Mode & Beauty alle pijlers

Heel onzeker over acne..

07-04-2016 18:37 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik heb al een paar jaar best heftige acne (al zeg ik het zelf). Ik voel me er sinds dit jaar echt heel onzeker door, ik draag er makeup overheen maar dat komt soms echt heel 'lelijk' te zitten zegmaar, dan zie je het heel goed en ziet het er echt niet uit zoals het hoort. M'n acne gaat maar niet weg, ik durf niks te doen zoals zwemmen. Mensen lachen me soms uit en staren me aan en praten over me, ik over m'n acne of de makeup wat er soms niet goed uitziet, waar ik veel aan geprobeerd heb maar het altijd lelijk blijft zitten vanwege m'n acne huid.. De hele dag heb ik in m'n hoofd dat mensen me aankijken/lelijk vinden hierdoor en ik weet gewoon echt geen raad meer.. Heeft 1 van jullie tips voor mijn acne? Alvast bedankt! ????
anoniem_283625 wijzigde dit bericht op 07-04-2016 18:38
Reden: Typfouten
% gewijzigd
Hoe oud ben je? Wat zegt de huisarts? Ben je al bij de dermatoloog geweest? Welke medicijnen heb je al geprobeerd?
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ja, probeer benzoylperoxide zalf. Goedkoop en zonder recept bij apotheek te halen. Werkt bij mij goed en snel.
Hoi Evelien, Hoe oud ben je. Herkenbaar probleem. Gelukkig ben ik er via een lang traject bij de dermatoloog vanaf gekomen en later mijn gezicht laten laseren tegen oneffenheden. Nu zie je er bijna niets meer van.

Het vervelende is dat je met dicht smeren en dan weer hard schoonmaken je de problemen juist verergerd. Vraag aan je huisarts of je naar een dermatoloog mag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:krakeling30 schreef op 07 april 2016 @ 18:40:

Ja, probeer benzoylperoxide zalf. Goedkoop en zonder recept bij apotheek te halen. Werkt bij mij goed en snel.Ik heb dat al eens gebruikt, m'n gezicht werd er heel erg rood en opgezwollen van en de acne zelf ging niet weg
Naar de zonnebank wil ook wel is helpen en dan vooraf een bronzer opsmeren die speciaal voor een acne huid word gebruikt :-)
Doorverwijzing naar dermatoloog vragen idd. Ik heb ook van alles geprobeerd jaren terug. Van middeltjes van de huisarts tot maanden antibiotica. Niks hielp. Daarna ruim 9 maanden aan de roaccutane gezeten (wel heftig middel trouwens, met hoop bijwerkingen) en sinds ik gestopt bent misschien 1 puistje gehad. En ik had flinke ontstekingen. Kon alleen nog maar op m'n rug slapen omdat m'n wangen teveel pijn deden als ze het kussen raakten.

Dus ik weet wat het met je zelfvertrouwen kan doen.

Dus terug naar huisarts en evt een doorverwijzing vragen!
Huisarts, dermatoloog, diëtist, goed reinigen maar met producten zonder alcohol. Zelf gelukkig geen ervaring mee maar vriendin wel. Dermabrasie heeft bij haar enigszins geholpen tegen de littekens. Bepaalde voedingsmiddelen laten staan heeft bij haar geen effect, het is hormonaal bepaald.
verba volant, scripta manent.
quote:Merida_ schreef op 07 april 2016 @ 18:44:

Doorverwijzing naar dermatoloog vragen idd. Ik heb ook van alles geprobeerd jaren terug. Van middeltjes van de huisarts tot maanden antibiotica. Niks hielp. Daarna ruim 9 maanden aan de roaccutane gezeten (wel heftig middel trouwens, met hoop bijwerkingen) en sinds ik gestopt bent misschien 1 puistje gehad. En ik had flinke ontstekingen. Kon alleen nog maar op m'n rug slapen omdat m'n wangen teveel pijn deden als ze het kussen raakten.

Dus ik weet wat het met je zelfvertrouwen kan doen.

Dus terug naar huisarts en evt een doorverwijzing vragen!dankjewel voor je tip, mijn moeder was daar nog niet erg te spreken over maar ik hoop dat ik naar de dermatoloog kan, maar ik heb ook gelezen over behandelingen zoals laserbehandelingen etc. Maar ik weet niet of ik dat al 'mag' zegmaar..
quote:xEvelienn schreef op 07 april 2016 @ 18:46:

[...]

dankjewel voor je tip, mijn moeder was daar nog niet erg te spreken over maar ik hoop dat ik naar de dermatoloog kan, maar ik heb ook gelezen over behandelingen zoals laserbehandelingen etc. Maar ik weet niet of ik dat al 'mag' zegmaar..Je krijgt het ook niet "zomaar". Moest papieren ondertekenen ivm zwangerschap, elke maand bloed laten prikken en lever laten checken. Als je het met andere middelen onder controle krijgt raad ik dat zeker aan. Is echt een laatste redmiddel.
Niet aan de dermabrasie gaan zolang je acne hebt. Je schuurt de opperhuid eraf waardoor je uiteindelijk nog kwetsbaarder bent voor ontstekingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, je mag niet zwanger raken met die middelen. Laser is pas een laatste stap, misschien heb je dat helemaal niet nodig.
TO, waarom reageer je niet op mijn vragen? Het maakt nogal wat uit of je 14 bent of 18+ natuurlijk.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Merida_ schreef op 07 april 2016 @ 18:49:

[...]

Je krijgt het ook niet "zomaar". Moest papieren ondertekenen ivm zwangerschap, elke maand bloed laten prikken en lever laten checken. Als je het met andere middelen onder controle krijgt raad ik dat zeker aan. Is echt een laatste redmiddel.Ik ken alleen de middeltjes die je erop smeert, wat totaal niet helpt. Maar kan het ook niet zo zijn dat de huisarts je niet doorverwijst?
quote:xEvelienn schreef op 07 april 2016 @ 18:55:

[...]

Ik ken alleen de middeltjes die je erop smeert, wat totaal niet helpt. Maar kan het ook niet zo zijn dat de huisarts je niet doorverwijst?Als de huisarts denkt dat je eerst wat anders kan proberen niet nee. Had dat eerst ook.
GeorgetteDansLeTabak ; heel

Raar maar ik zie geen beantwoord knopje bij jou ben ook net nieuw namelijk , maar ik ben nog niet bij de huisarts geweest, alleen benzac gebruikt en ik slik biergist wat ook vrij weinig helpt, heb een hele tijd heel gezond gegeten wat helaas ook geen effect had. M'n moeder zei dat het vanzelf wel over gaat, maar dat is inmiddels 2 jaar geleden..
quote:Merida_ schreef op 07 april 2016 @ 18:57:

[...]

Als de huisarts denkt dat je eerst wat anders kan proberen niet nee. Had dat eerst ook.Kan de huisarts zelf je wel iets geven zoals een antibiotica kuur?
quote:xEvelienn schreef op 07 april 2016 @ 19:00:

[...]

Kan de huisarts zelf je wel iets geven zoals een antibiotica kuur?Weet ik niet. Heb het zelf via dermatoloog gehad. Hoe oud ben je dan? Speelt ook mee denk ik.
quote:Merida_ schreef op 07 april 2016 @ 19:01:

[...]

Weet ik niet. Heb het zelf via dermatoloog gehad. Hoe oud ben je dan? Speelt ook mee denk ik.16, het komt natuurlijk ook door de hormonen enzo maar ik heb het al sinds m'n 12e echt op een wat ernstigere manier wat al meer wordt en ik er nu gewoon echt niet meer tegen kan
Ga naar de huisarts! Ik ben ook heel lang door blijven lopen met ernstige ontstekingen. Bleek achteraf niet nodig geweest te zijn, als ik maar gewoon eerder naar de huisarts was gegaan.
quote:Boogschutter76 schreef op 07 april 2016 @ 19:24:

Ga naar de huisarts! Ik ben ook heel lang door blijven lopen met ernstige ontstekingen. Bleek achteraf niet nodig geweest te zijn, als ik maar gewoon eerder naar de huisarts was gegaan.wat heb je precies gedaan zodat het wegging ?
Vraag bij de huisarts eens om differin adapaleen gel.

Werkte goed bij mijn dochter.

Week of 3 erg droge rode huid, wel doorzetten!
De yasminpil hielp bij mij heel goed tegen acne. Toen ik daarmee stopte kwam het terug. Daarna een tijd geen zuivel meer genomen, wat ook een boel scheelde.
Ja, de huisarts kan een antibioticakuur voorschrijven. Heb ik ook een paar keer gehad.

En nee, als je echt ernstige acne hebt gaat het niet vanzelf over. Dat is alleen bij normale puistjes. Net zoals Benzac, dat werkt bij mij ook niet. Alleen op een normaal puistje, maar die heb ik vrijwel niet. Alleen maar van die onderhuidse ontstekingen en daar werkt het dus echt totaal niet op. Maar laatst had ik een 'gewoon' puistje en die was na 1 nacht weg toen ik het er 's avonds op had gesmeerd.

Ik heb sinds mijn 11e ernstige acne en ben nu 23. Ik ga nu toch maar eens naar de dermatoloog (toen ik 16 was al eens om gevraagd maar huisarts wilde me niet doorverwijzen). Dus mijn advies is ook om echt naar de huisarts te gaan. Je krijgt dan eerst alle middeltjes die de huisarts te bieden heeft. Misschien werkt het bij jou.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
quote:viva-amber schreef op 07 april 2016 @ 18:41:

Hoi Evelien, Hoe oud ben je. Herkenbaar probleem. Gelukkig ben ik er via een lang traject bij de dermatoloog vanaf gekomen en later mijn gezicht laten laseren tegen oneffenheden. Nu zie je er bijna niets meer van.

Het vervelende is dat je met dicht smeren en dan weer hard schoonmaken je de problemen juist verergerd. Vraag aan je huisarts of je naar een dermatoloog mag.Wat voor traject heb jij doorlopen bij de dermatoloog? Roaccutane of iets anders?
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven