Mode & Beauty alle pijlers

Hairextensions/ weave

23-09-2012 13:36 30 berichten
Ik wil graag hairextensions laten zetten. Heeft er iemand ervaring met microweave?

Ik heb al wel gelezen dat het niet slecht is voor je haar, maar ben zo benieuwd of het goed blijft zitten voordat ik er veel geld aan uitgeef.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel topics over extensions geweest. O.a. deze. De rest kan je even googlen.

Extensions
Dankje! Ga ik gelijk even kijken of er wat in staat over micro weave. En dan met name ervaringen met double hair
Het is wel slecht voor je haar.
Hoi Tomatensoep,

Waarom is het slecht voor je haar? T is voor mij nieuw, maar waarschijnlijk heb jij er ervaring mee.

Ik las namelijk dat het beter zou zijn, omdat je er geen hittetang e,d, bij gebruikt.
Ik heb double wefts met microrings. Ik ervaar geen schade aan mijn haar, maar mijn eigen haar is sterk en gezond. Hangt dus wel af hoe je eigen haar erop reageert. Ik heb ook losse extensies gehad, die ze in je haar lijmen, dat vond ik niks en dat beschadigd je haar wel.

Sowieso word je haar er nooit beter van natuurlijk.
Tuut tuut tuut
Als je het in een kapsalon laat doen, en de juiste verzorgingsproducten gebruikt.. Dan is het totaal niet schadelijk voor het haar.. Maar kies wel de juiste kapsalon die weet wat ze doen..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:Tomatensoep schreef op 23 september 2012 @ 13:53:

Het is wel slecht voor je haar.

Nee het ligt aan je haartype..

Fijn en dun haar kan wat minder hebben dan dik en veel haar.

Zelf heb ik weave al 6 jaar lang. Een luxeprobleem zo zegt een Surinaamse vriendin van me. Maar ja, voor mij is het ideaal, hoef er je wat minder aan te doen en het zit altijd goed.

Heb het vooral genomen oor de lengte. Eigen haar groeit niet mooi dik lang door als het na ongeveermijn bh bandje komt. An word het dunner dus weave is een ideale oplossing.

Extensions zitten per pluk, dat kan meer gaan warren. Zelf heb i dus een dunne huidvlecht en daaraan naaien ze een matje van echt Braziliaans haar. Ben zeer tevreden maa er zijn maar weinig kappers die het goed kunnenvlechten dus alleen die van mij mag aan mijn haren komen, haha.

Zoveel weave geprobeerd en vaak vlochten ze niet mooi.

Nu al zolang trouw aan dezelfde kapper en veel mensen eraan geholpen.

Ik zeg doen! Mits je geen breekbaar haar hebt!
Ik heb al drie jaar hair exstensions kan niet meer zonder. Als je het goed verzorgt is het niet slecht. Hair weave kan alleen maar als je dik haar hebt en het niet snel vet wordt. Ik begon met weave maar heb dun haar en dat werd 1 grote klittenboel omdat me haar zo dun is. Het ligt eraan wat voorn haar je hebt en hoe nauwkeurig je bent. Als je niet nauwkeurig bent in het verzorgen is het gelijk af te raden
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben om en ga het doen!

Ik heb normaal haar en niet extra breekbaar geloof ik. Kan me voorstellen dat het verslavend is haha.

De kapster gaat 5 double hair matjes plaatsen d.m.v. microringetjes. We hebben voor 40 cm gekozen, dat is ongeveer zo'n 10/15 cm langer dan mijn eigen haar.
leuk! Laat het resultaten even weten
Ik heb juist mijn moeder er vanaf gehouden, omdat ik veel van haar vriendinnen en kennissen zag met een haarlijn die compleet kaal geworden was, en kale plekken. Dat waren wel weaves waarbij het eigen haar tegen het hoofdhuid aan werd gevlochten en waar dan rijen haar op werden genaaid. Jaren lang. Sommigen al 20 jaar.

Zoals dit dus, zeeeeer verslavend en echt niet zo goed voor je haar:

http://www.youtube.com/watch?v=qSUE66CRCTg
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Ik heb twee weken geleden weaves laten zetten, en bevalt prima!

Zit eraan te denken om meer haar te kopen zodat het er nog wat voller op word. Bij mij is het er ook ingenaaid, en ik ken iemand en doet het al 3 jaar achter elkaar en met hetzelfde haar.

Ik ben benieuwd hoe het bevalt met de ringetjes!

Wanneer laat je het zetten?
Hoe bevalt het inmiddels?

Mijn ervaring is dat ringetjes minder schade veroorzaken dan een weave. Helemaal als je fijn en dun haar hebt. Heb zelf al van alles gehad. Heb nu al een hele tijd tape extensions, die bevallen me het best. Zit er snel in, mijn eigen haar blijft er goed onder en je ziet het echt niet, want de tapes zitten heel plat tegen te hoofdhuid.
Femme2 , waar laat jij je weavehaar zetten?

Ik wil overstappen van extensions naar weave.

Ik heb ze al heel veel jaren , de laatste tijd microrings maar die gaan er gemakkelijk uit , je blijft toch die plukjes zien.

Ik zoek nu een adres waar ik goed haar kan kopen en iemand die het er mooi inzet.

Als je veel volume wilt heb je wel een aantal rijen op je hoofd denk ik?

Voelt dat niet aan als een dikke koek op je hoofd vraag ik me af.

Kun je het wel opsteken?
up
@Farida, Ik heb nu 4 rijen op mijn hoofd. Je voelt het in het begin wel zitten, maar je ziet er niks van (als ze het goed zetten tenminste). Ik heb ze nu al eventjes en ik ga ze binnenkort weer omhoog laten plaatsen.. Ze bevallen me prima!
Goed om te horen!

Na hoeveel tijd moet het weer omhoog gezet worden?

Morgen ga ik naar iemand die al heel wat jaren wave zet.

Ik ga eens e.e.a. vragen , ik wil wel mooi haar , dat ook lang mee gaat. En ik vraag me af of je het op kunt steken.
De weave is me goed bevallen.

Alleen toen het er uit werd gehaald had ik nogal haaruitval, is dat normaal?

En wat een tegenvaller als je je eigen haar weer hebt zeg...

Ik wil het binnenkort weer laten doen en dan eens zo'n plakweave, eens kijken of de haaruitval dan minder is.

Bij mij bleef het trouwens 9 a 10 weken goed zitten.
Correctie 8 weken.
@Milansun, Die haren die je verloor waren wss de haren die je normaal gezien ook verliest, maar nu blijven ze bij elkaar zitten.

Dat zal zeker tegenvallen. Hoe lang heb jij ze ingehad?

Ik heb ze eind deze maand 3 maanden inzitten. Moet wel zeggen dat ze nu wel echt laag zitten. Maar dat maakt mij niets uit.. Ik ben ze nog lang niet zat, en wil ze er eigenlijk nog niet uit laten halen Ik denk dat ik ze begin januari er uit laat halen en dan een paar weken mn haar laat bij komen, en ze er dan weer opnieuw erin laat zetten.

@Farida, En hoe is het gegaan? Als je weaves hebt, kun je je haar volgens mij niet opsteken.. Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik verder niet handig ben met mijn haar, maar naar mijn idee gaat het niet...
Wat is jullie ervaring na een sauna bezoek? Ik ben een paar weken geleden naar de sauna geweest en sinds die tijd veel haar(van extensions) verlies. Echt haar van de extensions en inmiddels ook 4 extensions zelf.

Vermoed dat dit door de sauna komt.

Heeft iemand anders daar ervaring mee?
Ik heb besloten om geen waeve te nemen. Ik heb het bij iemand gezien en die had een behoorlijk aantal banen en het was echt een dikke koek op haar hoofd. Bovendien blijft het maar 2mnd zitten en dan moet het weer omhooggezet worden en dat duurt iedere keer een uur of 4 , daar heb ik geen zin in. Ik hou het op de microrings van Indian Gold het voordeel is als er een uit gaat kan ik hem zelf terugzetten. Opsteken kan wel met waeve maar het haar van jezelf moet ook wel behoorlijk lang zijn.

Ik heb sinds ik overgestapt ben van waxextensions naar microrings veel minder haarverlies.
Ik heb extensions gehad met een ringetje dat dichtgeknepen werd. Ik heb erg dun haar. Ik hen meerdere keren gehad dat er een pluk haar van mijn hoofd viel. Best wel gênant. Ook zag je de aanhechting bij mij zitten als ik die dag mijn haar niet had gewassen en iets ver was en als ik het in een staart deed, dus in een andere richting dan ze gezet waren. Veel van mijn haren zijn ook afgebroken op de plek van het knijpringetje. Ik was best teleurgesteld omdat ik veel geld heb uitgegeven en mij vooraf andere dingen beloofd waren. Maar als je dikker haar hebt (en geen extensions nodig) kan het wellicht geen kwaad.
Ik denk dat ze er bij jou helemaal verkeerd ingezet zijn, er zijn op dit gebied helaas heel veel prutsers bezig , je moet iemand hebben met veel ervaring.

Misschien is jou haar hier ook te dun voor dan is een waeve een uitkomst denk ik.

Je moet gewoon uitzoeken wat bij jou haarsoort het beste past.

Maar zo gaat je haar alleen maar kapot, zelf heb ik nu al 14 jr extensions , geen dag zonder en mijn haar ziet er prima uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven