Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
quote:Elynn schreef op 02 februari 2010 @ 22:02:

Je, lekker is dat, Amy. Had dat zaterdag ook. Heerlijk. Heb dan ook altijd de onbedwingbare neiging om languit en overdwars op de bank te gaan liggen.Exact, maf is dat he, voelt soms erg fijn!
quote:Amy27 schreef op 02 februari 2010 @ 22:01:

ohh heerlijk ben alleen thuis, dochter slaapt bij mijn ouders en vriend heeft late dienst. Zalig tv op mijn stand, laptop op schoot, bakje lekkers en een glas met lekkers, haha wat wil je nog meer? (vrij zijn morgen...maar helaas dat zit er niet in )

Vast de houtkachel ook aan Amy?

Geniet ze!!
Ik internet in bed op me mob, dus hou het kort

Heb 3jaar gym gedaan en kwam toen tot de conclusie dat talen en ik nooit vriendjes zullen worden. 1/2 jaar later gingen de kundes en ik ook met ruzie uit elkaar. Geef mij maar teksten zoals bij geschiedenis.

Yoga was leuk, maar dat ontspannen en stilzitten was nog een hele opgave. Begonnen met 5min mediteren, daarna oefeningen om het lichaam te leren aanvoelem. Daarna wat zwaardere oefeningen, maar steeds terug naar ontspannen en stsekken.
quote:Elynn schreef op 02 februari 2010 @ 22:01:

Ik had echt een enorme hekel aan creatieve vakken als tekenen en handvaardigheid. Was en ben een enorme prutser op dat gebied. Kan er echt niks van. En nu heb ik dus een kerel die docent is in dat soort vakken. Ik was dus echt heel erg goed in dat soort vakken En in talen was ik goed en kunstgeschiedenis. Exacte vakken ben/was ik erg slecht in... zoals wiskunde of scheikunde.
Geeindigd met ontpannings oefeningen onder een dekente dat klaar lag.
Haha, Var. Ja, ontspannen daar moet je in eerste instantie hard voor werken. Herken het wel. Duurt even voordat het 'lukt'.
klinkt wel lekker, var, ben je wel ontspannen nu ?
Ik had ook een pretpakket op de havo...ned engels duits biologie geschiedenis en handvaaardigheid.
Een jurkversie van Het Gedrocht:

Ik was wel goed in exact, maar ik vond er geen kont aan... Toen ik na 4vwo voor talen en economie koos (ok, en wiskunde b, vond ik als stuud leuk ), was de opmerking van mijn daarover erg gepikeerde natuurkundeleraar: 'wat wil je later doen dan, achter het aanrecht staan?'. Mén, wat was ik kwaad.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
hou van fluweel, zeker in het zwart maar dit is te erg, sops, brrr.....
Ben je in slaap gevallen Var op het end?

Heb ook eens aan yoga gedaan...lag dan te snurken op het einde...
Ik had talen (Nederlands, Duits, Engels, Frans, Latijn) in mijn eindexamenpakket, en geschiedenis, biologie en wiskunde A. Klopt dat acht vakken? Geloof het wel.
7 was verplicht bij mij, 8 mocht. Ik had dezelfde talen en dan economie 1 en 2 en wiskunde b.
quote:Sopsie schreef op 02 februari 2010 @ 22:07:

Een jurkversie van Het Gedrocht:

[afbeelding]

Leuk voor als je 's een keertje een fashionable potje rugby wilt spelen.
deze is anders ook niet echt smaakvol:

jihaa.....
Yuk PTT, dat is een raar ding..
vertel mij wat zusje, je wilt er niemand in zien, lijkt wel of je gaat line dancen.
Echt heel lelijk PTT
Ik heb examen gedaan in kunstgeschiedenis/geschiedenis, economie, frans, duits, engels, nederlands, biologie en maatschappijleer.

Verder heb ik in het vierde jaar wiskunde afgesloten, godsdienst ( ja écht..) aardrijkskunde, en CKV 1 ,2 en 3 in het 5e jaar.

Afgezien van Biologie had ik ook een pretpakket ( maar volgens mij veranderen die profielen ook weer elk jaar, want mijn zusje moest weer uit hele andere dingen kiezen en moet persé examen doen in wiskunde..)
Wel bijna inslaap gevallen idd. Maar wel goed voor me om te leren ontspannen en niks te doen, want daar heb ik dus geen talent voor. Maar ik ga pitten ben moe en moet morgen om 6.30 op en mobforummen is ook geen succes. Truste
Lekker slapen, Var.
quote:Elynn schreef op 02 februari 2010 @ 22:11:

[...]

Leuk voor als je 's een keertje een fashionable potje rugby wilt spelen.Bijvoorbeeld
Trusten Var!
quote:Sopsie schreef op 02 februari 2010 @ 22:14:

[...]

Bijvoorbeeld Heb jij dat dan nooit, Sops? Dat je dat wilt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven