Mode & Beauty alle pijlers

Haar terugverven in eigen kleur?

14-10-2011 13:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik heb een week of zes geleden mijn haar geverfd in een vrij felle rode kleur, nl. intensief rood (Loreal Excellence). Nu is de kleur echter een stuk valer geworden en heb ik een lelijke uitgroei. Mijn eigen haarkleur is middenbruin / kastantjebruin,

Mijn vraag: lukt het om mijn haar terug te verven in mn eigen kleur, zonder dat het rood van de oude verf er doorheen zichtbaar blijft?
Rood is een hele argressieve kleur voor in je haar. Weinig kans dat je je haar terug kan verven in je normale kleur zonder rode gloed of iets dergelijks, Tenzij je je haar zwart gaat verven maar dat lijkt me niet de bedoeling zoals ik je post lees.

Tochtje maken naar de kapper lijkt mij het beste, zijn weet wel hoe de roodkleurige gloed voorkomen kan worden en je eigen haarkleur terug komt.
Ik zou niet zelf gaan klooien, zoals gordijn al zegt blijft de roodtint waarschijnlijk gewoon zichtbaar.

En omdat je pas zes weken geleden je haar hebt geverfd, zou ik er nu niet weer zelf een kleuring doorheen gooien. Dikke kans dat je een bos stro overhoudt.

Kapper dus.
Roodtinten krijg je er lastig uit. Helemaal als je je haar bruin gaat verfen want bruin haar heeft sowieso al van zichzelf wat roodpigment.

Ik zou naar de kapper gaan en specifiek aangeven dat je de rode gloed eruit wilt. Dan zullen ze er waarschijnlijk een bruine astint overheen zetten.
Je kan haarverf verwijderen met Rusk Elimin8, maar eenmaal verwijderde pigment komt dan niet terug, dus je krijgt niet helemaal je eigen kleur terug; het zal wat bleker zijn.

Het enige wat Elimin8 doet is het loskoppelen van de kunstmatige kleurmoleculen, maar aangezien de rode verf je eigen pigment goeddeels heeft verwijderd moet je hoogstwaarschijnlijk een nieuwe kleur kopen.
Het rood hoeft er niet perse helemaal uit, maar wil het wel graag veel minder fel. Kapper is geen optie, ben net weer werkloos en moet dus heel zuinig aan doen met mijn geld :(
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar ik heb vaak gehoord dat veel wassen met Head & Shoulders helpt om de geverfde kleur te vervagen.
O jammer dat de kapper geen optie is. Is het niet gewoon beter het te laten zitten, zo erg kan het er toch niet uit zien als het een beetje is vervaagd. Nu andere kleuren erin gaan zetten is geen goed idee.

1) je krijg inderdaad een bos stro als je niet oppast, kleuren op kort termijn na een beurt is geen goed idee

2) je krijgt een andere kleur die je ook niet mooi vind en ook niet bij je eigen haarkleur in de buurt komt.
Ik verf mijn haar iedere 8 weken. Meestal laat ik er wat lichte strepen inzetten, laatste keer niet gedaan, en ze komen na 4 weken wel iets terug.

Ik zou een donkerbruine kleur kiezen om je haar terug te verven. Of chocoladebruin. Die van Palette vind ik zelf altijd erg fijn, en blijft lang zitten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:gordijn87 schreef op 14 oktober 2011 @ 14:25:

1) je krijg inderdaad een bos stro als je niet oppast, kleuren op kort termijn na een beurt is geen goed ideeHahahaha sorry ik heb een dirty mind maar vond dit wel een grappige
quote:Tickel schreef op 14 oktober 2011 @ 15:15:

Ik verf mijn haar iedere 8 weken. Meestal laat ik er wat lichte strepen inzetten, laatste keer niet gedaan, en ze komen na 4 weken wel iets terug.

Ik zou een donkerbruine kleur kiezen om je haar terug te verven. Of chocoladebruin. Die van Palette vind ik zelf altijd erg fijn, en blijft lang zitten.

In chocoladebruin zit een 'warme tint' dus oranje/rood.

Als je je haar zelf wilt kleuren TO, zou ik middenbruin kopen van Casting Creme Gloss. Is een kleurspoeling, iets milder voor je haar en er zijn verder geen tinten/schakeringen/etc aan toegevoegd. Ik denk dat je dan de meeste kans hebt dat het normaal bruin eruit gaat zien ( maar een rode gloed zal je wél blijven zien, het felle is er alleen af)

En middenbruin, omdat Casting Creme Gloss altijd donkerder uitvalt (Is mijn ervaring)
quote:Sopsie schreef op 14 oktober 2011 @ 15:30:

[...]

In chocoladebruin zit een 'warme tint' dus oranje/rood.

Als je je haar zelf wilt kleuren TO, zou ik middenbruin kopen van Casting Creme Gloss. Is een kleurspoeling, iets milder voor je haar en er zijn verder geen tinten/schakeringen/etc aan toegevoegd. Ik denk dat je dan de meeste kans hebt dat het normaal bruin eruit gaat zien ( maar een rode gloed zal je wél blijven zien, het felle is er alleen af)

En middenbruin, omdat Casting Creme Gloss altijd donkerder uitvalt (Is mijn ervaring)Nope, in de chocladebruin die ik gebruik zit geen rood. Nog speciaal laten checken door kapster.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb de haarverf van action (Holiday) nog liggen in kastanjebruin, maar zij adviseren om van tevoren 2 of 3 keer te blonderen als het haar rood geverfd is. Ben bang dat mijn haar dan dood van mijn hfd valt.

Welk merk kleurspoeling is goed?
Een kleurspoeling gaat denk ik niet werken op een rode haarkleur..

Ik heb zelf ook nogal wat aangeklooid met haarverf en wilde het op een gegeven moment ook in mijn natuurlijke kleur verven zodat ik het kon laten uitgroeien, nja de eerste week was het inderdaad mijn eigen donkerbruine kleur, maar nu is het een soort lichtbruin/koperachtig kleurtje. Niet mooi, mja ik laat het nu maar zo en wacht maar gewoon tot mijn eigen haarkleur weer tevoorschijn komt. Denk toch dat dat het beste is om te doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven