Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
*Oh, en in mijn post over ''met wat ik erbij gebruik'' bedoelde ik meer condooms/glijmiddel/handdoeken en dat soort spul, geen hulpmiddelen.*

Nu ga ik echt bikkelen in de kou en genieten van mijn sigaretje.
Elynn, die hebben ze bij Pieces in blauwe strepen en zwarte strepen met wit.

(Wat een kleine rotwinkel is dat trouwens! Het was er zo druk, kon me de kont niet keren!)
Ik heb gezocht op de site van We Zwart, maar ik kon 'm niet vinden. Heb je 'm online gekocht? Of in de winkel?
OK, moeten we Sops naar de We sturen dus. T was een donkergrijs shirt, ietwat vierkant v hals met opgerolde rand als t ware. Dat was toch ook wat ze zocht?
In de winkel, bij de sale maar hij was niet afgeprijsd dus mss is t wel nieuwe collectie
Ja, Pieces is echt heul klein en benauwd. Heb er wel 's een sjaal gekocht, maar kom er niet graag op drukke momenten.

Vind dat vale rode streepje juist zo leuk. Misschien toch maar 's wat online bestellen. Doe ik vrijwel nooit, wil eigenlijk eerst kunnen passen en kijken hoe het aanvoelt en staat.
Je kunt het altijd terugsturen Elynn.

* is blij dat ze nu op de hoogte is van alle 'ins & outs' van het hulpmiddelen gebruik van Roz *
Wat ik nooit heb gesnapt is de gesprekken die je soms op een terras hoort tussen vriendinnen over hun seksleven.

Snappen ze dan niet dat anderen mee kunnen luisteren? En, daarbij komt dat ik dat niet hoef te weten.

Ik ga slapen ladies! Trusten.
Veel mensen hebben geen enkele gène Roz. Ik verbaas me sowieso soms vaak over de (telefoon-) gesprekken en ruzies waar ik en plein publiek van kan meegenieten.
Trusten Roz plus hulpmiddelen
Heb vandaag in de opruiming toch nog wat dingen besteld bij bonaparte, oa dit vest.

En deze:

Ben benieuwd.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Allebei mooi, maar de onderste lijkt me meer 'Jas'.
Oh dat denk ik soms als ik al pratend met vriend door de appie loop, wat ik dan allemaal hoor en wat anderen wel niet van ons zullen denken.
Cool:

Ook leuk:

Lekker slapen, Roz.

Fijne vesten, Jas. Vind de tweede ook het meest Jas (en ook het mooist).
Leuke vesten Jas! Hoop dat ze IRL ook zo leuk zijn

Ik heb besloten niet meer bij Bonaparte te bestellen, de kwaliteit is niet beter dan H&m of zo maar tis wel een stuk duurder

Maar dat bovenste vest maakt me dan wel weer aan t twijfelen, haha...soms is t maar goed dat ik blut ben
Elynn Evil, waar is dat bovenste jack van?????
Van hiero, Zwart. Kost ongeveer 100 x zwemmen.
Bovenste leren jackje lijkt op de mijne. Iets stugger leer en daardoor iets ruiger, zo te zien.
Mijnes was wel ietsje goedkoper maar niet veel.
Vind 'm echt mooi. Dat gekreukelde is ook leuk. Alleen die drukknopen aan de uiteinden van de mouwen hadden van mij achterwege mogen blijven.
Oeh mooie jacks Elynn!
Geacte mevrouw Evil Elyyn,

Zou u misschien kunnen ophouden met zulke mooie dingen te plaatsen als ik probeer te bezuinigen? Alvast bedankt voor uw medewerking.

Mvg, Zwart die nú dat jack wil/moet hebben
Kreukeffect: check.

Geachte mevrouw Zwart,

Het spijt mij ten zeerste. Ik zal voortaan proberen me wat terughoudender op te stellen voor de mensen, zoals u, die de hand enigszins op de knip plachten te houden.

Hoogachtend,

Evil Elynn (die zich op dit moment ook geen leuk-voor-erbij-jasje van 300 euro kan veroorloven)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven