Mode & Beauty alle pijlers

Haar altijd slap..

15-06-2012 10:14 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vol haar, en probeer er altijd volume /vorm in te krijgen, maar wat ik ook doe het werkt niet of blijft niet zitten, ik denk nu zelfs aan extensions.. Ik was mijn haar elke dag ( moet, anders echt baggervet) met Gliss kurr oil nutricion, en conditioner alleen in de punten, dan doe ik volume mousse van Nivea erin ( niet te veel) en fohn het rond met een fohnborstel, na een half uur hangt het weer als paarde haar naar beneden. Ook als ik mijn haar ondersteboven fohn,blijft het effect maar even. Hoe kan het bij een ander wel blijven zitten?
quote:beetjegek schreef op 15 juni 2012 @ 12:29:

Fohnen doe ik omdat ik die slag niet wil, het zit gewoon niet dan.

Een beetje goede kapper moet je haar zo weten te knippen dat die slag in je haar er juist meer volume geeft, ipv "in de weg zit".

Misschien dit proberen voor meer "body", werkt perfect..

http://www.lifeandcookies ... -frieda-deep-conditioner/
quote:very__cherry schreef op 15 juni 2012 @ 11:56:

Dit is super haarpoeder, Osis (van Schwarzkopf) via internet voor een tientje (Haarshop)

[afbeelding]

of anders gewoon bij de drogist, deze van Got2B, voor 6 euries.

[afbeelding]Heb donker haar is het dan ook wel geschikt of krijg je dan het effect alsof ik wit babypoeder in mijn haar gepoederd heb? En met donker haar dat aan de punten droog is en op de hoofdhuid neiging tot vet worden heeft welke zou ik dan het beste kunnen nemen? Of stel ik nu te moeilijke vragen?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Gezonder eten heeft bij mij enorm geholpen. Weinig alcohol en voldoende slapen, weinig suiker en witte pasta/rijst/brood, veel groente en eiwit. Beetje hetzelfde als wat goed is voor je huid eigenlijk, het scheelt echt heel veel. (Ben zelf ook verbaasd :P )
@TO maar toch heeft slap, fijn haar whatever mijn voorkeur ipv nephaar. Je eigen haar gaat er op achteruit en dan blijf je bezig met extensions.

Ik had vroeger ook dikker haar, maar door de puberteit is dat sterk verminderd. Niks aan te doen. Ook wordt het snel vet.

Wel sla ik wassen soms over om mijn haar een pauze te geven. Bijvoorbeeld een dagje tussendoor of een paar dagen als ik geen afspraak heb. Je eigen olie voedt je haar, he! Daar kan geen masker tegenop.
quote:jas schreef op 15 juni 2012 @ 14:31:

[...]

Heb donker haar is het dan ook wel geschikt of krijg je dan het effect alsof ik wit babypoeder in mijn haar gepoederd heb? En met donker haar dat aan de punten droog is en op de hoofdhuid neiging tot vet worden heeft welke zou ik dan het beste kunnen nemen? Of stel ik nu te moeilijke vragen? Ik vind het zelf niks die poeder, maakt het zo statisch.
@ Reendje ik eet gezond, ben zwanger rook en drink dus niet al een maand of 8.

@ Nettel ik wil gewoon helemaal geen slag, ik wil gewoon meer haar snik!

@ Ksenjia ik vind het ook wat rommelig staan met die poeder erin.
quote:beetjegek schreef op 15 juni 2012 @ 16:30:

@ Reendje ik eet gezond, ben zwanger rook en drink dus niet al een maand of 8.

@ Nettel ik wil gewoon helemaal geen slag, ik wil gewoon meer haar snik!

@ Ksenjia ik vind het ook wat rommelig staan met die poeder erin.

Noh

Dit is trouwens "slag in combinatie met volume" voor mij http://www.kapsels.net/advies/wellaflex10.htm

Mijn ervaring (en dus enkel die van mij)..

- slechte kapper: weinig volume, haar zit even goed, maar na een dag ontstaat er een soort rare bobbel in mijn haar, en een pluk die niet goed wil, en alleen maar in de weg zit, verder is mij haar stijl.

- goede kapper: als ik dr weg kom bijzonder veel volume, laatst vroeg iemand of ik een permanent had je ziet de slag wel, maar het zijn geen rare bobbels meer: lijkt alsof het zo hoort daarnaast is het nu maaanden geleden dat ik naar de kapper ben geweest, en er zit nogsteeds een model in.. Het heeft trouwens wel 5 jaar geduurd voordat ik in mijn woonplaats een goede kapper had gevonden..
Klopt, beetjegek.

Zo zonde, als het net lekker gewassen is...
quote:beetjegek schreef op 15 juni 2012 @ 16:30:

Ik vind het ook wat rommelig staan met die poeder erin.

Dan doe je iets niet goed.

Het is bedoeld als steuntje bij de haarwortels. Je moet het dan ook daar opbrengen waar je het nodig hebt, en niet over je hoofd strooien ofzo. Bovendien wil een rommelig kapsel niet altijd zeggen dat er poeier in zit, of vraag je dat aan iedereen met messy hair?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Ksenija schreef op 15 juni 2012 @ 18:11:

Klopt, beetjegek.

Zo zonde, als het net lekker gewassen is...

Dat poeder is schoon, hoor.

En schoon haar is niet altijd automatisch ook mooi. Bij sommigen is het dan babyhaar en sommigen willen dat niet, zoals TO.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Over het laagjes dilemma; alle kappers waar ik heen ga ('goede en slechte') willen laagjes bij me knippen, ik zelf wil het op 1 lengte, dat is altijd een heel gevecht...

Gisteren toch maar in laagjes laten knippen, de bovenste laag was zo dood, het moest er echt af, dus zodoende toch weer laagjes in mijn haar. Het is nu wel een stuk beter, meer/mooier volume ONDERaan, maar niet bij de haaraanzet! Dat hangt as usual weer plat op mijn langwerpige eihoofd....(daarom wil ik dus volume bovenaan om dat eihoofd te compenseren, pony kan niet, want dun, weerbarstig haar...)

Ik MOET föhnen om het haar niet als een soort plakpruik op mijn hoofd te hebben. Helaas stort het dus ook altijd weer na een half uur in, terwijl de rest van m'n haar (de onderkant, ik heb halflang haar) nog even 'curly/poedel' is als daarvoor.

Ik ben al 17 jaar bezig een oplossing te vinden, maar nog steeds geen goede tip, behalve de Big shampoo van Lush dan ( en dan wel conditioner/olie in de punten!)

TO; ik leef met je mee!
Probeer eens sea salt spray na het wassen. Je haar wordt dan stugger en zit meteen ook voller.
Ik gebruik de shampoo bars van Chagrin Valley uit Amerika. Deze worden gemaakt met alleen maar natuurlijke ingrediënten, dus geen chemische rommel . Je krijgt er echt stugger en voller haar van en ze ruiken erg lekker. Je kunt ze rechtstreeks bestellen in Amerika of bij Present in the Box (webwinkel) in Nederland.
Ik heb van mezelf ook haar met weinig volume, en dan ook nog eens ubersteil. Toch kan ik er vaak nog wel aardig iets van maken:

- Ook ik was m'n haar eens in de paar dagen. Als ik het wat vettig vind maar heb geen tijd om te wassen dan doe ik het vast in een knot, en gebruik wat droogshampoo.

- De beach spray werkt ook wel aardig maar daarmee vind ik het ook wel wat 'viezig' aanvoelen. Gebruik ik dus meestal de laatste dag voor het wassen.

- Ik vind zelf de mousse van Got2B wel goed. Die breng ik aan bij de haarwortels, en daarna fohn ik het droog met zo'n ronde fohn. De truc hierbij is ervoor te zorgen dat je haar overal echt goed droog is: vaak is het nog een beetje vochtig waardoor het ook snel weer instort. Ik verdeel eerst m'n haar in lagen, begin dan met de onderste laag en werk zo naar boven. Moet je even handig in worden maar ben nu klaar in een minuut of 10

- Daarna nog wat poeder (idd ook van Got2B) bij de haaraanzet

- Daarna nog wat hairspray, klein beetje maar, maar net om het haar iets stugger te maken

Extensions heb ik ook wel eens gehad (van die 'matjes' met micro-ringen) en daar heeft mijn eigen haar nauwelijks van geleden. Maar dat leek wel zo toen ik het uithaalde, omdat ik een dikke bos krullen tot halverwege m'n rug was gewend. Een dun steil bosje haar tot net over je schouders is dan natuurlijk wel even een tegenvaller...
Mijn haar is ook snel vet, sluik, dun en modelloos... ik heb het kort laten knippen en daar ben ik heel blij mee. Het staat ontzettend leuk.

Ik was het ook elke dag. Als ik het een dag niet gewassen hebt dan jeukt het gewoon op mijn hoofd. Brrrr.
Ik heb ook slap haar (wel krullen), wat bij mij helpt:

- Goede kapper zoeken

- volume shampoo van John Frieda

- stylingspul zonder siliconen (ik gebruik Kevin Murphy)
voedende schampoos maken mijn haar ook wat slap

en ook moet ik opletten met conditioner

en met het soort haarschuim

ik doe ook niet elke keer conditioner op mijn haar

slechts om de 2 keer wasbeurten

wat ik dan in de plaats gebruik is de anti-uitdrogende spray van franck provost

't is een beetje experimenteren maar de schampoo van nivea die volume geeft is ook goed voor dun haar

en ik vind ook alle producten van franck provost goed

die van jacques dessange (shampoos, conditionners) zijn heel goede ook (voor voeding aan je haar te geven) maar 't maakt je haar soms wel wat slapper ook
ps 1

weet je : voedende shampoos maken je haar sneller vettig heb ik de indruk

ps2

misschien eens bij een kapper te rade gaan om tips te krijgen om volume in je haar te steken (misschien leer je daar ook goeie haarprodukten kennen) of een goeie haarsnit die volume steekt in je kapsel
quote:isabeautje schreef op 16 juni 2012 @ 19:44:

Ik gebruik de shampoo bars van Chagrin Valley uit Amerika. Deze worden gemaakt met alleen maar natuurlijke ingrediënten, dus geen chemische rommel . Je krijgt er echt stugger en voller haar van en ze ruiken erg lekker. Je kunt ze rechtstreeks bestellen in Amerika of bij Present in the Box (webwinkel) in Nederland.alleen dat moet met CC en ideal kan niet.
quote:belchica schreef op 23 juni 2012 @ 00:39:

voedende schampoos maken mijn haar ook wat slap

en ook moet ik opletten met conditioner

en met het soort haarschuim

ik doe ook niet elke keer conditioner op mijn haar

slechts om de 2 keer wasbeurten

wat ik dan in de plaats gebruik is de anti-uitdrogende spray van franck provost

't is een beetje experimenteren maar de schampoo van nivea die volume geeft is ook goed voor dun haar

en ik vind ook alle producten van franck provost goed

die van jacques dessange (shampoos, conditionners) zijn heel goede ook (voor voeding aan je haar te geven) maar 't maakt je haar soms wel wat slapper ookik doe ook alleen in het weekend balsem... (en dan alleen in de punten!)
Ik heb erg fijn haar en mijn haar wordt erg slap van de shampoo die jij gebruikt...

Ik merkte wel dat het een stuk makkelijker volumineus bleef toen ik er een flink stuk vanaf knipte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven