Haarkleuring allergie
vrijdag 2 maart 2012 om 16:53
vrijdag 2 maart 2012 om 17:02
Ik heb het ook. Gigantische jeuk, krabben tot pijnlijke plekken aan toe. Dik gezwollen oogleden alsof ik met een kater rond loop.. Ik ben bij de huisarts geweest en heb daar een fles emulsie voor gekregen. Zodra ik na het verven de jeuk en irritatie voel opkomen breng ik de emulsie aan. Ik laat het een nacht inwerken en het werkt prima. Daarna ben ik van alle ellende af. Gelukkig een grote fles gekregen, dus ik kan weer even vooruit, mocht ik mijn haar weer willen verven..
vrijdag 2 maart 2012 om 17:16
Hee bib, dat klinkt inderdaad niet fijn echt goed dat die emulsie helpt! maar mijn allergie is nog een stuk erger, Mijn hoofdhuid springt open en jeukt ik heb 3 dagen niks kunnen zien en mijn hoofd werd 2 keer zo groot..ik leek net frankensteijn! Ik had ook ademhalingsproblemen. Deed jij gewoon je haar kleuren en dan die emulsie?
vrijdag 2 maart 2012 om 17:26
Misschien heb ik dan toch geen goede henna gehad en nu jullie het over PDD hebben zou dat het kunnen zijn, met mijn arm gebeurde hetzelfde als met mijn hoofdhuid, werd eerst heel dik en jeuken en die plek sprong open kwam vocht uit, heb mijn arm ook een paar dagen niet kunnen gebruiken en kreeg bloedvergiftiging uiteindelijk. En mijn date ging niet door omdat ik die arm had haha dus uiteindelijk had ik toen ook nog wat puberaal liefdesverdriet haha
vrijdag 2 maart 2012 om 17:30
Heb het ook gehad; idd PPD allergie. Sindsdien nooit meer mijn haar durven verven. Leek net de GVR; hoofd moest bijna kaalgeschoren worden en ben er nog maanden beroerd van geweest.
Toevallig las ik er net ook iets over op Geen Stijl: http://www.powned.tv/nieu ... lingen_door_haarverf.html
En heb zelfs destijds verhalen gelezen over iemand die er aan overleden is (agv anafylactische shock)
Ik weet dat er in Amsterdam een kapperzaak zit die alleen met natuurlijke verf werkt. Zonder chemische troep. Misschien is dit soort verf wat voor je? (uiteraard voor de zekerheid ook eerst testen)
Toevallig las ik er net ook iets over op Geen Stijl: http://www.powned.tv/nieu ... lingen_door_haarverf.html
En heb zelfs destijds verhalen gelezen over iemand die er aan overleden is (agv anafylactische shock)
Ik weet dat er in Amsterdam een kapperzaak zit die alleen met natuurlijke verf werkt. Zonder chemische troep. Misschien is dit soort verf wat voor je? (uiteraard voor de zekerheid ook eerst testen)
vrijdag 2 maart 2012 om 17:34
quote:TaraD schreef op 02 maart 2012 @ 17:27:
In Henna tattoos zit ook PPD, daar krijg je een soort brandwond van.
Nou, in pure zuivere henna mag dat echt niet zitten hoor. Henna voor bodyart is het beste om je haar mee te verven, juist omdat het zuiver is. (zonder metaalzouten en zand ed)
Ik vraag me echt af waar TO het gehaald heeft? Wat voor kleur had je poeder?
In Henna tattoos zit ook PPD, daar krijg je een soort brandwond van.
Nou, in pure zuivere henna mag dat echt niet zitten hoor. Henna voor bodyart is het beste om je haar mee te verven, juist omdat het zuiver is. (zonder metaalzouten en zand ed)
Ik vraag me echt af waar TO het gehaald heeft? Wat voor kleur had je poeder?
vrijdag 2 maart 2012 om 17:50
vrijdag 2 maart 2012 om 18:09
quote:me-meis schreef op 02 maart 2012 @ 17:00:
Hee snormel, ja henna had ik ook aan gedacht, dit hebben we ook geprobeerd op de binnenkant van mijn arm..ik zal de details besparen maar het was niet aangenaam wat er gebeurde haha dus jammer genoeg is henna ook geen optie
Da's heel akelig. Maar daarom had ik het ook over pure henna van de biowinkel. want wat er in die oosterse winkeltjes allemaal aan god-mag-weten-wat voor rommel verkocht wordt.....
Als je zeker weet dat je toen pure henna hebt gebruikt en ook dáárvan die reactie kreeg, dan zou ik het opgeven. Heel zuur, maar je haar kleuren is dat niet waard.
Hee snormel, ja henna had ik ook aan gedacht, dit hebben we ook geprobeerd op de binnenkant van mijn arm..ik zal de details besparen maar het was niet aangenaam wat er gebeurde haha dus jammer genoeg is henna ook geen optie
Da's heel akelig. Maar daarom had ik het ook over pure henna van de biowinkel. want wat er in die oosterse winkeltjes allemaal aan god-mag-weten-wat voor rommel verkocht wordt.....
Als je zeker weet dat je toen pure henna hebt gebruikt en ook dáárvan die reactie kreeg, dan zou ik het opgeven. Heel zuur, maar je haar kleuren is dat niet waard.
vrijdag 2 maart 2012 om 18:26
Ik schrok hier enorm van toen ik las. Ik heb net, heel naïf mijn haar geverfd, niet over nagedacht, doe ook nooit een allergietest. Ik schrok me rot. Ik heb gelijk gezocht op de ingredienten van mijn verf (Mousse van John Frieda) maar PPD zit er volgens mij niet in.... Gelukkig (voor mij). Misschien zou je dit eens kunnen proberen?
vrijdag 2 maart 2012 om 18:46
quote:xjudith schreef op 02 maart 2012 @ 18:26:
Ik schrok hier enorm van toen ik las. Ik heb net, heel naïf mijn haar geverfd, niet over nagedacht, doe ook nooit een allergietest. Ik schrok me rot. Ik heb gelijk gezocht op de ingredienten van mijn verf (Mousse van John Frieda) maar PPD zit er volgens mij niet in.... Gelukkig (voor mij). Misschien zou je dit eens kunnen proberen?
ja zo deed ik dat ook altijd. Tot ik jeuk kreeg op mn hoofd. Toen ben ik gestopt met verven.
Nu enorme uitgroei. Ziet er niet uit maar ok.
Beter als jeuk!
Nu alleen nog jeuk op mn rug vanwege kaas allergie.
ja zo deed ik dat ook altijd. Tot ik jeuk kreeg op mn hoofd. Toen ben ik gestopt met verven.
Nu enorme uitgroei. Ziet er niet uit maar ok.
Beter als jeuk!
Nu alleen nog jeuk op mn rug vanwege kaas allergie.
vrijdag 2 maart 2012 om 18:56
To, zoals ik je hoor heb jij een ernstige allergie, iedere keer dat jij weer zo'n reactie teweeg brengt zal je kans op een analfalactische shock groter worden.
Ik raad je daarom ook aan geen goedbedoelde adviezen op een forum aan te nemen, jij kunt het je niet veroorloven te experimenteren met zo'n allergie (en je gezondheid).
Misschien kun je wel overleggen met een dermatoloog of hij/zij je kan adviseren.
Je gezondheid is belangrijker dan een kleurtje in je haar, echt!
Ik raad je daarom ook aan geen goedbedoelde adviezen op een forum aan te nemen, jij kunt het je niet veroorloven te experimenteren met zo'n allergie (en je gezondheid).
Misschien kun je wel overleggen met een dermatoloog of hij/zij je kan adviseren.
Je gezondheid is belangrijker dan een kleurtje in je haar, echt!