Mode & Beauty alle pijlers

Haar altijd slap..

15-06-2012 10:14 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vol haar, en probeer er altijd volume /vorm in te krijgen, maar wat ik ook doe het werkt niet of blijft niet zitten, ik denk nu zelfs aan extensions.. Ik was mijn haar elke dag ( moet, anders echt baggervet) met Gliss kurr oil nutricion, en conditioner alleen in de punten, dan doe ik volume mousse van Nivea erin ( niet te veel) en fohn het rond met een fohnborstel, na een half uur hangt het weer als paarde haar naar beneden. Ook als ik mijn haar ondersteboven fohn,blijft het effect maar even. Hoe kan het bij een ander wel blijven zitten?
Ik heb onwijs slap haar, wat helpt bij mij:

- 3 max 4 keer per week wassen. (Nogal logisch dat je haar vet is als je het elke dag wast. Je moet er even doorheen, maar mijn haar is er enorm van opgeknapt.)

- Natuurlijke shampoo, met name zonder siliconen. Ook geen stylingproducten met siliconen gebruiken en zeker niet als je ook op volledig natuurlijke shampoo overstapt. Deze wast niet zo agressief, dus ook niet de siliconen van stylingproducten uit je haar. Google maar eens, er zijn nog genoeg geschikte producten te vinden.

- Advies vragen aan de kapper. Ben overgestapt naar een betere kapper en ineens zit mijn haar ook veel beter, terwijl het hetzelfde model is. Ook heb ik een goeie gellak gekregen voor wat volume. Sprayen en direct je haar een beetje omhoog duwen of scrunchen.
oh, en echt niet dat ik nu met een enorme bos haar loop hoor, maar het is een stuk minder plat op m'n hoofd ;)
Andere shampoo proberen

Na het fohnen haarlak sprayen onder de lok aan de wortel

En als dat niet werkt een ander kapsel laten knippen.

Ik heb ook van dat sluike dunne haar. Nu is het door een goeie kapper in laagjes geknipt. Ik was m'n haar 1x per 2 dagen. Conditioner max 2x per week. En ik hoos met mousse als ik het echt langer mooi wil hebben maar daar neem ik vaak de tijd niet voor.
@ Valerie, dat paar keer pw wassen heb ik vaak geprobeerd, maar ik heb ook een vette huid, dus dan ga ik er echt onfris uitzien, ik vind het ook stinken, dus dat gaat het hem niet worden.

Hebben ze bij The Bodyshop ook natuurlijke shampoo bv?

Kapper zei fohnborstel, en dat werkt wel, maar heel eventjes..

Lak doe ik ook , bij de wortels insprayen, maar dan word het weer zo rommelig, ik zou een moord doen voor een mooi gestyled kapsel! ik heb altijd een badhair day..
@ Maja mij is juist verteld dat wanneer ik het in lagen laat knippen dat het nog dunner oogt? en dat hebben meerdere kappers me verteld, ik ben ook nog eens zwanger dus over een aantal maanden krijg ik nog haaruitval ook.. heb ik helemaal geen haar meer straks.
Bedoel het niet vervelend, maar hoe lang heb je het geprobeerd? Ik ben er 1 tot 2 maanden mee bezig geweest in combinatie met overstappen naar volledig natuurlijke shampoo, maar het was het waard ;)

Tja wat die shampoo betreft; als je natuurlijke producten wil ga je niet slagen bij TBS of andere vergelijkbare winkels.

Dan raak je naar webshops/natuurwinkels. Ik gebruik zelf PureNuffStuff, maar je kunt ook eens kijken naar Urtekram o.i.d.

Als je alleen siliconenvrij wil, dat hoef je alleen maar de ingrediënten te bekijken. Maar als je google gebruikt, zijn er vaak al lijstjes te vinden van shampoo's en andere haarproducten zonder siliconen.
@ Valerie ja niet lang genoeg vrees ik, maar ik vind het zo vies! en ik heb mijn hele leven al sluik , dun haar, mijn dochter heeft het ook helaas, maar die heeft geen vet haar, dat scheelt alweer.

Ok ik ga eens googlen, bedankt voor de tips!
Styling poeder of droogshampoo zorgen voor goede volume, ik heb blond sluik haar, máar dan ziet het er echt vol uit!
quote:beetjegek schreef op 15 juni 2012 @ 10:28:

@ Maja mij is juist verteld dat wanneer ik het in lagen laat knippen dat het nog dunner oogt? en dat hebben meerdere kappers me verteld, ik ben ook nog eens zwanger dus over een aantal maanden krijg ik nog haaruitval ook.. heb ik helemaal geen haar meer straks.Dat is mij ook altijd verteld, het tegendeel was waar. Ik had altijd slap haar tot ver over mijn schouders. Sinds ik het in lagen op mijn schouders draag, lijkt het veel dikker en meer volume. Ik had altijd een beetje slierterig tokkie gevoel bij mijn halflange haar. Als je haar toch al verpest is door de zwangerschap (was in mijn geval zo), dan is nu de tijd om te experimenteren.
Waarom was je dan met oil nutricion? Klinkt mij niet zo goed bij vet haar eerlijk gezegd. Niet teveel mousse erin, echt maar heel klein beetje, dat scheelt ook voor het vetter ogen. En goed advies vragen aan de kapper over hoe het te behandelen misschien?
Oh ja, en wat laagjes betreft: Als ze het snijden wordt het een stuk sluiker als dat ze het (stomp) knippen!
quote:beetjegek schreef op 15 juni 2012 @ 10:28:

@ Maja mij is juist verteld dat wanneer ik het in lagen laat knippen dat het nog dunner oogt? en dat hebben meerdere kappers me verteld, ik ben ook nog eens zwanger dus over een aantal maanden krijg ik nog haaruitval ook.. heb ik helemaal geen haar meer straks.

Minder goede kappers maken dat er van idd omdat ze het niet aan durven. (denk ik) Net als dat ze bij mij het kortste laagje niet tot net boven mijn oren durven te knippen.

Ik heb nu een kapper die dat wel durft en het staat juist goed bij mijn gezicht en het kan prima met mijn haar.

Snijden moeten de meeste bij mij niet doen want dan gaat het pluizen. Als hij het doet kan wel, hij heeft z'n spullen goed scherp en hij doet het alleen bij de lokken die in m'n gezicht vallen. Dan is het wel mooi.
@ Zusenzo droogshampoo ook geprobeerd maar helaas..

@ Nike bij mijn vorige zwangerschap had ik heel vol haar met slagen, toen heb ik het in lagen laten knippen en toen leek ik wel een leeuw met die manen, maar nu is het net zo dun als anders.

@ Vain ik heb een tijdje Dove shampoo gebruikt waardoor het zo droog als touw was geworden, vandaar een keertje de oil nutricion.

De kapper heeft me bij advies vragen een kuur van kerastase aangesmeerd die geen reet heeft gewerkt maar wel duur was, en het was een dure kapper met verstand van zaken, ik geloof al die adviezen niet meer zo, als ze maar geld aan je kunnen verdienen.

@ Maja de kapper waar ik eerst kwam was echt wel een goede/dure kapper, die zei ook dat lowlights bij mij absoluut niet zouden pakken op mijn lichte haar, nee ik moest eerst maar een herstellend kuurtje doen, was gewoon bullshit want ik heb nu al maanden low lights en het blijft prima zitten. Ik durf kappers niet echt te geloven op hun woord.

Wat een gedoe zeg, was ik maar gezegend met een volle bos! of een dikke portomonnee, dan doe ik gewoon zoals iedereen tegenwoordig lijkt wel, paar stukken nephaar erin.
quote:valerie__ schreef op 15 juni 2012 @ 10:21:

- 3 max 4 keer per week wassen. (Nogal logisch dat je haar vet is als je het elke dag wast. Je moet er even doorheen, maar mijn haar is er enorm van opgeknapt.

Deze regel gaat lang niet altijd op.

Als het een hormonale oorzaak heeft dat het haar zo snel vet wordt, zal het nooit gaan helpen om minder te wassen. Zelfs al zou je dat 15 jaar non-stop volhouden (zeg ik als ervaringsdeskundige).
En als het inderdaad hormonaal is, dan is de kans groot dat het slappe haar van de dochter van TO vanaf de puberteit ook zo snel vet gaat worden.
quote:Java schreef op 15 juni 2012 @ 10:57:

[...]

Deze regel gaat lang niet altijd op.

Als het een hormonale oorzaak heeft dat het haar zo snel vet wordt, zal het nooit gaan helpen om minder te wassen. Zelfs al zou je dat 15 jaar non-stop volhouden (zeg ik als ervaringsdeskundige).

True, dat is waar.

Maar het is in ieder geval te proberen. 9 van de 10 mensen die een topic openen over vet haar, wassen het elke dag. Wat het bijna altijd eigenlijk alleen maar erger maakt (de uitzonderingen daargelaten).
Ik heb redelijk weinig dun haar, eerder was het ook nooit iets, maar de laatste tijd lijkt het weer wat.. Mijn "tips"

- weinig wassen (2 keer per week)

- ik gebruik deep conditioner ongeveer 1x per week/2weken

- goede kapper die ik ook dan direct laat bedenken wat goed is voor mijn haar

- laagjes

Mijn haar is ook een stuk minder vet dan het vroeger was, toen ik og elke dag mijn haar waste. Misschien in de zomervakantie tijd om af te kicken?
En buiten lopen zonder plu op een dag als vandaag. Mijn haar wordt blij van regen.
Waar woon je ongeveer, kom je vaak. Misschien dat hier iemand nog een goeie kapper weet.
quote:valerie__ schreef op 15 juni 2012 @ 10:59:

[...]

True, dat is waar.

Maar het is in ieder geval te proberen. 9 van de 10 mensen die een topic openen over vet haar, wassen het elke dag. Wat het bijna altijd eigenlijk alleen maar erger maakt (de uitzonderingen daargelaten).

Ik snap wat je zegt, maar draaien de 'adviesgevers' in 9 van de 10 gevallen niet gewoon oorzaak en gevolg om? Mensen met snel vet wordend haar, ontkomen er bijna niet aan om elke dag te gaan wassen, dus logisch dat ze dat doen.

Ik moest mijn haar vaker gaan wassen OMDAT het door de hormonen vanaf de puberteit achterlijk snel vet en stinkend werd. En dat geldt hoogst waarschijnlijk voor de meeste mensen met snel vet wordend haar.

Je denkt heus niet vanaf een bepaalde dag: "Kom, laat ik mijn haar lekker vaak gaan wassen, al is het helemaal nog niet vet."

Er wordt altijd net gedaan alsof wij onszelf een over-hygienisch patroon hebben aangeleerd, wat we weer af moeten leren. Terwijl we alleen maar zonder vette slierten en zonder vet-haar-geur over straat wilden.

Ik was mijn haar al sinds de puberteit om de dag (als kind was het maar eens per week nodig), terwijl het eigenlijk elke dag zou moeten. Dat betekent dat ik de tweede dag altijd met vet haar loop. En dan kan ik er slecht tegen als mensen zeggen: Tja, je wast het gewoon te vaak, je moet even doorbijten hoor.
@ Java het is inderdaad hormonaal, familie heeft ook allemaal van die vette koppen :-)

@ Maja mijn haar word helemaal niet blij van regen, dan krult het helemaal op en ziet het er helemaal niet uit..

Ik woon in Den Haag Mariahoeve trouwens.
@ Nettel, nee ik loop in de zomervakantie op mijn laatst qua zwangerschap en ik voel me al ellendig en dik, dan wil ik niet ook nog eens met een vet hoofd rondwaggelen. Ik moet het gewoon elke dag wassen anders voel ik me echt vies, ook al douche ik de rest wel. Vet haar is gewoon smerig, je ruikt het ook van een afstand.
quote:Java schreef op 15 juni 2012 @ 11:17:

Ik was mijn haar al sinds de puberteit om de dag (als kind was het maar eens per week nodig), terwijl het eigenlijk elke dag zou moeten. Dat betekent dat ik de tweede dag altijd met vet haar loop. En dan kan ik er slecht tegen als mensen zeggen: Tja, je wast het gewoon te vaak, je moet even doorbijten hoor.

Wat ook kan schelen is minder je hoofdhuid masseren bij het wassen, dat schijnt de talgproductie te stimuleren.

En kijk eens rond op het Raponsje forum, daar staan veel goeie tips. Misschien heb je wat aan dit topic.
quote:Java schreef op 15 juni 2012 @ 11:17:

En dan kan ik er slecht tegen als mensen zeggen: Tja, je wast het gewoon te vaak, je moet even doorbijten hoor.Ik heb de tips gegeven die mij geholpen hebben, zoals ik in mijn post zeg.

Mijn haar was namelijk baggervet, en dat was nogal logisch omdat ik het elke dag (onnodig, in mijn geval) stond te wassen. Verder kan het zeker zijn dat het voor TO niet werkt, maar ze vraagt hier toch om tips? Ik geef die van mij, die mijn vergelijkbare haar enorm hebben op laten knappen.

En als TO haar haar elke dag wast, blijft het sowieso vet. Je kan er voor kiezen te proberen te minderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven