Mode & Beauty alle pijlers

Haarverf mengen

21-01-2014 17:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Bij deze heb ik een vraag over het mengen van haarverf.

Ik ga vanavond mijn zusje verven. De vorige keer heb ik

bij haar verf gebruikt van het merk Hair Wonder, kleur medium blond..

http://www.vergemagazine. ... 2-10-25-at-7.42.56-PM.png

De kleur bovenaan in het midden dus. Haar eigen haarkleur is donkerblond, ongeveer zoals nummer 6.

Nu is het punt dat ze het de vorige keer een beetje donker vond uitgevallen. Ze verfde het voorheen altijd honingblond met Scharzkopf verf, maar wegens jeuk en irritatie zijn we overgestapt op natuurlijke(re) verf en van de natuurlijke merken die we hebben geprobeerd heeft Hair Wonder het mooiste effect. Hair Wonder heeft echter geen honingblond in het assortiment.

Ik heb nu kleur 8, 7 en 7.3 in huis gehaald. Ik vroeg me af of we met deze kleuren ook kunnen mengen. Weet iemand of dat kan?

Groetjes
Je kunt met verf maar 1-2 tinten lichter verven afhankelijk van het waterstofperoxide percentage. Waarschijnlijk zit er bij hair wonder niet zo'n sterke vloeistof, waardoor je haar haar niet meer dan 1 tint kunt oplichten.

Sowieso kun je met verf geen geverfd haar lichter maken. Daar heb je altijd een soort ontkleuring voor nodig
quote:blond09 schreef op 21 januari 2014 @ 17:42:

Je kunt met verf maar 1-2 tinten lichter verven afhankelijk van het waterstofperoxide percentage. Waarschijnlijk zit er bij hair wonder niet zo'n sterke vloeistof, waardoor je haar haar niet meer dan 1 tint kunt oplichten.

Sowieso kun je met verf geen geverfd haar lichter maken. Daar heb je altijd een soort ontkleuring voor nodigOke, ik geloof dat ik het snap. Dus als ik bijvoorbeeld kleur 8 (de lichtste) neem, wordt het haar dus niet zo licht als op de verpakking is aangegeven
Dat is ook per merk verschillend. Ammonia-achtige stoffen in haarkleuring werken samen met waterstofperoxide om het haar van zijn natuurlijke pigment te ontdoen.

Verven zonder ammonia (zoals Naturtint) zullen dus gemiddeld minder kleur aan het haar onttrekken voordat de verf in de schacht wordt gedeponeerd. Dus in het laatste geval kun je een donkerder resultaat verwachten.
Klopt idd! De natuurlijke kleuring zonder ammonia zal minder licht kunnen kleuren dan 1 waar een hoog percentage in zit.

Of dat je dan kleur 8 of kleur 10 neemt dat maakt niet uit het resultaat blijft vrijwel hetzelfde simpelweg omdat de kleuring niet meer kleur aan het haar kan intrekken (dat is wat je doet bij lichter kleuren)
quote:blommit schreef op dinsdag 21 januari 2014 17:55 Dat is ook per merk verschillend. Ammonia-achtige stoffen in haarkleuring werken samen met waterstofperoxide om het haar van zijn natuurlijke pigment te ontdoen.

Verven zonder ammonia (zoals Naturtint) zullen dus gemiddeld minder kleur aan het haar onttrekken voordat de verf in de schacht wordt gedeponeerd. Dus in het laatste geval kun je een donkerder resultaat verwachten. Ja idd
De kleur op de verpakking krijg je alleen als je haar wit/heel lichtblond is. Lichter verven gaat bijna niet, maximaal 1 tint.

Een betere oplossing is eerst alle oude verf eruit. Dat kun je doen met delor sos color remover, geweldig spul (maar het stinkt enorm). Dat kun je bestellen en dan heb je het één of twee dagen later in huis. Je krijgt dan (ongeveer) je eigen haarkleur terug.

Daarna kun je het dan verven.

Als je echt de kleur wilt die op de verpakking staat moet je het blonderen. Het is verstandig om dat door een kapper te laten doen, al doe ik het altijd zelf. Maar ik heb kort haar, tegen de tijd dat het van ellende uit elkaar valt ben ik allang weer bij de kapper geweest. Met lang haar is blonderen eigenlijk geen slim plan, houd daar rekening mee.
Ow, en antwoord op je vraag; ja, je kunt twee tinten gewoon mengen. Is geen probleem.
quote:Exces schreef op 21 januari 2014 @ 18:14:

Ow, en antwoord op je vraag; ja, je kunt twee tinten gewoon mengen. Is geen probleem.Ohja, dat was in eerste instantie de vraag. Dus ik kan 8 en 7 in principe gewoon mengen, bij wijze van spreken
Ik zou het niet mengen.. straks pakt het heeel anders uit..
Trots!
Ik heb zelf ook een paar keer hairwonder verf gebruikt en ik vind het rotverf. Zou het persoonlijk niet mengen want straks pakt het verkeerd uit en heb je groen of oranje haar ofzo.
quote:closednote schreef op 21 januari 2014 @ 20:06:

Ik heb zelf ook een paar keer hairwonder verf gebruikt en ik vind het rotverf. Zou het persoonlijk niet mengen want straks pakt het verkeerd uit en heb je groen of oranje haar ofzo.Oh? Waarom beviel het je niet? Voorheen hebben we herbatint gebruikt, maar die verf was nogal dof. Hair wonder geeft meer glans.
Ik meng altijd. Wel met professionele haarverf. Ik gebruik Wella Koleston, dat koop ik via de kappersgroothandel. Dat kan prima, doen kappers zelf ook.

Je kunt prima je har lichter verven, omdat je de verf altijd mengt met een ontwikkelaar. Ik gebruik 6% waterstofperoxide, maar je hebt ook 9 en zelfs 12. Die ontwikkelaar zorgt ervoor dat de verf werkt en je ook lichter kunt kleuren. Je hoeft dan niet te blonderen.

De uitkomst is ook afhankelijk van je eigen haarkleur natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven