Mode & Beauty alle pijlers

Haar kleuren met bruine Henna

07-06-2017 20:20 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil graag op n wat natuurlijker manier mijn haren kleuren. Kom op het net diverse Hennakleuringen tegen waaronder bruin/Asbruin/lichtbruin. Heb zelf bruin tot donkerbruin haar, maar donkerbruin lijkt mij te hard. Wie heeft ervaring met andere Hennakleuren dan het bekend Hennarood, want dat staat me echt niet. Alvast dank voor antwoorden:-)
Nou wat n feest weer aan tips. Hartelijk dank ,Fatalflower voor al je antwoorden. Denk dat ik de tang idd maar van het lijstje schrap. Het wordt de koude kraan. Deed ik idd wel en ga dat weer oppakken. Heb wel haarvitaminen maar hoor idd dat Solgar de top der Vitaminen is. Laatst weer n ander stylingprodukt gekocht, blijf t proberen😄 zonder Siliconen enzv maar maakt mijn haren helaas weer pluizig en droog, dit is echt mijn grootste struggle, ik kan maar niets vinden dat ondanks de gezonde behandelwijze mijn haren compact houdt als het opgedroogd is, steeds weer de hoop bij n nieuw product, ik ga Ali B bellen en vragen wat hij gebruikt,zijn krullen zitten laatste maanden mooi en niets van droogte te zien, had hij vroeger wel
Ahhh. Het zit nog niet in mijn systeem, met koud water naspoelen, realiseer ik me nu ik hier lees. Na het hardlopen gedoucht en ook haren gewassen (nou ja, niet met shampoo, eergisteren met de Amla gedaan, nu alleen water), maar gewoon warm water. Gemiste kans! Volgende keer beter.. haha.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hahaha Elmervrouw, ik ga het straks weer proberen
sweetmoon, ik las goede ervaringen met krullen/pluis temmer Bouncecurl product. Bevat bijna geen chemicaliën silicone sls vrij.
De krullenbossen schijnen hier heel blij van te worden. Ik heb deze niet nog niet getest.

Met het vochtige weer van de laatste weken dansen en pluizen mijn haar vrolijk alle richtingen uit als ik niet tem met het volgende
Olie, kammen, beetje lak een knot of vlechten. De pony glad strijken en extra een goede lak tegen pluis van Wella.
In de aanbieding bij J.Beerens.com.
Helemaal geen gekke vraag aan Alie B. , mss een PB sturen met de vraag wat hij gebruikt en wie zijn kapper is.
Alles is niets, Niets is alles
Helaas is Ali met vakantie, duurt nog n paar weken pfffff. Noodgreep gedaan naar lanza olie,,dramaaaaaa. Wie weet Fatalflower dat de Bouncecurl iets kan zijn, alhoewel ik weinig hoop meer heb na al die probeersels van afgelopen jaar. Maar dank je wel voor de tip. Nu maar weer de Co conditioningwash om dat wat er nu inzit en droger maakt dan droog eruit wassen.
WoW Fatal Flower, ik heb die Bouncecurl gehaald en wat denk je, DIT IS HET!!!!, Elmervrouw spoed je naar de toko voor deze krullencreme, hier heb ik zo lang naar gezocht. Vanmorgen mijn haar gewassen, gewoon even met Babyshampoo, vervolgens goede Co-conditioning erachteraan en vervolgens de Bounccecurl, weet niet wat me overkomt. Gouden tip Fatal Flower, 1000x dank. Wat n feest. Nu kan ik eindelijk asap de Henna gaan doen, was voor mij noodzaak eerst n goed stylingprodukt te vinden.
Niet goedkoop maar heb het ervoor over.
Bouncecurl dus.... waar koop je dat?
Leuk zeg, je enthousiaste reactie Sweetmoon!
Wat fijn dat je een goed stylingprodukt hebt gevonden na alle vergeefse probeersels.

Ik heb twee dagen geleden weer een henna-sessie gedaan, hazelnoot met een schepje lichtbruin en Amla, en ik vind dat mijn haar (zonder verder stylingspul) leuk krullerig zit.
Dat klinkt ook goed Elmervrouw. Wellicht heb je geen Styl.product meer nodig. Maar ik kocht het
in een haartoko in Den Haag, waar ze veel producten hebben die ik ook allemaal geprobeerd heb maar dit is n h(eerlijk)
product zonder Siliconen, Parabenen enzv. Als je het product even Googled zie je direct waar het te koop is, weet nl niet of ik ivm reclame de naam van de winkel mag geven hier? Hoe heeft de kleur nu uitgepakt met een schepje lichtbruin erbij?
Oke, ik google wel even, maar het is misschien idd niet meer nodig. Ik wacht nog.
Kleur is met ietsje roodgloed, maar niet dat ik het storend vind. Je ziet het vooral in de zon. De volgende keer ga ik wel iets minder lichtbruin erbij doen, omdat het bij de slapen niet genoeg dekte. Zo blijf ik gewoon experimenteren :)
Wat ben ik blij dat ik dit topic gevonden heb zeg! Ik was aan het googlen op henna resultaten en kom bij het (oude vertrouwde) viva forum uit. Wel helemaal anders ziet alles eruit.

Afijn, ik heb het hele topic doorgelezen en hoop dat jullie dames mij kunnen helpen met het volgende:

Ik heb een muizige kleur bruin haar wat heel makkelijk blond wordt in de zon. Na de zomer heb ik dan ook uitgroei wat ik al jaren laat vervagen door highlights te zetten. Inmiddels is daar een grote dosis grijs doorheen en mijn eigen kleur wordt door het grijs heen eigenlijk steeds donkerder. Alles bij elkaar oogt mijn haar blond/middenblond/donkerblond, dat weet ik niet precies.
Helaas is mijn oude vertrouwde kapster gestopt en ben ik uitgeweken naar een andere die mij overgehaald heeft mijn haar te ververn als geheel omdat ik niet uren zin had in low- en hightlights ondergaan. Volgens haar was dat handiger.
Afijn, dat was eens maar nooit meer, ik heb een vogelnest om m'n hoofd gekregen niet normaal! Het was al niet zo best door het bleken enzo. Dus kwam ik op het spoor van henna. Ik ben begonnen met de henna brownies van een haarinstituut. heel mooi advies gekregen en was echt mooie kleur.
Helaas pakt het niet mooi op uitgroei/donkerder haar, dus ben ik op mijn speurtocht de Surya Brasil haarverf tegen gekomen. En heb asbruin/zweeds blond gemengd. Dit omdat ik geen rood haar wil. Resultaat = rood haar. Eerlijk gezegd: het is een prachtige kleur, maar staat me gewoon niet. Heb een heel bleek en ongezond gezicht erbij. Verdere speurtochten hebben mij opgeleverd dat ik een papje amla en indigo een uur erop moet zetten, maar dat heeft niet zoveel geholpen.
Mogelijk heb ik in eerste instantie de verf met te heet water aangemaakt en/of te lang laten zitten. Zou het helpen om het nog eens te doen?
Of iemand een andere tip?

Ik heb ook een tip voor vogelnestjes/pluis haar: mystic oil van lóreal. Ruikt heerlijk en is voor je slag ook fantastisch.

Van Khadi heb ik telkens het idee dat er vaak "roodtinten" bijstaat, dus die heb ik niet gekozen.

Ik wil in ieder geval nooit meer anders dan henna, wat knapt je haar ervan op zeg! Het geklieder vind ik meevallen. Ik ben volkomen leek op haarverf gebied en ook al heel onhandig met haar stylen, maar zo'n papje op m'n haar krijgen ben ik al heel bedreven in.
sweetmoon schreef:
03-08-2017 17:00
WoW Fatal Flower, ik heb die Bouncecurl gehaald en wat denk je, DIT IS HET!!!!, Elmervrouw spoed je naar de toko voor deze krullencreme, hier heb ik zo lang naar gezocht. Vanmorgen mijn haar gewassen, gewoon even met Babyshampoo, vervolgens goede Co-conditioning erachteraan en vervolgens de Bounccecurl, weet niet wat me overkomt. Gouden tip Fatal Flower, 1000x dank. Wat n feest. Nu kan ik eindelijk asap de Henna gaan doen, was voor mij noodzaak eerst n goed stylingprodukt te vinden.
Niet goedkoop maar heb het ervoor over.
O wat fijn ik je gelukkig heb gemaaktsweetmoon, Voor mij werkt Bounce ook fantastsich en zo lekker geen chemicailien. ik vind het soms moeilijk om tips uit te delen omdat je nooit zeker weet of wat goed voor mij is dat ook voor de ander is. Zelf ben ik heeeel kritisch op stylingsproducten. Voor mij geen chemische zooi. En silicone vind ik op krullen. beschadigd of droog haar geen optie. Silicone verzwaart en droogt haar uit op den duur. Ik bestel het via het net. Ik woon in A'dam centrum helaas geen toko in de buurt.

Nu eindelijk aan de henna? mss een combi van gewoon bruin met lichtbruin met een kans op een rode gloed in de zon?

Zelf blijf ik experimenteren met de kleuren onderling. Grijs aan de slapen is moeilijker te dekken. Maar...na de henna beurt pak ik nog extra de zijkanten aan met donkerbruin en dat werkt. Omdat het maar de zijkanten zijn en niet te zien laat ik het het uren zitten en veeg het erna gewoon weg met water en een doekje. Morgen is mijn henna beurt deze keer gaat er alleen Kastanjebruin in. Meestal mix ik met rood. Morgen allen Amla en bruin dus.
Welkom Radiance voor natuurlijk kleuren en droog haar ben je hier op het perfecte topic. De meeste hebben het zelfde lichtjes grijs, droog weerbarstig opstandig eigen leventje leidend haar. Hier proberen we dezze te temmen en weebaar te krijgen/maken.

Khadi heeft zoals ik lees verschillende kleuren henna die met elkaar kunt mengen. Als je terug leest, lees je tips hoe je henna kan mengen. Henne Color bijvoorbeeld heeft verschillende kleuren blond die bruin uitpakken bij donkerblond haar. De blonde versies hiervan zijn goed te mengen met de Khadi of henne color bruine henna. Ik experimenteer vaak op het haar van mijn vriend. Die heeft makkelijk haar stijl dik glad haar en vind alles prima. Blonde henna van henne color met bruine henna, kleurde zijn haar in licht bruin , zijn blonde lok is nu oranje ;-) Beetje wat David Bowie had in de jaren 80. Hij is er blij mee.

Radinace, als ik lees hoe de conditie van jouw haar is, denk ik dat een oppepper met kokosmelk na het wassen je haar van opleeft. Deze gebruiken als conditioner. Erna beetje kokosolie. En Bounce curl zou ik googlen.
Elmervrouw schreef:
03-08-2017 21:56
Oke, ik google wel even, maar het is misschien idd niet meer nodig. Ik wacht nog.
Kleur is met ietsje roodgloed, maar niet dat ik het storend vind. Je ziet het vooral in de zon. De volgende keer ga ik wel iets minder lichtbruin erbij doen, omdat het bij de slapen niet genoeg dekte. Zo blijf ik gewoon experimenteren :)
Dat is het experimenteren, Ik heb nu verschillende kleuren henna in huis om te mengen. Het grijs aan de zijkanten werk ik altijd bij met donkerbruin. Deze kleuren als lichtbruin op. Indigo ben ik heel voorzichtig mee ooit eens alleen de punten van mij pony mee gekelurd wedr pikzwart.

Is dat vanwege de Amla dat je geen styling producten meer nodig hebt?
Ja Fatalflower, die Bounce is echt n aanrader, heb je nu ook de cremecurl? Of heb je nog andere dingen
van Bouncecurl omdat je schreef dat je met de Bouncecreme nog niet bekend was, wellicht hebben ze ook nog ander goed spul, las ook over n thee van dat merk. Van de week iig even n plukje van de Hazelnootbruine Henna proberen. Conditioner van Kokosmelk ga ik ook nog proberen.

Radiance, vreselijk als je haar verpest is door even n verfbeurtje. Die Kapsalons denken alleen nog maar aan geld tegenwoordig, bah, tijdsdruk en geld binnen harken en jij zit nu mooi met verpest haar. Benieuwd welke Hennakleur je gaat proberen.
Welke kleuren heb je dan allemaal, Fatalflower?
Ik heb hazelnootbruin en lichtbruin. Die plukken aan de zijkanten wil ik trouwens ook nog wel gaan doen, apart dus zoals jij het doet.
Stylingprodukten gebruik ik nu niet omdat ik de krullen zo al steviger vind sinds ik de henna gebruik. Zit alleen nog een knipbeurtje te overwegen voor de puntjes, omdat die wel wat klitten. Knipbeurt is hele tijd geleden, moet toch een keer de puntjes laten knippen denk ik. Maar verder zullen ze mij niet meer bij een kapper zien, dit nieuwe regime (om het zo maar te noemen) bevalt mij goed. Alles in eigen hand, kan het beter?
Sweetmoon, had de bounce vorige week ontvangen en uitgeprobeerd. Zoals beschreven in kleddernat haar gekneed en laten opdrogen. Geen diffuser gebruikt. daarna even lichtjes beetje glad geföhnd. Ik wil geen Shirley temple krullen. Voor mijn werk is dat niet zo handig. Ik ga de ingrediënten morgen even uitpluizen want het viel mij op dat er mogelijk toch wel enkele chemicaliën aan toegevoegd zijn. Morgen ben ik receptie en heb ik tijd voor surfen. (1x in de week receptie) Zover mijn info is dat Bounce alleen de light cream gel, thee en vitamines voor het haar in hun assortimnt hebben. De vitamines zou ik niet doen omdat je die zelf voordeliger kunt samen stellen. Ik bestel mijn supplementen voordelig bij Iherb.com. . Solgar heeft een veel beter sup voor haar en huid. De reviews zijn enthousiast hierover.

Elmervrouw, hier ook hazelnoot, rood met toegevoegde kruiden, o.a. Amla, een nieuwe pure henna (12,95) maar nog niet geprobeerd, Alle van Kadhi. Van henne color de aubergine en chaitan bruin. Henne Color is als ik geen tijd heb en laat deze 3 uur zitten en kleurt goed. Henne Color is hoewel prima niet 100%. Behalve de gewone rode die vermeldt wel 100% op de verpakking.

Lichtbruin pakte bij mijn slapen goudblond uit .Bij vriend donkerblond vermengt met blond lichtbruin met gouden gloed.

Mijn haar kan niet zonder wat styling van het een en ander. Dat is elke keer verschillend, maar probeer het natuurlijk te houden. zwrte zaad olie op de hoofdhuid. Beetje kokosolie in het haar. In de punten hier een goede tip beetje vaseline echt alleen in de onderste punten.

Kapper is een crime, mijn favo kapper werkt in Malta (Buggiba) helaas. 2x per jaar ben ik daar. Het is een pool en als hij hier zou werken zou hij tot topstylist krullend haar benoemd worden. Hij knipt voor 15 eu wassen stylen kopje koffie en gezelligheid. ;-)
Op FB is een leuk krullen groepje zijn jullie daar lid van?
Hi. Ik lees al een tijdje mee. Gebruik al jaren henna (de pure rode). Krijg altijd complimenten over mijn mooie haarkleur, maar nu ik jullie lees begint het wel te kriebelen om toch eens te experimenteren met andere kleuren.

Ik heb nu een vraag over die bouncecurl. Ik heb nl geen krullen (wel wat slag) , maar wel enorm pluishaar, vooral bovenop. Als ik het net gewassen heb valt het nog mee, maar als ik dan naar buiten ga en het regent een beetje of de luchtvochtigheid is hoog, is het gelijk Bon Jovi all over again (band uit de jaren 80 en ik heb dan het haar van die zanger). Echt verschrikkelijk. Eigenlijk zit mijn haar het best als ik het weer moet wassen want dan is het iets vetter en 'zweeft' het niet zo . Ik heb wel veel haar, maar het is heel fijn en dat valt niet mooi naar beneden omdat het niet zwaar genoeg is. En dan krijg ik dus zo'n jaren 80 look.
Mijn vraag is nu, zou die bouncecurl ook voor mijn haar iets doen of heeft iemand anders de tip om hier iets aan te doen. Ik doe al vaak olijfolie of kokosolie in mijn haar maar dit maakt het dan toch weer te vet wat je ook weer snel ziet in dat dunne haar. Zucht, ik had het eigenlijk al opgegeven maar krijg nu toch weer een beetje hoop.
Alvast bedankt.
Dat klinkt als een geweldige kapper!

Gisteren alleen hazelnoot gedaan, omdat ik er toch iets teveel rood in vond zitten na de laatste keer 2 uur lang hazelnoot/lichtbruin. Nu naar tevredenheid. Ik blijk het leuk te vinden, dat gepruts met mijn haar, alles zelf doen en geen kapper haha. Hoewel die kapper van jou, FF.. die wil ik wel overwegen. Alleen wordt het toch weer duur als je het reisje erbij telt :mrgreen:

Welkom, Titta. Geen ervaring hier met bouncecurl. Hopelijk weet iemand anders een antwoord voor je. Succes!
Welkom Titta, Bouncecurl maakt mijn haar steviger van structuur. Ik heb zelf een bos dik haar dat neigt naar pluis. Ik herken jouw probleem van zweven en vochtigheid. Mijn haar zit ook op zijn mooist vlak voor het wassen. Ik speol mijn haar na het wassen als laatst met koudwater en een scheut appelazijn. Dat scheelt al. Daarna klets nat haar in drie delen en ongeveer ter grote van 2 euro hoeveelheid bouncecurl. Ik fohn het enigzins glad als het nog een beetje vochtig is. Beetje spray ik gebruik Kra care spray. erover.

Elmervrouw Malta is superleuk eiland via Vakantieveilinegn 2 personen vlucht hotel win ik die wel eens. Ik betaal noot meer dan 300 eu.
8 dagen leven is er goeedkoop, eiland en mensen sympathie. Het is er nog niet zo druk. Cruise hele dag inclusief drankjes (cola water en koffie) lunch 15 eu p.p. ze zon en cultuur geschiedenis. Sommigen steden en dorpjes adembenemend heerlijk. Ik ben weer aan het loeren op VV want het is weer beschikbaar. Beste tijd is maart september en oktober. warm maar niet te.
Bedankt voor alle tips. Ik vind het een heel fijn topic.
Fijn ook dat er enkelen zijn die zoveel verstand hebben van henna.
Ik heb vandaag met 100 gram amla en 30 gram indigo een papje gemaakt en een uur in laten trekken. Volgens mij heeft dat de trick gedaan. Het hele rode is eraf, inderdaad wat koelere kleur (schijnt amla te doen) of wat bruiner geworden van de indigo. Het geheel ziet er volgens mij goudblond/goudbruin uit. De gebleekte lokken zijn lichter van kleur waardoor het toch een speels effect heeft.
Anyway ik vind het ook heel leuk om te doen nu en ben superblij dat ik van het verven/highlights zetten afben. Mijn haar wordt inderdaad beter en lijkt dikker aan te voelen. Ik voel wel dat het "touwiger" is na het chemisch kleuren, maar het valt lekker en m'n slag is terug.
Ik heb henne color gekocht, blond doré en brun. Volgende keer zal ik die eens mengen en zien wat het doet. Dekt het ook een beetje, weet iemand dat?
Ik las dat Khadi goed dekt, maar bij de beschrijving zie ik teveel het woord "rood"of "goud" terugkomen. Een koelere kleur past beter bij mijn huid, maar het mag ook weer niet te donker zijn. Nou ja... ik experimenteer lekker door.
Als je geen plaatjes kunt plakken, hoe kun je dan handig ergens een plaatje neerzetten van hoe de kleur is geworden? Ik ben stiknieuwsgierig naar jullie restultaten, maar wil de mijne ook best laten zien.
De olie die ik noemde in mijn vorige post is trouwens de mythic oil. Ik had wat anders opgeschreven volgens mij. Bij mij helpt het fantastisch tegen pluis, maar de producten van bounce zijn dus ook goed. Mooi! Als m'n fles leeg is zal ik die eens testen.
Dank voor je reactie fatalflower. Dus ondanks dat ik geen echte krullen heb kan die bouncecurl misschien toch wat voor mij betekenen. Ik ga het uitproberen. Heb waarschijnlijk niet zoveel nodig als jij, dus kan denk ik best lang met zo'n flacon doen.

Radiance, ik las ook over die mythic oil en het maakt je haar idd mooi glad. Maar dat komt wel omdat het bomvol siliconen zit en op termijn wordt je haar daar niet mooier van. Maar dat is vooral als je, zoals ik, alleen met natuurlijke shampoos werkt, want die wassen niet alle siliconen eruit en dan krijg je zo'n opbouw-effect. En als het voor jouw haar wel werkt, prima natuurlijk.
Haha Elmervrouw, Regime, mij gaan ze ook niet meer in n Kapsalon aantreffen, idd alleen voor n knipbeurt van de puntjes. Had ik dit toch jaren eerder gedaan, geld en haar bespaard. Maar ja beter laat dan nooit. Fijn dat je geen stylingproduct meer in je haren hoeft te doen zeg.

Titta, de Boucecurl maakt mijn haar compacter en voller lijkt wel. Heb zelf ook n fijne structuur en olie of vet hoef ik echt niet te proberen, resultaat meer pluis en droogte. Het is niet zo dat bij mij nu de droogte geheel weg is, daarvoor zal het nog moeten groeien en flink wat eraf moeten van wat nog met chemische verf behandeld is en binnenkort, denk nu zelfs echt aankomend weeknd dat ik met de Henna ga starten, daardoor zullen mijn haren er nog beter op gaan worden. Bonjovi, hilarisch!!!

Fatalflower, ben idd toch wel benieuwd of er toch enige chemicaliën inzitten, hoop van niet, ik streef naar zonder maar de meeste producten van de toko die ik probeerde zoals bijvb Shea moisture of As I am maakten mijn haar crunchy en droog, wellicht toch teveel olieen erin. Wel fijn dat je tijdens n receptiedag lekker kunt surfen haha, wil ook zo'n job. Het FB krullengroepje ken ik nog niet. Ga iig mijn ouders die nog een leuke vakantiebestemming zoeken voor niet al te duur vertellen over Malta. Vraag me trouwens nog af of het sprayen met water wat ik iedere morgen doe om vervolgens nog wat Bouncecurl aan te brengen, het haar ook weer droger kan maken, door dat sprayen. Maar moet het sochtends toch echt weer wat vochtig maken, omdat n product vaak in nat haar moet. Maar omdat ik het dus niet iedere dag was even sprayen met n klein waterspuitje. Is wel n soort van mist natuurlijk.

Radiance, wat een mooi resultaat! Je zult wel erg blij zijn na zo'n vreselijke kapperservaring je haren hebben weten te redden.
Fatalflower, welke variant van Kokosmelk gebruik je als conditioner? Mag dat zo'n blikje zijn uit de Super met van die dikkere witte melk of maak je n verse Kokosnoot open en gebruik je de waterige maar wel verse variant?
Getverdemme, dus die mythic oil van mij zit vol troep! Wat naief van mij. Dacht olie=natuurlijk. Dan die bounce maar eens checken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven