Heel vet haar
zondag 11 oktober 2020 om 17:30
Hier hetzelfde probleem. Ik was dus ook elke dag mijn haar want anders is er echt geen houden aan. Ik focus me vooral op shampoos die gericht zijn op een gevoelige/droge hoofdhuid; mijn hoofdhuid is droog maar ik heb toch vet haar. Mijn ervaring is namelijk dat shampoos tegen vet haar, mijn hoofdhuid juist nog verder uitdrogen. Maar ik heb dan nu dus ook 8 verschillende shampoos in m'n badkamerkast staan.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
zondag 11 oktober 2020 om 17:36
Wat je zelf zegt, je gebruikt een klei masker voor je gezicht waarom geen pure klei voor je haar? Bijvoorbeeld Ghassoul, ik heb zelf dan welliswaar geen vet haar, maar ik heb mijn haar hier lange tijd mee gewassen en mijn haar voelde heerlijk schoon aan!
Ook Ayurvedische kruiden lijken mij heel goed, hier staat wat informatie erover:
https://natuurlijkehaarverzorging.nl/je ... enpoeders/
Ook Ayurvedische kruiden lijken mij heel goed, hier staat wat informatie erover:
zondag 11 oktober 2020 om 17:44
Dankje voor de tip, zal er eens naar kijken!happyface97 schreef: ↑11-10-2020 17:36Wat je zelf zegt, je gebruikt een klei masker voor je gezicht waarom geen pure klei voor je haar? Bijvoorbeeld Ghassoul, ik heb zelf dan welliswaar geen vet haar, maar ik heb mijn haar hier lange tijd mee gewassen en mijn haar voelde heerlijk schoon aan!
zondag 11 oktober 2020 om 22:05
Heb je veel haar?
Wat ik merkte bij dochter met veel haar en ook bij zoon dat het lastig was om de shampoo goed te verdelen over al het haar.
Eigenlijk alleen de bovenlaag werd goed schoon en in de loop van de dag al weer vet door de vette onderlagen.
Door een beetje shampoo in een lege fles te doen en dit met een beetje water tot een dik schuim te schudden was het beter te verdelen over alle lagen van het haar. Toen werd het eindelijk eens echt goed schoon en bleef het langer fris.
Wat ik merkte bij dochter met veel haar en ook bij zoon dat het lastig was om de shampoo goed te verdelen over al het haar.
Eigenlijk alleen de bovenlaag werd goed schoon en in de loop van de dag al weer vet door de vette onderlagen.
Door een beetje shampoo in een lege fles te doen en dit met een beetje water tot een dik schuim te schudden was het beter te verdelen over alle lagen van het haar. Toen werd het eindelijk eens echt goed schoon en bleef het langer fris.
maandag 12 oktober 2020 om 08:21
Andersom schreef: ↑11-10-2020 22:05Heb je veel haar?
Nee heb weinig, dun en steil haar, daardoor verspreid het vette ook sneller helaas
maandag 12 oktober 2020 om 10:10
maandag 12 oktober 2020 om 10:12
Ik was mijn haar ook elke dag met goedkoper shampoo. De No Poo beweging kan mijn kont roesten want ik ga niet met vet haar over straat.Lady*Voldemort schreef: ↑11-10-2020 17:25Ik was mijn haar (bijna) iedere dag, met goedkope ElkeDag shampoo. Zo blijft de vettigheid tenminste enigszins binnen de perken. Zal wel niet volgens de regelen der No Poo beweging zijn maar voor mij werkt het.
maandag 12 oktober 2020 om 12:48
Ik heb zelf ook vet haar en mijn haar wordt wel minder vet als ik het minder vaak was met shampoo en regelmatig was met water met een natuurlijke haarspoeling.
En ik volg zo veel mogelijk als ik kan deze tips:
https://www.zamero.nl/tips-om-vet-haar- ... voorkomen/
En ik volg zo veel mogelijk als ik kan deze tips:
https://www.zamero.nl/tips-om-vet-haar- ... voorkomen/
maandag 12 oktober 2020 om 14:31
maandag 12 oktober 2020 om 14:34
Sommige mensen hebben nou eenmaal snel vet haar, zoals ik, ik heb ook een vette huid, dus daar kun je niks anders aan doen dan wassen. Ik gebruik ook de klei van Andrelon, heb verschillende geprobeerd maar dat werkte niet. In de avond spuit ik nog droogshampoo erin als ik nog wat moet doen.
maandag 12 oktober 2020 om 19:24
Vroeger ook gehad.
Bij mij werkte het ook om minder te gaan wassen.
En ja, dat betekent dat ik een hele poos om de dag of later, elke 3e dag, met een vette kop gelopen heb. Toen werkte ik nog niet.
Snap dat dat niet voor iedereen een optie is.
Als tiener moest ik van mijn moeder altijd mijn hoofdhuid 'schrobben', omdat ik dus zulk vet haar had. Dat heeft het alleen maar langer in stand gehouden en erger gemaakt.
Bij mij werkte het ook om minder te gaan wassen.
En ja, dat betekent dat ik een hele poos om de dag of later, elke 3e dag, met een vette kop gelopen heb. Toen werkte ik nog niet.
Snap dat dat niet voor iedereen een optie is.
Als tiener moest ik van mijn moeder altijd mijn hoofdhuid 'schrobben', omdat ik dus zulk vet haar had. Dat heeft het alleen maar langer in stand gehouden en erger gemaakt.
.
maandag 12 oktober 2020 om 19:25
Je kunt ook gewone bloem of maïzena gebruiken. Is sowieso het hoofdbestanddeel van droogshampoo. En is veel goedkoper.TheCookies schreef: ↑12-10-2020 19:18Ik gebruik dagelijks droogshampoo, gaat wel een bus per 2 weken op zowat hèhè.
.
woensdag 14 oktober 2020 om 03:18
Ik heb ook sinds ongeveer mijn 25ste dit probleem, het onstond uit het niets. Ik ben nu 33 jaar oud en heb werkelijk ALLES geprobeerd en heb het maar opgegeven, vooral omdat ik heb gezelen dat het bij veel mensen hormonaal is en dat daar weinig aan valt te doen. Heb wel gelezen dat vitamine A helpt om vettig haar en huid te minderen maar dat slik ik al een paar jaar en het heeft niet geholpen. Ik heb me voorlopig erbij neergelegd dat ik gewoon elke dag mijn haar moet wassen. Zucht... Ik blijf wel meelezen met de hoop dat iemand met een suggestie komt die ik nog niet heb geprobeerd.