Mode & Beauty alle pijlers

Handverzorging

18-08-2011 23:57 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zou graag wat tips van jullie willen. Ik heb al vanaf kleins aan op mijn nagels gebeten en ben er nu eindelijk vanaf (hoop ik). Mijn nagels zijn inmiddels al wat aangegroeid. Maar nu weet ik niet hoe ik de nagels moet in vorm moet vijlen. Ik weet dat het heel stom klinkt voor iemand halverwege de 20, maar het is niet anders. Ook mijn nagelriemen heb ik teruggedrukt, met zo'n apparaatje, maar dat doet nu pijn, hoe doen jullie dat met jullie nagelriemen. Misschien is het handig om het "grove" werk door een manicure te laten doen en het daarna zelf bij te houden, maar wie weet kom ik al een heel eind met jullie tips. Alvast bedankt.
http://www.beautytouchstudio.be/manicure.htm
Ik zou mezelf trakteren op een manicure; goed zeg!

En vervolgens de situatie aan haar uitleggen, en vragen of ze stap-voor-stap wil uitleggen wat ze doet. Vindt ze vast heel erg leuk!
Dank je wel, hangmat. Heb even snel gekeken en opgeslagen in favorieten, erg handig, vooral het filmpje. Morgen maar even doen, i.v.m het late tijdstip.
@Littlemissvixen , in principe heb ik ook wel een manicure verdiend, als cadeau voor mijn niet-meer nagelbijten . Ze vindt óf leuk óf denkt dat ze in de maling wordt genomen ..
Als het pijn doet om je nagelriemen terug te duwen, kun je misschien eerst een tijdje in bad gaan, of direct na de douche je handen verzorgen. Je huid, haar... alles, is dan zachter. Het is trouwens veel minder pijnlijk om je nagelriemen gewoon met een andere nagel terug te duwen, vind ik.

Here's what I do:

1) Nagels knippen, dan vijlen. Vijlen doe je NIET in de richting van je nagel, zo voorkom je pijnlijke ingegroeide nagels. Je vijlt dus steeds naar "boven" toe, tot je de zijkanten in een mooie vorm hebt. De bovenkant kun je wel gewoon heen en weer vijlen.

2) Lekker in bad.

3) nagelriemen knippen met een soort schaartje (maar dat is misschien toch voor gevorderden), of anders nagelriemen terugduwen.

4) M'n handen insmeren met een lekkere handencrème

5) In een mooie kleur lakken. Je kunt ook je nagels laten glanzen door zo'n vier-zijdige-vijl te kopen, maar dat kost zoveel tijd dat ik het niet vaak doe.

Nou meis, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven