Mode & Beauty alle pijlers

Haar laten groeien?

24-02-2020 23:34 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen jullie met mij meedenken?
Ik wil mijn haar laten groeien. Alleen ik twijfel heel erg.
Wanneer mijn haar lang is, werk het nooit mee. Heb fijn, dun, stijl en veel haar wat super glad is. Hierdoor is het zwaar en alles zakt binnen een half uur uit. Waardoor het dan stom saai hangt. Plus ik wil het niet alleen vast hebben wanneer ik het lang heb. Dit is de reden waarom ik het kort heb. Wissel regelmatig tussen pixie kort en een bob. Toch droom ik van mooi lang haar met slag.
Heb ooit een krulborstel gekocht. In de hoop dat ik daar slag mee kreeg. Kreeg er nooit slag mee, wel volume wat snel uit zakt.
Toen het langer was, heb ik wel verschillende kapsels gehad, op een lengte, met lagen,met en zonder lok.
Nu is mijn haar weer bijna op een lengte dat er een bob in kan.
Vraag is, wel of niet laten groeien?
Alle reacties Link kopieren
Als je langer haar wilt moet je een paar maanden niet naar de kapper gaan!

Je kunt het toch laten groeien kijken wat het wordt en bevalt het niet, hop de schaar er weer in.

Stijl dun haar, blijft ook stijl dun haar als het langer wordt, dat is niet te veranderen. Je kunt langer haar ook opsteken wat ook een andere look geeft. Zo heb ik het nu langer, maar ik steek het wel op, omdat ikzelf mijn haar los niet heel erg mooi vind, opgestoken is toch anders dan kort haar, waardoor ik toch blij ben met mijn langere haar nu. Ben ik het zat, is een kapperafspraak snel gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
25-02-2020 08:21
Maxima heeft toch ook lang haar.
Da's nou net een verkeerd voorbeeld. Als zij haar haar los draagt is het ook niet mooi, tenzij er extensions inzitten.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
25-02-2020 09:45
Da's nou net een verkeerd voorbeeld. Als zij haar haar los draagt is het ook niet mooi, tenzij er extensions inzitten.
Ben ik het toch niet mee eens hoor. Als maxima kort haar had zou ze er een stuk mannelijker uitzien. Fijn en dun haar vind ik toch echt mooier.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
25-02-2020 07:28
Welke stylingproducten gebruik je?
Gebruik altijd mouse en haarlak.
Maar ben niet merk vast
Alle reacties Link kopieren
Zebra123 schreef:
25-02-2020 05:36
Fohnen met heel veel mousse ia de oplossing voor fijn din futloos haar
Was het maar zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
zonnebloemje schreef:
25-02-2020 10:31
Was het maar zo makkelijk.
Als het niet lukt met niets niet, dan kan het misschien niet met jouw haar.. 💡
Alle reacties Link kopieren
Juffiejuf schreef:
25-02-2020 05:51
Heb zelf lang haar dat ook heel fijn en dun is.
Tips die ik je kan meegeven zijn deze: laat het niet in laagjes knippen! Dan ziet het er alleen maar nog dunner uit en kan je helemaal niets meer stylen.
Zoek een kapper die je wensen accepteert en ervaring heeft met dun en fijn haar.
Wil je je haar graag meer volume geven (mij nooit gelukt😓) of slagen in je haar zorg er dan voor dat het niet te lang is, hoe langer hoe slechter dat blijft zitten.

Zelf gekozen voor lang haar, recht afgeknipt en de variatie zoeken in opsteken, vlechten e.d.
dit eigenlijk, ik heb echter langs mijn gezicht wel wat lagen, beetje dit idee:
Afbeelding

Kan je een plaatje plakken van hoe jouw haar ongeveer is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ooit een schuine bob gehad, niet opgeknipt overigens, dit idee. Stond ook erg mooi en is juist tof met stijl haar

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
25-02-2020 09:30
Wat is kruinhaar? Zelfs Google weet het niet.
Je kruin is de top van je hoofd. Als je een omgekeerde bloempot op je hoofd zet, is al het haar wat binnen de pot zit, je kruin.
Je hebt ook nekhaar en pony. En mannen hebben voor hun oren de bakkebaarden zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Kruinhaar is kwetsbaar omdat dit haar vatbaar is voor het mannelijk kalingspatroon (AGA). Nekhaar is niet bevattelijk voor AGA.

En kruinhaar staat veel meer onder invloed van zon, droogte, wind e.d. Het krijgt ook minder vet dus het is kwetsbaarder.

Een meisje van 16 heeft het allermooiste en gezondste haar; daarna gaat het achteruit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
25-02-2020 10:50
Ik heb ook ooit een schuine bob gehad, niet opgeknipt overigens, dit idee. Stond ook erg mooi en is juist tof met stijl haar

Afbeelding
Dit kapsel heb ik dan nog niet gehad. Is wel erg leuk.


Wanneer mijn haar weer geknipt moet worden, ga ik naar een andere kapper.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
25-02-2020 09:34
Een vriendin van me heeft ook zulk haar: (bandhaar). https://www.thecolor.nl/hair/alles-moet-weten-bandhaar/

Zoek een goede kapper.
Nooit geweten dat dit bandhaar heet.
De omschrijving klinkt als mijn haar
Alle reacties Link kopieren
Tęssa44- schreef:
25-02-2020 09:39
Als je langer haar wilt moet je een paar maanden niet naar de kapper gaan!

Je kunt het toch laten groeien kijken wat het wordt en bevalt het niet, hop de schaar er weer in.

Stijl dun haar, blijft ook stijl dun haar als het langer wordt, dat is niet te veranderen. Je kunt langer haar ook opsteken wat ook een andere look geeft. Zo heb ik het nu langer, maar ik steek het wel op, omdat ikzelf mijn haar los niet heel erg mooi vind, opgestoken is toch anders dan kort haar, waardoor ik toch blij ben met mijn langere haar nu. Ben ik het zat, is een kapperafspraak snel gemaakt.
Wanneer ik het laat groeien, ga ik twee keer per jaar naar de kapper. Wil toch wel een redelijk leuk model er in.

Jammer het niet veranderd wanneer het langer word.
Ben wel blij dat ik veel haar heb, anders was het helemaal een zielig hoopje haar, omdat het zo dun is.
Ik vind met lang haar ook leuker, dan kun je toch toch wat meer mee. Alleen ik hou van los haar, wil het liever niet altijd vast. Jammer dat mijn haar niet altijd mee werkt
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
25-02-2020 09:45
Da's nou net een verkeerd voorbeeld. Als zij haar haar los draagt is het ook niet mooi, tenzij er extensions inzitten.
Mijn haar is los ook niet mooi, wanneer het lang is. Altijd vast, vind ik ook niet leuk.
Het is dat alles altijd uitzakt. Anders wist ik het wel
Als er dan toch aan het leren zijn over bandhaar en kruinhaar en wat dies meer zij, haar dat niet krullend is, is steil haar, niet stijl haar.

De verwarring, en zelfs veel kapsalons schrijven het verkeerd, komt waarschijnlijk door stylen en stijlen ofzo.

Sorry, het komt nu zo vaak terug in dit topic...

https://www.schrijfwijzer.nl/taalvrage ... teil-stijl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven