Mode & Beauty alle pijlers

Haargroeimiddel wat echt werkt?!

23-12-2021 19:59 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn haar langer laten groeien. Gezond en vol. Ik merk dat het sinds mn laatste zwangerschap weinig fut meer heeft. Het is dunner, doffer, groeit erg traag en kale plekken (inhammen na zwangerschap) zijn nog steeds niet teruggegroeid. Ik ben er een beetje klaar mee.
Zijn er hier mensen die haargroeimiddeltjes hebben geprobeerd die echt werken?
Ik ben benieuwd!!
Bestaat niet!

( er bestaat wel iets wat via arts verkrijgbaar maar dat is een tijdelijke oplossing , na stoppen valt het weer uit)
anoniem_406188 wijzigde dit bericht op 23-12-2021 20:06
82.07% gewijzigd
Bestaat niet, anders zou het wel massaal beschikbaar zijn en gebruikt worden ;)
Zwangerschap was bij mij het allerbeste haargroeimiddel, en van koorts groeit je haar ook sneller, maar ik zou beiden niet aanraden ;)
Ik geloof niet in smeerseltjes en pilletjes. Wat bij mij heeft geholpen om mijn haar weer voller te krijgen is stoppen met roken, stoppen met drinken, gezond eten, op tijd naar bed en mijn haar wassen met de juiste shampoo (ik moet shampoo hebben voor vet haar).
Dat bestaat niet. Het enige wat je kan doen is je haar goed verzorgen en op tijd naar de kapper. Maar zoals ik het altijd begrepen heb heeft iedereen een soort van 'grens' van hoe lang je haar kan worden en ook nog mooi is. Ben je voorbij dat punt dan is er niks meer met je haar te beginnen en is de enige oplossing nog de schaar.
LeslieKnope schreef:
23-12-2021 20:11
Zwangerschap was bij mij het allerbeste haargroeimiddel, en van koorts groeit je haar ook sneller, maar ik zou beiden niet aanraden ;)
Hoelang moet je koorts hebben voor het meetbaar is?
Lijkt me volstrekte onzin
Vitamine B, vooral bij moet op orde zijn
Minoxidil is het enige dat bewezen werkt bij een deel van de gebruikers. Maar het is een levenslange commitment, de haargroei die verbetert onder invloed van minoxidil is ervan afhankelijk dus het valt weer uit als je ermee stopt. Denk goed na of je dat aan wilt gaan want het wordt niet vergoed en is prijzig.
ringaroundtherosie schreef:
23-12-2021 20:23
Minoxidil is het enige dat bewezen werkt bij een deel van de gebruikers. Maar het is een levenslange commitment, de haargroei die verbetert onder invloed van minoxidil is ervan afhankelijk dus het valt weer uit als je ermee stopt. Denk goed na of je dat aan wilt gaan want het wordt niet vergoed en is prijzig.
En werkt zeker ook niet bij iedereen
lilalinda schreef:
23-12-2021 20:20
Hoelang moet je koorts hebben voor het meetbaar is?
Lijkt me volstrekte onzin
Nee hoor, de snelheid van haargroei is afhankelijk van de temperatuur van de hoofdhuid. Dat is ook waarom er bij chemotherapie vaak gebruik gemaakt wordt van hoofdhuid koelingen: de chemo werkt op snelwerkende cellen, en door koelen vertraag je dat. (In chemotherapy induced alopecia, hair growth is usually only temporarily inhibited. The hair regrows because the stem cells of the hair follicle are protected against the effects of cytostatic agents, presumably by their slower growth rate. https://doi.org/10.1586/edm.10.76)

Ook buitentemperatuur heeft invloed op haargroei: https://www.science.org/doi/10.1126/sci ... 2233.354.a
Dus verhuizen naar een warm land is ook een (rigoureuze) optie.

Zelfs als je dood bent groeit je haar nog een beetje door.
LeslieKnope schreef:
23-12-2021 20:39
Nee hoor, de snelheid van haargroei is afhankelijk van de temperatuur van de hoofdhuid. Dat is ook waarom er bij chemotherapie vaak gebruik gemaakt wordt van hoofdhuid koelingen: de chemo werkt op snelwerkende cellen, en door koelen vertraag je dat. (In chemotherapy induced alopecia, hair growth is usually only temporarily inhibited. The hair regrows because the stem cells of the hair follicle are protected against the effects of cytostatic agents, presumably by their slower growth rate. https://doi.org/10.1586/edm.10.76)

Ook buitentemperatuur heeft invloed op haargroei: https://www.science.org/doi/10.1126/sci ... 2233.354.a
Dus verhuizen naar een warm land is ook een (rigoureuze) optie.

En nu een link die aantoont dat koorts je haar laat groeien
Mijn vriend gebruikt Essengen- 6; topical finasteride en minoxodil. Het klopt inderdaad dat je dit moet blijven gebruiken voor blijvend resultaat. Tot nu toe zien wij wel verschil. Daarnaast rolt hij met een dermaroller voor de doorbloeding.
lilalinda schreef:
23-12-2021 20:45
Het omgekeerde is natuurlijk ook waar, als haar langzamer groeit door kou, dan groeit het dus sneller door warmte. Hier een onderzoek waarin het verband tussen lichaamstemperatuur en hoofdhuidtemperatuur wordt aangetoond.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/ijd.12568

Het lijkt me nogal onethisch om koorts te induceren om haargroei te meten, dat krijg je nooit door een metc.
[/quote]

Dit is in ieder geval een fabeltje.
Lily77 schreef:
23-12-2021 20:52
[/quote]

De hoofdhuid krimpt nadat je dood bent en daardoor zijn de haren die uit de hoofdhuid steken een klein beetje langer, die steken dus wat meer uit.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Dat is inderdaad een fabeltje. Het lijkt zo omdat de huid krimpt na het overlijden. Net als dat nagels langer lijken na het overlijden.

Na de dood
Er wordt vaak beweerd dat zowel het haar als de nagels doorgroeien na de dood. Natuurlijk niet oneindig, maar dat het toch nog een korte tijd doorgroeit. Dit is een bakerpraatje dat zeer hardnekkig is en waar men maar niet vanaf wil stappen. Generatie op generatie wordt dit fabeltje de wereld in geholpen. Maar het is toch echt onwaar: nagels en haren groeien niet door na de dood!

Hoe komt het dan dat nagels na de dood wel lijken te groeien en zichtbaar langer zijn? Na de dood krimpt de huid iets. Dit komt door vochtverlies, de huid wordt minder elastisch en zal wat ineenzakken. Hierdoor wordt de huid iets van de nagelbasis afgetrokken. Nagels lijken hierdoor ineens langer geworden. In feite zijn de nagels net zo lang, maar de teruggetrokken huid laat net wat meer nagel zien.

Hetzelfde geldt voor haren. Ook de hoofdhuid zakt wat in na de dood, het trekt zich als het ware iets terug oftewel krimpt. Haar lijkt daardoor langer. Bij overleden mensen met lang haar is dit uiteraard niet direct merkbaar. Maar bij kale mannen kan er plots wat haar zichtbaar zijn. En geschoren mannen hebben plots een stoppelbaardje.
Muselet schreef:
23-12-2021 20:56
De hoofdhuid krimpt nadat je dood bent en daardoor zijn de haren die uit de hoofdhuid steken een klein beetje langer, die steken dus wat meer uit.
[/quote]

De kleine spiertjes in de huid trekken samen bij het stijf worden van het lichaam, hierdoor trekt de huid wat terug, ook droogt de huid wat in. Het haar (en nagels) lijken nog te groeien, maar dat is niet het geval.
Gizmoreturns schreef:
23-12-2021 20:04
Bestaat niet!

( er bestaat wel iets wat via arts verkrijgbaar maar dat is een tijdelijke oplossing , na stoppen valt het weer uit)
Ja hoor, de 2% oplossing van Minoxidil is vrij verkrijgbaar en werkt ook goed.

Succes bij ongeveer 70% van de personen, man en vrouw.

Het is geen "cure" zoals een blindedarmoperatie of een antibioticum; het haar heeft een blijvende behandeling nodig net zoals men ook altijd moet eten en drinken. Eén keer eten daar red je het niet mee.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
lilalinda schreef:
23-12-2021 20:45
Dat is pure biologische logica. Bij een hogere temperatuur gaan alle processen sneller dus ook het groeien van je haar.
Bij een paar dagen koorts groeit je haar een paar dagen sneller maar dat zullen geen centimeters zijn. Misschien een millimeter.
Minoxidil was eigenlijk een bloeddrukmiddel. Maar tijdens het testen bleken veel testers hun haar terug te krijgen op voorheen kaal geworden plekken. :proud:

Finasteride is voor mannen.

Er zijn ook anticonceptiepillen die haaruitval tegengaan. Dat komt door Drospirenon, een soort antimannelijkheidshormoon.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drospirenon

De Diane-pil was eigenlijk de eerste pil op basis van antimannelijkheidshormoon (Cyproteronacetaat). Het kon ook als pure stof geslikt worden. Hielp behalve tegen haaruitval ook echt goed tegen acne. Daarna kreeg je Yasmin. Ze worden niet meer graag voorgeschreven.

Het is lang geleden (20 jr) dat we ermee te maken hadden maar er lijkt niets veranderd sinds die tijd. Er zijn geen nieuwe middelen meer uitgevonden.
retrostar wijzigde dit bericht op 23-12-2021 21:52
61.09% gewijzigd
Lily77 schreef:
23-12-2021 20:52

Nee hoor, haargroei is niet ATP afhankelijk (=energie waarvoor zuurstof nodig is) , maar afhankelijk van enzymen. Die verliezen hun activiteit bij lagere temperatuur. Pas na 24 uur is een lichaam op kamertemperatuur (huidcellen kunnen zelfs tot 48 uur na de dood nog opgekweekt worden).
https://sci-hub.se/10.1007/978-3-642-02636-2_24

Ik zeg trouwens niet dat haar blijft groeien, maar het groeit nog wel een paar honderd micrometer in de eerste 48 uur na overlijden.
Stiekem had ik het wel verwacht maar hoopte toch op de gouden tip. Dan maar geduld hebben en zo gezond mogelijk eten.
LeslieKnope schreef:
23-12-2021 21:32
Nee hoor, haargroei is niet ATP afhankelijk (=energie waarvoor zuurstof nodig is) , maar afhankelijk van enzymen. Die verliezen hun activiteit bij lagere temperatuur. Pas na 24 uur is een lichaam op kamertemperatuur (huidcellen kunnen zelfs tot 48 uur na de dood nog opgekweekt worden).

Ik zeg trouwens niet dat haar blijft groeien, maar het groeit nog wel een paar honderd micrometer in de eerste 48 uur na overlijden.
Als ik op je link klik krijg ik een bericht dat cybercriminelen mijn gegevens proberen te stelen.
LeslieKnope schreef:
23-12-2021 21:32

Ach hou toch op. Hier een artikel dat wetenschappelijk is onderbouwd. https://www.nporadio1.nl/nieuws/wetensc ... na-de-dood
lboompje schreef:
23-12-2021 20:46
Mijn vriend gebruikt Essengen- 6; topical finasteride en minoxodil. Het klopt inderdaad dat je dit moet blijven gebruiken voor blijvend resultaat. Tot nu toe zien wij wel verschil. Daarnaast rolt hij met een dermaroller voor de doorbloeding.
Die dermaroller lijkt me wel creepy. Al die naaldjes. Vroeger had je ook een laserborstel. Ook die hebben we gehad. Elke dag 5 minuten je haren er langzaam mee borstelen. Had geloof ik ook goedkeuring van de FDA of ze waren ermee bezig. Ik vond dat echt te ver gaan.

Veel mannen geven de middelen op na een aantal jaren, zelfs als ze resultaat hebben. Dan hebben ze het verwerkt, denk ik en dan millimeteren ze hun haar en gooien alles weg..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven