Mode & Beauty alle pijlers

Heel vet haar

11-10-2020 17:22 43 berichten
x
anoniem_399518 wijzigde dit bericht op 14-10-2020 20:44
Reden: leeg
99.77% gewijzigd
Ik was mijn haar (bijna) iedere dag, met goedkope ElkeDag shampoo. Zo blijft de vettigheid tenminste enigszins binnen de perken. Zal wel niet volgens de regelen der No Poo beweging zijn maar voor mij werkt het.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem. Ik was dus ook elke dag mijn haar want anders is er echt geen houden aan. Ik focus me vooral op shampoos die gericht zijn op een gevoelige/droge hoofdhuid; mijn hoofdhuid is droog maar ik heb toch vet haar. Mijn ervaring is namelijk dat shampoos tegen vet haar, mijn hoofdhuid juist nog verder uitdrogen. Maar ik heb dan nu dus ook 8 verschillende shampoos in m'n badkamerkast staan.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Wat je zelf zegt, je gebruikt een klei masker voor je gezicht waarom geen pure klei voor je haar? Bijvoorbeeld Ghassoul, ik heb zelf dan welliswaar geen vet haar, maar ik heb mijn haar hier lange tijd mee gewassen en mijn haar voelde heerlijk schoon aan!

Ook Ayurvedische kruiden lijken mij heel goed, hier staat wat informatie erover:
https://natuurlijkehaarverzorging.nl/je ... enpoeders/
x
anoniem_399518 wijzigde dit bericht op 14-10-2020 20:43
0.00% gewijzigd
happyface97 schreef:
11-10-2020 17:36
Wat je zelf zegt, je gebruikt een klei masker voor je gezicht waarom geen pure klei voor je haar? Bijvoorbeeld Ghassoul, ik heb zelf dan welliswaar geen vet haar, maar ik heb mijn haar hier lange tijd mee gewassen en mijn haar voelde heerlijk schoon aan!

Ook Ayurvedische kruiden lijken mij heel goed, hier staat wat informatie erover:
https://natuurlijkehaarverzorging.nl/je ... enpoeders/
Dankje voor de tip, zal er eens naar kijken!
Het duurt wel echt een tijdje voor je haar er langer over doet om vet te worden. Bij mij was t opgelost (met veel geduld) door minder te wassen. Maximaal 2x per week. Ik werk nog steeds thuis en was het nu 1x per week.
HennieHen schreef:
11-10-2020 18:24
Ik werk nog steeds thuis en was het nu 1x per week.
Ja, dan kan het een keer. Ik werk niet thuis en ze zullen me zien aankomen met die moddervette kop.
Heb je veel haar?

Wat ik merkte bij dochter met veel haar en ook bij zoon dat het lastig was om de shampoo goed te verdelen over al het haar.
Eigenlijk alleen de bovenlaag werd goed schoon en in de loop van de dag al weer vet door de vette onderlagen.

Door een beetje shampoo in een lege fles te doen en dit met een beetje water tot een dik schuim te schudden was het beter te verdelen over alle lagen van het haar. Toen werd het eindelijk eens echt goed schoon en bleef het langer fris.
Andersom schreef:
11-10-2020 22:05
Heb je veel haar?

Wat ik merkte bij dochter met veel haar en ook bij zoon dat het lastig was om de shampoo goed te verdelen over al het haar.
Eigenlijk alleen de bovenlaag werd goed schoon en in de loop van de dag al weer vet door de vette onderlagen.

Door een beetje shampoo in een lege fles te doen en dit met een beetje water tot een dik schuim te schudden was het beter te verdelen over alle lagen van het haar. Toen werd het eindelijk eens echt goed schoon en bleef het langer fris.

Nee heb weinig, dun en steil haar, daardoor verspreid het vette ook sneller helaas
Hoe harder je je shampoo inmasseert, hoe meer je je talgklieren stimuleert. Dus niet masseren, maar wrijven met zo min mogelijk druk. Maar ook dat is beslist geen wonderbaarlijke oplossing.

Je noemt het extreem vet haar. Is het dan niet een optie om er eens een dermatoloog naar te laten kijken?
Lady*Voldemort schreef:
11-10-2020 17:25
Ik was mijn haar (bijna) iedere dag, met goedkope ElkeDag shampoo. Zo blijft de vettigheid tenminste enigszins binnen de perken. Zal wel niet volgens de regelen der No Poo beweging zijn maar voor mij werkt het.
Ik was mijn haar ook elke dag met goedkoper shampoo. De No Poo beweging kan mijn kont roesten want ik ga niet met vet haar over straat.
PhiIae schreef:
12-10-2020 10:12
Ik was mijn haar ook elke dag met goedkoper shampoo. De No Poo beweging kan mijn kont roesten want ik ga niet met vet haar over straat.
Haha, heerlijke verfrissende reacties in dit topic. Same here!
Ik heb zelf ook vet haar en mijn haar wordt wel minder vet als ik het minder vaak was met shampoo en regelmatig was met water met een natuurlijke haarspoeling.

En ik volg zo veel mogelijk als ik kan deze tips:

https://www.zamero.nl/tips-om-vet-haar- ... voorkomen/
Kruidenshampoo of klei shampoo wil bij mij wel helpen om het langer fris te houden. Maar ik moet echt niet toegeven aan het wassen zodra het vet is, anders moet ik steeds sneller gaan wassen. Als je de volgende keer goed ziek bent de hele periode je haar niet wassen, helpt bij mij.
Bij helpt droogshampoo. Dus de ene dag wassen, de andere dag droogshampoo.
HennieHen schreef:
11-10-2020 18:24
Het duurt wel echt een tijdje voor je haar er langer over doet om vet te worden. Bij mij was t opgelost (met veel geduld) door minder te wassen. Maximaal 2x per week. Ik werk nog steeds thuis en was het nu 1x per week.
Sommige mensen hebben nou eenmaal snel vet haar, zoals ik, ik heb ook een vette huid, dus daar kun je niks anders aan doen dan wassen. Ik gebruik ook de klei van Andrelon, heb verschillende geprobeerd maar dat werkte niet. In de avond spuit ik nog droogshampoo erin als ik nog wat moet doen.
Ik gebruik dagelijks droogshampoo, gaat wel een bus per 2 weken op zowat hèhè.
Vroeger ook gehad.
Bij mij werkte het ook om minder te gaan wassen.
En ja, dat betekent dat ik een hele poos om de dag of later, elke 3e dag, met een vette kop gelopen heb. Toen werkte ik nog niet.
Snap dat dat niet voor iedereen een optie is.

Als tiener moest ik van mijn moeder altijd mijn hoofdhuid 'schrobben', omdat ik dus zulk vet haar had. Dat heeft het alleen maar langer in stand gehouden en erger gemaakt.
.
TheCookies schreef:
12-10-2020 19:18
Ik gebruik dagelijks droogshampoo, gaat wel een bus per 2 weken op zowat hèhè.
Je kunt ook gewone bloem of maïzena gebruiken. Is sowieso het hoofdbestanddeel van droogshampoo. En is veel goedkoper.
.
.
.
x
anoniem_399518 wijzigde dit bericht op 14-10-2020 20:43
0.00% gewijzigd
Heb je al eens babyshampoo geprobeerd? Ik gebruik er van Zwitsal en het helpt om je haar minder snel vet te maken.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Ik heb ook sinds ongeveer mijn 25ste dit probleem, het onstond uit het niets. Ik ben nu 33 jaar oud en heb werkelijk ALLES geprobeerd en heb het maar opgegeven, vooral omdat ik heb gezelen dat het bij veel mensen hormonaal is en dat daar weinig aan valt te doen. Heb wel gelezen dat vitamine A helpt om vettig haar en huid te minderen maar dat slik ik al een paar jaar en het heeft niet geholpen. Ik heb me voorlopig erbij neergelegd dat ik gewoon elke dag mijn haar moet wassen. Zucht... Ik blijf wel meelezen met de hoop dat iemand met een suggestie komt die ik nog niet heb geprobeerd.
Ik gebruik sinds een tijdje de producten volgens de cg methode. Ik had voorheen ook sneller vet haar. Er is een heel topic over. En een fb groep. CG staat voor curlygirl, maar de producten kunnen ook voor mensen zonder krullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven