Haar kleuren met bruine Henna
woensdag 7 juni 2017 om 20:20
Wil graag op n wat natuurlijker manier mijn haren kleuren. Kom op het net diverse Hennakleuringen tegen waaronder bruin/Asbruin/lichtbruin. Heb zelf bruin tot donkerbruin haar, maar donkerbruin lijkt mij te hard. Wie heeft ervaring met andere Hennakleuren dan het bekend Hennarood, want dat staat me echt niet. Alvast dank voor antwoorden:-)
donderdag 14 september 2017 om 08:47
Nog steeds niet, Sweetmoon?
Hier beetje aan het balen. Ik was naar de kapper geweest, om alleen wat te laten knippen, en ik vind het iets te kort uitgevallen. Groeit wel weer aan, maar toch. En ik zit te twijfelen om de Its Pure Organics te gaan bestellen (vanwege de betere grijsdekking, toch?), omdat ik nu nog best veel Khadi heb staan.
Hier beetje aan het balen. Ik was naar de kapper geweest, om alleen wat te laten knippen, en ik vind het iets te kort uitgevallen. Groeit wel weer aan, maar toch. En ik zit te twijfelen om de Its Pure Organics te gaan bestellen (vanwege de betere grijsdekking, toch?), omdat ik nu nog best veel Khadi heb staan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 14 september 2017 om 17:11
Nog steeds niet Elmervrouw, omdat ik nu twijfel over de kleur. O wat balen, te kort, had dat twee maanden geleden, moet allemaal maar weer aangroeien en duurt weer n maand of twee eer je je weer oke voelt met je haren.
Vind je de grijsdekking van Khadi toch niet oke? Alleen bij je slapen of over het geheel genomen?
Vind je de grijsdekking van Khadi toch niet oke? Alleen bij je slapen of over het geheel genomen?
vrijdag 22 september 2017 om 13:47
Dit weekend gaat het eindelijk gebeuren! Ik ga een papje maken met henna hazelnootkleur, amlapoeder en kokosmelk. Vraag me wel af of ik dit eerst nog een aantal uur moet laten staan om de kleur te laten ontwikkelen en of ik het papje nu wel of niet heel warm moet maken.
Doel is om niet al te rood haar te krijgen. Wat zouden jullie doen?
Doel is om niet al te rood haar te krijgen. Wat zouden jullie doen?
Poep, wie heeft jou gescheten?
zaterdag 23 september 2017 om 14:47
Ik heb donkerbruin/rossig haar wat aan de uiteinden wat blond/rossig is door de zon. Maar de henné zit er nog goed in en daardoor is het kastanjekleurig aan de uiteindes. Reden dat ik er weer henna in gooi is vanwege de uitgroei bovenop. Ik heb hier en daar een grijze haar.
Ik denk dat ik 60/80 gr henna en 2 eetlepels amla mix met klein blikje kokosmelk. Misschien nog wat citroensap en eetlepel oploskoffie erbij. Maar mijn dochter is vanmiddag ergens spelen en moet ik ophalen dus vandaag begin ik er denk ik niet meer aan. Vriend is net thuis van avond stappen bij vrienden in andere stad en ligt wat uit te brakken. Misschien dat hij dochter ophaalt en dan doe ik het wel nog vandaag.
zaterdag 23 september 2017 om 16:30
Nou, het zit er in hoor. Alleen twee fouten gemaakt; ik heb met een metalen lepel geroerd. Dat is in principe een doodzonde met henna maar ik moet zeggen dat het nergens in de beschrijving van Khadi verboden wordt. Het goedje begon ook niet paars te schuimen dus zal wel goedkomen hoop ik.
Tweede fout; geen before foto gemaakt.
Over drie uurtjes weten we meer! Ik zit nu met mijn douchekapje in de zon.
Tweede fout; geen before foto gemaakt.
Over drie uurtjes weten we meer! Ik zit nu met mijn douchekapje in de zon.
zondag 24 september 2017 om 11:11
Gisteravond mijn haar na twee uur gespoeld. Viel me op dat het wat korreliger was dan de Henné, ik spoelde kleine harde korstjes uit maar misschien was dat de amla poeder. Dat heb ik hiervoor nooit gebruikt en kan ik dus niet beoordelen.
Na het grondig uitspoelen heb ik mijn haren gewassen met conditioner. Helaas voelde het daarna nog steeds stroef en ziet het er, na Palmers mousse en zachtjes fohnen, ook droog en stroef uit. Qua kleur is het wat donkerder geworden, zonder rode gloed. Ik zou het niet als hazelnootkleur omschrijven maar misschien ligt het er aan welk deel van de hazelnoot je bedoelt. Het is iig donkerbruin.
Ik overweeg om mijn haren vanavond nogmaals te wassen met conditioner omdat het nog steeds stroef voelt en weinig glans geeft. Of ik maak het erg nat en gooi er wat conditioner in.
Al met al had ik er meer van verwacht. Meer glans, meer krul, meer volume. Ik heb nog een half pakje en kijk aan hoe de tweede kleuring bevalt.
Na het grondig uitspoelen heb ik mijn haren gewassen met conditioner. Helaas voelde het daarna nog steeds stroef en ziet het er, na Palmers mousse en zachtjes fohnen, ook droog en stroef uit. Qua kleur is het wat donkerder geworden, zonder rode gloed. Ik zou het niet als hazelnootkleur omschrijven maar misschien ligt het er aan welk deel van de hazelnoot je bedoelt. Het is iig donkerbruin.
Ik overweeg om mijn haren vanavond nogmaals te wassen met conditioner omdat het nog steeds stroef voelt en weinig glans geeft. Of ik maak het erg nat en gooi er wat conditioner in.
Al met al had ik er meer van verwacht. Meer glans, meer krul, meer volume. Ik heb nog een half pakje en kijk aan hoe de tweede kleuring bevalt.
zondag 24 september 2017 om 11:39
Sweetmoon, ik vind idd dat de Khadi niet goed dekt, met name niet bij de slapen. Als ik het uitwas, zie ik dat daar gewoon bijna niets veranderd is (terwijl ik nu dus ook het donkerbruin erbij heb). Ik merk ook weer dat mijn haar wat begint te klitten (dacht dat dat wel een tijd zou wegblijven na de knipbeurt van laatst). Misschien komt het ook omdat ik nu geen shampoo en conditioner gebruik, alleen de Amla dus voor reiniging.
Eigenlijk zou ik wel weer conditioner willen gaan gebruiken, dan voelt het toch wat zachter aan, maar welke? Iemand tips? En ja, ik ga, als ik wat door mijn Khadi heenraak, de It's Pure Organic bestellen. Dat zou beter het grijs dekken zei iemand hier, toch? Maar ik ben nog wel steeds tevreden met het idee dat ik nu op natuurlijke wijze bezig ben, geen chemisch gedoe meer, en dat dat dan toch wel beter zou moeten zijn voor mijn haar.
Eigenlijk zou ik wel weer conditioner willen gaan gebruiken, dan voelt het toch wat zachter aan, maar welke? Iemand tips? En ja, ik ga, als ik wat door mijn Khadi heenraak, de It's Pure Organic bestellen. Dat zou beter het grijs dekken zei iemand hier, toch? Maar ik ben nog wel steeds tevreden met het idee dat ik nu op natuurlijke wijze bezig ben, geen chemisch gedoe meer, en dat dat dan toch wel beter zou moeten zijn voor mijn haar.
maandag 25 september 2017 om 13:42
maandag 25 september 2017 om 14:12
Tja, wat is geheel natuurlijk? Ik ben het gaan gebruiken omdat het op de siliconenvrije lijst van de Krullenwijzer.nl website staat. Maar misschien (waarschijnlijk) zitten er weer andere chemische dingen in. Volgens mij zijn shampoos en conditioners één grote prut chemicaliën
Voor mij (fijne dun haar, krullen) werkt het erg goed. Ik gebruik ook de kokoshampoo van Inecto en vindt het echt fijn spul.
Co-washen heb ik er ook een tijd mee gedaan. Werkte eerst prima maar na een tijdje niet meer.
Gisteren mijn haren gewassen met Andrelon kokosshampoo en conditioner en mijn haar ziet er nu weer wat glanzender en beter uit. Wellicht dat ik zaterdagavond de henna niet goed had uitgespoeld.

Co-washen heb ik er ook een tijd mee gedaan. Werkte eerst prima maar na een tijdje niet meer.
Gisteren mijn haren gewassen met Andrelon kokosshampoo en conditioner en mijn haar ziet er nu weer wat glanzender en beter uit. Wellicht dat ik zaterdagavond de henna niet goed had uitgespoeld.
dinsdag 26 september 2017 om 10:33
Wat is co-washen, Louise?
Kokos vind ik wel heerlijk ruiken overigens. Ik vind het echt zoeken, wat nou werkelijk goed is voor mijn haar. Maar door het klitten denk ik toch dat het beter is om wel iets van een conditioner te gebruiken. Deed ik voor het hennaproject ook altijd.
Fijn dat je haar er nu beter uitziet!
Kokos vind ik wel heerlijk ruiken overigens. Ik vind het echt zoeken, wat nou werkelijk goed is voor mijn haar. Maar door het klitten denk ik toch dat het beter is om wel iets van een conditioner te gebruiken. Deed ik voor het hennaproject ook altijd.
Fijn dat je haar er nu beter uitziet!
donderdag 28 september 2017 om 20:35
Louise1, maar echt donker donkerbruin geworden, grijze haren bij jou wel gedekt toevallig? Is twee uur niet te lang?
Elmervrouw, ik heb ook die Inecto conditioner, vind em ook fijn. Jammer toch zeg dat de Khadi niet geheel dekt. Las idd ook hier ergens dat Pure Organics beter werkt. Maar jij laat de Khadi geen twee uur intrekken toch, zou het misschien daardoor donkerbruin geworden zijn bij Louise1?
Zit nu toch aan lichtbruin te denken, om die maar aan te schaffen, wat n twijfel voordat ik er es aan ga beginnen, maar ik moet zo 100% zeker zijn.
Zou n koele bruin ook kunnen? Heb op de FB site n plaatje gepost van de kleur van Faya Lourens, weet niet of dat te verwezenlijken is, vrees dat een koele kleur met Henna wat flets en pruikachtig kan overkomen.
Elmervrouw, ik heb ook die Inecto conditioner, vind em ook fijn. Jammer toch zeg dat de Khadi niet geheel dekt. Las idd ook hier ergens dat Pure Organics beter werkt. Maar jij laat de Khadi geen twee uur intrekken toch, zou het misschien daardoor donkerbruin geworden zijn bij Louise1?
Zit nu toch aan lichtbruin te denken, om die maar aan te schaffen, wat n twijfel voordat ik er es aan ga beginnen, maar ik moet zo 100% zeker zijn.
Zou n koele bruin ook kunnen? Heb op de FB site n plaatje gepost van de kleur van Faya Lourens, weet niet of dat te verwezenlijken is, vrees dat een koele kleur met Henna wat flets en pruikachtig kan overkomen.
maandag 2 oktober 2017 om 19:37
Zojuist toch maar lichtbruin besteld van Khadi, vond de Notenbruin wat donker tonen op de kleurschema's en ook omdat Louise1 zei dat het toch vrij donkerbruin uitviel durf ik die toch niet aan.
Weet iemand hoe Hennahaar uitpakt wanneer je gaat zwemmen in Chloorwater? Ben nl van plan te gaan zwemmen en vroeg mij af of het dan eventueel groen uit kan slaan, lijkt me niet maar voor de zekerheid vraag ik het toch even.
Weet iemand hoe Hennahaar uitpakt wanneer je gaat zwemmen in Chloorwater? Ben nl van plan te gaan zwemmen en vroeg mij af of het dan eventueel groen uit kan slaan, lijkt me niet maar voor de zekerheid vraag ik het toch even.