Mode & Beauty alle pijlers

Haar bijverven

27-05-2011 15:29 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verf altijd zelf mijn haar. Misschien dom maar niet van de kapperszaken.

Nu verf ik het dit keer altijd met mousse omdat ik dit gemakkelijker vind, dan zelf een poging te doen om mijn haar te verven op de standaard manier. (Aangezien niemand in mijn omgeving het aan durft om mijn haar te verven, want stel het gaat mis.. )

Nu heb ik van mezelf roodblond haar, maar verf het altijd donkerbruin, bijna tegen zwart aan. Vind het heel erg mooi staan bij mijn groene ogen.

Alleen nu heb ik 18 april voor het laatst mijn haren geverfd, alleen nu is het niet alleen uitgroei boven op mijn hoofd, maar ook door mijn haar heen wat andere kleurverschillen. Dus ik zie het niet zitten om daar een poging aan te wagen om die plekken bij te werken. Dat is haast niet te doen.

Nu vroeg ik me af , hoe vaak verven jullie je haar? En verf je dan heel je haar bij of niet?

Mijn haar voelt gewoon gezond aan. (Veel gezonder dan toen ik het een tijdje blond verfde). Dus heb niet het idee dat mijn haar er erg slecht aan toe is.

Nu zit ik dus te denken om weer een pakje te halen qua verfmousse. Het liefst zo donker mogelijk maar niet zwart. Maar volgens mij heb je hier niet veel merken van? John frieda heb ik gehad maar die vervaagde veel te snel. En volgens mij Schwarzkopf heb ik nu gehad, en daarbij heb ik nu dus kleurverschil door heel mijn haren.

Wat adviseren jullie mij? (Ja ik wil het gewoon nog steeds verven, hier voel ik me zeker door. Aangezien ik jaren lang gepest ben door mijn haarkleur heeft dit me veel goeds gedaan. )
Overigens kijk ik op de site van JF, wil ik zon haarkleur test doen wat bij mij zou passen kan je alleen blond, bruin of zwart kiezen..
Ik verfde toen ik het thuisdeed alleen elke keer de uitgroei, aanbrengen met zo'n speciaal kwastje, dat je o.a. bij Kruidvat kan kopen. Als je de verf elke keer door heel je haar doet, beschadigt het meer.

Ik heb heel fijn haar, dus voor mij was dat zeker beter.
Ik verf mijn haar zo'n een keer in de drie maanden. Maar verf het in een kleur die niet heel veel verschilt van mijn eigen kleur en dus heb ik geen last van opvallende uitgroei bijvoorbeeld. Als ik het verf doe ik het helemaal, omdat ik anders kleurverschillen zie tussen de kleur die er net "vers"inzit en de andere kleur die al wat vervaagd is bijvoorbeeld door de zon
quote:Melpomene schreef op 27 mei 2011 @ 15:47:

Ik verfde toen ik het thuisdeed alleen elke keer de uitgroei, aanbrengen met zo'n speciaal kwastje, dat je o.a. bij Kruidvat kan kopen. Als je de verf elke keer door heel je haar doet, beschadigt het meer.

Ik heb heel fijn haar, dus voor mij was dat zeker beter.Ja maar ik heb uitgroei, verkleuringen door heel mijn haar nu dus valt moeilijk uitgroei bij te werken door heel men haar heen dat werkt niet handig. Vandaar dat ik dit niet wil doen
quote:gympie26 schreef op 27 mei 2011 @ 15:50:

Ik verf mijn haar zo'n een keer in de drie maanden. Maar verf het in een kleur die niet heel veel verschilt van mijn eigen kleur en dus heb ik geen last van opvallende uitgroei bijvoorbeeld. Als ik het verf doe ik het helemaal, omdat ik anders kleurverschillen zie tussen de kleur die er net "vers"inzit en de andere kleur die al wat vervaagd is bijvoorbeeld door de zon

Oh oke, ja bij mij verschild het dus wel heel veel.

Dus ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet aanpakken
Ik verf mijn haar elke 4 a 5 weken. Ik heb saai donkerblond haar (met flinke stukken grijs er tussen) en ik verf het donkerbruin. Ik verf het zo vaak omdat je na 4 weken een grijze streep uitgroei krijgt te zien en dat vind ik erg armoedig om te zien. Ik verf altijd mijn hele haar (de lengte is tot halverwege mijn bovenarm) en het ziet er nog steeds gezond uit.
iedereen in mijn omgeving vind donker ook leuker staan dan rossig.

Ik zou ook niet weten wat voor haartint ik zou kunnen kiezen om niet te veel af te wijken van mijn haarkleur. Blond maakt me zo kinderlijk en dat vind ik niet mooi.

En dan moet ik zeker ook ontkleuren. Dit heb ik in augustus gedaan voor het eerst (dan weten jullie qua tijd wat er tussen zit)
quote:pimpelpaarsmeteengoudrandje schreef op 27 mei 2011 @ 15:55:

Ik verf mijn haar elke 4 a 5 weken. Ik heb saai donkerblond haar (met flinke stukken grijs er tussen) en ik verf het donkerbruin. Ik verf het zo vaak omdat je na 4 weken een grijze streep uitgroei krijgt te zien en dat vind ik erg armoedig om te zien. Ik verf altijd mijn hele haar (de lengte is tot halverwege mijn bovenarm) en het ziet er nog steeds gezond uit.Dankje voor je reactie. Ik heb haar tot net iets over mijn schouders.
Ik laat mijn haar zo ongeveer om de 2 maanden verven door mijn moeder omdat ik al best veel grijze haartjes heb. Doen dan ook meteen alles want ik vind het leuk om af en toe van kleurtje te wisselen. Ik vind door iemand anders laten verven prettiger omdat je zelf niet goed kan zien wat je precies doet of je moet voorover hangen in al die dampen.

Ik verf trouwens ook het haar van mijn moeder en een vriendin. Vind er niks engs aan en verven is helemaal niet moeilijk als je maar voldoende verf hebt.
@sereni : Helaas heb ik niemand die dit wilt doen, dus doe ik dit graag met mousse.

Ik ben alleen bang dat mijn haar beschadigd maar ik wil me ook zeker voelen.
Als ik jou was, zou ik heel je haar verven, ipv alleen de uitgroei. Ik heb nog nooit alleen mijn uitgroei geverfd, omdat mijn kleur altijd wat vervaagt en dan vind ik het niet mooi om alleen mijn uitgroei geverfd te hebben. Dan heb ik namelijk kleurverschil met de rest van mijn haar. Ik verf mijn haar nu een jaar of 11 zelf (ben begonnen op mijn 17de ongeveer) en mijn haar ziet er nog net zo gezond uit als vroeger als ik kijk naar foto's van vroeger en nu. Maar misschien heb ik wel sterker haar dan anderen hoor (weet niet of dat uberhaupt kan), want ik was en fohn mijn haar elke dag en als ik bij een kapsalon kom zeggen ze altijd dat mijn haar er zo gezond en mooi uitziet.

Succes!
Pimpelpaarsmeteengoudrandje!

Ja ik vind dat dus ook handiger. In de verpakking staat dat je dan wel eerst je iutgroei inmoet doen met de verf, en daarna de rest. Om de beste kleur te krijgen.

John frieda, lorealparis en schwazkopf hebben haarverf door middel van mousse toch. Meer niet ?

Aan de ene kant wil ik graag eens wat nieuws proberen. Wel in donkere tint in ieder geval. Misschien met bepaalde kleur er door heen. Maar rode tinten vind ik nooit mooi er door heen.

iemand tips ?
@ Greeneyes: Ik heb nog nooit eerst mijn uitgroei geverfd en daarna de rest en ik heb altijd egaal gekleurd haar gehad!

Ik ben niet thuis in de mousse-kleuringen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik verf mijn eigen haar en het haar van een stuk of 5 anderen en zij gebruiken allemaal gewone verf.

Als je iets met rood wil, kan je mahonie proberen? Dan is donker met een roodachtige gloed eroverheen. Bedenk wel dat de verf die je in je haar doet, donkerder moet zijn dan de kleur die je al hebt, anders dekt ie niet.

En verf met rood-, koper- en auberginetinten vervagen altijd een stuk sneller. Houd daar rekening mee.
quote:pimpelpaarsmeteengoudrandje schreef op 27 mei 2011 @ 16:22:

@ Greeneyes: Ik heb nog nooit eerst mijn uitgroei geverfd en daarna de rest en ik heb altijd egaal gekleurd haar gehad!

Ik ben niet thuis in de mousse-kleuringen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik verf mijn eigen haar en het haar van een stuk of 5 anderen en zij gebruiken allemaal gewone verf.

Als je iets met rood wil, kan je mahonie proberen? Dan is donker met een roodachtige gloed eroverheen. Bedenk wel dat de verf die je in je haar doet, donkerder moet zijn dan de kleur die je al hebt, anders dekt ie niet.

En verf met rood-, koper- en auberginetinten vervagen altijd een stuk sneller. Houd daar rekening mee.

Hmm oke :-)

Nee heb liever niet iets met rood denk ik. Ik vind het moeilijk om de stap te wagen. Wil graag weer wat anders. Bruin is ook maar saai alleen bruin vind ik , maar wat voor tinten kun je er nog meer doorheen hebben zitten ?

Dankje voor je snelle reacties :-)
Sorry, ik las dat je juist wél iets met rood wilde. (ben ziek, mag ik dat de schuld geven ?)

Ik heb mijn haar nu een paar maandjes donkerbruin en ik heb er vorige maand zelf highlights ingezet. De highlights zijn bruin/caramelachtig uitgevallen omdat ik hiervoor mijn haar een tijd robijnrood heb gehad. Dus door al het verven, werden de hihglights niet blond maar bruinig. En eigenlijk staat dat erg mooi en best "natuurlijk".
@Pimpelpaars: Beterschap! (F) Dat mag je inderdaad de schuld geven hoor, als ik ziek ben haal ik ook alles door elkaar.

Oh dat is inderdaad ook wel mooi lijkt me. Maar misschien een stomme vraag Stel ik verf het weer donkerbruin en wil dan highlights er in zetten kan ik dat doen die zelfde avond of moet ik dan een paar dagen er mee wachten ?
Dank je wel! Heb er net een kuur op zitten, dus hoop dat ik snel overal vanaf ben.

Ik zelf heb er afgelopen keer even een dag mee gewacht omdat ik geen zin had om na het verven, uitspoelen en fohnen meteen weer aan de slag te gaan met verven, uitspoelen en fohnen.

Maar ik heb regelmatig het haar van mijn vriendinnen geverfd en heb er daarna meteen highlights in gezet en dat is altijd goed gegaan.

Wil je zelf highlights zetten of laat je dat doen? Ik vond het namelijk best heel erg lastig om zelf highlights te zetten, maar wilde niet naar de kapper omdat ik daar 3x zoveel voor moet betalen. En aan vriendinnen durf ik het niet over te laten :-D.
Hoop het ook voor je!

Hmm oke, dus het is gewoon mogelijk om het daarna zelf te doen.

Ehm, naja dat durf ik denk ik wel over te laten aan mijn vriend. Ik weet het niet zeker? Weet niet hoe lastig het is om highlights te zetten ?

Ja ik vind de kapper er ook veel te duur voor, misschien dom maar doe ik het liever zelf
Ik vind dat het kan. Maar ik ben natuurlijk geen kapper, he! . Misschien reageert jouw haar wel heel anders dan mijn haar... Ik heb laatst mijn haar 3x in een week geverfd, best veel en natuurlijk helemaal niet verantwoord en gezond voor mijn haar. Maar het moest gewoon even, hihi.

Het zetten van highlights op zich vond ik niet moeilijk, ik pakte een plukje en smeerde dat in met verf en ging door met de volgende, maar bij de achterkant van je haar heb je geen zicht op wat je doet en dát vond ik lastig. Ik heb nu op gevoel een plukje jaar gepakt en ingesmeerd en dat ging goed, maar voor t zelfde geld heb je allemaal vlekken. Maar als je vriend je wil helpen, moet t goedkomen. Hij ziet wat hij doet. Misschien een onnodige tip, maar ik zet hem toch neer: Altijd aan de onderkant van je haar beginnen met coupe soleilen. En dan elke keer een laagje haar er overheen laten vallen en dan weer verder coupe soleilen etc.

Succes hoor!!
Ik verf mijn haar om de 6 weken ongeveer. De ene keer laat ik het door de kapper doen (helemaal) en de keer daarop werk ik zelf de uitgroei bij.

Ik ben hiervoor naar de kapperswinkel geweest en zij hebben me advies gegeven in de kleur die ik moest nemen en hoe ik het aan moest pakken. Mijn haar verf ik d. blond met lichte plukken. Mijn eigen haarkleur is.....al erg grijs...

Werkt prima zo en scheelt toch in de kosten!
quote:pimpelpaarsmeteengoudrandje schreef op 27 mei 2011 @ 16:53:

Ik vind dat het kan. Maar ik ben natuurlijk geen kapper, he! . Misschien reageert jouw haar wel heel anders dan mijn haar... Ik heb laatst mijn haar 3x in een week geverfd, best veel en natuurlijk helemaal niet verantwoord en gezond voor mijn haar. Maar het moest gewoon even, hihi.

Het zetten van highlights op zich vond ik niet moeilijk, ik pakte een plukje en smeerde dat in met verf en ging door met de volgende, maar bij de achterkant van je haar heb je geen zicht op wat je doet en dát vond ik lastig. Ik heb nu op gevoel een plukje jaar gepakt en ingesmeerd en dat ging goed, maar voor t zelfde geld heb je allemaal vlekken. Maar als je vriend je wil helpen, moet t goedkomen. Hij ziet wat hij doet. Misschien een onnodige tip, maar ik zet hem toch neer: Altijd aan de onderkant van je haar beginnen met coupe soleilen. En dan elke keer een laagje haar er overheen laten vallen en dan weer verder coupe soleilen etc.

Succes hoor!!

hmm ik denk dat ik highlights maar laat zitten. Ik krijg een raar beeld in mijn hoofd te zien waarbij ik in plaats van mooie kleuren neppe strepen krijg..

Dankje voor je tips! :-)
Sommige dingen moeten we miss maar gewoon bij de kapper laten doen .

Ik verf volgende week mijn haar weer donkerbruin en als ik zin heb om geld uit te geven, ga ik langs de kapper om highlights er in te laten zetten. Heb namelijk zelf ook geen zin om met een mislukte coupe rond te lopen.

Graag gedaan trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven