Haar beschadigd
zaterdag 11 april 2015 om 17:55
Beschadigd = schaar.
http://www.kapsels.net/kapsels-zoeken.htm
Hier kun je ongeveer ingeven wat je van een kapsel wilt/verwacht, en dan krijg je een lading kapsels te zien. Daar zit vast wel wat voor je tussen.
En ik zou kijken voor een kleuring uit groep 2. (1 = na een paar keer wassen weg, 2 = na ongeveer 20x wassen nagenoeg weg en 3 = permanente kleuring). Groep 2 bevat geen ammonia en is daardoor niet zo dramatisch slecht voor je haar.
http://www.kapsels.net/kapsels-zoeken.htm
Hier kun je ongeveer ingeven wat je van een kapsel wilt/verwacht, en dan krijg je een lading kapsels te zien. Daar zit vast wel wat voor je tussen.
En ik zou kijken voor een kleuring uit groep 2. (1 = na een paar keer wassen weg, 2 = na ongeveer 20x wassen nagenoeg weg en 3 = permanente kleuring). Groep 2 bevat geen ammonia en is daardoor niet zo dramatisch slecht voor je haar.
zaterdag 11 april 2015 om 18:00
Dankjewel voor je reactie! Precies daarom wil ik ook een nieuw, korter kapsel zodat het wat verzorgder is en de ergste gespleten/beschadigde haren weg zijn. Ik heb het nu vrij neutraal bruin en wil uiteindelijk richting een soort koele bruine kleur (idd spoeling, dit doe ik gelukkih wel altijd al maar het is vooral droog geworden door highlights en balayage donkerder verven of niet ontkleuren is minder schadelijk voor mijn haar
zaterdag 11 april 2015 om 19:18
Waarom wil je het weer verven? Het mooie van ombre/balayage is juist dat er al een kleurverloop in je haar zit en uitgroei dus minder opvalt. Ik heb dat ook jaren geleden laten doen en nog steeds krijg ik complimentjes dat m'n haar zo'n mooie natuurlijk kleurschakering heeft.
Ik zou het in een pittig model knippen en helemaal niet meer verven, tenzij je echt een reusachtige overgang ziet. En dan idd een spoeling ofzo, die blijven in de praktijk vaak toch langer zitten dan een paar keer wassen.
Ook kun je overwegen om 'colour shine' te laten doen, dit is wel wat duurder en kan alleen bij duurdere salons. Het is een soort keratinebehandeling (zonder stijltang) die je haar een oppepper geeft én een laagje kleur meegeeft. Het laagje ligt om je haar heen, dus je wast het er na verloop van tijd weer uit.
Ik zou het in een pittig model knippen en helemaal niet meer verven, tenzij je echt een reusachtige overgang ziet. En dan idd een spoeling ofzo, die blijven in de praktijk vaak toch langer zitten dan een paar keer wassen.
Ook kun je overwegen om 'colour shine' te laten doen, dit is wel wat duurder en kan alleen bij duurdere salons. Het is een soort keratinebehandeling (zonder stijltang) die je haar een oppepper geeft én een laagje kleur meegeeft. Het laagje ligt om je haar heen, dus je wast het er na verloop van tijd weer uit.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
zaterdag 11 april 2015 om 19:22
En verder: was je haar met een shampoo zonder sulfaten (dit droogt het uit zodat het sneller beschadigt) en een conditioner zonder siliconen (dit verstopt je haarzakjes zodat je haar dunner of zelfs niet terugkomt). Was het zo min mogelijk en google eens op 'conditioner only'. Ga er met een vriendin een middag voor zitten en knip alle dode puntjes halverwege je haar eruit, dit geeft je haar meer glans en maakt het borstelen makkelijker. Eet gezond en vooral veel dingen met vitamine B. Slaap op een satijnen kussensloop en neem twee keer per week een 'maskertje' door pure arganolie in je haar te smeren en een halfuur te laten zitten voor je het uitwast. Borstel heel voorzichtig en met een varkensharen borstel, onderaan beginnen en langzaam naar boven werken. Elastiekjes gebruiken zonder metalen clipje eraan, dat beschadigt je haar.
Alles in je haarverzorging moet erop gericht zijn om schade te voorkomen, want eenmaal kapot blijft kapot. En kapot haar maakt je dos dof, klitterig en lelijk. En lastiger door te borstelen, waardoor je weer meer beschadigingen in je haar trekt als je door de klitten heen probeert te komen.
Alles in je haarverzorging moet erop gericht zijn om schade te voorkomen, want eenmaal kapot blijft kapot. En kapot haar maakt je dos dof, klitterig en lelijk. En lastiger door te borstelen, waardoor je weer meer beschadigingen in je haar trekt als je door de klitten heen probeert te komen.
Real friends don't rub it in. They rub it out.