkopen ze in veel zaken.
Hooi! ik heb zelf maat 65G - dit is écht onmogelijk. De enige manier om toch iets te krijgen is via internet maar ik heb al snel het probleem dat het zo'n enorme oma-bh wordt. Ik zou ook weleens wat 'leuks' willen. Heeft iemand tips?

succes allemaal!
freya is echt aan te raden, ik baal ervan dat het hier uit het assortiment is gehaald bij de lingeriezaak hier....

Heb van de week een saph bh gehaald een speciale die pas vanaf D begint, weet niet tot hoe ver hij gaat, ik heb hem in 70 F gehaald, neem aan dat ze er ook nog wel groter van zijn.

Hebben jullie trouwens ook dat ze helemaal niet groot lijken, ik vraag me altijd af wat de maat bij anderen dan is, als ik denk van jeetje die zijn groot....terwijl mensen een D al zeggen te vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven