Haarverf vraag
woensdag 21 december 2022 om 20:55
Hallo allemaal,
Omdat ik een vrij makkelijke kleur heb om te verven, donkerblond,wil ik het zelf eens gaan verven in plaats van naar de kapper.
Ik wil het verven met kappersverf en twijfel nu tussen Wella Koleston, Kis, of Farmavita.
Iemand die deze merken kent en weet welke het beste is?
Wella koleston geeft aan dat het tot 5 tinten kan oplichten, betekent dit dat ik ook middenblond over mijn donkerblonde haar heen kan doen of kan dat alleen met blondeer en bedoelen ze dat met 5 tinten lichter.
Hopelijk is hier iemand die hier een stukje meer verstand van heeft dan ik;-)
Omdat ik een vrij makkelijke kleur heb om te verven, donkerblond,wil ik het zelf eens gaan verven in plaats van naar de kapper.
Ik wil het verven met kappersverf en twijfel nu tussen Wella Koleston, Kis, of Farmavita.
Iemand die deze merken kent en weet welke het beste is?
Wella koleston geeft aan dat het tot 5 tinten kan oplichten, betekent dit dat ik ook middenblond over mijn donkerblonde haar heen kan doen of kan dat alleen met blondeer en bedoelen ze dat met 5 tinten lichter.
Hopelijk is hier iemand die hier een stukje meer verstand van heeft dan ik;-)
woensdag 21 december 2022 om 21:02
Kapper hier!
Ik zou, als je echt zelf aan de slag wilt gaan, kijken of je bij een kapperswinkel advies kan inwinnen?
Het gevaar voor jou zit hem in je al geverfde haar. De boxverf kan op jouw eigen haar heel anders uitpakken (door bijvoorbeeld verborgen warmte) dan je uitgroei en dat word er niet perse mooier op.
Mijn tip: ga kijken welk merk je kapster gebruikt en welke mengverhoudingen, haal de tubes in huis en ga daarmee aan de slag, dan zit je altijd goed. Ben je iets duurder uit dan bij de etos oid maar nog altijd een stuk goedkoper als elke zoveel weken naar de kapster.
Succes!
Ik zou, als je echt zelf aan de slag wilt gaan, kijken of je bij een kapperswinkel advies kan inwinnen?
Het gevaar voor jou zit hem in je al geverfde haar. De boxverf kan op jouw eigen haar heel anders uitpakken (door bijvoorbeeld verborgen warmte) dan je uitgroei en dat word er niet perse mooier op.
Mijn tip: ga kijken welk merk je kapster gebruikt en welke mengverhoudingen, haal de tubes in huis en ga daarmee aan de slag, dan zit je altijd goed. Ben je iets duurder uit dan bij de etos oid maar nog altijd een stuk goedkoper als elke zoveel weken naar de kapster.
Succes!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
woensdag 21 december 2022 om 21:11
woensdag 21 december 2022 om 21:34
Echt even een kanttekening over die 9% en dat zoveel tinten lichter: let op dat je alleen je natuurlijke haarkleur lichter kan maken met een verf! Haar dat al geverfd is, kan met verf niet meer lichter gemaakt worden, alleen met blondering.
Je verft dus je haar nu al bij een kapper, dus ook voor jou geldt: je haar is geverfd en kan met verf dus niet naar lichter.
Je verft dus je haar nu al bij een kapper, dus ook voor jou geldt: je haar is geverfd en kan met verf dus niet naar lichter.
woensdag 21 december 2022 om 21:39
Jufjoke schreef: ↑21-12-2022 21:34Echt even een kanttekening over die 9% en dat zoveel tinten lichter: let op dat je alleen je natuurlijke haarkleur lichter kan maken met een verf! Haar dat al geverfd is, kan met verf niet meer lichter gemaakt worden, alleen met blondering.
Ik heb nu donkerblond haar als uitgroei en lichtblonde punten en wil mijn haar verven in een kleur die tussen deze twee kleuren inzit, en dat is middenblond.
Klopt het dan dat mijn natuurlijke uitgroei wel wat lichter kan worden en mijn blonde lengtes juist iets donkerder worden ?
Sorry, ben niet echt een expert..
woensdag 21 december 2022 om 21:42
Ik zou lekker bij de kapper blijven..Billy_Mean schreef: ↑21-12-2022 21:39Ik heb nu donkerblond haar als uitgroei en lichtblonde punten en wil mijn haar verven in een kleur die tussen deze twee kleuren inzit, en dat is middenblond.
Klopt het dan dat mijn natuurlijke uitgroei wel wat lichter kan worden en mijn blonde lengtes juist iets donkerder worden ?
woensdag 21 december 2022 om 21:44
Oh zo. Als je één kleurrecept gebruikt, kun je niet verwachten dat het twee verschillende dingen zal gaan doen. Het moet dus op je uitgroei een tint lichter worden en datzelfde recept moet je punten een tint donkerder maken. Ik denk dat je je moet instellen op een kleurverschil. Dat hoeft niet erg te zijn. Maar ik denk dat je punten wat lichter zullen blijven dan je uitgroei. Misschien is dat juist wel mooi, dat hoeft niet storend te zijn.Billy_Mean schreef: ↑21-12-2022 21:39Ik heb nu donkerblond haar als uitgroei en lichtblonde punten en wil mijn haar verven in een kleur die tussen deze twee kleuren inzit, en dat is middenblond.
woensdag 21 december 2022 om 21:47
Ja, zoals jij het nu zegt, zo wil ik het en wat kleurverschil vind ik inderdaad niet erg.Jufjoke schreef: ↑21-12-2022 21:44Oh zo. Als je één kleurrecept gebruikt, kun je niet verwachten dat het twee verschillende dingen zal gaan doen. Het moet dus op je uitgroei een tint lichter worden en datzelfde recept moet je punten een tint donkerder maken. Ik denk dat je je moet instellen op een kleurverschil. Dat hoeft niet erg te zijn. Maar ik denk dat je punten wat lichter zullen blijven dan je uitgroei. Misschien is dat juist wel mooi, dat hoeft niet storend te zijn.
woensdag 21 december 2022 om 21:51
Gewoon doen dan.Billy_Mean schreef: ↑21-12-2022 21:47Ja, zoals jij het nu zegt, zo wil ik het en wat kleurverschil vind ik inderdaad niet erg.
Als je punten wat droger zijn dan de rest, zou ik ervoor kiezen om je uitgroei eerst te doen, en pas vanaf de laatste vijf à tien minuten van de inwerktijd de punten in te smeren.
Verder, ga er gewoon voor. Het kan hooguit mislukken.
woensdag 21 december 2022 om 22:01
Fijn, zo relativerend. Dank je wel en ik ga het vrijdag gewoon doen.
woensdag 21 december 2022 om 22:28
ja klopt, ik gebruik nu trouwens 6% zie ik, want dat is minder slecht voor je haar. Het is echt hele fijne verf, stinkt ook niet en veel fijner dan die pakjes van het kruidvat want die deden niets bij mij. Je kunt ook even testen op 1 plukje als je twijfelt. Ik bestel hem altijd online tegenwoordig maar bij de kapperswinkel hebben ze hem ook. Het scheelt echt heel veel in de kosten en tijd als je niet voor elke uitgroeibehandeling naar de kapper moet!Billy_Mean schreef: ↑21-12-2022 21:11Nu reacties, wat fijn.
@Libe, klinkt als een mooie haarkleur die jij hebt. Dat licht de koleston dus op met de 9%?
Groetjes!
woensdag 21 december 2022 om 23:38
Ik koop mijn verf altijd bij de kapperswinkel en doe het zelf. Tijdens corona handigheid in gekregen en inmiddels ben ik een pro ; )
Daar ben je so wie so een stuk goedkoper uit dan bij een winkel en ze kunnen daar met je meedenken. Ze hebben daar ook van die boeken die de kapper heeft ,et allerlei kleurstaaltjes, ze weten welke verven je moet kopen voor goede grijsdekking en dan kun je meteen een mengbakje kopen en aanbrengkwast. Wel zo handig. Nog wat plastic handschoentjes en je bent er helemaal klaar voor.
Heb je thuis zo'n drieluik spiegel? Dat vind ik zelf wel makkelijk. Ik heb vroeger ook vaak mijn man ingeschakeld toen ik het nog niet zelf deed. Maar een vriendin wil je vast ook wel helpen.
Daar ben je so wie so een stuk goedkoper uit dan bij een winkel en ze kunnen daar met je meedenken. Ze hebben daar ook van die boeken die de kapper heeft ,et allerlei kleurstaaltjes, ze weten welke verven je moet kopen voor goede grijsdekking en dan kun je meteen een mengbakje kopen en aanbrengkwast. Wel zo handig. Nog wat plastic handschoentjes en je bent er helemaal klaar voor.
Heb je thuis zo'n drieluik spiegel? Dat vind ik zelf wel makkelijk. Ik heb vroeger ook vaak mijn man ingeschakeld toen ik het nog niet zelf deed. Maar een vriendin wil je vast ook wel helpen.
donderdag 22 december 2022 om 06:53
Is dat een fysieke winkel? Dat heb ik NL nog niet gezoenHoerabanaan schreef: ↑21-12-2022 23:38Ik koop mijn verf altijd bij de kapperswinkel en doe het zelf. Tijdens corona handigheid in gekregen en inmiddels ben ik een pro ; )
donderdag 22 december 2022 om 07:28
Dan naar een andere kapper gaan.Billy_Mean schreef: ↑21-12-2022 21:45Op zich eens hoor maar bij de kapper loopt ik altijd met een rode gloed de deur uit die ik juist niet wil en die ik vroeger nooit had toen ik nog zelf verfde.
Niet zelf doen, echt.
donderdag 22 december 2022 om 08:07
Ja, dat had ik ook atijd bij de kapper! Dacht dat het aan mijn kapper lag. Ik was zo blij toen het me eenmaal zelf lukte om het te verven. Eindelijk niet meer afhankelijk van die kapper en nog mooier ook.Billy_Mean schreef: ↑21-12-2022 21:45Op zich eens hoor maar bij de kapper loopt ik altijd met een rode gloed de deur uit die ik juist niet wil en die ik vroeger nooit had toen ik nog zelf verfde.
Groetjes!
donderdag 22 december 2022 om 08:15
Waarom niet zelf doen??
Ik verf het al jaren zelf met Wella koleston, wel altijd in dezelfde kleur hoogte, maar voor de nummers achter de streep neem ik wel eens iets anders. Ook mix ik wel eens 2 kleuren.
Het ergste wat je kan gebeuren is dat het tegenvalt, maar echt voor schut lopen doe je heus niet.
Hier de uitleg van de kleurnummers.
https://www.wella.com/professional/nl-N ... eurenkaart
donderdag 22 december 2022 om 08:17
Dat had ik eerst ook en nu mengt mijn kapper een astint door de verf z dan krijg je een koele blonde kleur ipv een warme met een rode gloed.Billy_Mean schreef: ↑21-12-2022 21:45Op zich eens hoor maar bij de kapper loopt ik altijd met een rode gloed de deur uit die ik juist niet wil en die ik vroeger nooit had toen ik nog zelf verfde.
Maar ik vind blond een hele lastige kleur om zelf te doen, dus ik waag me er niet aan..
.
donderdag 22 december 2022 om 08:45
Maar dat zeg je dan toch neem ik aan? En dan zorgt de kapper toch voor een oplossing?Billy_Mean schreef: ↑21-12-2022 21:45Op zich eens hoor maar bij de kapper loopt ik altijd met een rode gloed de deur uit die ik juist niet wil en die ik vroeger nooit had toen ik nog zelf verfde.
donderdag 22 december 2022 om 10:00
Precies wat Merel zegt, gewoon zelf proberen hoor! Kappers zeiden tegen mij ook altijd dat ik het vooral niet zelf moest gaan proberen. (Logisch ook, want dan hebben zij geen inkomsten meer, als ik kapper was zou ik ook nooit adviseren om zelf aan de slag te gaan.) Maar het gaat niet om je gezondheid, het is maar haar. Gewoon proberen en vroeg of laat heb je de juiste kleur te pakken.
Groetjes!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in