Mode & Beauty alle pijlers

Haar kleuren met bruine Henna

07-06-2017 20:20 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil graag op n wat natuurlijker manier mijn haren kleuren. Kom op het net diverse Hennakleuringen tegen waaronder bruin/Asbruin/lichtbruin. Heb zelf bruin tot donkerbruin haar, maar donkerbruin lijkt mij te hard. Wie heeft ervaring met andere Hennakleuren dan het bekend Hennarood, want dat staat me echt niet. Alvast dank voor antwoorden:-)
Sweetmoon, ik moet wel even lachen om je :biggrin:
'Ik denk zelfs dat ik nu echt aankomend weekend ga starten met de Henna'.

Stylingspul gebruik ik niet, maar wat ik 's morgens wel doe, is mijn handen natmaken met water en dan zo door mijn haar heen rossen. Dat het weer meer opkrult, zeg maar, en niet plat zit door het liggen op een kussen.
Haarspul in mijn huis is nu helemaal terug naar basic: de Khadi henna (hazelnoot en lichtbruin) en de Amla. Meer niet!
Back to basic. Dat spreekt mij btw ook erg aan trouwens.

Wat een andijvie-topic is dit inmiddels geworden trouwens haha, maar wel heel gezellig én nuttig! :popcorn:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja flinke aanloop hier Elmervrouw :-D vreselijke angsthaas wat betreft mijn haar.

Vanmorgen de Kokosmelk geprobeerd als conditioner na het wassen. Wellicht iets teveel, n klein theekopje over mijn gewassen haar uitgegoten, in laten trekken, uitgekamd en uitgespoeld, het hydrateerd zeker maar maakt mijn fijne krulhaar te plakkerig in elkaar. Es kijken morgenochtend na een nachtje slapen of het wat meer volume krijgt anders vrees ik weer n wasbeurt. Het is ook n stuk donkerder van kleur nu door de Kokosmelk, alsof het nattig is. Het haalt mijn volume weg, is fijn als je dik haar hebt maar ik moet het juist hebben van de volume. Maar wederom n leuk natuurlijk experiment.
Ik ben benieuwd hoe het kokosmelk experiment the day after heeft uitgepakt sweetmoon. Ik wilde het advies van fatalflower ook op gaan volgen.

Ik heb een testplukje met henne color brun gedaan en is grijzig groen geworden. Ikke blij dat ik alleen een test plukje had gedaan (onderin) :idee:
Sweetmoon, 1/4 kopjje of hoeveelheid van ijsblokje kokosmelk voeg hierbij een eetlepel verse citroensap. Liefs met plastic kapje in laten trekken halfuur tot een uur. Mijn haar is ook fijn en krullen.

Radiance, hoe heftig jouw test met henne color. Dat het groen uitslaat betekent dat de zouten diie de henne color bevat reageert op mss jouw eerder chemische haar behandeling? Dit bevestigt voor mij dat Henne Color toch minerale zouten bevat. Want met Kadhi waar wel 100% op de verpakking vermeldt wordt heb ik deze reactie nog niet gelezen.

Mythic oil 80% silicone de meeste haarserums helaas ook te veel silicone. Er is wel een merk Kebelo die bevatten weinig tot geen silicone. Daarvan heb ik wel eens de serum geprobeerd die geen silicone bevat. Het deed voor mijn haar weinig.

Mijn haar dik krullen pluis, is op zijn mooist zonder chemicaliën. Yves Rocher heeft een lijn zonder toevoegingen. Shampoo en een serum. Die zijn best het proberen waard. Verder hier ook kokosolie, kokosmelk en afwerken met bouncecurl.
Het is voor krullen koppies echt zoeken en uitproberen. Af en toe heb ik echt zin die krullen te onthoofden bij de kapper en alles eraf.
Alles is niets, Niets is alles
Niet doen, Fatalflower! Krullen zijn mooi :heart:
(Al wilde ik als kind altijd, zoals ik het toen noemde, 'recht haar'. Maar dat had zijn redenen.)

Ik vind de Khadi en de Amla wel even genoeg, qua experimenteerzin :)
The day after toch weer even na moeten wassen, was duidelijk teveel Kokosmelk of misschien niet goed uitgespoeld.

Dat wordt zeker eerst een testplukje bij mij na verhaal Radiance. Radiance, ga je nu de Khadi proberen?

Nee idd niet afscheren FF, zonde hoor. Maar idd wordt je wl es moe van het krullenonderhoud.

Een tante van me met krullen, zweert gewoon bij n pot gel van Appie. Zucht, i wish ........
Ik heb de bounce curl ook gekocht maar het werkt niet voor mij helaas.. Wil iemand deze van mij overnemen..?
Wat gebeurt er met je haren na de Bounce Hopeful? Moet nl zeggen dat het er vandaag bij mij ook weer erg droog uitziet. Heb het natuurlijk 2 X moeten wassen vd wk ivm overschot Kokosmelk en op dit moment lijkt de in het begin zo fijne Bouncecurl nu ook even weinig te doen voor me. Deed het wel toen ik de week ervoor mijn haren alleen met n Co-conditioner wash had gewassen. Blijkbaar moet het haar, althans mijn haar, flink gevoed zijn door goede co of masker wil de droogte er n beetje uit zijn.
hopeful schreef:
11-08-2017 13:47
Ik heb de bounce curl ook gekocht maar het werkt niet voor mij helaas.. Wil iemand deze van mij overnemen..?
Ja, dat wil ik wel. Wat wil je er voor hebben?
Ik pb je oké
Weet niet of het gelukt is?
hopeful schreef:
11-08-2017 21:57
Weet niet of het gelukt is?
Nee, niet gelukt. Ik heb jou nu een Pb gestuurd. Hoop dat dat wel goed is gegaan (heb drie pogingen gedaan, waarvan 1 gelukt volgens mij)
Ja is gelukt ik heb gereageerd!
hopeful schreef:
12-08-2017 08:45
Ja is gelukt ik heb gereageerd!
Ik heb je een berichtje teruggestuurd. Ik moet er toch vanaf zien. Misschien iemand anders hier interesse?
Hopeful, wat deed de Bouncecurl bij jou behalve dat ie niet goed werkte, werd het pluiziger?
Enige progressie hier, heb n Amla behandeling gedaan, kleurloos dus nog even om in te komen. Haar nu nog nat, dus ff resultaat afwachten. Voelt idd stug aan. Dacht eerst heb ik het wel goed uitgespoeld.
Mijn haar is er niet pluiziger van geworden maar ik had gehoopt op meer krul.. maar ik merk geen verandering helaas... iemand anders interesse ?
Jammer idd Hopeful, ik ben ook niet helemaal blij meer zoals in het begin met de Bounce. Hopelijk vindt je n overnemer :)
Jammer ja, Hopeful. Nee, geen interesse. Ik hoop ook dat je iemand vindt. FB?

Vandaag Amla met henna (alleen hazelnoot) gedaan.
Sweetmoon, hoe is het nu, hoe vind je het resultaat?
Ik vind ook wel dat mijn haar stugger aanvoelt, en wel ook voller. Maar ik heb ook helemaal geen shampoo of conditioner, of stylingprodukten meer gebruikt. Dat scheelt misschien ook nog.
Ik heb even jullie raad nodig... ik heb mijn haar deze week met haarverf van de drogist geverfd.. ik vind de kleur niet mooi.. te licht en wat vaal.. ik verf normaal al 2 jaar met henna/indigo/amla maar had nu geen tijd/zin in henna sessie. .. spijt nu want vind het donkere mij veel beter staan. . Zou ik er nu al met henna overheen kunnen gaan? Ik heb henna van louland en moet gewoon kunnen maar omdat ik het net pas gekleurd heb vind ik het een beetje eng..
Oh, dat zou ik niet durven zeggen, Hopeful. Misschien weet iemand anders het.
Waarom ging je het eigenlijk weer met drogistenspul doen? Omdat het sneller gaat?
Als ik eraan terugdenk toen ik dat nog deed (tussen kappershaarverfsessies in) vond ik het veel meer gedoe dan het hennagebeuren nu. Geknoei, en de geur... blegh. En ik ben toch niet echt superhandig of zo.
De henna plan ik natuurlijk wel op een dag dat ik de eerste uurtjes niet weg hoef.
Ja ik had nog een pakje staan... en aangezien ik de henna die ik gebruik al een paar uur voor gebruik moet klaar maken ivm vrijkomen van de kleur moleculen. . Heb ik weer eens chemische haarverf gebruikt... nu weet ik weer waarom ik henna gebruik haha die kleurt je haar veel dieper dan wat er nu op zit. .

Henna heb ik klaargemaakt. . Ga het morgen erop smeren duimen maar.. dit is mijn laatste henna van louland en dan wil ik die van khadi uit proberen. .. iemand al eens de donker bruin geprobeerd? Hazelnoot is ook mooi toch? Weinig rood?
Sweetmoon, toch niet helemaal blij met Bounce lees ik, wat jammer. Krullen/pluizenbollen zweven meestalk tussen hoop en wanhoop qua producten. Wat werkt nou echt. Hier in huis staan/liggen ook een potten en tubes die ooit gekocht zijn en na 1 keer gebruik mooi staan te glanzen . Misschien kunnen we gaan ruilen ;-)

Titta wil je ruilen? Ik heb nog een aantal producten te geef of te ruil. Ik weet misschien iemand die je bounce over wil om te testen nemen. Ik heb je een pm gestuurd

Vandaag probeer ik voor het eerst Henna met de naam "Its Pure"100% organic en chemical free zegt de verpakking. Vanmorgen mijn haar 2 x gewassen met een Khadi shampoo. Aangemaakt met 3 eetlepels Nescafe beetje azijn. Nu onder een plastic kapje en hoofddoek tot 12.00 uur en rond 16.00 uur spoel ik het uit.

Van chemisch verven weet ik helemaal niets, nooit gedaan. Kan ik niet bij helpen of adviseren.

Sweetmoon je haar lijkt mij heel fijn van structuur is dat zo? Wat mijn haar ( als ik tijd heb) 2 eetlepels zuivere virgin eerste persing olijfolie olie verwamen daarna hoofhuid en haar mee bewerken. Een ander product wat ik fijn vind is de Kera Care spray. Maakt het haar compacter en temt pluis. Ik heb die spray nu al langer dan 8 maanden in gebruik. Deze moet je wel zuinig gebruiken. Voordelig ook ik koop deze bij lookfantastic.com. Ik lees nog even bij.
hopeful schreef:
12-08-2017 21:04
Ja ik had nog een pakje staan... en aangezien ik de henna die ik gebruik al een paar uur voor gebruik moet klaar maken ivm vrijkomen van de kleur moleculen. . Heb ik weer eens chemische haarverf gebruikt... nu weet ik weer waarom ik henna gebruik haha die kleurt je haar veel dieper dan wat er nu op zit. .

Henna heb ik klaargemaakt. . Ga het morgen erop smeren duimen maar.. dit is mijn laatste henna van louland en dan wil ik die van khadi uit proberen. .. iemand al eens de donker bruin geprobeerd? Hazelnoot is ook mooi toch? Weinig rood?
Op de website van Khadi staat dat hun henna op chemisch gekleurd kan/mag. Hazelnoot bruin kleurde met rode gloed bij vriend met donkerblond haar. Bij mijn haar aan de slapen goudblond ;-) En met henna "Its pure rood, weer donkerrood tegen bruin. Its Pure henna had ik uitgetest op de zijkanten vorige week en pakte goed uit. Vandaag heb ik mijn hele haar in de Its pure voor de eerste keer. Wel 2 eetlepels bruin henna bijgevoegd. Ik laat het vanavond weten na het uitspeolen.
Ik heb een idee/optie. Zullen we een geheim groepje aanmaken op FB? Waar de mogelijkheid is om foto's te plaatsen, tips delen?
We hoeven geen vrienden te zijn. Ik kan een geheim-groepje maken dan voegen jullie mij toe als vriend, voeg ik jullie toe in de groep. Daarna kunnen jullie mij verwijderen als je in de groep bent. Denk daar eens over na.
anoniem_52805 wijzigde dit bericht op 13-08-2017 10:52
Reden: iets toegevoegd
7.89% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven