Haar plakt
zondag 31 maart 2013 om 17:25
Sinds een week of twee heb ik last van plakkend haar, en ik snap maar niet hoe het komt. Als ik net gedoucht heb en mijn haar nog nat is, voelt het slierterig en stroef, alsof ik mijn shampoo niet goed heb uitgewassen. Als het eenmaal droog is, voelt het licht plakkerig. Op zich merk ik er amper wat van als ik het zo beet pak, maar als ik mijn haar borstel des te meer: het is een en al klit, ik voel gewoon dat het enorm aan elkaar plakt, alsof iemand er jam ofzo in heeft gesmeerd.
Ik dacht eerst datik mijn haar niet goed uitgespoeld had, want zo voelde het toen im uit de douche kwam, maar na nog 2x goed spoelen voelde het nog zo. Het ligt niet aan mijn shampoo, want ik ben al halverwege de fles, dus heb hem al heel veel gebruikt, en heb dat plakkende haar pas sinds kort. Voor de zekerheid vanmorgen een andere shampoo gebruikt, maar dat maakte geen verschil. Ik gebruik verder geen conditioner of styling producten in mijn haar, dus dat kan het niet zijn. Ik dacht dat het misschien aan min stijltang of borstel lag, dat die vies waren. Dus mijn stijltang heb ik schoongemaakt, en ik ben een andere borstel gaan gebruiken. Maar ook zonder effect, plakt nog steeds. Ik begin haast te denken dat het aan het kraanwater ligt! Weten jullie nog mogelijke oorzaken? Want ik vind dit wel heel vervelend...
Ik dacht eerst datik mijn haar niet goed uitgespoeld had, want zo voelde het toen im uit de douche kwam, maar na nog 2x goed spoelen voelde het nog zo. Het ligt niet aan mijn shampoo, want ik ben al halverwege de fles, dus heb hem al heel veel gebruikt, en heb dat plakkende haar pas sinds kort. Voor de zekerheid vanmorgen een andere shampoo gebruikt, maar dat maakte geen verschil. Ik gebruik verder geen conditioner of styling producten in mijn haar, dus dat kan het niet zijn. Ik dacht dat het misschien aan min stijltang of borstel lag, dat die vies waren. Dus mijn stijltang heb ik schoongemaakt, en ik ben een andere borstel gaan gebruiken. Maar ook zonder effect, plakt nog steeds. Ik begin haast te denken dat het aan het kraanwater ligt! Weten jullie nog mogelijke oorzaken? Want ik vind dit wel heel vervelend...
zondag 31 maart 2013 om 17:49
maandag 1 april 2013 om 20:04
Dat klinkt als 'build up' van producten in je haar. Restjes product blijven keer op keer achter in je haar achter waarna het haar na verloop van tijd stroef, plakkerig en vettig kan voelen ook al heb je het net gewassen. Wat ik heb begrepen schijnt vooral te kunnen ontstaan als je shampoo zonder SLS gebruikt.
Een goedkope shampoo met SLS ter afwisseling kan dit probleem weer oplossen.
Zie meer info via http://misslanghaar.blogs ... -hoe-kom-je-er-vanaf.html of google.
Een goedkope shampoo met SLS ter afwisseling kan dit probleem weer oplossen.
Zie meer info via http://misslanghaar.blogs ... -hoe-kom-je-er-vanaf.html of google.
donderdag 20 juni 2013 om 08:26
donderdag 20 juni 2013 om 10:37
Ik heb het ook wel eens gehad, notabene met een shampoo die ik al een hele tijd gebruikte. Haar voelde stroef en ik had overal plakkerige plekken, zo goor. Ben toen overgestapt op een ander merk en sindsdien nergens meer last van. Gebruik geen stylingsproducten afgezien van een druppeltje olie als ik de stijltang gebruik.