Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval

18-11-2011 17:01 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds 3 maanden ontzettende haaruitval, heb nog maar de helft van het haar wat ik had. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat ik de haaruitval heb gekregen door het stoppen van de naamloze variant van de Diane pil.

Ik ben vandaag weer naar de dokter geweest maar hij zei dat het echt geen zin had om naar een dermatoloog te gaan, omdat er gewoon niks tegen haaruitval bestaat. Er waren wel een paar middelen (zoals minoxidil), maar zodra je hiermee stopt komt je haaruitval terug. En ook zei hij dat zo'n middelen niet aan vrouwen met een jonge leeftijd (ik ben 18 jaar) werd gegeven.

Zijn er meer mensen die op zo'n jonge leeftijd haaruitval hebben? En die misschien toch een middel er tegen hebben gevonden? Ik maak me nogal zorgen en heb echt het gevoel dat ik vast zit. De dokter zei dat ik nooit kaal zal worden, maar toch ben ik hier heel bang voor. Mijn hoofdhuid zag er overigens ook normaal uit.

Ik wil niet aan de originele Diana pil beginnen, ik ben bang dat ik het alleen maar erger maak. Heb namelijk gelezen dat de haaruitval bij het beginnen met de diane bij veel mensen weer stopte, maar bij velen ook niet.

Ook zit haaruitval niet bij mij in de familie, dus ik denk niet dat het erfelijk is.

Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen

Groetjes Roos
Hoi meid

Had ik ook na het stoppen van de pil. Zo zie je maar wat voor chemische troep die pil bezit.

Ik heb mijn haren erg kort geknipt en neem wat extra vitaminen. Volgens mij speelt het seizoen ook een rol.

Het is in elk geval niet leuk, werd er bijna gek van dus ik snap je volledig.
Je huisarts heeft gelijk, er is weinig tegen haaruitval te doen. Is er al wel bloed gerpikt? Daar is dan niets uitgekomen? Dermatoloog kan inderdaad weinig voor je betekenen en minoxidil is geen wondermiddel, bij sommigen werkt het gewoon niet.

Goed en gezond eten is een must, zorg ervoor dat je gebalanceerd eet met voldoende groente en fruit.
Ik ben vanwege (hormonaal veroorzaakte) haaruitval onlangs overgestapt op de Femodeen (ook wel Minulet) anticonceptiepil.

Ik had namelijk in een wetenschappelijk artikel gelezen dat het overstappen op deze pil kon zorgen voor minder haaruitval.

Natuurlijk weet ik niet helemaal zeker of het daardoor komt, maar mijn haaruitval is wel opgehouden.
Mijn kapper raadt mij altijd aan om vitamine B te slikken. Mijn haar valt met name in de zomer altijd heel erg uit. Als ik vitamine B slik valt het minder uit. Je moet wel de natuurlijke variant hebben, niet de chemische. Dat schijnt niet te werken.
De Diane-pil bevat anti-mannelijk hormoon (cyproteron). Dit hormoon wordt wel toegepast bij mannen die vrouw willen worden omdat het effectief testosteron tegenwerkt.

Dat hormoon werkt een bepaalde erfelijke vorm van haaruitval tegen: Alopecia androgenetica.

Als je ermee stopt dan wordt de haaruitval weer hervat.
vitaminie b complex van bloem,. mijn haar viel ook heel erg uit en sinds ik dit slik ongeveer 3 weken is het al een stuk minder
De enig medisch bewezen middelen tegen haaruitval zijn:

1. Minoxidil. Voor vrouwen 2%.

2. Low Level Laser.

3. Finasteride. Alleen voor mannen.

Je kan heel veel onafhankelijke informatie vinden over haaruitval en oplossingen daarvoor op www.haarconsument.nl .

Gegroet,

Hans J.Diks, haarconsument
Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt. (Diksy)
Ik heb een keer hele erge haaruitval gehad door stress. Deze shampoo hielp het eniigszins tegen te gaan. Kost iets van een tientje, dus is het proberen waard.

chrissiy, ja ik heb bloed laten prikken en daar is niks uitgekomen. Slik voor de zekerheid toch nu vitame b12, zink en ijzer bij. Niet dat het nut heeft maar ik weet anders echt niet wat ik moet doen.

Java; Daar heb ik nog nooit van gehoord! Ik zal is gaan googlen over die pil. Durf alleen nu echt nooit meer zomaar weer aan een pil te beginnen, bang dat ik het weer allemaal erger maak.

Tinkeldel: ah oke! En wat is dan de natuurlijke? Ik slik nu vitamine b12 pillen van kruidvat, maar dat is misschien de verkeerde?

Bahco: Ja klopt dat weet ik. Ik heb voordat ik aan de pil begon echter nooit last van haaruitval gehad. Het heeft het er echt tot aan gezet.

Voor de rest iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga het is allemaal opzoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven