Haarverf en conditioner
vrijdag 17 januari 2014 om 14:01
Ik zit me al een tijdje af te vragen of het kwaad kan om je haar met shampoo en conditioner te wassen voordat je het gaat verven? Niet op de dag zelf maar een of twee dagen erna. Op dit moment doe ik altijd de laatste wasbeurt voor het verven voor de zekerheid zonder conditioner wat best een drama is.
Ik heb al gegoogled maar ik kom niet veel verder dan niet op pas gewassen haar verven, wassen als je stylingsproducten hebt gebruikt en na het verven conditioner gebruiken.
Ik was het niet met conditioner omdat ik wel eens heb gelezen dat je je haar kan insmeren met conditioner zodat de verf niet pakt als je bijvoorbeeld highlights maakt. Maar geen idee of dat klopt.
Ik heb al gegoogled maar ik kom niet veel verder dan niet op pas gewassen haar verven, wassen als je stylingsproducten hebt gebruikt en na het verven conditioner gebruiken.
Ik was het niet met conditioner omdat ik wel eens heb gelezen dat je je haar kan insmeren met conditioner zodat de verf niet pakt als je bijvoorbeeld highlights maakt. Maar geen idee of dat klopt.
vrijdag 17 januari 2014 om 14:09
Ik denk trouwens bedoeld wordt dat de highlights alleen niet pakken op het moment dat de conditioner in je haar zit. Na het uitspoelen zullen die highlights gewoon weer pakken.
Heb weleens highlights bij de kapper laten zetten en die vraagt er bijv nooit naar of je van tevoren met conditioner hebt gewassen.
Heb weleens highlights bij de kapper laten zetten en die vraagt er bijv nooit naar of je van tevoren met conditioner hebt gewassen.
vrijdag 17 januari 2014 om 14:10
Ik ontkleur en verf mijn haar en ik was het altijd eerst even om de wax eruit te halen. Maar ik doe er geen conditioner in. Mijn ervaring is dat de kleuring beter pakt als je haar niet al te glad is. Maar het verschil is niet zo immens.
Bij de kapper wassen ze het vaak ook niet vooraleer ze gaan kleuren.
Bij de kapper wassen ze het vaak ook niet vooraleer ze gaan kleuren.
vrijdag 17 januari 2014 om 14:26
Niet wassen voordat je gaat kleuren is vanwege het vetlaagje dat je hoofdhuid beschermd. Vroegah was het zo dat verf soms niet of minder goed pakte als je shampoo met veel siliconen gebruikte (Berucht bij kappers de wash-and-go shampoo en conditioner in een, als je dat gebruikte geen garantie op kleuringen en of permanent, wat in die tijd ook errug hip was). Volgens mij maakt het tegenwoordig niet zoveel meer uit. Ik gebruik speciale shampoo en conditioner voor gekleurd haar en was idd de dagen voor het kleuren niet en gaat eigenlijk altijd goed.
vrijdag 17 januari 2014 om 14:50
Okee het kan dus gewoon wel, ga het de volgende keer ook maar eens gewoon doen dan. Dat van dat vet laagje weet ik, daarom verf ik het ook nooit op de dag dat het gewassen is maar altijd 1 of 2 dagen erna.
Heb ooit wel eens met een serum gehad (frizz ease) dat de verf niet pakte op dat deel maar dat was je er niet echt uit zoals conditioner.
Heb ooit wel eens met een serum gehad (frizz ease) dat de verf niet pakte op dat deel maar dat was je er niet echt uit zoals conditioner.
vrijdag 17 januari 2014 om 16:37